חיפוש - אופניים , בינוי ערים |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
המדרכה כבר לא שייכת להולכי הרגל
6.01.13... הגדולות - המדרכה הולכת ומופקעת מידי הולכי הרגל. בתי קפה נוגסים בה פינות ישיבה, מכוניות וקטנועים חונים בה והמסוכן מכל - רוכבי אופניים דוהרים בה כאילו אין מחר. אופניים מכניים, חשמליים, קורקינטים ממונעים כולם מתמרנים על המדרכה במהירויות גבוהות, מתעלמים מכך שהאזור הוגדר בעבר כמקום המבטחים של הולך הרגל האיטי, הילדים והקשישים. פתרונות נדרשים בצורה של הפרדה, אכיפה וחינוך אבל עד שאלה יגיעו כדאי שנסתכל לימין, לשמאל ושוב לימין כשאנחנו חוצים את המדרכה. -
שבילי האופניים ממשיכים להתגלגל
25.05.11יואב לרמן מציג בבלוג שלו סטטיסטיקה מעניינת על ההשפעה הנוספת שיש לשבילי אופניים - הפחתת מספר התאונות. על פי המאמר שלו, שבילי אופניים גורמים להצרת הרחוב והאטת תנועת המכוניות בו ובכך, לפעמים גם להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים. שינוי חתך הרחוב אינו דבר פשוט והשפעתו על התנועה בו ועל ההרגשה של הולכי רגל ומכוניות גדולה. בזמנו ה"רחובות ההולנדים" היוו נסיון לשילוב של תנועת מכוניות יחד עם הולכי רגל ללא הפרדה כלל. ברחובות קטנים מצבים אלה באמת גורמים לנהג... -
שבילי אופניים בעיר - זה לא כל כך פשוט
8.05.11עכשיו, כשעיריות הערים הגדולות מבינות סוף סוף את הנחיצות בשבילי אופניים כחלק מפתרון התחבורה, מתעוררים התושבים ומתנגדים למהלך. מי נגד מי, ולמה זה קורה - בכתבה הבאה. עיריית תל אביב ועיריית ירושלים הבינו שכדי לשחרר חלק מהעומס במרכזי הערים וכדי להפחית את זיהום האוויר צריך לאפשר לתושבים נתיבי נסיעה באופניים. בעיר הפקוקה יכולים האופניים להיות אלטרנטיבה זולה ומהירה יותר מהמכוניות. לכולם ברור היתרון בפתרון זה גם מבחינה סביבתית אבל השינוי הנדרש אינו קל... -
ספרי הנחיות לתכנון עירוני
30.06.13..., תנועת הולכי רגל, תנועת אופניים, תנועת הרכב המנועי, תנועה בצמתים.2. מדריך לתכנון גנים ציבוריים עפ"י סוגי יישוב, מגזר אוכלוסייה, אזור אקלימי וטופוגרפיה.3. מדריך לתכנון הבית המשותף.4. מדריך טיפוסי בינוי בטופוגרפיה משופעת.5. מדריך לתכנון בנייה משמרת נגר עילי.6. מדריך לתכנון, הקצאה ופריסה של שירותי מסחר בשכונות מגורים.איך מזמינים?לרשימת הספרים המלאה קליק כאן.ניתן לקבל את הספרים בדואר ע"י פנייה לאגף האדריכל הראשי במשרד הבינוי והשיכון, בפקס 02-5847073 -
כנס ערים מבטיחות ומקיימות חולון 2011
29.03.11...ם, שישחררו את העולם מהתלות במשאבים הולכים ומתכלים; הבטחה לפיתוח מערכות תומכות לכלי תחבורה שאינם מזהמים; הבטחה לפיתוח תשתיות לתעבורה ותחבורה ציבורית זמינה, המונעת עומס יתר בכבישים, זיהום אוויר ורעש; הבטחה לפיתוח מערכות ונתיבי אופניים; הבטחה לעיר מהנה ונוחה להולכי רגל; הבטחה להקמת מתקנים לטיפול מתקדם ואחראי בשפכים ובפסולת; הבטחה לטיפוח ופיתוח הטבע במרחב הציבורי ויישום עקרונות של בנייה חכמה, המשלבת היבטים אקולוגיים, כחלק משיקולי התכנון והביצוע, החל ... -
סיבוב בכיכר בראשון לציון
21.09.12"רחובות משעממים שלא נועדו למעבר בני אדם או לפעילות אנושית, אלא רק למעבר רכבים." כותב מיכאל יעקובסון בסיבוב שהוא עורך הפעם בראשון לציון. "יש בהם אמנם מדרכות רחבות ומסלולי אופניים, אך גם הרבה מאד מכוניות, קירות אטומים שהשכונות מפנות לרחובות הראשיים ואין בכלל צל".במסגרת עבודה שהוא מכין מסייר יעקובסון במערב ראשון לציון ומספר בפוסט על כיכר יצחק רבין המכונה גם "כיכר השלום" - מעגל תנועה ענק של כ-100 מטרים (כגודל כיכר דיזנגוף) הכולל כביש היקפי דו-מסלולי.... -
טיילת חוף מגבול בת ים לגבול הרצליה
12.07.11...ו שלושה קטעים שהפכו את החלום למציאות, קטע ראשון - פארק 'מדרון יפו' מגבול בת ים לנמל יפו. קטע שני – פרויקט בריכת גורדון והמרינה. קטע שלישי – רידינג (גשר ווקוף שעתה מושלם שדרוגו), משפך הנמל (צפון הנמל) לחוף תל ברוך וחיבור בשביל אופניים עד גשר גלילות. כעת נותרו עבודות במתחם הדולפינריום וקטע מתל ברוך ועד המרינה של הרצליה." כדאי ומומלץ לקרוא. תמיד כיף להסתכל לרגע על מקומות מוכרים דרך עיניים של אחרים. * התמונה מתוך הבלוג, צילום - מתי עלה. -
כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל
24.04.17כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל4 במאי 2017 | 10:00-13-30 | סינמטק, תל-אביבעד שנת 2040 יבנו בישראל 1.5 מליון יחידות דיור חדשות. אופי הבינוי והתאמתו לתשתיות התחבורה הציבורית, להליכה ברגל ולרכיבת אופניים, הוא שיקבע כיצד ייראה העתיד התחבורתי בדורות הבאים. מה יש לעשות כדיי לוודא, כבר היום, שעתיד זה יהיה בר קיימא? כנס זה שאורחו הראשי הוא שר התחבורה והמודיעין, מר ישראל כץ, ידון בשאלות אלו במטרה להביא את הסוגיות התחבורתיות הבוערות לסדר היום של ה... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11...ננים אנחנו צריכים להיות מודעים ואחראים גם לשטח הציבורי שהחזיתות שלנו יוצרות. קחו למשל קיבוץ, בצורת הישוב הזו המכוניות הורחקו מהבתים אל מגרש חנייה חיצוני. נכון, היית צריך ללכת מאתיים מטר עד לבית אבל אם תשוו את המרחב הציבורי של חלקים אלה לעומת הרחובות השוממים של ההרחבות באותו הקיבוץ... למרבה הצער אין פתרון אמיתי לבעיה ללא הפחתה משמעותית של כמות המכוניות בעיר. אופניים, תחבורה ציבורית, אגרה בכניסה לעיר - כולם פתרונות חלקיים שיכולים להטיב את המצב. -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11... חונים (שהם בדרך כלל הגבול האמיתי בין נתיב ההליכה ונתיב הנסיעה), אבל העיקר - למחשב מכוניות זה קל, למחשב הולכי רגל, ילדים, חתולים, רוכבי אופניים - זה החלק הבלתי ישים. המערכת יכולה לעבוד רק אם כל רכיבי התנועה מצייתים לה ונעים על פי הוראותיה. כל עוד יש הולכי רגל שמחליטים פתאום לרדת לכביש - התכנון הזה אינו יותר מאשר הדמייה יפה של סרט עתידני. אבל המחשבה מקורית והנסיון מעניין - הכנסו לכתבה כאן. התמונה מתוך הכתבה - הדמיה של Bjarke Ingels Group . -
רכבת צעצוע ומייל התרבות בירושלים
24.10.12...ת המצורעים האנסן, תיאטרון החאן, הסינמטק ומרכז שרובר לתרבות. בנוסף לכך סמוך אתר התחנה לגן הפעמון ולפארק המסילה. הפארק, ששלושה רבעים ממנו כבר הושלמו, שוכן על תוואי המסילה בין מלחה לחאן ומשמש טיילת להולכי רגל, חובבי ריצה ורוכבי אופניים".'המייל התרבותי' היה רעיון שהגה טדי קולק - מתחם שנמצא מחוץ לעיר העתיקה אך יכול ליצור מרכז עיר חדש. השם נראה שנבחר כדי לעודד תרומות מיהודי ארצות הברית אבל המרחב לא הצליח להתרומם. 'המייל התרבותי' פשוט ארוך מדי ואין בו פ... -
נחנך הבניין המחודש לפקולטה לארכיטקטורה בטכניון
6.04.16...." "הארוע הזה ממלא אותי סיפוק אישי ומקצועי עמוק," אמר פרופ' ארנון בנטור, ששימש בעבר משנה לנשיא ומנכ"ל הטכניון והוביל את ועדת ההיגוי בנושא ההדריון. "נולדתי כאן ברחוב מסדה, ובמתחם של בניין הטכניון הישן בהדר למדתי לרכוב על אופניים. היה כאן שיתוף פעולה מעולה בין הטכניון לעיריית חיפה – דוגמה מצוינת לסינרגיה בין אקדמיה, עירייה וקהילה - ואין ספק שזו רק התחלה למשהו הרבה יותר גדול, שיכלול בן השאר ארכיון לאומי למורשת הארכיטקטורה ומעונות סטודנטים כא... -
מועד אחרון להגשות - תחרות תכנון הכניסה לנתיבות
16.01.19...הוא שילוב של אקלים מדברי חם ויבש, עם השפעות של אקליםים-תיכוני וקריר, ההשפעה המדברית ניכרת בהפרשי הטמפרטורות הגדולים בין היום ללילה,ובין הקיץ לחורף. הטופוגרפיה של העיר הינה מישורית ברובה ובעלת פוטנציאל גבוהלהליכתיות ורכיבה על אופניים.כיום עומדת נתיבות בעיצומה של תנופת פיתוח אדירה. הסכם הגג שעליו חתמה עיריתנתיבות עם ממשלת ישראל הביא עימו משאבים והשקעות חסרי תקדים, אשר מאפשריםלממש את חזון הפיתוח האורבני של נתיבות בעשור הבא ולהפוך את התכניות למציאותמ...