חיפוש - חדשות , אמנות , קירו , תכנון |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
על תכנון, בניה וטכנולוגיה בעשורים הקרובים בישראל
15.03.17...יכלות בת קיימא וייצור מבוסס מחשב. במסגרת פעילותו הציבורית אצר יאשה מספר תערוכות אדרילות בינלאומיות ובניהן: התערוכה ״פרפורמליזם״ במוזיאון תל אביב וחמישה רגעים - תערוכת הפתיחה של האגף לארכיטקטורה בבנין החדש של מוזיאון תל אביב לאמנות. יאשה הוא שותף במשרד אדריכלים אקסלרוד גרובמן אדריכלים במסגרתו מתוכננים מבני ציבור ותוכניות בנין עיר תוך התמקדות במחקר אדריכלי יישומי, חדשנות עיצובית ובנייה בת קיימא. המשרד זכה במספר פרסים ותחרויות אדריכלים וביניהם פרס פ... -
למה לי פוליטיקה עכשיו תכנון עקרוני, דיון #1
9.02.17למה לי פוליטיקה עכשיותכנון עקרוני, דיון #121/2/1719:00פוליטיקה היא אמנות האפשרי.ציטוט המיוחס לאוטו פון ביסמארקתוכנית מיועדת להכשיר סטודנטים לעסוק במקצוע תכנון ערים ואזורים ולתת בידיהם את הידע והכלים התיאורטיים, המקצועיים והמחקריים הדרושים לעיצוב מדיניות וקבלת החלטות…אתר החוג לתכנון ערים ואזורים, הטכניוןלמה לי פוליטיקה עכשיומי הם מקבלי ההחלטות האמיתיים - הפוליטיקאים אשר קובעים את החוקים, עורכי הדין והפקידים אשר מנסחים את התקנות, או אנשי המקצוע הממ... -
אחד על אחד עם אשר אביאב
26.01.17...הליך הבניה, משלב הסקיצות, דרך הנחת היסודות ועד להום סטיילינג. זה גורם לחיסכון גדול בעלויות הבניה ללקוחות שלי, נותן להם שקט כשהם יודעים שמישהו לוקח אחריות מלאה על הבית שלהם, והאמת שמניסיון של מאות פרויקטים רק גישה כזו מאפשרת נאמנות ליצירה המקורית עד לפרט האחרון. אני מתייחס לבניית הבית כפי שצייר או פסל מתייחס ליצירות שלו. כל בחירה בחומר או בטקסטורה היא כמו משיכת מכחול ביצירה והיא אמורה להתכתב עם כל התמונה. זה בא לידי ביטוי לא רק בתכנון האדריכלי ובע... -
באר בקיבוץ | האדריכלות של מנחם באר - תערוכה
10.07.16...בני משרדים למועצות אזוריות.המבנים שלו אינם סתמיים או מנוכרים; הם נועדו לשרת קהילה לאורך שנים, ובמקרים מסוימים להיות לב הקהילה כולה. ביצירתו הקפיד באר על חזות מזמינה וחדרים המלכדים את השוהים בהם, בבחינת חיזוק לתחושת האחדות והנאמנות שלהם.יותר מאחרים בסביבתו, הקפיד באר לשלב אמנות במבנים שתכנן – ולא לאחר מעשה, אלא כחלק בלתי נפרד מהיצירה הכוללת, תוך שיתוף פעולה פורה בין אדריכל לאמן. לשם כך הזמין אמנים מהתנועה – כגון משה סעידי (חבר קיבוץ כפר מנחם), שרג... -
שיקום נזקי ההוריקן של ההרחבות בקיבוצים
7.04.16...בניינים, גנים, עצים, ערכי נוף ומורשת. את השינוי התכנוני של הקיבוץ עלינו ללוות בזהירות רבה, בצעדים קטנים, תוך שמירה על חלקים מרכזיים, בניינים וגן הראויים לשימור לדורות, זאת מבלי לוותר על ניסיונות יצירתיים ליצור צורות חדשות הנאמנות לרעיון השותפות, גם אם היא מוגבלת, ולדיאלוג של תושבי וחברי הקיבוץ בינם לבין עצמם ובינם לבין סביבתם. דיאלוג תכנוני ושפת התכנוןהקיבוץ פיתח כלים ייחודיים כדי לקיים דיאלוג על התכנון בין המשתמשים, המתכננים, האחראים לתקציב, וה... -
מבט לאמנות הרחוב והגרפיטי בישראל
19.10.15ערב זה הינו הראשון בסדרת ערבי עיון הנערכים בזהזהזה גלריה לאדריכלות (אוצרת: מעצבת מיטל פרגר), העוסקת ביחסי-הגומלין בין הסביבה העירונית לאמנות רחוב על מגוון דרכי הביטוי והיצירה שלה.בעשורים האחרונים הופכת אמנות רחוב על שלל ביטוייה למרכיב משמעותי ובלתי-נפרד בפעילות החברתית והאמנותית במרחב הציבורי, מחוץ לתחומי המוזאונים והגלריות. אמנות הרחוב משפיעה על המרחב הציבורי במגוון אופנים, ומייצרת מגוון דרכי פעולה והתמודדות מאת בעלי הענין השונים - הציבור הרחב, ... -
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15...בני משרדים למועצות אזוריות.המבנים שלו אינם סתמיים או מנוכרים; הם נועדו לשרת קהילה לאורך שנים, ובמקרים מסוימים להיות לב הקהילה כולה. ביצירתו הקפיד באר על חזות מזמינה וחדרים המלכדים את השוהים בהם, בבחינת חיזוק לתחושת האחדות והנאמנות שלהם.יותר מאחרים בסביבתו, הקפיד באר לשלב אמנות במבנים שתכנן – ולא לאחר מעשה, אלא כחלק בלתי נפרד מהיצירה הכוללת, תוך שיתוף פעולה פורה בין אדריכל לאמן. לשם כך הזמין אמנים מהתנועה – כגון משה סעידי (חבר קיבוץ כפר מנחם), שרג... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11...וי על פי צורת הקביעה של השופטת. זכויות יוצרים על יצירה אדריכלית צברית טענה שאי הזכרת שמה בכתבה בבנין ודיור מהווה הפרת זכויות יוצרים. לדברי בית המשפט בכדי שמבנה יוכר כ"יצירה" עליו להיות "מקורי". בית המשפט קבע כי ביחס ליצירת אמנות אדריכלית יש צורך בסממן מקורי - אמנותי, פרי יצירתו של בעל היצירה בלבד. השופטת ראתה במבנה "העתקת מבנים שנעשו במרוקו" ולכן דחתה את טענת זכויות היוצרים. גם בנקודה הזו אני חולק על השופטת. על פי הפסיקה אנו מגיעים למצב המג... -
בילו בליך - מיצבים כמודלים זמניים וביקורתיים
6.05.12... מיצבים כמודלים זמניים וביקורתיים נולד בעקבות החומר הרב שהצטבר במהלך הזמן שחלף מאז תערוכתי הראשונה בגלריה דוגית בתל אביב, בשנת 1980. העבודות והמיצבים המוצגים בספר הם הציר המרכזי שסביבו סובב מרחב הפעילויות שלי, הכוללות אמנות, כתיבה והוראה. אין כאן נרטיב מובנה, כי אם הצגת פרקים ותהליכים במהלך עבודתי הנוגעים במספר תחומים עיקריים, בהם עיצוב הסביבה, ארכיטקטורה, בית, עיר והאדם שבתוכם. המשותף למיצבים הנידונים בספר הוא היותם מודלים זמניים שצמחו ...







