חיפוש - בינוי ערים , חנייה , סקצ\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\אפ |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
למי שייך הרחוב?
13.06.11בהמשך לדיונים בבלוגים ולכתבה הקודמת, נותן לנו אליאב מבלוג "הרחובות שלנו" דוגמה קונקרטית למקום בו שליטת המכוניות על הרחוב הורסת אותו. רחוב הר-סיני בתל אביב משמש כמגרש חנייה מאחורי בית הכנסת הגדול. הרחבה שתוכננה בשנות ה-30 ככיכר בסגנון איטלקי, נשכחה מהתודעה העירונית, והסיבה העיקרית לכך היא העובדה המצערת היא משמשת בעיקר כלי רכב.ה תמונה המצורפת כאן ומקורה בבלוג מציגה יפה מאד את הבעיה: רחבה נעימה עם קשתות שנועדו למסחר ובתי קפה ולבטח הייתה שוקקת אם... -
לצופף את הערים ולספק תחבורה למרכז
27.07.11...מערכות תחבורה עתירות נוסעים. עמותת מרחב היא גוף אדריכלי שיש לו שורשים תיאורטיים מוכרים והינו חלק מאסכולה גדולה המציגה תפיסה מסויימת לבינוי ערים. הגם שאני לא תמיד מסכים עם הניתוחים שלהם לגבי הסיבות או דרכי הפעולה המומלצות, אני לא יכול אלא להוריד את הכובע בפני הרמה שהם פועלים בה. בניגוד להרבה גופים וכותבים, תנועת מרחב גם עושה, התנועה מספקת כלים ומסייעת לגופי תכנון וראשי ערים. היום אגב (27 יולי) יתקיים כינוס של העמותה. אתם מוזמנים להצטרף. -
סוף עידן המכונית בעיר?
9.06.11...רונים בבלוג שלו בהרחקת המכונית הפרטית ממרכזי הערים. הפקקים, בעיות החניה וההשפעה של המכונית על האדריכלות הם נושאים ידועים ומוכרים ולמרות הבעיתיות, עדיין מקבלת המכונית את העדיפות על הולכי הרגל. בפוסט האחרון מציג יואב מערכת חנייה עירונית ממוחשבת המותקנת כנסיון בעיר סן פרנסיסקו. מערכת זו מאפשרת לנהג לגלות מקומות חנייה פנויים ואת מחירם לשעה דרך הנייד, או המחשב. אבל יותר מכך - המערכת משנה את מחירי החניות על פי העומס. המערכת מחוברת במחשב לכל מקום חנ... -
האם הזוועה התכנונית של תמ"א 38 תחריף?
22.10.12...חזק (...) הרשויות גם מעמיסות על הפרויקטים דרישות תכנוניות ורגולטוריות רבות שאינן ברות ביצוע כמו יצירת מקומות חניה באזור בנוי שמונעות את קידומם של חלק גדול מהפרויקטים".אוי אוי אוי, מה אתם אומרים? לעיריות יש דרישה לעמידה בתקני חנייה? להתאמה לתכנית בניין העיר המתוכננת? חוצפנים!הבעיה בתמ"א 38 ובניוד זכויותניוד זכויות היא צרה רצינית שמזיקה לכל עיר. זו דרך המאפשרת ליזמים לעקוף את התכנית העירונית. העיר תכננה רחוב במגבלת 5 קומות והנה מישהו לוקח זכויות בנ... -
חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?
1.07.13יום ראשון, 7 יולי 2013, 17:00מכללת אתגר באר שבע, רחוב המשחררים 7, באר שבע(שתי דקות מרגר, חנייה חופשית. קווי אוטובוס: 6, 7, 8, 24)דיון ציבורי בנושא תכנית עשרת הישובים - חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?הממשלה רוצה לפתח את הנגב, אבל במקום להעביר תקציבים לתושביו היא משקיעה באוכלוסיה אמידה שתגיע מבחוץ ומחלישה את היישובים הקיימים.התכנית להקמה של עשרה יישובים כפריים חדשים באזור ערד מבואות ערד מזרח (בקעת ערד) ומבואות ערד מערב (חבל יתיר) יצאה לדרך בעקבות החל... -
8 טענות מופרכות לגבי משבר הדיור
10.08.11... מפונקת מכפר שמריהו"), חלקן כבר הופרכו מזמן ("מאגר קרקע עצום ובלתי מנוצל גורם לעליית מחירים") וחלקן דורשות דיון מעמיק. מרבית התפיסה המוצגת בכתבה מתיישבת עם ראיית העולם של עמותת מרחב ששוקן הוא אחד ממיסדיה - לגבי עירוב שימושי, חנייה וצפיפות עירונית. ובכל זאת יש כמה נקודות חדשות שלא מוארות בדרך כלל ושווה לשים אליהן לב. שוקן רואה את מגדלי המגורים והדירות המפוצלות כהזדמנות ולא כבעיה. "העירייה צריכה לאפשר לציבור, ואף לעודדו, לפצל דירות, תוך הבטחה ... -
שני צדדים של שימור
22.08.12...ת האלה משנות את התכנית. האם הרחובות בנויים לזה? האם יש מספיק חנייה כשמוסיפים שלוש קומות למבנה של ארבע קומות? למי אכפת.הדוגמה הקיצונית לכך היא היכולת לנייד זכויות. בקצה רחוב הארבעה הולכים ונבנים שני מגדלי משרדים. מגדלים אלה ואחרים חורגים בהרבה מהתכנית המקורית שיועדה להם. איך זה קורה? פשוט מאד. היזמים של הפרויקטים רוכשים את זכויות הבנייה של המבנים המוגדרים לשימור מחמיר ויכולים כך לחרוג כרצונם. יופי של תרגיל, ים של כסף ותכנית בנין עיר ידידותית ליזם.