חיפוש - בינוי ערים , מרחב , עירוניות |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הרצאות מצולמות בבלוג של עמותת מרחב
15.02.11עמותת מרחב היא עמותה ישראלית הפועלת לקידום עירוניות מתחדשת בישראל המפעילה בלוג בשם "הרחובות שלנו". בשני הפוסטים האחרונים העלו לבלוג הרצאות מצולמות ומצגות מהקורס "סוגיות עירוניות בתל-אביב" שנערך בשנה שעברה. ההרצאה הראשונה של הלל שוקן – העירוניות כפשוטה. ההרצאה השניה - שיתוף הציבור בתכנון ותהליכי שאררט , הרצאתה של עירית סולסי על שיתוף ציבור בתכנון באמצעות תהליכי תכנון משתפים (הידועים גם בשם שאררט) ההרצאות מועלות לאתר בשיתוף עם המכללה הח... -
פארק גבעתיים כדוגמה
5.05.13"מרחב ירוק מוקף מגדלי מגורים לא חייב להיות מתחם סגור ואקסקלוסיבי. המקרה של פארק גבעתיים מראה שאפשר גם לתכנן גינה שכונתית כמרחב ציבורי עירוני המזמין מגוון של משתמשים". כך פותחת מירב בטט את מאמרה בבלוג "אורבונולוגיה" ומנתחת את מבנה הפארק."בשני העשורים האחרונים" היא כותבת, "שכונות חדשות בישראל מתוכננות כמתחמים סגורים אשר במרכזן פארק גדול רחב ידיים. לרוב, הפארקים הללו מהודרים ומטופחים מאוד ומציגים מרחב ירוק, סטרילי וממושטר, כזה המיועד בעיקר לתושבי הש... -
התנועה לעירוניות בישראל
16.07.12עמותת מרחב שינתה את שמה והיא נקראת עכשיו "התנועה לעירוניות בישראל". חבל שראשי העמותה לא פותחים מספיק גם את הראש לדעות והשקפות עולם אחרות משלהם. בבלוג של מרחב הופיעה השבוע שוב כתבה של ד"ר ירח צור לגבי בנייני המגורים. למרות כל הטענות הנכונות שלו הוא לא מבין למה העמותה לא מתייחסת למבנים אלה כמשהו שהוא בתחום העיסוק של המתכנן העירוני. האמת היא שההסבר פשוט - קיבעון מחשבתי.עמותת מרחב נקראה עד לפני כשבוע "התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל". "עירוניות מתחדשת... -
עיר הקצה וארגון עצמי
14.10.12...מדינה והעיר, אלא התהוותה מתוך סך הפעולות של סוכנים רבים בשדה העירוני שפעלו ללא תוכנית אב וללא תודעה משותפת. הסבר זה של ארגון עצמי נותן לעיר הקצה תוקף של התפתחות בלתי-נמנעת ונכונה 'בהכרח', העומדת בסתירה לנטייתם של מתכננים רבים לראות בה סטייה מדרך ההתפתחות העירונית הראויה והרצויה".עבודה מעניינת במיוחד למי שמנסה להבין תופעות כמו אזור התעשייה החדש של נתניה או מרחב הקניונים של ראשון לציון, את רמת החייל ואזור קניון איילון, את אזור מת"מ חיפה, מלחה ועוד. -
לבנות ערים יעילות יותר
21.11.11לקראת הכנס בנושא עירוניות שמארגנת עמותת מרחב בסוף החודש מפורסם בכלכליסט מאמר של נתי יפת העוסק בתכנון הערים בישראל. המאמר מנסה להציג את הטעויות שעשו מתכנני הערים ורשויות התכנון ומציע כלים לבניה של ערים יעילות יותר. עובדה גלויה וידועה היא שערים גדולות אחראיות למרבית התוצר העולמי. בישראל למשל גוש דן אחראי ל 59% מהתוצר הלאומי הגולמי למרות ששטחו כ 7% בלבד משטח המדינה. המשיכה של השגשוג למרכז הארץ מנוגד למדיניות הממשלה של פיזור אוכלוסין ומנוגד למדינ... -
ספרי הנחיות לתכנון עירוני
30.06.13...ושכונות עירוניות בכל אזורי הארץ ובכל רמות התכנון, ובייזום והכנה של מדריכים והנחיות לתכנון לאור עקרונות פיתוח בר קיימא.רוב הספרים הנמצאים ברשימה זמינים לחלוקה כאמור, ביניהם:1. מארז חמשת ספרי ההנחיות לתכנון רחובות בערים, כולל: מרחב הרחוב, תנועת הולכי רגל, תנועת אופניים, תנועת הרכב המנועי, תנועה בצמתים.2. מדריך לתכנון גנים ציבוריים עפ"י סוגי יישוב, מגזר אוכלוסייה, אזור אקלימי וטופוגרפיה.3. מדריך לתכנון הבית המשותף.4. מדריך טיפוסי בינוי בטופוגרפיה מש... -
להצטופף בבקשה
1.06.11פוסט מאת האדריכלית עירית סולסי בבלוג של עמותת מרחב מדבר בשבח הצפיפות העירונית לקראת יום עיון שיערך ב 28 ליוני בטירת הכרמל ובו יוצג מודל לבחינת העצמת השכונות הותיקות בישראל. הדיון הלכאורה תיאורטי מהווה למעשה נקודה שמתכנני ערים חייבים לקחת בחשבון.בפוסט כותבת עירית "אנשים נמשכים אל העיר בשל יכולתה לשמש מאגר גדול לקשרים עם אנשים אחרים. קשרים אלה מהווים הזדמנויות – חברתיות, עסקיות ותרבותיות. בכדי לעודד את יצירת ההזדמנויות חייב שיהיה ריכוז של אנשים במ... -
האם תל אביב היא מדינת אוייב?
28.11.11האם תל אביב היא מדינת אוייב? למה כדאי לעיריית חיפה להפציץ את חדרה? על השאלות האלה אני מתכוון לענות בכנס של עמותת מרחב בנושא "העיר כמנוע לצמיחה כלכלית". בהרצאה שלי אציג טענה שהעיר אינה מנוע כלכלי ושתחבורה טובה תמיד אינה הפתרון. בואו בהמוניכם ותביאו עגבניות רקובות. את אנשי מרחב אני מכיר לא מאתמול. האדריכלים החברים בעמותה הזו עושים בהתנדבות פעילויות רבות למען ערים טובות יותר. הם דיברו על מצוקת הדיור שנים לפני שהיה מודרני להפגין ברוטשילד, ובזמן ש... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11קרב אדריכלים בין תפיסות עולם מנוגדות מתחולל בין ד"ר יודן רופא ופרופסור הלל שוקן לבין האדריכל ירון טוראל בבלוג של עמותת מרחב. הויכוח ניצת בעקבות פוסט המציג את העיר לוד כמקרה מבחן, כדוגמא לבעיות הנמשכות של תכנון ודיור בישראל, וכאתגר ליצירת השינוי הנדרש. ירון טוראל שהיה אחד המתכננים של תכנית המתאר של לוד, ושנמצא בצוות הליווי והעדכון של תמ"א 35 מציב בפני אנשי העמותה שאלות שמצליחות למקד את הדיון בנקודות התורפה של ההשקפה המכונה "עירוניות חדשה". אנש... -
מועד אחרון להגשות - תחרות תכנון הכניסה לנתיבות
16.01.19...יזי, הקהילתי-חינוכי ותרבות הפנאי, הספורט והבריאות.העיר מצטיינת בנגישות תחבורתית מעולה הודות למיקומה על כביש 25 ושלושת הכניסותלעיר מכביש זה )רח' ירושלים, רח' אחת עשרה הנקודות וכניסה צפונית עתידית(, ומהווהעיר מרכזית ומשמעותית במרחב של הנגב המערבי והישובים הכפריים הרבים הסובביםאותה. בחלקה הדרומי קיימות שתי כניסות נוספות לעיר מכביש 2444 וכמובן, תחנתהרכבת המהווה שער כניסה נוסף ומשמעותי לעיר.הכניסה לעיר מכביש 25 לרחוב ירושלים הינה הכניסה ההיסטורית של ה...