חיפוש - בינוי ערים , עסקים |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תושבים הם כאב הראש של ראשי העיריות
20.02.13...,000 שקל מההוצאות הממוצעות על אותו משק בית". זו אינה תיאורית קוספירציה כלשהי או הנחה מופרכת. בפוסט בבלוג שלו מציג לרמן מספר מקרים ברורים בהם ראשי ערים התנגדו להקמת שכונות מגורים חדשות בדיוק מסיבות תקציביות אלה."מס הארנונה של עסקים ומשרדים גבוה פי כמה וכמה מזה המוטל על מגורים. לכאורה, הכל טוב ויפה – העסקים והמשרדים מממנים בפועל את פעילות הרשות המקומית והתושבים נהנים מתשלום מס ארנונה נמוך שלא מתקרב אפילו לכסות את ההוצאות של הרשות בגינם. בפועל, מה ש... -
בוקר רע על פלורנטין
13.01.13...ראשון לציון אנחנו רואים עסקים ותיקים שקורסים בכל תחום שהרשתות הגדולות נכנסות אליו", אמר בכתבה מוטי מורד, יו"ר פורום ראשל"צ של עמותת מט"י לטיפוח יזמות עסקית, שבמימון משרד התמ"ת. "אזורי המסחר בראשון הצטמצמו מאוד. רחוב הרצל, שפעם היה המסחרי ביותר, כמעט התרוקן, והכל הצטמצם לאזור רוטשילד מול המדרחוב, שגם שם קשה. בתחומי המסחר שקשורים להלבשה, חומרי ניקוי, תמרוקים, כלי מטבח ודברים כאלה כבר לא מגיעות אלינו בקשות לעזרה בפתיחת עסק".כתבה עצובה בגובה העיניים. -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13...יחות פעילות כלכלית ממקום אחד למשנהו (...) חיבור ערים מרכזיות - בהן מתקיימת פעילות כלכלית ערה, תוססת וחזקה, לעיירות פריפריה - הנאבקות על הישרדות כלכלית, או לערים מנומנמות, עלול לשאוב את מעט המעיינות הכלכליים הפועלים באזור הפריפריה ולייבש אותם במקום להזינם". - - -מאמר מעניין, במיוחד הדוגמה של ניו-ג'רסי שהתנגדה ב 2007 לחיבור מנהרה חדשה אל ניו-יורק. פתרונות התחבורה אמנם מקלים על הגודש אך גם מקילים על עסקים לעבור למרכז החזק ולהחליש את המקום החלש יותר. -
הרצאות מצולמות בבלוג של עמותת מרחב
15.02.11...קדמיה, עובדים קהלתיים, כלכלנים, יזמים, אנשי עסקים, מתכנני תנועה, פעילי סביבה, סוציולוגים, עורכי דין, שמאים, עובדי ציבור ואזרחים שחשוב להם לשנות את מצב הערים בישראל לערים משגשגות שטוב לחיות בהן. מרחב הוא הארגון היחיד בישראל המתמקד בשינוי הסביבה העירונית הבנויה ופועל לפיתוח המדיניות והכלים המקצועיים הנחוצים ליצירת שינוי. מרחב פועלת מתוך גישת תכנון כוללנית המתייחסת להיבטים הפיזיים, הכלכליים והחברתיים של החיים העירוניים על מנת להשיג שינוי בר קיימא. -
מה קורה כשהנסיעה בתחבורה הציבורית בחינם?
6.11.12...ום התנועה, שיפור איכות הסביבה, ייעול המערכת, שירות טוב יותר לתושב, עזרה לשכבות חלשות והחייאת אזורים בעיר. אבל מסתבר כי המהלך גם כמעט ושילם את עצמו בעצמו. 47% מנוסעי התחבורה כבר היו משתמשים בה מבלי לשלם, והכרטיסים המשולמים כיסו רק 14% מההוצאות. על ידי הגדלה קטנה של מס התחבורה על עסקים מקומיים גדולים, ובמקביל צמצום ההוצאות על הפקת כרטיסים, טכנולוגיות כרטוס והתשתית האנושית של מכירת כרטיסים, העיר יצאה מורווחת מהתחבורה הציבורית".מחשבה מעניינת ומקורית. -
העיר התחרותית, העיר החברתית
18.12.12...העיר התחרותית' היא הגישה המוכרת לנו יותר כיום בישראל" כותב שלוש, " בגיזה זו ה היעד העירוני המוביל הוא השאיפה לצמיחה כלכלית, תוך תחרות עם הערים השכנות למשיכת עסקים ואוכלוסייה חזקה (...). הגישה של 'העיר החברותית', לעומת זאת, מוכרת פחות כיום בארץ. העיר החברותית שואפת להטיב קודם כל עם התושבים הקיימים, ולא רק למשוך תושבים חדשים. סימן ההיכר שלה הוא השקעה בהולכי הרגל, גם על חשבון תנועת כלי הרכב, על ידי חידוש רחובות עירוניים".שווה לקרוא. הנה הקישור שנית. -
אות העיצוב לתכנון עירוני 2012 - הזוכים
4.01.12...ירונית בעיר.תחרות "אות העיצוב העירוני" מתקיימת ביוזמת עמותת אות העיצוב ובשותפות עם משרד הבינוי והשיכון, מרכז השלטון המקומי, איגוד מהנדסי ערים, איגוד המתכננים, עמותת האדריכלים המאוחדים, איגוד מתכנני הנוף, הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים של הטכניון, המחלקה לארכיטקטורה ובינוי ערים בבצלאל ובית הספר לאדריכלות ויצ"ו חיפה.חבר השופטים בתחרות מנה את: פרופסור אדריכל שמאי אסיף (יו"ר), לשעבר ראש מנהל התכנון במשרד הפנים ומרצה בכיר בטכניון בחיפה. אדריכלית עדנה... -
נמל תל אביב - יותר קניות פחות תרבות
14.05.12...מל היא שהנהלת הנמל פועלת כגוף מסחרי כלכלי, מעדיפה רווח מכסימאלי על תועלת לתושבים. "השאיפה הזו נכונה מבחינת החברה" הוא אומר "אבל היא לא צריכה את זה. למה שלא יטפלו טוב יותר בשטחים הפתוחים? למה לא להשכיר חלק משמעותי יותר מהנמל לעסקים שטובים לו ולתושבים, ולא רק לעסקים שמשלמים הכי הרבה?"התופעה אותה מתאר צדיק בדבריו אופיינית למקומות רבים בהם ההצלחה המסחרית אינה מרוסנת ובסופו של דבר פוגעת באיכות לתושבים ולאחר זמן מה גם בעסקים. עירית תל אביב מתכננת ביולי... -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12...יר חיפה עתיד להיתקל בבעיות רבות כל כך שהסבירות לקיומו נמוכה. מבצע כזה ידרוש עבודות על הקו תוך כדי המשך הפעולה של הרכבת (איך בדיוק?) הורדת המסילה למפלס נמוך מפני הים יחייב השקעה אדירה ומאמץ הנדסי לא מבוטל ואם כל זה לא מספיק - עסקים רבים יפגעו או נכון יותר - יוכלו להגיש בג"ץ ולהקפיא את העבודות.אז למה אנחנו מדברים על שיקוע הרכבת אם זה לא ריאלי?פשוט - זה מסך עשן שבו מבטיחים לתושבים משהו שלא יתקיים. ההסכם הנוכחי בין הרכבת לעירייה ולחברה להגנת הטבע קוב... -
רחוב שינקין סיפור מקום
10.03.16...יצג עבורנו חלק מהעולם הממשי והמדוימן שבו אנו נעים ובתוכו אנו פועלים.בערב זה, יוזמנו כ- 15 דוברים שונים לספר כל אחד בקצרה אודות המקום, כאשר לכל דובר מוקדשות 5 דקות. לחלקם המקום הוא בית, וחלקם אורחים בו. חלקם דיירים, חלקם בעלי עסקים, חלקם עובדים בו או איתו, חלקם אורחים לרגע. כל דובר מתבקש להציג מנקודת מבטו את המקום באופן אשר נראה לו בניסיון לייצר מארג שיחות ונקודות מבט המתאר את השילוב בין הפיזי לרעיוני אשר יוצרים מקום.משתתפים (לפי סדר הא'-ב')אורנה ... -
על הקריה הצבאית (מחנה רבין) סיפור מקום, דיון #10
27.03.17על הקריה הצבאית (מחנה רבין)סיפור מקום, דיון #1029/3/17, בשעה 19:00דוברים (לפי סדר הא'-ב')אדריכל אלן אהרונוף, אדריכל יצחק חלפון // א.י. אדריכלות ובינוי עריםאמנון האן // מנכ”ל עמותת “ידידי הסיסים”, פעיל סביבתיאדריכל ברוך יוסקוביץ // אדריכל ומתכנן עירוני, לשעבר מהנדס העיר תל אביב יפואדריכל דביר דייטש // אדריכל ראשי, משרד הבטחוןאדריכל יוסף אסא // יוסף אסא אדריכלים ומתכנני עריםד”ר ניר מן // עורך כתב העת ‘עלֵי זיִת וחרב’, חוקר תולדות הקריה והמטכ”ל (193...