חיפוש - בינוי ערים , ציבורי , תל אביב |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אושרה הריסת הדולפינריום בתל אביב
7.02.11...ת העיריה. אז האם באמת מתקפלת ראשות העיר בפני בעלי הון? על פי ההסכם שנחתם, החברה תקים מלון ודירות מגורים ותשלם דמי היתר והשבחה מלאים, לפי שווי שיקבע השמאי הממשלתי. כמו כן ישונה יעוד מתחם הדולפינריום מאזור מסחרי מיוחד לשטח ציבורי שיהווה המשך לטיילת וכן ייעודו של שטח קרקע שבבעלות העיריה ברחוב הרברט סמואל (12חניון הגרירה של העירייה). שינוי היעוד יאפשר בנייה של 23 אלף מ"ר לתיירות ומלונאות, 23 אלף מ"ר של מגורים ו-2,000 מ"ר נוספים למטרות מסחר. ב... -
פריז, טוקיו, תל אביב
20.05.12...אביב מגבילה את כמות הדיור בצורה חריפה כל כך היא למעשה דוחפת את מעמד הביניים שלה החוצה. המנוע של תנועת הצדק החברתי גם בארץ וגם בעולם התעורר סביב מחירי הדיור בערים שמגבילות כיום צמיחה ופיתוח מספקים (גם ניו יורק כיום מוגבלת מאד לפיתוח חדש).כן, תל אביב צריכה מגדלים ודחוף. מגדלים עם דירות בגודל בינוני שיתאימו גם למעמד הביניים ולא רק לעשירים. מגדלים עם חלק תחתון מסחרי או ציבורי. מגדלים שישבו על הרחוב ולא בצורה מנותקת כמו באזור פארק צמרת. מגדלים ובמרכז. -
עם הגב לכאן, עם הראש לשם
9.09.11...נתמכים על ידי העירייה ומתוכננים ומיועדים בעיקר לאורחים הרבים מן העולם שהוזמנו לאירועי הפתיחה. אם תתקיים פעילות ברחבת הכניסה למוזיאון, היא תהיה מס שפתיים לקהל הרחב. זה מצג שווא, זו שחיתות – וזו רק דוגמה אחת לשיטה ולשפה שגופים ציבוריים כמנהלת עיר עולם מאמצים כדי לנפח לעצמם את המְניה. מדובר באנשי שיווק לקידום מותגים שרותמים תוכן ברמת הפסאדה." נראה אם כן שאפשר להרגע. התוכנית להפוך את תל אביב לעיר עולם הופקדה בידיים הטובות ביותר שיובילו אותה למקומ... -
תכנון פארק קריית ספר בשיתוף הציבור
17.02.11"לעתים רחוקות מצליח מאבק ציבורי של קבוצת תושבים לגרום שינוי של 180 מעלות בהחלטות ובמדיניות של רשות מקומית. המקרה של פארק קריית ספר בלב תל אביב מוכיח שמאמץ מתמשך, עקשנות והתמדה עשויים להשתלם." כך נפתחת כתבה של נועם דביר ב"הארץ" גינות קהילתיות הן דבר שהולך ומתגבר בשנים האחרונות. גינות בהן הציבור לוקח על עצמו את טיפוח השטח הציבורי בשיתוף עם הרשות האחראית עליו. פארק קריית ספר בתל אביב לוקח את הרעיון עד לקצה מאחר והפעם היו בשני הצדדים אותן מטרות. ... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12שלוש כתבות מעניינות דנות השבוע באחת הצרות הגדולות שמציבה לנו המכונית הפרטית - איפה לעזאזל שמים אותה? המכונית היא הרכוש הפרטי היחיד שמותר לנו לשים בשטח ציבורי ואנחנו מצפים מהעיר לספק לנו את השטח הזה על חשבונה כמובן.לחשוב מחדש על מגרשי החנייהנועם דביר מראיין ב"הארץ" את פרופ' ערן בן-יוסף, חוקר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבות... -
האם הזוועה התכנונית של תמ"א 38 תחריף?
22.10.12...בעיה לאומית, נפתור אותה מכסף פרטי ולא ציבורי. לכאורה זה טוב ויפה אלא שתמורת הכסף הפרטי פקידי האוצר מוכרים משהו, הם מוכרים את הזכויות השייכות לכולנו, את ההסכמות אליהן הגענו כציבור וגיבשנו בתכנית העיר. אם התושבים קבעו לעצמם שהעיר שלהם צריכה להיות מוגבלת ל 6 קומות, מי לעזאזל נתן להם סמכות למכור עוד 4 קומות מעל זה? בלי להתחשב במגבלות התחבורה, במספר בתי הספר והגנים או בכל התנגדות תושבים.תמא" 38 נולדה בחטא, חיה בחטא וכעת עוד רוצים שנאמץ את הממזר שנולד. -
מרחב 2011 – יוצאים אל הכלל
22.06.11...בית הסטודנט, אוניברסיטת חיפה, חיוטין אדריכלים ◦ ספריית גן לוינסקי, תל אביב, אדריכל יואב מאירי ◦ בית הספר היסודי צין, מדרשת בן גוריון בנגב, לוין אדריכלים ◦ מרכז שכונתי משולב, אלון קריית השרון, נתניה, נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים ◦ חידוש והרחבת בית הסטודנט בטכניון, חיפה, מנספלד קהת אדריכלים ◦ בית הספר הדמוקרטי, כפר סבא, אדריכלית גבריאלה נוסבאום ◦ חנות אחותי סחר הוגן, תל אביב, סטרטה אדריכלים ◦ חידוש והרחבת הבניין ההיסטורי של בצלאל, י...