חיפוש - חדשות , שונות , רכב |1| - דף 12
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תדי קיסלוב והעיר אילת
20.06.11...ת אוטובוסים מרכזית ואפילו את הלגונה שהיוותה את התשתית להקמת מתחם המלונות הנוכחי. קיסלוב עסק לא מעט במענה לאקלים המדברי בשלושה בתי ספר שתיכנן ובהם הטמיע טכנולוגיית קירור פסיבית: האוויר היבש נושב דרך מסנני קירור ענקיים (שהורכבו ממזרונים לחים עם מערכת טפטפות), חודר פנימה אל תוך חלל בית הספר ויוצא החוצה דרך הכיתות. הוספת לחות לאוויר הופכת אותו לכבד יותר וקר בכמה מעלות. באקלים מדברי ויבש פתרון זה של מגדלי קירור חסכוני מאד באנרגיה ויעיל. הכתבה ... -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11עמותת מרחב הצטרפה גם היא לקריאה לשקע את הרכבת בחיפה. למי שלא עוקב אחרי המתרחש - הרכבת מתכננת מעבר לרכבות מונעות בחשמל ומהלך זה יגרור עבודות תשתית עצומות. זו ההזדמנות היחידה שתצוץ ב 50 שנה הקרובות לעיר חיפה לטפל בתוואי הבעייתי המנתק את העיר מהים ולשקע את מסילת הרכבת. עד כה תמכו במהלך השיקוע - עיריית חיפה, אגודת האדריכלים, רשות שמורות הטבע, עמותת מרחב וגופים שונים של התושבים. מהצד השני נמצאת הנהלת הרכבת ופקידי האוצר שגרים מן הסתם בתל אביב שמטרתם לב... -
נרי אוקסמן ואדריכלות דיגיטאלית
19.05.11... את נרי אוקסמן, אדריכלית, מעצבת וחוקרת העובדת במעבדת המדיה של MIT. אוקסמן מנסה לחקות בבניה תהליכים פיסיאולוגים כמו התהליכים המתרחשים בעצמות. לטענתה, בעתיד הלא רחוק נוכל להדפיס בניינים שלמים עשוייים מחומרים חדשניים שידמו את ההרכב של רקמות אורגניות. אוקסמן, שנולדה בחיפה לפני 35 שנה, היא אחת החוקרות המובילות בעולם בתחום האדריכלות הדיגיטלית. בחמש השנים האחרונות היא זוכה בהצלחה מטאורית שכללה פרסים, השתתפות בתערוכות בינלאומיות והצגה של עבודותיה במו... -
שבילי אופניים בעיר - זה לא כל כך פשוט
8.05.11...מהמכוניות. לכולם ברור היתרון בפתרון זה גם מבחינה סביבתית אבל השינוי הנדרש אינו קל. הבעיה נובעת מכך שנתיב אופניים בא כמעט תמיד על חשבון מקומות חניה. איך שלא תנסה לסדר את המרחב הציבורי ברחוב, תמיד יצא שהמדרכות צרות מדי, נתיבי הרכב מסוכנים מדי והקצאה אפשרית לאופניים תקטין במובהק את מקומות החניה הקיימים. לכאורה, ניתן לטעון שנתיב אופניים יעודד שימוש באופניים ולכן יקטין את מספר הרכבים אבל ברור שזה לא עובד כך. תושבי רחוב מסויים תמיד יתנגדו לכך שהנתי... -
אדריכלות ועיצוב בתי חולים
11.04.11... כמובן שהמניע העיקרי מאחורי המגמה הוא כרגיל כסף. הרפואה בארץ ובעולם הופכת לפרטית יותר ויותר. טיפולים מורכבים המאושרים לאנשים דרך ביטוחי הבריאות שלהם הופכים חולים ללקוחות מבוקשים. התחרות על החולים האלה גורמת לכל המערכת להיות יוקרתית יותר. מי שעוסק בעיצוב מרפאות ובתי רופאים יודע שיש גם לא מעט תיירות רפואית וחדרי אשפוז שנראים כמו מלון בוטיק. כתבה מומלצת לכל מי שעוסק בתחום. להלן הקישור שוב. *הדמיה מתכנון המרכז החדש ברמבם על ידי שרון אדריכלים. -
אדריכלים בעד שיקוע מסילת הרכבת בחיפה
4.04.11נייר עמדה שפרסמו פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם מעמותת האדריכלים בישראל מצטרף לעיריית חיפה ולחברה להגנת הטבע במאבקן למען מעבר הרכבת לאורך חיפה בשיקוע ולא מעל פני הקרקע. הרכבת מתכננת מהלך של "חישמול", כלומר מעבר לקרונות חשמליים ומאחר והדבר כרוך בכל מקרה בעבודות תשתית נרחבות, נקבע שההזדמנות החד פעמית הזו תנוצל לשיקוע המסילה בנקודות מסוימות, למשל כדי ליצור חיבור טוב יותר של העיר חיפה אל הים, חיבור שכיום אינו קיים עקב הצורך ל... -
העיר במספרים
21.02.11תחת הכותרת "העיר במספרים" פרסם כלכליסט את אחת הכתבות המרתקות ביותר שפורסמו לאחרונה בנושא בינוי ערים. הכתבה בכלכליסט מספרת על ווסט ובטנקורט, שני פיזיקאים תיאורטיים החוקרים מערכות ביולוגיות וחברתיות מורכבות ומנסים לתרגם אותן לנוסחאות פשוטות. בשנת 2000 הם יצאו לחפש "כללי מכניקה" מדעיים בערים - נוסחאות שבעזרת נתונים מספריים יבשים, ובלא מידע רקע והקשרים היסטוריים, יוכלו לנתח את מצבן של ערים ולנבא את עתידן. לפני כמה חודשים הם פרסמו במגזין המדעי המ... -
טלפייר רוכשת את חברת Lcontrol ומרחיבה את פעילותה
31.03.22...טחוניים תשתיות לאומיות, Data Centers ועוד.Lcontrol תפעל באופן עצמאי, כחברת בת של טלפייר, תחת הנהלתו של יגאל לזר, שנשאר בעל מניות ושותף בחברה. בין לקוחות Lcontrol ניתן למצוא כבר היום את אוניברסיטת בן גוריון, את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, חברת ברינקס ועוד. Lcontrol תמשיך לשרת את לקוחות החברה הקיימים והעתידיים על הצד הטוב ביותר גם לאחר שינוי אופי הבעלות.שגיא רובין, מנכ"ל טלפייר: "רכישת LCONTROL היא מהלך נוסף המקדם אותנו להגשמת האסטרטגיה העסקי... -
יום עיון וסיור בתערוכה -חומרים חכמים, חומרים טפשים
21.01.16...גבולות של החומרים ה'חכמים וה'טיפשים', תחת שלוש תמות מרכזיות המצעות אופנים שונים להתבוננות והבנה של חומר.החכמה המוצגת בתערוכה זו, אינה בלעדית רק לחוד- החנית של עולמות העיצוב והחומר, אלא שזורה בחיבורים בין הישן לחדש, הפשוט והמורכב, המסורתי והאינטראקטיבי, ודרכם משקפת גם את המציאות היום- יומית של העוסקים בתחומי העיצוב, המחקר והמדע אשר בזכות חיבורים בין טכנולוגיות, חומרים ויישומים 'חכמים' ו'טפשים', מצליחים לייצר פיתוחים חדשים, מרגשים ומעוררי מחשבה.אנו... -
לחיות בגן עדן
11.01.16...ים שלא. האם עיר צפופה צריכה להיות גם אפורה ומזוהמת? גם במקרה הזה, בשנים האחרונות, אנחנו מבינים שלא. בשיחה עם הגר ונעמה, נדבר על העיר כמקום הטוב ביותר והבריא ביותר לחיות בו ונבין כיצד אפשר לקיים מערכות עירוניות מפרות בתבנית מורכבת ומשתנה ולהשתחרר מהתדמית שדבקה בעיר הישראלית כמקום רועש ומפויח.על המשתתפותנעמה ריבהנעמה ריבה, אדריכלית ועיתונאית, בוגרת המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה (2011). בין 2012 ל-2015, שימשה ככתבת האדריכלות של אתר xnet מבית ... -
אפור, ירוק, פנטזיה ומציאות
21.12.15...האמן מול כן הציור והתיאורטיקן מול הטקסט הם מופע של שחקן אחד. לעומתם, האדריכל הוא חלק ממערכת רחבה יותר המזמנת אפשרויות להפוך פנטזיה למציאות באמצעות רב שיח מרובה שחקנים ומכלול מורכב של שיקולים.ההרצאה תעסוק במחשבות, בהתלבטויות, ביצירה ובדרך המגוונת והלא ליניארית של עשייתנו האדריכלית הנעה בין אפור לירוק ובין פנטזיה למימוש. תגית כלימור, קנפו כלימור אדריכלים | מייסדת ושותפה במשרד קנפו כלימור אדריכלים. מרצה בכירה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. -
אירוע הגמר של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים
23.11.15...דרות המרחבים החברתיים והפרטיים הקיימים בשכונה. העבודה מציעה מערכת חוקים וכלים חדשה, אשר יתאימו לתכנון במושאעות. העבודה מסבירה, דרך תיאוריות של תכנון עיר, מדוע העיר אינה יכולה לתפקד לגמרי כשוק חופשי. מצד שני, העיר היא מערכת מורכבת שגם שיטות תכנון בעלות רגולציה מוגברת אינן מניבות בה פתרון להתפתחות עירונית בריאה.העבודה מציעה הקמת בסיס מידע, בהתאם לחלקו של כל בעל מושאע ולפי ערכה של יחידת הקרקע. "בניתי מדד סובייקטיבי המבוסס על שיחות עם התושבים וחישובי... -
המהפיכה הדיגיטלית בביה"ס לאדריכלות באונ' תל-אביב
28.11.13...ספס את הפביליון המרשים שהוצב בכניסה לבנין מקסיקו (באונ' ת"א) לכבוד טקס הענקת פרס ישר לעבודת גמר מצטיינת ביום א' האחרון. הפביליון תוכנן, עוצב ויוצר במעבדה הדיגטילית לתכנון ופבריקציה בבית הספר לאדריכלות ע"ש דוד עזריאלי. הוא מורכב מ-700 יחידות שונות עשויות קרטון, אשר הרכבתן אפשרית אך ורק בצורה אחת ליצירת צורה יציבה סטרקטורלית. כל שורה במבנה מורכבת משני טיפוסים של פירמידות, עליונה ותחתונה.לצפייה בסרטון ההקמה לחצו כאן - מומלץ!מנחי הסטודיו: ד"ר אדריכ...







