כיום עולה הדרישה לחללים מעוצבים, הצורך של בעלי עסקים ושל אנשים פרטיים בסביבה מעוצבת וייחודית להם הולך וגדל.
יצירת זהות ייחודית וברורה לעסק היא הכרחית דווקא לעסקים קטנים שמטרתם להגדיל את קהל הלקוחות שלהם ושאין באפשרותם להשקיע סכום חודשי קבוע בשיווק.
מותג מותאם אישית הוא דרך רבת עוצמה ליצירה ולשמירה על יתרון תחרותי, מיתוג נכון מתבסס על יצירת ערך גם ללקוחות פרטיים וגם לחברות עיסקיות כיוון שהוא תערובת של תכונות מוחשיות ולא מוחשיות
המיוצגות בסימן הכר כאשר הן מנוהלות כהלכה ומייצרות השפעה כוללת ומחוללת ערך.ללקוחות עיסקיים - באמצעות מיתוג ועיצוב נכון ניתן לכוון את תחושות קהל היעד באופן המקצועי והמדוייק ביותר.
לקוח שנכנס לחנות ממותגת שהעיצוב בה יצר אצלו תחושה ייחודית ,יזכור את החוויה ואף יפרסם או יקדם את אותה החנות.(מבלי שהחנות השקיעה בפרסום)
המותג צריך לעשות את דרכו אל עבר העולם הרגשי ,התפיסתי ,והחווייתי של הלקוח.
מטרת המיתוג של חלל הפנים/המיתוג הוויזואלי היא בסופו של יום להשאיר חותם אצל קהל היעד -חותם שיחזיר אותו אלינו...
בדוגמא המצורפת אפשר לראות מרפאת שיניים שעברה מיתוג ועיצוב מחדש-הצבעים הם צבעים עליזים ומזמינים, אשר מלווים את לקוחות המרפאה מהכניסה דרך חלל הקבלה ועד לחדר הטיפולים.