בחירת מיקום לחנות קמעונאית

רשימת שיקולים שחייבים לקחת בחשבון לפני שסוגרים חוזה שכירות
פתגם ידוע אומר שעסק קם ונופל על שלושה דברים:מיקום מיקום ומיקום ההבדל בין בחירת מיקום גרוע לבחירת מיקום טוב, יכול להיות ההבדל .בין כישלון עסקי לבין עסק משגשג ומצליח .גם אם תשקיע בעסק בשירות ובמוצרים איכותיים ,לא תוכל לקטוף את .הפירות ללא קונים שיגיעו בסופו של דבר לחנות.מיקום גרוע יחבל בכל ההשקעה והמאמצים .לכן ,לפני שאתה סוגר חוזה שכירות ,חקור את האזור בצורה מקיפה .ואסוף נתונים שיעזרו לך להגיע להחלטה נבונה.

מי קהל המטרה שלך?

אל תתבלבל לחשוב שתנועה רבה משמעה קונים רבים .קמעונאים רבים רוצים להתמקם באיזורים בהם יש תנועת קונים רבה אולם רק אם אותם קונים עונים לפרופיל קהל המטרה שלך,תוכל להפיק מכך תועלת ולהנות מזרם הלקוחות

נראות

כאשר מדברים על נראות, חשוב לבחון את החנות מנקודת הראייה של הלקוח בהתייחס לצירי התנועה במקום. האם החנות נראית מהכביש או מנקודות אסטרטגיות ברחוב?האם יש שלטי הכוונה לעסק או לחניה  ?מהם הנתונים הפיזיים לתליית שילוט ?האם יש חלון תצוגה מספיק גדול?האם יש מספיק תאורה מסביב לחנות גם בערב ? כמה רעש ויזואלי קיים כבר מסביבך? זכור כי שלט גדול יותר הוא לא בהכרח ערובה לנראות טובה יותר. אם אתה נמצא בסביבה מאוד רועשת מבחינה ויזואלית,לפעמים הדרךהיעילה לבלוט, היא לייצר אי של שקט- כלומר מיתוג ממוקד ,פשוט וברור  מיקום טוב יחסוך חלק גדול מהוצאות השיווק

מי השכנים שלך? מי המתחרים?

חשוב מאד להתייחס לזירה המסחרית, כמכלול שלם ומורכב.בתי עסקים וחנויות לא פועלים על פי רוב לבדם בווקום .כל בית עסק משפיע על האיזור בו הוא נמצא, ויוצר הקשרים אינטואיטיביים בראשו של הלקוח הפוטנציאלי.הקשרים אלה יכולים להוות מכשול או ליצור הזדמנות עבורך.לכל עסק קמעונאי בקרבתך ,יש פוטנציאל לעזור או להפריע לך .לדוגמא : בוטיק אופנת עילית עשוי לא להצליח אם יפעל לצד חנות של"הכל בשקל".מצד שני בוטיק שכזה ירוויח מאד מצמידות למספרה או לסלון יופי,שפונה לקהל מטרה דומה . מה תמהיל הסביבה הקמעונאית באיזור העסק שלך?האם הסביבה כבר רוויה במוצר או בשירות שאתה רוצה להציע?ומה גודל החנות שלך ביחס לחנות המתחרה הקרובה אליך ביותר לעיתים כדאי לעסק קטן ,להיצמד למתחרה גדול ומוביל,ולהנות מתנועת הלקוחות 

נגישות

כמה אנשים עוברים ליד החנות ?האם יש תחבורה ציבורית נוחה למקום?האם יש חניה מספקת ללקוחות החנות וגישה נוחה למשאיות ההספקה?כדאי להקדיש כמה שעות לתצפית בימים שונים ושעות שונות במהלך !השבוע -המידע שתאסוף יקר מפז.

שאלות תכנוניות

לפני שמבחירת מיקום לחנות קמעונאית
תחילים לחפש מקום,כדאי לחשב את כלל השטחים הדרושים כדי לתפעל את העסק.בדקו כמה שטח אתם צריך למסחר ,לאחסון ,למשרדים,תאי הלבשה וכו האם צריך שרותים לעובדים או ללקוחות בתוך שטח העסק או שאפשר להסתמך על אלו שבמתחם ?רצוי שחישוב השטחים יקח בחשבון מרווח מסויים לשינויים, בוודאי לעסק חדש.האם יש תשתיות סניטריות המאפשרות בניית כיור/שירותים/מטבחון ?האם השיפוץ יחייב אישור משרד הבריאות ורישוי עסקים ?איזה ריצוף קיים בחלל ? האם אפשר לרצף מחדש על גבי הריצוף הקיים ?האם קיים גגון מסתור מהגשם / שמש ?ללא תשובות לשאלות הבסיסיות הללו ,יהיה לך קשה למצוא מיקום ,שיתאים לצרכים שלך מבלי להיתקל בבעיות תכנוניות ובירוקרטיות

אגרות שילוט,ארנונה, תקנות עירוניות 

היה בטוח שאתה מכיר את החוקים והתקנות באזור .בדוק עם העיריה לגבי גובה תשלומי הארנונה,אגרות שילוט או תקנות ,נוספות שעשויות להשפיע על תפעול העסק שלךכמו המדיניות לגבי פתיחת העסק בסופי שבוע.
לעיריות שונות קריטריונים שונים בקשר לאגרות שילוט ולאכיפתם.ההבדלים יכולים להגיע לאלפי שקלים לשנה.הבנת ההשלכות התקציביות , תעזור לך לתכנן את חזית החנות שלך,מבלי להיות מופתע.חשוב מאד לבדוק באגף התכנון בעיריה או במועצה ,האם יש תוכניות .פיתוח עתידיות שישפיעו על תנועת הקונים במקום .לא נעים לגלות ששכרת חנות על קטע רחוב שהולך להיות משופץ בחצי .השנה הקרובה כבעל עסק ,חשוב לך לדעת על יוזמות תכנוניות עתידיות כמו מרכזי קניות .או מרכזי בילוי חדשים  

לסיכום

כדאי להתאזר בסבלנות ולהגיע להחלטה רק כשכל הנתונים פרושים לפניך.אם צריך לדחות מעט את פתיחת החנות,זה מחיר שכדאי לשלם .הישאר עם האצבע על הדופק ובדוק על בסיס יומי מיקומים והזדמנויות חדשות,לרוב לא קל לחדור למתחמי קניות טובים ומבוססים ,אבל כשאתם כבר מזהים הזדמנות,עליכם להיות זריזים והחלטיים.מקומות טובים נחטפים במהירות! עדיף לחכות ולמצוא מיקום טוב מאשר להתפשר על המקום הראשון שמופיע....מיקום טוב הוא בסיס מעולה לעסק מצליח !

המאמר באדיבות

  • סטודיו אריק לוי
  • קליק לחיוג: 0542544636
  • טלפון:
    0542544636הצג
  • כתובת:
    עוגב 3 פרדס חנה כרכור
  • אתר:
    הצג

תגובות