חיפוש - פרטי בנין , חדשות , קטלוגים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , אדריכלות , כלי תחבורה |1| - דף 1
לא מצאת? פשוט חפש.
-
כנס יום תחבורה ציבורית 2011
24.10.11יום חמישי, 27 אוקטובר 2011, בין השעות 8:45 – 14:00 בית ציוני אמריקה, תל אביב כנס יום תחבורה ציבורית 2011 מעמד הנוסע בתחבורה הציבורית תוכנית הכנס 8:45 התכנסות9:15 דברי פתיחה: גב' תמר קינן, מנכ"ל תחבורה היום ומחר ח"כ שלי יחמוביץ, יו"ר מפלגת העבודה ח"כ דב חנין, יו"ר משותף של השדולה הסביבתית חברתית ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר משותף של השדולה הסביבתית חברתית9:45 מושב I – מה למדנו מהשנה האחרונה וכיווני התפתחות עתידיים מר אריאל א... -
תחבורה, נת"צים ורחוב אבן גבירול
23.10.11האדריכל איתי הורוביץ כותב בבלוג שלו רשימה על תחבורה בכלל ועל נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) אבן גבירול בפרט. עיקר הפוסט מלין על כך שהעיריה לא שיתפה את בעלי החנויות והדיירים ברחוב בהחלטותיה. על פי סוחר איתו דיבר הורוביץ, היקף הקניות ברחוב ירד בעשרות אחוזים יחסית לשנים שעברו. איתי מזכיר בבלוג שלו את העובדה שרחוב אבן גבירול רק סיים שיפוץ שפגע בעסקים בו ונזהר לכן מלקבוע מסקנות מוקדמות. נראה שהמסחר אמנם נפגע אבל האם זו אשמת הנתצים? השיפוץ? לי אישית יש... -
ירוחם עולה על מדים ... או שלא?
5.09.11כתבה ב"כלכליסט" מציגה את פרויקט המגורים שיוקם בירוחם ומיועד לאנשי הקבע של עיר הבה"דים. אבל האם המעבר המתוכנן של צה"ל לדרום ב 2014 באמת יגרום למשפחות אנשי הקבע לגור בעיר? היזמים חושבים שכך הדבר אבל מאחורי הסיבוב קורץ לכולם כביש 6 שיגיע מצומת הנגב למרכז. למרות שירוחם קיימת כבר 60 שנה מסתבר שמעולם לא נבנו בה דירות כפרויקטים של יזמים. בראשית הדרך הוקמו הבתים על ידי עמידר ובהמשך על ידי דיירים בשיטת "בנה ביתך", אבל רק לפני שלושה חודשים זכו חברות יז... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13מיכאל יעקובסון יוצא לסיור בתחנות המרכזיות של אגד ושואל האם ישראל מוכנה לוותר עליהן. בכתבתו ב Xnet הוא עובר בתחנה בעפולה ומשתמש בה כסמל למה שהתרחש גם בערים אחרות. תחנות האוטובוס הפכו עם השנים ממוקד תחבורתי ועסקי למפגע ולבסוף לפיל לבן ונטוש."הוויתור על תחנת אוטובוס בתוך העיר הוא מהלך משמעותי", כותב יעקובסון. "האם ראשי הערים מבינים מה הם עושים? (...) את התושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי וייאלצו לשלם יותר בזמן ובכסף כדי להגיע לתחנה המרכזית, זה בוודאי ... -
החוליים של מערכת התחבורה
29.01.12יום שני, 6 פברואר 2012, 18:30מתנ"ס הדר טבריה 15, חיפה מפגש פורום חיפה הבא ב 6.2. יתקיים יעבור דוד מהלל מ"תחבורה היום ומחר" מפגש בנושא תבורה ברת קיימא: מהם החוליים של מערכת התחבורה וכיצד ניתן לפתור אותם?דוד מהלל לקח חלק בקבוצת שדנה בתחום התחבורה בדו"ח ספיבק. במסגרת מסקנותיה ביקשה לשים את הדגש בתחום התחבורה על נגישות במקום ניידות. ניתן לצפות במסקנות מן הדו"ח באתר של ארגון "תחבורה היום ומחר" - - - - - - - - - - - - - - - - - - ... -
סיבוב ביפו ובמתחם התחנה
28.11.12מיכאל יעקובסון חוזר בכתבה מצוינת אל נמל יפו ומתחם התחנה בתל אביב. שני אתרים שהיו בעבר מוקד תחבורה והמולה והפכו למתחמי צריכה... אבל יש הבדל. "האמצעי המרכזי שהפך את נמל יפו למרכז צריכה הוא האדריכלות", כותב יעקובסון. "זה מתחיל בפרטי הריצוף, בריהוט הרחוב (שאין). לא תוכלו לעצור, לשבת ולהתבונן בדייגים או בשקיעה, כאן המרחב מכוון אתכם ללכת לאחת המסעדות או החנויות"."מקרה התחנה שונה מהנמל: בתחנה סוג ומגוון העסקים רחב יותר וכך גם ההיצע בכל חנות. השילוט וההכ... -
עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13קשה להחמיץ את מבני המעונות החדשים לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אשר צמחו בן לילה כמעט, בדמותם של שמונה מבני ענק המשקיפים על הכביש המהיר. בעיר אשר בה המבנים צומחים בעיקר לגובה, והכבישים לרוחב, עדיין אין וגם לא תהיה יכולת להדביק את הפער (שבין כמות המכוניות ההולכת וגדלה, לתשתיות המשמשות אותן). הפער נובע מהעובדה הפשוטה שתל אביב פשוט לא תוכננה לרכבים ארבע-גלגליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קי... -
בין ג'יין ג'ייקובס לרוברט מוזס
2.10.12האדריכל איתי הורוביץ כותב על הספר The Battle For Gotham ומנצל את ההזדמנות גם לכמה אבחנות בנוגע לעיר תל אביב. הספר מתאר את היטלטלותה של ניו יורק בין פיתוח מוטה מכוניות לבין פיתוח תחבורה ציבורית, בין פיתוח מוטה פינוי-בינוי ומגדלים לבין פיתוח "ג'ייקובסי" מעורב. את שתי הגישות הובילו "לא אדריכלים" - רוברט מוזס בתפקיד האיש הרע עם הגרזן שהעדיף כבישים מהירים, ומולו ג'יין ג'ייקובס הסופרת."אינני יכול להימנע מהשוואות לתל אביב" כותב איתי, "איפה העיר ואיפה מג... -
מגלים את העיר - סיור אדריכלי
13.12.11יום שבת, 17 דצמבר 2011, בשעה 11:00 רחוב הנמל 61, חיפה מגלים את העיר סיור עם אדר' אברהם קוריאל ואדר' דינה אמר בקרית הממשלה בחיפה. קרית הממשלה בחיפה מרכזת את מרבית השירותים הנדרשים לאזרח במקבץ בניינים שנבנו במהלך שנות ה-90. הקמת הקרייה, היתה חלק מתכנון כלל ארצי שהגה ראש הממשלה בזמנו יצחק רבין ז"ל, במטרה לשפר את השירות. מבחינת העיר חיפה, היתה זו ההתחלה של התוכנית לחידוש העיר התחתית.בתכנון, שביצועו עדין לא הושלם, הושקעה מחשבה רבה בכלל הנושאים העי... -
תבחרו אתם - שטוחה או מכוערת?
6.02.11מצטער, לא יכולתי להתחמק מכותרת בסגנון עיתוני הספורט אבל השאלה הזו תופיע בסקר של עיריית תל אביב בשאלה מה לעשות עם כיכר צינה דיזינגוף? לפי ההחלטה של הנהלת העיר תל אביב, חברת סקרים מקצועית תציע ל-2,300 איש, בהם 300 בעלי העסקים הקרובים ביותר למתחם הכיכר, 400 תושבים מאיזור הכיכר כמדגם מייצג לתושבי השכונה ועוד 1,600 תושבים מרחבי העיר, שלוש חלופות:1. שיפוץ הכיכר והשארתה במתכונתה הנוכחית.2. שיפוצה והורדתה למפלס הקרקע.3. שיפוץ הכיכר, הורדה למפלס הקרקע... -
לחיות בגן עדן
11.01.16...ת עירוניות מפרות בתבנית מורכבת ומשתנה ולהשתחרר מהתדמית שדבקה בעיר הישראלית כמקום רועש ומפויח.על המשתתפותנעמה ריבהנעמה ריבה, אדריכלית ועיתונאית, בוגרת המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה (2011). בין 2012 ל-2015, שימשה ככתבת האדריכלות של אתר xnet מבית ידיעות האחרונות. בחצי שנה האחרונה משמשת ככתבת עיתון "הארץ" לענייני אדריכלות. מבין נושאי כתיבה הבולטים: ביקורת על בנייה לגובה, על השכונות החדשות בישראל, כתיבה על מבני ציבור ומעמד האדריכל. פעילה למען ק... -
בתי מלון אורבניים כמחוללי שינוי
12.02.12"השילוב הקונטקסטואלי שמכיל: מגורים, מסחר קל ואירוח הוא שילוב מנצח, פורה ומפרה." כותב יוסי מטלון ב archinotes, "למרות זאת, יש לבדוק את המינון של מספר מבני הארחה שיוספו ללב העיר (...) ואולי עדיף למקם בתי מלון אורבאניים צנועים דווקא במעגלים הרחוקים מלב העיר, במקומות חלשים מבחינה כלכלית ולא במרכז העיר המבוסס".בפוסט מתאר יוסי את השינוי שיכול מלון "בוטיק" ליצור סביבו - פעילות אינטנסיבית וויזואלית בכל שעות היום, מפגש אוכלוסיות שונות ושיקום מבנים ישנים. ... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11בהמשך לדיונים בבלוגים ולכתבה הקודמת, נותן לנו אליאב מבלוג "הרחובות שלנו" דוגמה קונקרטית למקום בו שליטת המכוניות על הרחוב הורסת אותו. רחוב הר-סיני בתל אביב משמש כמגרש חנייה מאחורי בית הכנסת הגדול. הרחבה שתוכננה בשנות ה-30 ככיכר בסגנון איטלקי, נשכחה מהתודעה העירונית, והסיבה העיקרית לכך היא העובדה המצערת היא משמשת בעיקר כלי רכב.ה תמונה המצורפת כאן ומקורה בבלוג מציגה יפה מאד את הבעיה: רחבה נעימה עם קשתות שנועדו למסחר ובתי קפה ולבטח הייתה שוקקת אם... -
קול קורא למציגים
3.09.15ועידת עכו לעירוניות17-19 בנובמבר 2015מהי עירונית בישראל? מהם הפרמטרים המגדירים מקום כעירוני או לא עירוני? כיצד ניתן לקדם עירוניות משגשגת, צודקת ויעילה יותר? מי מרוויח ומי מפסיד מדפוסי העירוניות בישראל, ומי צפוי להרוויח ממנה בעתיד? מהם סיפורי ההצלחה של עירוניות ישראלית, איך עירוניות ישראלית דומה או שונה מעירוניות במקומות אחרים בעולם ומה ניתן ללמוד מהניסיון בין-לאומי? כיצד ניתן להעצים את השלטון המקומי למינוף ערי ישראל?ועידת העירוניות הישראלית מתקיי... -
תחנה לא מרכזית
4.08.11...ילים פשוטות - הן מטרד לעיר ולא נכס. צורך הכרחי ולא מנוע צמיחה. לשמר או למחוק? בסיום הכתבה כותב נועם "חרף איכותן האדריכלית, אף אחת מהתחנות המרכזיות אינה מוכרזת לשימור או נתפשת כבניין בעל ערך. זה ביטוי נוסף לייצוג הקלוש של האדריכלות המודרניסטית בקרב ועדות השימור. לטוב ולרע, התחנות המרכזיות הן חלק בלתי נפרד מהד-נ-א של הערים הישראליות." במקרה הזה אני אענה בתשובה האינסטנקטיבית שלי - לפוצץ. עם כל הכבוד לאדריכלות הפילים הלבנים האלה ולמורשת, הם קו...