חיפוש - תגובות , חדשות , קטלוגים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בטון , תל אביב |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
יומן מסע אנגולה - ליאור בן שטרית
13.11.11...תהליך הבניה, החיפוש אחר חומרי הגלם השונים - עץ, אבן, בטון, ואגרגט – אשר היווה חלק מהרפתקאה דרכה ניתן לגלות מעט אודות דרך החיים במדינה מרתקת ומורכבת זו. ליאור בן שטרית הוא סטודנט שנה ג' במחלקה לאדריכלות, המרכז האקדמי ויצו חיפה, וזו עבודתו הראשונה. תושב רחובות. עוסק באמנות פלסטית ומתנסה בכתיבה, פעיל אקטיבי בנושאים חברתיים בגופים שונים בארץ.. השתתפות בהרצאה היא בתשלום. דמי כניסה 10 ש"ח. ההרצאה תיערך בתלות במספר מינימלי של משתתפים. להרשמה: -
הקרב על הבימה נמשך
4.12.11... ובידי מי הפקידה אותו. צריך לחפש את האמת מתחת לפנס הנכון." כותב "אדריכל מקומי"."אני לא קולגה, אני סתם תל אביבית, ואני חייבת להגיד שכל פעם שאני עוברת ליד הבניין הזה יש איזה כיווץ של בושה בלב. הטיח המנצנץ, הבומבסטיות - קוביית הבטון הלבנה הזאת נראית כמו טנק ענק ומנצנץ באמצע העיר. הוא לא שייך לכלום, גוש בטון עיוור. (...) לאנשי כוח יש נטייה להקשיב לקומפלימנטים סביבתם ולחשוב שהם נהדרים. כנראה שזאת דוגמה נהדרת. מה יגידו לו שחקנים אחרי שהבניין כבר הושלם?... -
שחור זה המטבח החדש
24.11.16...ו בטעם נרכש, גם "המרובעים" שבינינו הבינו ששחור גרפיט לא שונה בהרבה מהלבן הקלאסי, וכי לא מדובר בעוד טרנד חולף. ולמה בעצם? שאלה טובה. זאת בשל היותו נטרלי ובעל יכולת שילוב מופלאה עם מנעד רחב של חומרים. מאלון מבוקע, קוריאן, בטון, שיש קררה ועד לריהוט משלים בצבעים עזים שמבליטים קונטרסט. גם לא משנה באיזה סגנון תדבקו. אולטרה מודרני, קלאסי, פרובנס ועוד. הגוון השחור עם נגיעות הגרפיט ידע להתאים את עצמו לתנאי השטח ולהתמזג בהתאם. מעבר לכל יתרונו... -
המרפסת - על צפיפות ותשתיות ציבוריות עירוניות
11.10.20...וצאה של הליך צודק ופתוח..."לטעמנו, הקצאת התשתיות הציבוריות צריך לבצע תוך ראייה כוללת של כלל הדרישות בישוב, ועל פי שיקולים וקריטריונים שוויוניים בין כלל השחקנים, בשים לב להתפתחות הישוב, ומתוך הנחה שלא כל מ"ר בישוב יולבש בשלמת בטון ומלט.(אגב – גם נתן אלתרמן בשירו "שיר בוקר" מצביע על כך ששלמת בטון ומלט, צריכה לבוא יחד עם מרבדי גנים. הנוסח המדויק של מילות השיר הוא: "נלבישך שלמת בטון ומלט ונפרוש לך מרבדי גנים").עיקרון הצדק החלוקתי בפרישת צפיפות ... -
מועדוני לילה וגישות שונות לעיצוב
31.07.11... מבקר האדריכלות וזוכה לשיר הלל של ממש מצד הבליינים. אם בתחנה המרכזית הסבו מתחם מסחרי למועדון לילה, הרי שבבת ים הפכו מועדון לילה לגלרייה לאומנות. נועם דביר מספר בכלכליסט על גלגולו של מועדון "הריווירה". גם כאן מדובר במפלצת בטון נטושה אבל בניגוד לתל אביב, כאן בהחלט היו מעורבים אדריכלים... רק שהם לא פעלו בצורה שגרתית. האדריכלים אלס ורבקל ואלי דרמן, בני זוג במשרד ובחיים, מסבירים כי מאחורי תכנון הגלריה עמד רעיון של אדריכלות "גרילה" - "באים, נכנ... -
עבודת צוות - תערוכה
5.07.13...ון שהנדלרים הפכו לדובריו המרכזיים בעשורים הבאים. בשנת 1958 הצטרף לבני הזוג נדלר האדריכל שמואל ביקסון כשותף. יחדיו תכננו את בניין הספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי באוניברסיטת תל אביב, עליו זכו השלושה בפרס רוקח. הבניין הגושני הבנוי בטון חשוף, לו נוכחות דרמטית בקמפוס האוניברסיטה, הפך לאחד מסמליה של האדריכלות הברוטליסטית העושה שימוש בחומרי בנייה זמינים ופשוטים הנותרים חשופים. עם זאת, האלגנטיות והזרימה של הבניין ביטאו עידון וגישה מקורית למוסכמות של הברוטלי... -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13...ם. גם רכילות אדריכלית זה דבר מעניין ובהחלט נושא שאפשר לכתוב עליו.אבל אי אפשר שזה כל מה שיהיה. אנחנו צריכים מבקרי אדריכלות שיכתבו על אדריכלות. שיכתבו כמו יעקובסון - עם שטויות, שירים ומעשיות על מסעדות חומוס מצידי, עם הערצה שאני לא יכול להבין למבני בטון חשוף, אפילו עם שיעור בהיסטוריה... אבל גם עם ראייה תמימה ומפוכחת ויכולת התבטאות שמגלה לנו מקומות חדשים ומוכרים ומגישה לנו אותם דרך עיניהם.ומילה אחרונה אישית ליעקובסון - לך לעזאזל יקירי, שתהיה לי בריא. -
באר בקיבוץ | האדריכלות של מנחם באר - תערוכה
10.07.16...ווית ישרה לחזית, הקיר או הבמה, בדומה לפורטרטים פיגורטיביים. בצילום המבנים בכללותם, הוא שומר מרחק במטרה לתפוס את הסביבה המקיפה אותם. "כשהבאתי למנחם את התמונות, הוא מצא ש'הירוק' חוזר בעבודות כמו מוטיב והרבה מהחיוּת של אותם מבני בטון היא הסביבה הירוקה העוטפת אותם", מספר טלמור. "העצים, השיחים והמדשאות הם מרכיב שהוא לא הכיר עד אותה עת ביחס למבנים, היות וברוב המקרים הסביבה אז הייתה חשופה מצמחיה".שורשים ליצירתו של טלמור ניתן למצוא בעבודתם של צלמים אמריקא... -
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15...זוית ישרה לחזית, הקיר או הבמה, בדומה לפורטרטים פיגורטיביים. בצילום המבנים בכללותם, הוא שומר מרחק במטרה לתפוס את הסביבה המקיפה אותם. "כשהבאתי למנחם את התמונות, הוא מצא ש'הירוק' חוזר בעבודות כמו מוטיב והרבה מהחיוּת של אותם מבני בטון היא הסביבה הירוקה העוטפת אותם", מספר טלמור. "העצים, השיחים והמדשאות הם מרכיב שהוא לא הכיר עד אותה עת ביחס למבנים, היות וברוב המקרים הסביבה אז היתה חשופה מצמחיה.שורשים ליצירתו של טלמור ניתן למצוא בעבודתם של צלמים אמריקאים...







