חיפוש - תגובות , חדשות , קטלוגים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , נח |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
שינקין כמשל
20.11.11... יש מי שרואה בעקרונות העיצוב הנוכחיים שלה ביטוי לתל אביב עשירה שנפרדה משאר ערי ישראל. יפיוף הרחוב והצבת רהיטי רחוב ועמודי תאורה דקורטיביים עלולים להעניק לשינקין מראה מצועצע שרק יפגום בו". אדריכל העיר יואב דוד עונה לטענות כשהנחת היסוד שלו היא שמה שהיה בשנקין הוא הסטוריה שלא תחזור וכעת עדיף להתמקד בעתיד האפשרי - תיירות. רחוב שנקין הוא דוגמה לדרך בה מתפתחת עיר ומתחמים משנים את זהותם. אזורים מנומנמים הופכים לסוהו של אמנים, סטודנטים וצעירים. רשתו... -
מי בונה מגדלים בירושלים?
10.03.11... עם תקנות הבנייה המחמירות המחייבות חיפוי באבן? והאם בסופו של דבר מאות הדירות שייתוספו למרכז העיר לא יהיו מיועדות לעשירים בלבד? האדריכל יגאל לוי, המתכנן בשיתוף עם דניאל ליבסקינד את המגדל שיקום על חורבות קולנוע עדן אומר: "אנחנו רוצים להביא למרכז העיר את המהפך שממילא עשתה לאזור שלה. דניאל הצליח לפתוח את הפרויקט לכל הכיוונים ויצר מערכת חיבורים חדשה בין הרחובות הסובבים. אם תצרף לזה את העיצוב המיוחד שלו, תראה שאתה עושה משהו טוב מאוד למרכז העיר". ... -
האם אתה יען?
3.08.11יפי הנפש העירוניים, או בשמם המקוצר יע"נים הוא הכינוי שהמציא דניאל לכל אותם אדריכלים שאתה יודע מראש מה יגידו. בכתבה האחרונה שלו הוא מסנגר על כיכר התזמורת (כיכר הבימה) ובאותה הזדמנות נכנס חזיתית ביוסי מטלון. אני חייב לציין שהבלוג של דניאל מספק משב רוח מרענן של חשיבה מקורית ומציג נקודות מבט חדשות על הסביבה התל אביבית. אגב, דניאל קורא להם ינ"ע ולא יע"ן אבל לי זה נראה כינוי הולם יותר. מלבד העובדה שמלחמות בנוגע לאדריכלות ותכנון עירוני הן עניין ... -
כסף, תבלינים והועדה המחוזית
13.02.11מה קורה באמת בועדות התכנון? איך משיגים יזמים הקלות ואישורים בשווי של מליוני שקלים בלי לתת לציבור את התמורה ההולמת? כאדריכלים אנחנו בדרך כלל פחות חשופים למה שקורה במאזן הכוחות שבין היזמים וגופי התכנון אבל כתבה בדה-מרקר מציגה סיפור, אחד מני רבים, בו ניתנת הצצה חלקית אל מאחורי הקלעים. כרגיל בנושאים כאלה השאלה העיקרית היא "למה?" - למה אושרו התוכניות? למה נציגי הציבור - ועדות התכנון, אישרו תוכניות בצורה בלתי חוקית ועזרו ליזמים לעקוף את ההנחיות? הכ... -
בין שתי כיכרות
13.07.11שתי כתבות עוסקות השבוע בכיכרות של תל אביב - כיכר רבין העוברת שיפוץ וכיכר דיזינגוף בה עדיין לא הולחט באיזו חלופה לבחור. מיכאל יעקובסון מ Xnet עושה קצת סדר בבלאגן. הכתבה הראשונה, זו המדברת על השיפוץ בכיכר רבין, מנצלת את תקופת השיפוץ הנוכחית כדי לסקור גם את ההסטוריה של הכיכר. הכיכר תוכננה על ידי שמעון פובזנר ואברהם יסקי בתחילת שנות החמישים. בהמשך נבנה בנין העיריה וב 75 נוסף הפסל של תומרקין. מעניין לגלות שכיום אומר יסקי על הכיכר שתכנן: "הכיכר המ... -
מה הקטע עם מגדלים בעיר?!
26.06.13יום רביעי, 3 יולי 2013, 19:30בר סטורג', דיזינגוף 98, תל אביבאורלי אראל סגנית מהנדס העיר ומנהלת אגף תכנון העיר מספרת לנו על כוס בירה מה הקטע עם מגדלים בעיר?!רוצים להבין כמה מגדלים נבנים בעיר שלנו? למה זה קורה ואיפה זה יקרה בשנים הקרובות? מי מחליט על אחוזי הבנייה ועל פי מה הם ניתנים? האם תיפסק הבנייה לגובה במרכז העיר או שמא זו רק ההתחלה?בואו לשמוע ולשאול שאלות. "מה הקטע?!" הינה סדרת מפגשים שמתקיימת בברים ובבתי קפה ביוזמת מזא"ה 9, בית הצעירים של עיר... -
אירוטרופוליס - הדרך שבה נחיה בקרוב
18.05.11האם נמלי התעופה ייהפכו למרכזי הערים במאה ה-21? כתבה של נועם דביר ב"הארץ" מציגה ספר וראיון עם גרג לינדסי וג'ון קאסרדה. השניים חיברו ספר הטוען כי בעשורים הקרובים ייהפך נמל התעופה למרכז והעיר תיבנה מסביבו. "אירוטרופוליס" התפרסם אמנם רק לפני כשלושה חודשים אבל כבר הצליח להצית דיון סוער בקרב כלכלנים, סוציולוגים ומתכנני ערים. "השוק הבינלאומי דורש היום קשר הדוק בין עובדים, ספקים, מנהלים וסחורות", מסביר לינדסי בכתבה, "למה להרחיק את הנמל התעופה מהעיר כ... -
שבילי האופניים ממשיכים להתגלגל
25.05.11יואב לרמן מציג בבלוג שלו סטטיסטיקה מעניינת על ההשפעה הנוספת שיש לשבילי אופניים - הפחתת מספר התאונות. על פי המאמר שלו, שבילי אופניים גורמים להצרת הרחוב והאטת תנועת המכוניות בו ובכך, לפעמים גם להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים. שינוי חתך הרחוב אינו דבר פשוט והשפעתו על התנועה בו ועל ההרגשה של הולכי רגל ומכוניות גדולה. בזמנו ה"רחובות ההולנדים" היוו נסיון לשילוב של תנועת מכוניות יחד עם הולכי רגל ללא הפרדה כלל. ברחובות קטנים מצבים אלה באמת גורמים לנהג... -
פחד ואדריכלות
24.07.13...י פרופיל בטיחותי מאתגר, אלא באתרים כמו פארקים וגינות ציבוריות, שבשעות היום שוקקי חיים אך בלילה מתרוקנים והופכים לשוממים".אחת מהנחות היסוד בתשתית המאמר היא שהביטחון האישי תלוי בסממנים אדריכלים או בעיצוב המרחב. זו הנחה מעט מרחיקת לכת ויומרנית מצידנו האדריכלים. קל למצוא דוגמאות למרחבים שהיו מאיימים והפכו לבטוחים בלי שום שינוי אדריכלי משמעותי (טיימס סקוור) וגם להיפך (שכונת נווה שאנן בתל אביב). זה לא תלוי באמת רק בנו, אבל אנחנו יכולים להקל או לקלקל... -
דיור בר השגה... למכוניות
11.01.12...ד בעוד שמגורי אנשים מסופקים במחירי שוק לכאורה. העירייה בעצמה בונה מגורים למכוניות ולאחר מכן מסבסדת למכוניות מהאזור את המגורים בבית המלון החדש שנבנה להן על חשבון כלל הציבור. כזה הוא המקרה של חניון הבימה, שאין כמוהו לייצג את האבסורד במהלכים הפוליטיים הקשורים לסבסוד המגורים במרחב העירוני."לרמן מפנה מהבלוג שלו לרשימות ומאמרים נוספים בתחום. נראה שאין לנו הרבה ברירות, אולי אם נבנה את הבניינים שלנו בצורת מכוניות נוכל גם אנחנו לקבל את הקרקע במחיר מסובסד. -
טיילת חוף מגבול בת ים לגבול הרצליה
12.07.11... מבת ים ועד הרצליה. "עם השלמת ופתיחת גשר רידינג והשביל עד תל ברוך מתקרב לסיומו אחד הפרויקטים הגדולים של עיריית תל אביב יפו" כותב מתי, "הפרויקט מאפשר רצף הליכה ורכיבה מגבול בת ים לגבול הרצליה, כ 14 קילומטרים. בשנה אחרונה נחנכו שלושה קטעים שהפכו את החלום למציאות, קטע ראשון - פארק 'מדרון יפו' מגבול בת ים לנמל יפו. קטע שני – פרויקט בריכת גורדון והמרינה. קטע שלישי – רידינג (גשר ווקוף שעתה מושלם שדרוגו), משפך הנמל (צפון הנמל) לחוף תל ברוך וחיבור ב... -
הפלצנות של החוג המקצועי
26.09.11... לעיתים את משווק הקרקע, היזם, המחוקק וקובע התב"ע והמתכנן, כולם יחד. מנקודה זו יש לו ביקורת על מנהל מקרקעי ישראל, משרד האוצר וגם עלינו האדריכלים ובמיוחד אדריכלי המהפיכה. על מדיניות מנהל מקרקעי ישראל ומשרד האוצר הוא אומר "אנחנו מסתכלים על הדיור כמושג, ולא על הרווח ממכירת הקרקע כמטרה. לדוגמא: כשמתכננים שכונה חדשה, צריך לייעד חלק מהמשאבים לשדרוג, שיקום ושיפוץ השכונה-השכנה, הישנה, כדי לא לייצר פערים בין השתיים. כשהמינהל יוצא למכרז, זה לא באג'נדה ו... -
תל אביב תחת התקפה
18.04.12מה הופך את תל-אביב לזוהרת - וערים אחרות בישראל למשעממות? את השאלה המטופשת הזו שואל ועליה משיב האדריכל נחום כהן במאמר ב Ynet. גל עכור של קללות על התלאבביבים המנותקים מצד אחד ועל הערסים של הפריפריה מצד שני מתרומם בטוקבקים וכמעט כולם מתעלמים ממה שכתוב במאמר.הטענה העיקרית המושמעת בכתבה מנוסחת כך - בישראל מתכננים שכונות ולא ערים. זו הסיבה שאין עירוניות בשום מקום מלבד בתל אביב שחלקה תוכנן על ידי גדס. בזכות תכנון זה, תל אביב זוהרת וחיה וכל השאר אפור.ובכ... -
אות העיצוב לתכנון עירוני 2012 - הזוכים
4.01.12...ירונית בעיר.תחרות "אות העיצוב העירוני" מתקיימת ביוזמת עמותת אות העיצוב ובשותפות עם משרד הבינוי והשיכון, מרכז השלטון המקומי, איגוד מהנדסי ערים, איגוד המתכננים, עמותת האדריכלים המאוחדים, איגוד מתכנני הנוף, הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים של הטכניון, המחלקה לארכיטקטורה ובינוי ערים בבצלאל ובית הספר לאדריכלות ויצ"ו חיפה.חבר השופטים בתחרות מנה את: פרופסור אדריכל שמאי אסיף (יו"ר), לשעבר ראש מנהל התכנון במשרד הפנים ומרצה בכיר בטכניון בחיפה. אדריכלית עדנה... -
לכבוש את השטחים הפתוחים
7.05.12"רצח על רקע תכנוני"... בכותרת הפרובוקטיבית הזו מציג יואב לרמן את הקשר בין התכנון העירוני הנהוג בארץ לבין המקומות המסוכנים עד כדי מוות. פארקים וחצרות שנשלטים על ידי חבורות נערים, מקומות בהם מסוכן להסתובב בלילה, מטרדי רעש שאף אחד לא מעז להשתיק.הטיעון שמעלה לרמן פשוט ומדויק - מערכת התכנון הפרברית בישראל מקדשת את השטחים הפתוחים, יוצרת עוד ועוד פארקים וגינות "לטובת הציבור". זה נוח ליזמים - קל למכור את זה לעיריה ולרוכשים, אבל בפועל מי שגר ליד הפארק לא ...