חיפוש - חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בית פרטי , עירוניות |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הנאה בזיקה* // הזמנה לדיון
23.03.14יום שלישי, 25 מרץ 2014, 19:00זהזהזה גלריה לאדריכלות (האנגר 21 נמל תל אביב)ערב סיכום לאירוע 'הנאה בזיקה'* אשר נערכו בחודשים האחרונים ברחבי תל אביב.משתתפיםאדריכלית נעמה ריבה כתבת האדריכלות של Xnet // איך הפכה כתבה למחאה אורבנית?אדריכלית נוף טלי וקסלר נחלת הכלל // תכנון המרחב הציבורי שלנוד"ר טליה מרגלית אדריכלית ומרצה בבית ספר עזריאלי באוניברסיטת תל אביב // על זיקות הנאה והצדקות אחרותיואב לרמן אוניברסיטת תל אביב // אין כניסה לבני אדם* הנאה בזיקה - ה... -
העיר, העניים ושוק העבודה
18.06.13חשבתם פעם למה כל כך הרבה עניים באים לגור בעיר הגדולה? איך זה שבתל אביב, כמו בכל עיר גדולה ומוצלחת בעולם, קיימים זה לצד זה מגורי יוקרה שעולים מליונים ולצידם שכונות צפופות של עוני והומלסים ברחובות? אם העיר יקרה למחיה, למה יש בה עניים?הטענה אותה אני מתכוון להציג במאמר הזה היא ראשיתו של ניתוח שמסביר מה יש בעיר הגדולה שמושך אליה אנשים. באופן לא מפתיע, הניתוח יסביר גם מה יש בעיר הגדולה שמרחיק ממנה אנשים. אל תצפו למחמאות גדולות מדי לתל אביב, הפרוורים מנ... -
עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13קשה להחמיץ את מבני המעונות החדשים לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אשר צמחו בן לילה כמעט, בדמותם של שמונה מבני ענק המשקיפים על הכביש המהיר. בעיר אשר בה המבנים צומחים בעיקר לגובה, והכבישים לרוחב, עדיין אין וגם לא תהיה יכולת להדביק את הפער (שבין כמות המכוניות ההולכת וגדלה, לתשתיות המשמשות אותן). הפער נובע מהעובדה הפשוטה שתל אביב פשוט לא תוכננה לרכבים ארבע-גלגליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קי... -
מרחב ציבורי למכירה
24.04.14"למי שייך המרחב הציבורי?" שואל כרמל חנני בבלוג אורבנולוגיה. על האגרסיביות של המפרסמים המנסים למכור "חוויות עירוניות" והנוכחות הגוברת של הפרסומות בחיי היום-יום בעיר."חברות השיווק השונות" כותב חנני, "מבקשות למכור לנו 'חוויות', ולא רק 'מוצרים', ומבחינתם של הפרסומאים חוויות אינן יכולות להיות מוגבלות למתחמים סגורים אלא חייבות להשתלב בחיי היום-יום ולעצב את התחושה של המשתמש. תפיסה זו מתקבלת בברכה בקרב הרשויות הציבוריות שאינן עומדות בדרכן של חברות הפרסום... -
סופשבוע של טיולים ואירועים בעיר
2.05.11תל אביב | יפו | בת ים 6 - 7 מאי 2011 Jane's Walk הוא פסטיבל בינלאומי של עירוניות מתחדשת, הכולל סדרת אירועים וטיולים שכונתיים המתקיימים במהלך סוף שבוע אחד ברחבי העיר. כל הטיולים פתוחים לציבור, בחינם וללא תשלום. החזון שלנו הוא לקדם שכונות ראויות להליכה, אוריינות אורבאנית ומודעות לסביבה, בשאיפה ליצור ערים טובות יותר המתוכננות בשביל ועם אנשים. רובנו, כמו מרבית אוכלוסיית העולם, גרים כיום בסביבה עירונית. כדי להתמודד טוב יותר עם האתגרים של העיר של... -
מצד שני, יכול להיות שאני צודק
11.07.12אחד הדברים הבעייתיים כיום בתכנון העירוני הישראלי הוא שרוב מוחלט מהאדריכלים העוסקים בתחום מאמינים באותה תפיסת עולם - הגישה המכונה "עירוניות מתחדשת" מבית מדרשה של ג'יין ג'יקובס. בסדרת המאמרים הבאה אני מתכוון להראות גישה אחרת לעירוניות, לעיתים מנוגדת.הבעיה העיקרית לדעתי היא כמובן לא בגישת "העירוניות המתקדמת" עצמה אלא בטוטליות שבה היא שולטת בשיח האדריכלי. כשאדריכלים כל כך מאוחדים בדעתם ומשוכנעים בעצמם, יש להם יכולת גדולה להשפיע על מהלכי תכנון שאת תוצ... -
מועד אחרון להגשות - תחרות תכנון הכניסה לנתיבות
16.01.19...5 לרחוב ירושלים הינה הכניסה ההיסטורית של העיר וסימן הזיהויהמרכזי שלה הינו מגדל המים הנראה למרחוק. כפי שניתן להבחין הכניסה לעיר הינה מידיתוכוללת - שטחי מסחר ומשרדים, מבני ציבור עירוניים- מתנ"ס ובנין העיריה, שטחים פתוחיםורחבות עירוניות, תחנות דלק, מבנה השוק ההיסטורי משנות ה 50- שבימים אלו מתוכנןלעבור שיפוץ חזיתות מאסיבי וקירוי, הירידה לרחוב סמילו ושטחי חניה.רחוב שדרות ירושלים מהווה את השלד ההיסטורי בהתפתחות הפיזית של העיר ומתחברישירות לכביש 25 . מר... -
הקשר בין תכנון עירוני ושלטון
22.07.12...השונות בארץ, בגלל ארץ מוצא, צבע, דת וכד'), בעזרת ההפרטה של הקרקעות על ידי התכנון השכונתי. כל זה בניגוד לתכנון העירוני, אשר במהותו זקוק לערוב קהילות ובעלויות, ולחיבורים רבים ככל האפשר. מכאן ברור שהאינסטינקט השילטוני אינו אוהב עירוניות, ומעדיף את הפריפריה, הפרובינציה, הפרוור, השכונתיות, הבדלנות, מיעוט הקשרים האזרחיים. ההוכחה הפשוטה היא בהפגנות והמחאות הנוצרות בעיר, לא בשכונה.כאשר מערכת הקשרים האזרחיים צריכה להיתמודד עם הניתוק השכונתי, היא נכשלת בגל...