חיפוש - חדשות , משאבים , מאמרים , פרויקטים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , מכוניות , תל אביב |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12... בחרו לסגור צירי תנועה ראשיים שניתנה בהם עדיפות משמעותית למכוניות, בתל אביב בוחרים לסגור למכוניות דווקא את שדרות רוטשילד, שבהן רוב השטח ממילא מוקצה להולכי הרגל." והוא ממשיך ומציע גם חלופות: "אלנבי ובוגרשוב הם שני רחובות אידיאליים לעיר שאחד הבילויים העיקריים בה הוא הליכה לים בשבת - שניהם מובילים מתוככי העיר אל החוף, מחברים בין רשת השדרות של העיר לבין הטיילת, וכיום אי אפשר לראות את הפוטנציאל שלהם מפני שהוא קבור מתחת לתנועה סואנת ורועשת של מכוניות". -
סיבוב בכיכר בראשון לציון
21.09.12"רחובות משעממים שלא נועדו למעבר בני אדם או לפעילות אנושית, אלא רק למעבר רכבים." כותב מיכאל יעקובסון בסיבוב שהוא עורך הפעם בראשון לציון. "יש בהם אמנם מדרכות רחבות ומסלולי אופניים, אך גם הרבה מאד מכוניות, קירות אטומים שהשכונות מפנות לרחובות הראשיים ואין בכלל צל".במסגרת עבודה שהוא מכין מסייר יעקובסון במערב ראשון לציון ומספר בפוסט על כיכר יצחק רבין המכונה גם "כיכר השלום" - מעגל תנועה ענק של כ-100 מטרים (כגודל כיכר דיזנגוף) הכולל כביש היקפי דו-מסלולי.... -
בין ג'יין ג'ייקובס לרוברט מוזס
2.10.12האדריכל איתי הורוביץ כותב על הספר The Battle For Gotham ומנצל את ההזדמנות גם לכמה אבחנות בנוגע לעיר תל אביב. הספר מתאר את היטלטלותה של ניו יורק בין פיתוח מוטה מכוניות לבין פיתוח תחבורה ציבורית, בין פיתוח מוטה פינוי-בינוי ומגדלים לבין פיתוח "ג'ייקובסי" מעורב. את שתי הגישות הובילו "לא אדריכלים" - רוברט מוזס בתפקיד האיש הרע עם הגרזן שהעדיף כבישים מהירים, ומולו ג'יין ג'ייקובס הסופרת."אינני יכול להימנע מהשוואות לתל אביב" כותב איתי, "איפה העיר ואיפה מג... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...קר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבותית. בן יוסף מציג עמדה שאומרת שמגרשי החנייה יהיו כאן כל עוד יהיו מכוניות ולכן כדאי שנתייחס אליהם בתכנון ולא נראה אותם כסרח עודף למבנה בו פשוט צריך למלא הנחיות בטיחות ולקיים רדיוס סיבוב.למרות הגישה שלו, גם בן יוסף חושב שבעיר צפופה כמו תל אביב מגרשי החנייה אינם הכרח. "לתושבים בעיר יש הרבה ז... -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11ראיון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות... -
מתמטיקה עירונית והסטוריה אישית
21.02.11...אינסופית היא הפתרון היחיד לצמיחה אינסופית." זה נחמד וטוב לגור בבתים של עד 4 קומות אבל המעלית אפשרה לנו מגדלים. תחבורה ציבורית מאפשרת פחות מכוניות ולכן יותר אנשים למטר מרובע. אני לא יודע מה יהיה הפיתוח הבא שיקפיץ את העיר - מכונית מעופפת, מערכת תקשורת חדשה, השד יודע מה. עד אז אנחנו חייבים ללמוד ולהבין איך לגדול בלי לרסק את עצמנו. אנחנו לא יכולים לעצור את הגידול, זה ברמת המקרו. אנחנו חייבים במיקרו לעשות את העיר טובה יותר - רחוב רחוב, שכונה שכונה. -
אחי, יש ימבה כוסיות!
29.07.12...ן לנתק ניתוח עירוני מניתוח הכלכלה העירונית מוזמן לענות. לתל אביב יש כלכלה עירונית ייחודית בארץ. ישנו ענף כלכלי שיושב רק בה ושופך בה כמויות של כסף מאז שנות השמונים וביתר שאת מאז 2000. לטעון שהעיר מוצלחת בגלל האדריכלות ולא להזכיר אותו במילה זה באמת כמו לדבר על אורבניזם בדטרויט בלי להזכיר מכוניות - טמטום מוחלט. איזה ענף זה? איזו תעשייה יושבת רק בתל אביב? תשברו את הראש שנייה ותגלו.זו הדרך בה אני מבין את העיר הגדולה, אבל מצד שני, יכול להיות שאני טועה. -
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13...יש בתמונה? מה במרחב הוירטואלי הזה הופך אותו למזמין יותר או פחות? בואו נתחיל עם "מה לא". זה לא חתך הרחוב. זה לא רוחב הכביש. זה לא צבע הבניינים ובמידה רבה גם לא הגובה שלהם. תחשבו רגע על שדירות רוטשילד ללא אנשים בכלל, ללא מכוניות או צמחיה. הופ! משהו נדפק במערכת. זה כבר לא רחוב מזמין בכלל. "האם זה יכול להיות?" חשבתי. "האם יכול להיות שמה שהופך רחוב לטוב יותר אינו קשור בכלל לאדריכלות ובינוי ערים?" ניסיתי, תאמינו לי שניסיתי המון ערים ורחובות....