חיפוש - חדשות , @وعبلااو , רכב , תנועה |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מחול, קיברנטיקה ואפולו 11
9.05.11... 18:00, אודיטוריום המחלקה לארכיטקטורה, בצלאל. יפעת פינקלמן היא אדריכלית ומרצה במחלקה לארכיטקטורה ב'בצלאל'. בוגרת הפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים בטכניון וה- AA בלונדון. לאחרונה השלימה את עבודת המחקר שלה בטכניון בנושא כתב התנועה אשכול וכמן בקונטקסט הדיון והחינוך האדריכלי בארץ ובעולם. כתב התנועה של אשכול-וכמן הוא שיטה לרישום תנועה שפותחה בשנת 1958 על ידי הכוריאוגרפית פרופסור נועה אשכול ותלמידה אברהם וכמן, לימים פרופסור לאדריכלות. כתב התנועה ... -
להורדת הכיכר שילחו את הספרה 1!
21.12.11... שם כיכר כלל: "בפועל, לא היתה זו כיכר, אלא אי תנועה בקוטר 66 מ', מנותק מהרחוב על-ידי כביש טבעת היקפי. הניתוק הלך והחריף עם השנים. החזרת מרחב הכיכר לציבור, כמרחב עירוני שימושי, היתה אפשרית רק על-ידי הפרדת הולכי הרגל מכלי הרכב ויצירת אזורים בלעדיים לתנועת הולכי הרגל. כך נוצר מקום מפגש ופעילות חופשית, למגוון סוגי האוכלוסיה, בכל שעות היממה. יעד זה הושג על-ידי הורדת מערך התנועה המוטורית בחצי מפלס ויצירת רחבה מרכזית מוגבהת. נוצרה מערכת רציפה ... -
סטודנטים לאדריכלות מציגים: פארק החולות בחולון
9.07.13...ות נוף. יש חשיבות גדולה להפגיש את התלמידים עם המקצוע, כך שכאשר יסיימו את הלימודים ויצאו החוצה, הם יכירו את הערך של אדריכל הנוף וישתפו איתו פעולה כבר משלב התכנון הראשון". הדמיה- עדי קרינסקימסכם את הצגת הפרויקט מיכאל יעקובסון ב-XNET: "גם אם התלמידים התקשו להתמודד עם המרחב הפתוח, הגברת המודעות שלהם לטיפול הנופי על היבטיו השונים (נראות, תפקוד, קישוריות, תנועה וכו') היא מבורכת – אחרי הכל, זה יכול להיות פארק חולות עירוני נדיר ומעורר השראה כמקרה מקומי". -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12תחת הכותרת "מחזירים את שדרות רוטשילד לתושבים", מקדמת עיריית תל אביב את פרויקט בו בכל סוף שבוע בקיץ הקרוב תיסגר השדרה לתנועת כלי רכב. סגירת רחובות מרכזיים נהוגה גם בערים אחרות בעולם אבל התושבים חושבים שבעירייה לא חשבו על המהלך עד הסוף.בכתבה ב Ynet אומר יואב לרמן: "הניסיון ליצור מדרחוב זמני של יום בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה... -
שטחים פתוחים אחידים ומשעממים
30.10.11...ח אותם באיכות גבוהה יותר. ככלל, יש לפתח את השטחים הציבוריים כמכלול של רחובות, כיכרות וגנים ולקשר את השטח המגונן לרחבות עירוניות. זה משתלב בתפישה של רחובות כמרחבים חברתיים של שהייה ומפגש - ולא רק כמעבירי תנועה. לכן, יש להפנות חלק ניכר מההשקעות בגינון וייעור ציבורי אל הרחובות ולהכפיל ואף לשלש את כמות העצים בהם." כאמור הגישה הזו אינה מקובלת על האירגונים הירוקים שמצידם עסוקים בהגנה על אחוזי שצ"פ בתוכנית. אחוזים הם דבר שקל למדוד, "איכות" קשה יותר. -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11...יגה אוטומטית כבר יש, כבישים עם חיישנים ומערכת ניהול תנועה כבר קיימת. למעשה הפרויקטים הנ"ל פותחו כבר לטובת התנועה באוטוסטרדות המהירות אבל האם זה ישים בעיר? לדעתי לא. ההדמיות יפות אבל קל לראות שכמות המכוניות נמוכה מאד. אין רכבים חונים (שהם בדרך כלל הגבול האמיתי בין נתיב ההליכה ונתיב הנסיעה), אבל העיקר - למחשב מכוניות זה קל, למחשב הולכי רגל, ילדים, חתולים, רוכבי אופניים - זה החלק הבלתי ישים. המערכת יכולה לעבוד רק אם כל רכיבי התנועה מצייתים לה ונ... -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11...ם פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות עם איי תנועה. על משרד התחבורה שמנחה אותם להקמת כבישים מהירים יחסית בתוך העיר, כבישים שאינם מאפשרים חצייה של הולכי רגל ומביאים לתוצאה שאנו רואים "כשילד שצריך ללכת לבית ספר מהשכונות החדשות באשדוד - עליו לעבור כבישים שנוסעות בהן מכוניו... -
השיפוץ מעורר המחלוקת של טיילת החוף בתל אביב
4.02.13...על ידי המתרחצים כשהן משמשות בנוסף לכיסאות החוף.הנושא היחידי שעדיין במחלוקת הוא רצועת הטיילת הנוספת במישור החול. באתר העירייה ממנו נלקחו התמונות כאן נכתב כי "הדעות לגבי טיילת זו היו חלוקות. מצד אחד טיילת במישור החול מגבירה נגישות נכים לאזור החוף התחתון ותאפשר תנועה צפון דרום בקרבת החול. מצד שני, טיילת זו נוגסת בחול. הוועדה החליטה לאשר את בניית הטיילת התחתונה בכפוף לבניית קטע לניסיון. לאחר ביצוע קטע זה יוחלט ע"י מהנדס העיר לגבי ביצוע שאר הקטעים". -
גאווה ישראלית
2.12.15... איננו רגיש לשונותן של ערים בהיבטים של אוכלוסייה ,אקלים וכיו"ב. בפרויקט שלי בקשתי לקרוא תגר על התפישה התכנונית הקיימת, הרואה בשטחים הפתוחים וברחובות כשתי מערכות תכנון נפרדות. כך נולד הקונספט של 'גן-רחוב'. הגן-רחוב מייצר אפיק תנועה אלטרנטיבי הקושר בין אזורי מגורים, שצ"פים שכונתיים, רחבות צמודות מבני מסחר, שטחי מבני ציבור וצירי תנועה ראשיים (רגליים וממונעים) לכדי תשתית עירונית המעודדת מפגש בין-אישי מקרי או יזום, התכנסויות קבוצתיות ועירוב קהילות." כ... -
הרצאה - ההצעה הזוכה לתכנון מוזיאון הטבע בירושלים
11.11.12...ט ייחודי, בו המהות, היא עצם קיום המשא והמתן. משא ומתן בים אדם וטבע, מבני שלטון ומרחב אזרחי, בניין ופארק, ציבורי ופרטי. הבניין יהיה בניין מהמתקדמים מסוגו בשילוב מערכות אקלימיות, ובתכנונו בר הקיימא. יהיו משולבים בפרויקט מסלולי תנועה, לימוד וטיול, העוברים בין פנים המבנה ושטחי החוץ הנרחבים שלו, תוך יצירת חוויה ארכיטקטונית ייחודית. ההצעה הזוכה היא פרי של תכנון משותף של משרד SO Architecture של האדריכלים שחר לולב ועודד רוזנקיאר ואדריכל גבי שוורץ ממשרד... -
הזוכה בתחרות לתכנון שער הכניסה לטכניון (סטודנטים)
1.04.14...ת של רכבים והולכי רגל לבין העובדה שמטבעו השער הינו "מקום" ובשל כך יש לו מאפייני שהייה. בתכנון זה אנו מציעים שתי שפות אדריכליות התומכות במתח זה ומשקפות אותו: האחד מאופיין בביתני השומרים המתכוננים כפריזמות אורתוגונאליות המקבילות לנתיבי התנועה, והשני הוא הקירוי המוצב במאונך לכיוון התנועה ומתקבל בחזיתו כאי רגולרי ומנוגד לסדר שבו מאופיינות הפריזמות. כמו כן, חיפוי תחתון רפלקטיבי מעצים את תחושת התנועה על יד שכפולה ובזכות הגאומטריה אליה הם מתחברים. -
קול קורא לכנס ולתקצירים להרצאות
5.10.11... אקטואלים, סיורים מקצועיים ופעילות חברתית. פניה להצעת הרצאות אנו מבקשים בזאת להעביר לוועדה המארגנת הצעות ויוזמות להרצאות בנושאים הבאים: תכנון מערכות תשתית ארציות- היבטים שונים של תכנון מערכות תנועה ותחבורה, מערכות כבישים, רכבות, נמלי ים ואויר, משק האנרגיה לרבות אנרגיה ירוקה מתחדשת, משק המים כולל מערכות התפלה ומערכות הטיפול בשפכים, מערכת התקשורת ונושאים קשורים. התייחסות להיבטים תכנוניים ארציים ומקומיים, היבטים סביבתיים, מעורבות הציבור ויחסו לפת... -
התנועה לעירוניות בישראל
16.07.12...א הפלות, כמו ויכוח בין משתמשי אייפון למשתמשי אנדרואיד - הטיעונים הנכונים של צור בכלל לא עוברים את סף האוזן. אנשי מרחב רואים בעיר ובמרחב העירוני מצב סטטי, מצב שמוגדר על ידי הקירות שבו וכמות האנשים שבו. ד"ר צור רואה את העיר כמורכבת מאנשים. כלומר אם אותם בתים בעיר מתדרדרים, נזנחים והופכים לדיור לעניים ומוכי גורל אחרים, העיר היא אחרת. אותם מבנים, אותם רחובות, אותה צפיפות אבל זו עיר אחרת ולכן עניינו של המתכנן העירוני.קשה לי להתקיף את עמותת מרחב. למרות... -
קול קורא להצטרפות לוועדות התקינה המרכזיות
12.06.17...ינים אתכם להצטרף לוועדות התקינה המרכזיות ולוועדות התקינה הטכניות אג1 במכון התקנים הישראליהצטרפו והשפיעו על עתיד התקינה בישראלבמכון התקנים הישראלי פועלות ועדות תקינה בתחומים טכנולוגיים שונים, כגון: בניין, איכות הסביבה, מים, תנועה ותחבורה, חשמל, אלקטרוניקה, טכנולוגיית המידע, ניהול ואיכות ומזון. במסגרת חוק התקנים החדש, הוטל על מכון התקנים הישראלי להקים ועדות תקינה מרכזיות וועדות תקינה טכניות חדשות.בסעיף 3טז (א) (2) לחוק התקנים החדש נקבע, כי יוקצו ... -
סוף עידן המכונית בעיר?
9.06.11...טרתם להוריד את כמות המכוניות הפרטיות הנכנסות לעיר ונעות בה. הבעיה בכל הפתרונות האלה היא שאנשים פשוט אוהבים את המכונית שלהם. בניסוי שנערך פעם בבריטניה לקחו קבוצה של אנשים שעבדו בלונדון וגרו בפרברים ובקשו מהם להפסיק לנסוע ברכב ובמשך חודש להגיע לעבודה ברכבת. לאחר חודש קצת פחות מחצי מהם דיווחו שאמנם הרכבת איפשרה להם להגיע לעבודה בצורה מהירה יותר וזולה יותר מאשר המכונית... אבל שנה לאחר הניסוי התגלה שפחות מ 10% מהם המשיכו לנסוע בתחבורה הציבורית. למ...