חיפוש - חדשות , אדריכלות , כנס , תחבורה |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
כנס יום תחבורה ציבורית 2011
24.10.11יום חמישי, 27 אוקטובר 2011, בין השעות 8:45 – 14:00 בית ציוני אמריקה, תל אביב כנס יום תחבורה ציבורית 2011 מעמד הנוסע בתחבורה הציבורית תוכנית הכנס 8:45 התכנסות9:15 דברי פתיחה: גב' תמר קינן, מנכ"ל תחבורה היום ומחר ח"כ שלי יחמוביץ, יו"ר מפלגת העבודה ח"כ דב חנין, יו"ר משותף של השדולה הסביבתית חברתית ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר משותף של השדולה הסביבתית חברתית9:45 מושב I – מה למדנו מהשנה האחרונה וכיווני התפתחות עתידיים מר אריאל א... -
תחבורה, נת"צים ורחוב אבן גבירול
23.10.11האדריכל איתי הורוביץ כותב בבלוג שלו רשימה על תחבורה בכלל ועל נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) אבן גבירול בפרט. עיקר הפוסט מלין על כך שהעיריה לא שיתפה את בעלי החנויות והדיירים ברחוב בהחלטותיה. על פי סוחר איתו דיבר הורוביץ, היקף הקניות ברחוב ירד בעשרות אחוזים יחסית לשנים שעברו. איתי מזכיר בבלוג שלו את העובדה שרחוב אבן גבירול רק סיים שיפוץ שפגע בעסקים בו ונזהר לכן מלקבוע מסקנות מוקדמות. נראה שהמסחר אמנם נפגע אבל האם זו אשמת הנתצים? השיפוץ? לי אישית יש... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13...על תחנת אוטובוס בתוך העיר הוא מהלך משמעותי", כותב יעקובסון. "האם ראשי הערים מבינים מה הם עושים? (...) את התושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי וייאלצו לשלם יותר בזמן ובכסף כדי להגיע לתחנה המרכזית, זה בוודאי לא משרת".האם העתיד של התחבורה הציבורית בארץ באמת נמצא באוטובוסים? כיום בכדי לעבור מהפריפריה למרכז רק לרכבת יש עדיפות כתחבורה ציבורית. האם לא הגיוני אם כך להצמיד את תחנות האוטובוס לתחנות הרכבת ולהשתמש בהם רק לצורך איסוף ופיזור עירוני?יתכן שאם התחנות... -
ירוחם עולה על מדים ... או שלא?
5.09.11... באופן די ברור ככל שהתחבורה למרכז טובה יותר, כך עולה כח המשיכה שלו והפרבר הולך ומתרוקן מתוכן. למה לעשות קניות בירוחם כשחנות הנעליים במרכז עזריאלי נגישה כל כך? למה להעביר את המשפחה לירוחם, למצוא עבודה חדשה לבת הזוג, בית ספר חדש לילדים, כשהאלטרנטיבה זולה וקלה? לצערי נראה שמה שיקרה הוא שהקצינים והאוכלוסיה החזקה ובעלת רכבי הליסינג הצבאיים לא תגור בירוחם. הבתים שנבנים כיום ישמשו בעיקר לאלו שמשפחתם כבר בדרום, לנגדים ולכאלה שהכנסתם אינה גבוהה מספיק. -
החוליים של מערכת התחבורה
29.01.12יום שני, 6 פברואר 2012, 18:30מתנ"ס הדר טבריה 15, חיפה מפגש פורום חיפה הבא ב 6.2. יתקיים יעבור דוד מהלל מ"תחבורה היום ומחר" מפגש בנושא תבורה ברת קיימא: מהם החוליים של מערכת התחבורה וכיצד ניתן לפתור אותם?דוד מהלל לקח חלק בקבוצת שדנה בתחום התחבורה בדו"ח ספיבק. במסגרת מסקנותיה ביקשה לשים את הדגש בתחום התחבורה על נגישות במקום ניידות. ניתן לצפות במסקנות מן הדו"ח באתר של ארגון "תחבורה היום ומחר" - - - - - - - - - - - - - - - - - - ... -
סיבוב ביפו ובמתחם התחנה
28.11.12מיכאל יעקובסון חוזר בכתבה מצוינת אל נמל יפו ומתחם התחנה בתל אביב. שני אתרים שהיו בעבר מוקד תחבורה והמולה והפכו למתחמי צריכה... אבל יש הבדל. "האמצעי המרכזי שהפך את נמל יפו למרכז צריכה הוא האדריכלות", כותב יעקובסון. "זה מתחיל בפרטי הריצוף, בריהוט הרחוב (שאין). לא תוכלו לעצור, לשבת ולהתבונן בדייגים או בשקיעה, כאן המרחב מכוון אתכם ללכת לאחת המסעדות או החנויות"."מקרה התחנה שונה מהנמל: בתחנה סוג ומגוון העסקים רחב יותר וכך גם ההיצע בכל חנות. השילוט וההכ... -
עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13...ה יכולת להדביק את הפער (שבין כמות המכוניות ההולכת וגדלה, לתשתיות המשמשות אותן). הפער נובע מהעובדה הפשוטה שתל אביב פשוט לא תוכננה לרכבים ארבע-גלגליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קיימא מציג כתמונה פותחת רחוב סואן ומפויח שצולם אי-שם בשנות ה-70. התמונה מזכירה שהיו צריכים לעבור ארבעה עשורים של שימוש חסר תקנה ברכב פרטי, משנות ה-30 ועד לשיא בשנות ה-70, כדי להבין את השפעותיו ההרסניות של הרכב הפרטי... -
בין ג'יין ג'ייקובס לרוברט מוזס
2.10.12האדריכל איתי הורוביץ כותב על הספר The Battle For Gotham ומנצל את ההזדמנות גם לכמה אבחנות בנוגע לעיר תל אביב. הספר מתאר את היטלטלותה של ניו יורק בין פיתוח מוטה מכוניות לבין פיתוח תחבורה ציבורית, בין פיתוח מוטה פינוי-בינוי ומגדלים לבין פיתוח "ג'ייקובסי" מעורב. את שתי הגישות הובילו "לא אדריכלים" - רוברט מוזס בתפקיד האיש הרע עם הגרזן שהעדיף כבישים מהירים, ומולו ג'יין ג'ייקובס הסופרת."אינני יכול להימנע מהשוואות לתל אביב" כותב איתי, "איפה העיר ואיפה מג... -
מגלים את העיר - סיור אדריכלי
13.12.11...ראש הממשלה בזמנו יצחק רבין ז"ל, במטרה לשפר את השירות. מבחינת העיר חיפה, היתה זו ההתחלה של התוכנית לחידוש העיר התחתית.בתכנון, שביצועו עדין לא הושלם, הושקעה מחשבה רבה בכלל הנושאים העירוניים: תחבורה, חניה, הולכי רגל וחזות הרחוב. במסגרת הפרוייקט נבנה הבניין המרכזי- מגדל המפרש- התנשא לגובה ומשמש נקודת התיחסות לעיר לכל הבאים ממזרח. המפגש יחל בהקרנת מצגת בחלל התערוכה, רחוב הנמל 61, בה יוצגו שלבי התכנון, שלבי הביצוע וההמשך בעתיד ולאחר מכן יערך הסיור. -
תבחרו אתם - שטוחה או מכוערת?
6.02.11...ראה שהעיריה דוחפת לאופציה השלישית מאחר ובה עלות השיפוץ תיפול על מפעיל החניון ויש לקוות שהסקר לא יתפר כדי לקבל את התשובה הזו. ברחבי הרשת יש לא מעט ויכוחים בנושא. לדעתי עיריית תל אביב לא יכולה לטעון שהפתרון למטרופולין הוא תחבורה ציבורית ודילול תנועת המכוניות במרכז העיר תוך שהיא מפתחת חניונים במרכז. להזכיר - גם ההצעה לחניון בכיכר רבין עדיין לא הוסרה לחלוטין. הקישור הפעם הוא לקבוצה בפייסבוק בה מתאגדים תושבים ואדריכלים לבחירה בחלופה ללא החניון. -
לחיות בגן עדן
11.01.16...ת עירוניות מפרות בתבנית מורכבת ומשתנה ולהשתחרר מהתדמית שדבקה בעיר הישראלית כמקום רועש ומפויח.על המשתתפותנעמה ריבהנעמה ריבה, אדריכלית ועיתונאית, בוגרת המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה (2011). בין 2012 ל-2015, שימשה ככתבת האדריכלות של אתר xnet מבית ידיעות האחרונות. בחצי שנה האחרונה משמשת ככתבת עיתון "הארץ" לענייני אדריכלות. מבין נושאי כתיבה הבולטים: ביקורת על בנייה לגובה, על השכונות החדשות בישראל, כתיבה על מבני ציבור ומעמד האדריכל. פעילה למען ק... -
בתי מלון אורבניים כמחוללי שינוי
12.02.12...על אופי מתגרה, בעיות לוגיסטיות, תחבורה בעייתית ותחזוקה לקויה, יכולים לשבש את האיזון העדין והשביר הקיים בכל הסביבות החלשות. חובה לדאוג לאוכלוסייה המתגוררת במקום, יש להבטיח שהחברה החלשה מבחינה כלכליות לא תפגע או תידחף אל מחוץ למקום מגוריה". וזו אמנם הסכנה. לעתים הצלחה מהירה מדי של שכונה דוחקת החוצה את התושבים המקוריים כשהם לא מסוגלים לשאת בהיטלי ההשבחה או סתם במחירים המאמירים של הארנונה.*בתמונה - מבנה מגורים ברוטשילד 96 המתוכנן להפוך למלון עירוני. -
למי שייך הרחוב?
13.06.11בהמשך לדיונים בבלוגים ולכתבה הקודמת, נותן לנו אליאב מבלוג "הרחובות שלנו" דוגמה קונקרטית למקום בו שליטת המכוניות על הרחוב הורסת אותו. רחוב הר-סיני בתל אביב משמש כמגרש חנייה מאחורי בית הכנסת הגדול. הרחבה שתוכננה בשנות ה-30 ככיכר בסגנון איטלקי, נשכחה מהתודעה העירונית, והסיבה העיקרית לכך היא העובדה המצערת היא משמשת בעיקר כלי רכב.ה תמונה המצורפת כאן ומקורה בבלוג מציגה יפה מאד את הבעיה: רחבה נעימה עם קשתות שנועדו למסחר ובתי קפה ולבטח הייתה שוקקת אם... -
קול קורא למציגים
3.09.15...יע על הפוטנציאל הממומש והגלום בה, לשתף בתהליכים ודוגמאות, ולהוות במה לגיבוש והצגת מתווה למדיניות עירונית בישראל. בוועידה יתקיימו מספר פאנלים עם דוברים מרכזיים, אשר ישמשו בסיס לפיתוח יוזמות חדשות בתחום העירוניות, בנושאים כגון תחבורה, תחזוקה, דיור, קיימות וחינוך. במקביל יערכו דיונים, הרצאות, סדנאות, סיורים, אירועים ותערוכות בתחום.הועידה תערך במתחמים שונים בעיר עכו (כגון המצודה, אולמות האבירים ועוד) וצפויים להשתתף בה כאלף איש. אנו מבקשים הצעות לעבוד... -
תחנה לא מרכזית
4.08.11...ילים פשוטות - הן מטרד לעיר ולא נכס. צורך הכרחי ולא מנוע צמיחה. לשמר או למחוק? בסיום הכתבה כותב נועם "חרף איכותן האדריכלית, אף אחת מהתחנות המרכזיות אינה מוכרזת לשימור או נתפשת כבניין בעל ערך. זה ביטוי נוסף לייצוג הקלוש של האדריכלות המודרניסטית בקרב ועדות השימור. לטוב ולרע, התחנות המרכזיות הן חלק בלתי נפרד מהד-נ-א של הערים הישראליות." במקרה הזה אני אענה בתשובה האינסטנקטיבית שלי - לפוצץ. עם כל הכבוד לאדריכלות הפילים הלבנים האלה ולמורשת, הם קו...