חיפוש - פרטי בנין , חדשות , קטלוגים , אדריכלות , פרט חלונות |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
בין דוד עזריאלי ורון ארד
10.02.11האם צריך לקצר את מסלול הלימודים לאדריכלות? איך בונים קניון שלא הורס את הרקמה העירונית, האם מעצב על יכול להתעלם מדרישות הלקוח ולעשות מה שהוא רוצה? בכתבה בדה-מרקר נדלן מסכמת שני שילה ראיון עם היזם והאדריכל דוד עזריאלי ומעצב העל רון ארד. מעניין לקרוא את דעתם מול השאלות של הכתבת שלא נגררת לחנפנות אלא שואלת באמת את מה שמעניין: האם הקניונים מחליפים את המוזיאונים, והכנסיות כאייקונים וכנקודות התייחסות בעיר? האם יש דרך לתכנן קניון שיתרום לעיר? ועוד. ע... -
הפרטה. הצברה? ארכיטקטורה! - הרצאה
6.11.17המחלקה לארכיטקטורה | המרכז האקדמי לעצוב ויצו חיפה שמחה לארח את אדר' אסף לרמן להרצאה בנושא: הפרטה. הצברה? ארכיטקטורה! ההרצאה תתקיים ביום שלישי בתאריך 7.11.2017 | בשעה 14:00 | אולם 104 כולם מוזמנים! מספרים על סמי עופר ז"ל, שנשאל על עתידו של ים המלח ההולך ונעלם, הוא ענה: "Who needs a dead sea anyway?" ההרצאה תיסוב סביב שאלה דומה שתופנה אל מה שהתרגלנו לכנות "חלל ציבורי" כדי לנסות לאבחן אם נותר ממנו משהו בעידן המופרט. אדריכל אסף לרמן, בוגר הAA... -
אמנות עם ברקוד בכיכר המדינה
6.07.11שרון היבש מציגה ב Xnet ראיון עם האדריכל ארנון ניר על תכנון הגלריה זימאק הנמצאת בכיכר המדינה. ניר עיצב את חזית הגלריה בדוגמת ברקוד, עשוי ברזל שחור. השימוש בברזל מתחבר לאדריכלות הכיכר המאופיינת בבטון חשוף ולבני סיליקט. תכנון הגלריה בוצע על ידי ארנון ניר מסטודיו Arstudio, יחד עם האדריכלים ישי ברסלוואר ורואי פרידמן. "בניגוד למה שקורה בכיכר, שמלאה חלונות ראווה שמאפשרים להביט פנימה," אומר ניר, "לא רצינו לחשוף במלואו את מה שקורה בתוך הגלריה. ההחלטה... -
פרי ביכורים 5 - Solar Decathlon
30.10.11יום שלישי, 8 נובמבר 2011, 14:00 אולם 104, המרכז האקדמאי לעיצוב ויצו חיפה, רחוב הגנים 21, חיפה. תחרות ה- Solar Decathlon היא תחרות בין לאומית בין מוסדות אקדמיים בנושא בנייה ירוקה. התחרות מתקיימת בשנת 2013 בסין וארצות הברית, ומפגישה צוותים מכל העולם למשך חודש, בו מורכבים המבנים שתוכננו במדינות השונות, ולאחר מכן מוצגים לקהל הרחב. המבנים מתמודדים ב-10 תחרויות שונות, הבוחנות אספקטים שונים של עיצוב, ביצועים, כלכליות, תנאי נוחות ועוד. בקיץ 2011 הח... -
מבניין לעיר: עבודות חדשות של אמיר מן ועמי שנער
27.12.11יום שלישי, 3 ינואר 2012, 14:00 אולם 104, המרכז האקדמי ויצו חיפה, רחוב הגנים 21, חיפה במסגרת הסדרה 'חלונות', המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה שמחה לארח את אדר' עמי שנער להרצאה בנושא: מבניין לעיר: עבודות חדשות של אמיר מן ועמי שנער תכנון אדריכלי כיום, בהקשר של הסביבה העירונית המצטופפת והולכת, אינו יכול להיות עוד נטול הקשר כבעבר. האם בתי המגורים, מקומות העבודה או מוקדי הבילוי יוצרים גם סביבת חיים איכותית?נדגים שאלה זו באמצעות סדרת בנ... -
הרצאה - Between Scales
9.05.12יום שלישי, 15 מאי 2012, 14:00אולם 104, המרכז האקדמי ויצו חיפהבמסגרת הסדרה 'חלונות' המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפהשמחה לארח את Dr. Arch. Carles Llop Torne, ברצלונה, להרצאה בנושא:Between Scalesבתמיכת מכון סרוונטס ושגרירות ספרדהכניסה חופשית JORNET-LLOP-PASTOR Architectsהמשרד נוסד בברצלונה בשנת 1988 על ידי השותפים Sebastià Jornet , Carles Llop & Joan Enric Pastor ועוסק מאז בפיתוח פרוייקטים מגוונים - ארכיטקטורה, אורבניזם ונוף, בקני מידה ש... -
חזון ביו-מכאני בעידן המכונה השלישי
6.05.12יום שלישי, 8 מאי 2012, 14:00המרכז האקדמי ויצו חיפה, אולם 104במסגרת הסדרה 'חלונות' מארחת המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפהאת יואב שיבר להרצאה בנושא: (Living Pod(s: חזון ביו-מכאני בעידן המכונה השלישי אחד מאפיקי המחקר המרתקים כיום בארכיטקטורה הוא חקר התווך בין הביולוגי למכאני. במובנים רבים ניתן לקרוא את העשייה העכשווית כניסיון לתכנן בגישה מכאנית "רכה", ברוח רעיון הפונקציונליזם הביולוגי, הלא-דטרמיניסטי של ריינר בנהם (Banham). בהתאמה, ניסיון ל... -
הרצאה של אדר' EDUARDO ARROYO - כניסה חופשית
15.03.16הרצאתו “ESSENTIAL COMPLEXITY” תעסוק בתכנון עירוני ומבני בסיטואציות מורכבות הנעות בין המוחלט והידוע לבין הדינמי והחופשי.בין הקיים לבין מה שיכול להיות, בין העיר הבנויה לבין אורחות החיים המשתנים בה.המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה בשיתוף מכון סרוונטסשמחים לארח את האדריכל ד"ר Eduardo Arroyo מ NO.MAD ArquitectosEduardo Arroyo יעביר במחלקה סדנה בת שלשה ימים לסטודנטים בקורס פרויקט גמר, שנה חמישית, בתאריכים 28-31.3.16 במסגרת ביקורו ייתן הרצאה במ... -
שימור ותפאורה בבית האקדמיה ללשון העברית
23.01.13קשת רוזנבלום מציגה ב"הארץ" את השיפוץ שעבר בית האקדמיה ללשון העברית בירושלים אותו הובילו האדריכלית שרון אברמסון ואדריכלית הנוף ורד סינגר. בית האקדמיה הוא מבנה המיועד לשימור והערותיה של קשת בנושא הן החלק המעניין בכתבה."עצם רעיון השימור המוקפד" כותבת קשת, "הולך נגד אחד מעקרונות המפתח של המודרניזם, והוא אמת החומר - התאמתם של החומרים, הטכנולוגיה והצורות לצרכים המדויקים שלמענם נוצרו. יש מן האבסורד בעצם ההקפדה על פרופילי אלומיניום "דמויי" בלגי (על אף ש... -
'דיוק ואלתור - בנייה בישראל' - הרצאה
23.02.16במסגרת סדרת ההרצאות 'חלונות' | המחלקה לארכיטקטורה | המרכז האקדמי ויצו חיפהיתארח האדריכל שי וינשטין ממשרד וינשטין-ועדיה אדריכלים להרצאה בנושא:דיוק ואלתור – בנייה בישראל שתתקיים ביום שלישי בתאריך 1.3.2016 | בשעה 14:00 | אולם 104 הציבור מוזמן - הכניסה חופשיתדיוק ואלתור - בנייה בישראלדיון בחשיבות הדיוק מחד גיסא ואלתור מאידך גיסא, ביכולת "להפיק" בניין. תכנון ככלל ותכנון אדריכלי בפרט דורשים דיוק, אולם מציאות הבנייה והביצוע בארץ מחייבים יכולת אלתור כחל... -
איך משפצים מקדש שצריך להחזיק 300 שנה?
12.04.11מקדש הבאב (כיפת הזהב) בחיפה, שהיה מכוסה ביריעת הגנה במהלך שיפוצו, נחשף כחצי שנה לפני הזמן, במלוא הדרו ועם אריחים חדשים מצופים זהב. השיפוץ הבא יתקיים בעוד כ 200 - 300 שנים. כתבה באתר חיפה חיפה מספרת על עבודות השיקום של המקדש שהגיעו בסוף חודש מרץ לסיומן, כחצי שנה לפני המועד המתוכנן, עם השלמת קירוי כיפת המקדש באריחים חדשים בצבע זהב. מקדש הבאב משלב סגנון בנייה מזרחי ומערבי, וניצב בלב הגנים הבהאים. מעליו מטפסות תשע טראסות במעלה ההר המוליכות א... -
לגור בבנין מיוחד כמו כולם
9.12.12שכונות המגורים החדשות דומות אחת לשנייה, אבל מלבד הרצון של העיריות, היזמים, גם בעלי הבתים מעדיפים לגור בסביבה סטנדרטית. כתבה של רז סמולסקי בדה-מרקר דנה במתח שבין הרצון להיות מיוחד ושונה לבין הצורך בשקט ויזואלי ומרחב רגוע."מה רע בזה?" שואלת בכתבה שרון בן שם, "יש משהו בסביבות מגורים כאשר הן דומות, שיוצר שקט ויזואלי אשר ממנו נגזרת תחושה של זהות וביטחון, שמגבירה בתורה את תחושת ההתמצאות. אני חושבת שבשכונות מגורים דומות יש משהו חיובי מאוד, בהנחה שנעשה ת... -
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11...ום. תמיר כותב על הנסיון של הבניה הטורית. למרות שזהו פתרון נפוץ בעולם, בישראל הוא לא הצליח. כיום הפרויקט נמצא במצב מוזנח עם תוספות הבניה וצבע הדהוי. מעניינת הערתו של תמיר בפסקה האחרונה -"ניתן להאשים את הקבלן וגם את הדיירים, וכמובן שכולם נושאים באחריות ,אבל גם לניכור הברוטליסטי המקורי, ולתזזית הגיאומטרית המכוונת של התכנון יש לטעמי חלק בתוצאה. חשוב לזכור זאת כאשר מתמלאים בנוסטלגיה לאדריכלות של שנות השישים והשבעים." *התמונה מהבלוג ערסיטקטורה. -
איך פסלים הופכים את עיצוב הפנים ליוצא דופן.
15.11.16כפסל, ניסיתי לגלות מה מביא מעצבים לבחור פסלים כחלק מעיצוב חדר. להכניס קצת כיף? לאזן מרכיבים אחרים בחדר? שיפור והדגשה של המאפיינים האדריכליים של הבית? הנה תשובות של כמה מעצבים: ניצול חלל לא שמיש. "עיצוב הפנים שלנו כולל פעמים רבות אמנות. היה לנו בית שנתן תחושה קרה, מודרנית, ורצינו להכניס תחושה של אמנות וקצת הומור למבואה. מתחת למדרגות היה מרחב לא שמיש עבור ריהוט, אשר נראה קצת ריק... פסלי האנשים הקטנים הצועדים התבררו כשילוב המושלם לחלל מביך. ...







