חיפוש - אופניים , סקצ\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\אפ |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
שם זמני 2025
20.03.11...קט *שם זמני, מבקשת לדון בהשפעות החברתיות, הסביבתיות, הכלכליות והתרבותיות של תוכנית המתאר של תל אביב , או "תל אביב 2025". חזון: אוטופי/ דיסטופי כיצד תיראה תל אביב-יפו בעשורים הקרובים?עיר ירוקה עם פארקים ושטחים פתוחים, שבילי אופניים ותחבורה ציבורית יעילה; עיר צפופת מגדלים וכבישים סואנים; עיר צעירה; עיר לעשירים בלבד ואולי תמהיל מגוון אשר יכלול הכל מהכל? בימים אלו מתגבשת בעיריית תל אביב-יפו תוכנית מתאר המבקשת לענות על שאלות אלו. התוכנית נמצאת ל... -
בר אוריין זכו בתחרות לגשר בבאר שבע
7.12.11האדריכלים גידי וטל בר אוריין, בשיתוף משרד מהנדסים רוקח-אשכנזי זכו בתחרות סגורה לתכנון גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים באורך 180 מטרים בבאר שבע. כתבה ב Xnet מציגה את הגשר וראיון קצר עם המתכננים, ובמגזין ArcHeb מוצגות גם תוכניות וחתכים. הגשר שתוכנן אמור לקשר בין תחנת הרכבת שבאוניברסיטה לפארק הטכנולוגי המוקם כעת בסמוך. "הסכמה ההנדסית והעיצובית של הגשר מושתתת על ארבע קשתות פלדה המתעקלות ומתפתלות, ויוצרות ביניהן שתי 'עיניים' מרחביות", מסביר בר אוריי... -
אקולוגים במקום אדריכלי נוף
12.12.11...זה בגנים הולך ופוחת בשנים האחרונות ובכתבה מעלה האדריכל זאב מרגלית את האפשרות ש"תם עידן עיצוב הנוף בגנים הלאומיים". * בתמונה - גן השלושה. מרגלית מעלה בכתבה טענה נוספת לגבי הניתוק של המתכננים מהצרכים של הציבור. (ציטוט מהכתבה): "לדעתו, חלק מהבעיה טמון בכך שהמתכננים אוהבים לתכנן שבילי אופניים, צירי טיול וכן הלאה, בזמן שרוב הנופשים והמטיילים מחפשים מקום לעשות בו על האש. לכן, המתכננים נתפשים כמנותקים ואליטיסטים, ובדרך מפספסים את ציבור המבקרים". -
טיילת חוף מגבול בת ים לגבול הרצליה
12.07.11...ו שלושה קטעים שהפכו את החלום למציאות, קטע ראשון - פארק 'מדרון יפו' מגבול בת ים לנמל יפו. קטע שני – פרויקט בריכת גורדון והמרינה. קטע שלישי – רידינג (גשר ווקוף שעתה מושלם שדרוגו), משפך הנמל (צפון הנמל) לחוף תל ברוך וחיבור בשביל אופניים עד גשר גלילות. כעת נותרו עבודות במתחם הדולפינריום וקטע מתל ברוך ועד המרינה של הרצליה." כדאי ומומלץ לקרוא. תמיד כיף להסתכל לרגע על מקומות מוכרים דרך עיניים של אחרים. * התמונה מתוך הבלוג, צילום - מתי עלה. -
סיור ב"בית לידר" כחלק משבוע הבנייה הירוקה
9.08.17...דים ירוק מוסמך כוכב אחד לפי תקן 5281, המשלב מסחר בקומת הקרקע וארבע קומות משרדים מעל. הושם דגש על יצירת מרחב ציבורי נדיב המחזק את הקשר הויזואלי ומאפשר חשיפה מיטבית של חזיתות המבנה, שילוב תנועת הולכי הרגל ושילוב של נתיב לרוכבי אופניים המחובר לרשת השבילים העירונית. מעטפת המבנה תוכננה תוך התחשבות בכיווני שמים וזוויות השמש וכוללת קירות מסך עם זכוכית סלקטיבית הממזערת חדירת קרני שמש למבנה. המבנה משלב במרכזו אטריום העובר דרך כל הקומות ומסתיים בסקיילט תל... -
ספרי הנחיות לתכנון עירוני
30.06.13..., תנועת הולכי רגל, תנועת אופניים, תנועת הרכב המנועי, תנועה בצמתים.2. מדריך לתכנון גנים ציבוריים עפ"י סוגי יישוב, מגזר אוכלוסייה, אזור אקלימי וטופוגרפיה.3. מדריך לתכנון הבית המשותף.4. מדריך טיפוסי בינוי בטופוגרפיה משופעת.5. מדריך לתכנון בנייה משמרת נגר עילי.6. מדריך לתכנון, הקצאה ופריסה של שירותי מסחר בשכונות מגורים.איך מזמינים?לרשימת הספרים המלאה קליק כאן.ניתן לקבל את הספרים בדואר ע"י פנייה לאגף האדריכל הראשי במשרד הבינוי והשיכון, בפקס 02-5847073 -
ועידת דיסקונט לעסקים של מרכז הבנייה הישראלי
6.10.11...יועצים, קונסטרוקטורים, מנהלי חברות ותעשיות הענף המובילות בישראל. * אירוח מלא הכל כלול, מלון מרידיאן ים המלח* בר משקאות חופשי ועשיר וטרקלין לפגישות אישיות* אומני קיסריה בים המלח – שלום חנוך, להקת אתניקס* באודיטוריום שבמועדון העסקים יתקיימו הרצאות במגוון רחב של תחומים* אליפות הספורט של מרכז הבנייה הישראלי – ריצה, משחקי כדור, רכיבה על אופניים, ספינינג ועוד...* מתחם LIFE STYLE MARKET* הפתעות נוספות להרשמה ופרטים נוספים הכנסו לאתר הועידה -
הקרב על המדרכה
6.01.14...כה רחבה שזכתה לעיצוב מחדש."קשת רוזנבלום מביאה בפנינו את הדילמות והאינטרסים, שלא מאתמול מנהלים לנו את המרחב הציבורי העירוני- ובעצם את החיים. הפזמון תמיד חוזר והפתרון שלו חייב להיות תחבורה ציבורית איכותית, לצד דרכי גישה נוחים לאופניים והולכי רגל."הדילמות והקשיים נובעים מאינטרסים חופפים של הרבה שחקנים על שטחים מצומצמים." "על הקרקע הציבורית העירונית מתחרים רבים: בקצה אחד מכוניות (כבישים) ובשני הולכי רגל (מדרכות), וביניהם שורה מתווכת של חניות, שבילי א... -
כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל
24.04.17כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל4 במאי 2017 | 10:00-13-30 | סינמטק, תל-אביבעד שנת 2040 יבנו בישראל 1.5 מליון יחידות דיור חדשות. אופי הבינוי והתאמתו לתשתיות התחבורה הציבורית, להליכה ברגל ולרכיבת אופניים, הוא שיקבע כיצד ייראה העתיד התחבורתי בדורות הבאים. מה יש לעשות כדיי לוודא, כבר היום, שעתיד זה יהיה בר קיימא? כנס זה שאורחו הראשי הוא שר התחבורה והמודיעין, מר ישראל כץ, ידון בשאלות אלו במטרה להביא את הסוגיות התחבורתיות הבוערות לסדר היום של ה... -
בנייה ירוקה- כדאיות כלכלית
21.01.16...בחומרים ממוחזרים בתכנון ובניית התשתית. ניתן לבנות את הכבישים והשבילים באמצעות חומרי בניה ממוחזרים ובכך לחסוך שימוש בחומרי מחצבה. כמו כן, השקעה בנטיעת עצים למטרת ניצול אור וצל טבעיים. מומלץ להשקיע בפיתוח שטחים ציבוריים ושבילי אופניים ובכך לחסוך בעתיד שימוש בכלי רכב מזהמים ויקרים.• אנרגיה- שימוש באנרגיות מתחדשות כגון מערכת סולארית ביתית, אשר מחליפה את השימוש באנרגיית החשמל המזהמת. כמו כן, מומלץ לתכנן את הדירות באופן המנצל את מזג האוויר הטבעי בצורה ... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11...ננים אנחנו צריכים להיות מודעים ואחראים גם לשטח הציבורי שהחזיתות שלנו יוצרות. קחו למשל קיבוץ, בצורת הישוב הזו המכוניות הורחקו מהבתים אל מגרש חנייה חיצוני. נכון, היית צריך ללכת מאתיים מטר עד לבית אבל אם תשוו את המרחב הציבורי של חלקים אלה לעומת הרחובות השוממים של ההרחבות באותו הקיבוץ... למרבה הצער אין פתרון אמיתי לבעיה ללא הפחתה משמעותית של כמות המכוניות בעיר. אופניים, תחבורה ציבורית, אגרה בכניסה לעיר - כולם פתרונות חלקיים שיכולים להטיב את המצב. -
למה אין אדריכלות מחוץ לתל אביב?
23.02.11...ץ למרכז? יש לי הרגשה שזה פשוט נובע מפרובינציאליות של אדריכלים. אדריכל תל אביבי יכול לכתוב על מפגש שביל אופניים בפרישמן ולחשוב שזה מעניין את כולם. לעומתו אדריכל בבאר שבע מרגיש שגם אם מדובר בתחנה המרכזית כולה זה חדשות פריפריה לא רלוונטיות. אני לא מת על זה. על גישת "המדינה זה תל אביב". ויכול להיות כמובן שאני טועה ויש בלוגים שכותבים על אדריכלות בפריפריה. אם יש כאלה, אני אשמח אם תפנו אותי אליהם. לא יכול להיות שכל השכל נמצא בין האיילון והים. -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11... חונים (שהם בדרך כלל הגבול האמיתי בין נתיב ההליכה ונתיב הנסיעה), אבל העיקר - למחשב מכוניות זה קל, למחשב הולכי רגל, ילדים, חתולים, רוכבי אופניים - זה החלק הבלתי ישים. המערכת יכולה לעבוד רק אם כל רכיבי התנועה מצייתים לה ונעים על פי הוראותיה. כל עוד יש הולכי רגל שמחליטים פתאום לרדת לכביש - התכנון הזה אינו יותר מאשר הדמייה יפה של סרט עתידני. אבל המחשבה מקורית והנסיון מעניין - הכנסו לכתבה כאן. התמונה מתוך הכתבה - הדמיה של Bjarke Ingels Group . -
לחיות בגן עדן
11.01.16...דשות בישראל, כתיבה על מבני ציבור ומעמד האדריכל. פעילה למען קידום תחבורה ציבורית. מתגוררת בשכונת פלורנטין בתל אביב ונוסעת באוטובוס. הגר צורהגר צור, אדריכלית בוגרת הטכניון, התגוררה כעשור בהולנד שם תכננה פרויקטים אורבניים, בניינים ומבני ציבור. בעלים של משרד לתכנון אורבני ומרצה בבית הספר לעיצוב של המכללה למנהל. מתגוררת במרכז תל אביב ורוכבת על אופניים עם שלוש בנותיה. יום רביעי, ה-20 בינואר 2016, 19:00.גלריית לאדירכלות זהזהזה, האנגר 21,נמל תל אביב-יפו. -
פתרונות אדריכליים לתרחיש עלטה ממושכת
18.09.24... של התערבויות מבוססות אנרגיה חלופית תוך הבחנות בין מצבי אור שונים, שימוש באנרגיה שנאגרה ביום בלילות חשוכים ובתאורה אדומה מינימלית בלילות ירח מלא.באמצעות התערבויות אלה, החל מבנייני מגורים שהופכים ל״ בניינים מאירים״, דרך שבילי אופניים אוגרי אנרגיה ועד להקמת פארק גחליליות בשטחים ציבוריים ברחבי העיר,הפרויקט מדמיין עתיד שלוקח את העלטה כהזדמנות לעירוניות חדשה, המתבססת על צרכי הקהילה ליצירת זהות עירונית ייחודית. החשיכה המאיימת הפכה למוכרת ואיתה נפתחו אפ...