חיפוש - חדשות , בינוי ערים , נמל , תחבורה |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12יואב לרמן מעלה בבלוג שלו שאלה מעניינת מאד בנוגע לתחבורה הציבורית. על פי הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב... -
תכנית לנתיב תחבורה ציבורית על רכס הכרמל
28.10.12מגזין כלבו מדווח על התכנית המהפכנית שצפויה לשנות את התחבורה לאורך רכס הכרמל. על פי התכנית שהציג מהנדס העיר אריאל וטרמן, לאורך כל הציר, מתחנת הכרמלית בגן האם ועד לאוניברסיטה, תכשיר העירייה נתיבי נת"צ בלעדיים לשני הכיוונים. הנתיבים יוקמו על חשבון מקומות החנייה לאורך הציר שגם כך מועטים יחסית לתנועה בו.הנת"צ יעבור בציר הרכס, לאורך שדירות הנשיא, שדירות מוריה, רחוב חורב ושדירות אבא חושי. כלי הרכב המתוכננים לנסוע בו באופן בלעדי הם אוטובוסים ומטרוניות שג... -
כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל
24.04.17כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל4 במאי 2017 | 10:00-13-30 | סינמטק, תל-אביבעד שנת 2040 יבנו בישראל 1.5 מליון יחידות דיור חדשות. אופי הבינוי והתאמתו לתשתיות התחבורה הציבורית, להליכה ברגל ולרכיבת אופניים, הוא שיקבע כיצד ייראה העתיד התחבורתי בדורות הבאים. מה יש לעשות כדיי לוודא, כבר היום, שעתיד זה יהיה בר קיימא? כנס זה שאורחו הראשי הוא שר התחבורה והמודיעין, מר ישראל כץ, ידון בשאלות אלו במטרה להביא את הסוגיות התחבורתיות הבוערות לסדר היום של ה... -
מה קורה כשהנסיעה בתחבורה הציבורית בחינם?
6.11.12ראש עיריית שאטורו שבצרפת עשה מה שמעטים מראשי הערים המתמודדים עם מערכות תחבורה נכשלות היו מוכנים לעשות - הוא אפשר בשנת 2001 שימוש בתחבורה בחינם. מה קרה מאז לעירו הקטנה ומה קרה לערים גדולות יותר שהולכות בכיוון? את זה מגלה לנו איל צאום בפוסט בבלוג שלו."המניעים להפיכת תחבורה ציבורית לחינמית הם ברורים" נכתב בבלוג, "הגדלת מספר הנסיעות וצמצום התנועה, שיפור איכות הסביבה, ייעול המערכת, שירות טוב יותר לתושב, עזרה לשכבות חלשות והחייאת אזורים בעיר. אבל מסתבר... -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13...רוב הפריפריה למרכז בהנחה שחיבור כזה תורם לשוויון בין תושבי הפריפריה לתושבי המרכז. האם טיעון זה משכנע, ולמי באמת מועיל חיבור הפריפריה למרכז במסילות ברזל? מאמר מרתק של עודד רוט במגזין אימגו מציג מחשבות אחרות בנושא."האם השקעות בתחבורה מאיצות את הכלכלה ומחוללות צמיחה כלכלית?" שואל רוט, "האם השקעות העתק בפיתוח רשת רכבות בין מרכז הארץ לבין היקפה ישפר את השוויון בקרב תושבי המדינה, יחזק את תושבי הפריפריה ויצמצם פערים חברתיים?"ובכן... לא בדיוק כפי שמספרים... -
לצופף את הערים ולספק תחבורה למרכז
27.07.11...מערכות תחבורה עתירות נוסעים. עמותת מרחב היא גוף אדריכלי שיש לו שורשים תיאורטיים מוכרים והינו חלק מאסכולה גדולה המציגה תפיסה מסויימת לבינוי ערים. הגם שאני לא תמיד מסכים עם הניתוחים שלהם לגבי הסיבות או דרכי הפעולה המומלצות, אני לא יכול אלא להוריד את הכובע בפני הרמה שהם פועלים בה. בניגוד להרבה גופים וכותבים, תנועת מרחב גם עושה, התנועה מספקת כלים ומסייעת לגופי תכנון וראשי ערים. היום אגב (27 יולי) יתקיים כינוס של העמותה. אתם מוזמנים להצטרף. -
תחבורה, נת"צים ורחוב אבן גבירול
23.10.11האדריכל איתי הורוביץ כותב בבלוג שלו רשימה על תחבורה בכלל ועל נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) אבן גבירול בפרט. עיקר הפוסט מלין על כך שהעיריה לא שיתפה את בעלי החנויות והדיירים ברחוב בהחלטותיה. על פי סוחר איתו דיבר הורוביץ, היקף הקניות ברחוב ירד בעשרות אחוזים יחסית לשנים שעברו. איתי מזכיר בבלוג שלו את העובדה שרחוב אבן גבירול רק סיים שיפוץ שפגע בעסקים בו ונזהר לכן מלקבוע מסקנות מוקדמות. נראה שהמסחר אמנם נפגע אבל האם זו אשמת הנתצים? השיפוץ? לי אישית יש... -
ירוחם עולה על מדים ... או שלא?
5.09.11...נים הקרובות מיועד להבנות ההמשך של כביש 6 עד לצומת הנגב הסמוכה לירוחם. לכאורה, הדבר הזה אמור לסייע לעיר. כמה פעמים שמענו את ראש הממשלה מדבר על חיבור הפריפריה למרכז, את ראש עיריית באר שבע מבקש לקדם את הרכבת והכביש, לכולם נדמה שתחבורה מהירה למרכז הארץ תיצור העדפה לעיר שלהם. למרבה הצער, בדרך כלל ההנחה הזו שגויה לחלוטין. למעשה חיבור מהיר של הפריפריה למרכז נוטה להחליש את הפריפריה ולא לחזק אותה. דמיינו את הסטודנט באוניברסיטת הנגב שיכול להגיע לתל אבי... -
כנס ערים מבטיחות ומקיימות חולון 2011
29.03.11...יצירת איזון בין הצרכים החומריים והרוחניים של התושבים לבין שמירה על הסביבה ושיפורה, הבטחה לשימור אנרגיה וייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים ולא מזהמים, שישחררו את העולם מהתלות במשאבים הולכים ומתכלים; הבטחה לפיתוח מערכות תומכות לכלי תחבורה שאינם מזהמים; הבטחה לפיתוח תשתיות לתעבורה ותחבורה ציבורית זמינה, המונעת עומס יתר בכבישים, זיהום אוויר ורעש; הבטחה לפיתוח מערכות ונתיבי אופניים; הבטחה לעיר מהנה ונוחה להולכי רגל; הבטחה להקמת מתקנים לטיפול מתקדם ואחראי ב... -
מן שנער יתכננו את באר שבע
8.08.11...ים בישראל וכלל יועצים ממקצועות שונים - כלכלנים, אדריכלים, אדריכלי נוף, אנשי מחשוב, מהנדסי תחבורה, מהנדסי תשתיות, סוציולוגים ועוד. המתמודדים האחרים במכרז היו נעמה מליס, עדנה לרמן, אריה רחמימוב ודוד גוגנהיים ועוד. תוכנית המתאר אותה יבנה הצוות בראשות מן -שנער תבחן את הרחבת הבסיס הכלכלי של בירת הנגב, ותתייחס לשלבי פיתוח עתידיים תוך מתן הנחיות וכלים לשיפור החזות והתדמית העירונית. משרד הפנים מסר, כי התוכנית תוגש לוועדה המקומית והמחוזית בתוך שנתיים. -
עירוניות היא לא אופציה - היא הכרח קיומי
6.06.12...ת במסמך חדש של המשרד לאיכות הסביבה. בחלופה למצב כיום מוצע במסמך ליצור מטרופולין אחד - רצף אורבני המתחיל בבאר שבע ומסתיים בנהריה. "לא מדובר ברצף בנוי בלתי פוסק" מסביר אדריכל דן סתיו מראשי הפרויקט, "אלא חוליות־חוליות על רצף של תחבורה".קשה לשפוט מסמך כזה דרך מאמר בעיתון אבל לפחות אחד מהם לא מובן במיוחד - מה בדיוק האלטרנטיבה המוצעת ובמה היא שונה מהמצב כיום? אם הממשלה מחליטה לחזק מבחינה תחבורתית את כל המרחב של מישור החוף עד באר שבע, זה הרי כמעט כל האז... -
URBANEX - כנס ותערוכה לפיתוח עירוני
3.10.11...חר. בימים אלו, מקבלי ההחלטות במרחב העירוני עומדים בפני אתגרים מקצועיים רבים בתחומים שונים ומגוונים: חינוך, ביטחון פנים, תחבורה, בניה, פיתוח תשתיות, אקולוגיה, מערכות מידע ועוד. כל אלה מצריכים ידע רב בקבלת החלטות, תוך ניתוח ההשלכות לעשורים הבאים, כאשר האחריות הציבורית מוטלת על כתפיהם.תערוכת URBANEX נותנת במה לכלל הפתרונות והחידושים לערי המחר. לפרטים נוספים ניתן לפנות לקבוצת שטיר:טלפון: 03-5626090 | פקס: 03-5615463 | Email: [email protected] -
תבחרו אתם - שטוחה או מכוערת?
6.02.11...ראה שהעיריה דוחפת לאופציה השלישית מאחר ובה עלות השיפוץ תיפול על מפעיל החניון ויש לקוות שהסקר לא יתפר כדי לקבל את התשובה הזו. ברחבי הרשת יש לא מעט ויכוחים בנושא. לדעתי עיריית תל אביב לא יכולה לטעון שהפתרון למטרופולין הוא תחבורה ציבורית ודילול תנועת המכוניות במרכז העיר תוך שהיא מפתחת חניונים במרכז. להזכיר - גם ההצעה לחניון בכיכר רבין עדיין לא הוסרה לחלוטין. הקישור הפעם הוא לקבוצה בפייסבוק בה מתאגדים תושבים ואדריכלים לבחירה בחלופה ללא החניון. -
קול קורא להשתתפות בכנס
19.06.11...הצעות להרצאות וסדנאות בנושאים הבאים: 1. תולדות הפיתוח הכלכלי המקומי בעולם ומהם הלקחים שהופקו9. התיאוריה – כלכלה עירונית והיתרונות הטבעיים שיש לערים בחיזוק וזירוז פיתוח כלכלי3. בינוי עירוני לחיזוק היתרונות הכלכליים של העיר4. תחבורה בת-קיימא לחיזוק היתרונות הכלכליים של העיר5. כלים לפיתוח כלכלי מקומי התואמים את הניסיון הנוכחי שהצטבר בעולם6. כלים למימון פרויקטים עירוניים לפיתוח כלכלי מקומי 7. פיתוח כלכלי בר-קיימא ע"י עיבוי וחיזוק הערים הקיימות תוך ש... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11...ננים אנחנו צריכים להיות מודעים ואחראים גם לשטח הציבורי שהחזיתות שלנו יוצרות. קחו למשל קיבוץ, בצורת הישוב הזו המכוניות הורחקו מהבתים אל מגרש חנייה חיצוני. נכון, היית צריך ללכת מאתיים מטר עד לבית אבל אם תשוו את המרחב הציבורי של חלקים אלה לעומת הרחובות השוממים של ההרחבות באותו הקיבוץ... למרבה הצער אין פתרון אמיתי לבעיה ללא הפחתה משמעותית של כמות המכוניות בעיר. אופניים, תחבורה ציבורית, אגרה בכניסה לעיר - כולם פתרונות חלקיים שיכולים להטיב את המצב.