חיפוש - חדשות , גל , סל , פסל |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
טייס אוטומטי - על תיקון 115 לחוק התכנון והבנייה
15.10.17...תי הוא חוזר לבעליו.....? הרבה שאלות מעט תשובות, אבל דבר אחד בטוח. תיקון 115 לא החזיר את המצב לקדמותו בסוגיה המעניינת של מסירת כתבי שיפוי להטחת תשלומים לפי סעיף 197. תיקון 115 נחקק בחופזה, בגלל אי הודאות שיצרה הלכת פרחי ביקל, ואולי עכשיו, הגיע הזמן לחשוב קצת יותר לעומק ולהסדיר את כל השאלות שעדיין נותרו פתוחות ועל מקצתן עמדנו כאן. בכל מקרה, למי שחשב שתיקון 115 הוא אקורד הסיום של פרחי ביקל, נכונו הפתעות...באדיבות הבלוג המרפסתלקריאה בבלוג לחצו כאן -
סטרוקטורות דינמיות
16.08.17....המסחר הפך להיות משהו בלתי נפרד מהחיים המודרניים.תהליך הגלובליזציה שהתפתח יצר אצלנו תלות גדולה בסחר בינלאומי. היום הרוב המכריע של המסחר הבינלאומי בארץ עובר דרך נמלי הים.הרעיון הוא ליצור שקיפות מבעד לאטימות - מכולות הברזל יוצרות מסך על תהליך השינוע. ניסיון ליצור שקיפות בחומר אטום.רידוקציה של המכולות לאלמנטים קווים מינימאליים אשר עשויים מדפנות של מכולות משומשות.לצפייה ביתר העבודות לחצו כאן למעבר לפרסום המקוריהמידע באדיבות אתר המרכז האקדמי ויצו חיפה -
אדריכלות והיומיום - תערוכה חדשה בגלריה בבית האדריכ
22.06.17הגלריה בבית האדריכל מציגה אדריכלות והיומיום פתיחה: יום חמישי 29.6.17 בשעה 20:00 אמנים מציגים: דוד חברוני ונעמה רוטאוצר התערוכה: ערן איזנהמרהתערוכה אדריכלות והיומיום עוסקת ביחס שבין היומיום, שגרת החיים, לבין האדריכלות. הימים שלנו חוזרים על עצמם. אותן הפעולות, אותם ההרגלים, אותם המקומות. זהו היומיום שממנו אנו מתרחקים לעבר היוצא דופן והחד-פעמי, לעבר האירוע, מפנטזים על הבלתי מושג. האדריכלות מתרחקת אף היא מהיומיום ומשיגרת החיים ומתכננת את החד-פעמי, א... -
אחד על אחד עם יעל יגר
10.05.17...ת בצורה הטובה ביותר. אני מקפידה להיות בקשר יומיומי עם הקבלן המבצע והלקוחות עד לסיום הפרויקט. את לקוחותיי אני מלווה משלב התכנון ועד טפיחת הכריות על הספה.ספרי לנו על איזשהו פרויקט יחודי ומעניין שביצעתמטבח ישן ופינת אוכל שלא מסוגלת להכיל את כל המשפחה בארוחת שישי- הם שהביאו את הזוג להחלטה לשפץ. המטרה הייתה ליצור חלל פתוח שניתן יהיה לארח משפחה גדולה עם הרבה נכדים ושניתן יהיה לפתוח שולחן אוכל ל 20 סועדים מבלי להזיז את כל הריהוט בבית. פגשתי זוג מקסים וצ... -
אחד על אחד עם אשר אביאב
26.01.17...גם הום סטיילינג. אני עם הלקוח מהיסודות ועד לתמונות שעל הקירות. זה מעניק ללקוחות שלנו שקט נפשי וזו הדרך היחידה להביא לביצוע מדויק של כל מה שתוכנן. כשהעבודה עוברת מקבלן לקבלן הם לעולם לא יישארו נאמנים לתכנון המקורי. אם זה סתם בגלל חוסר אכפתיות לשלמות של היצירה, או מסיבות אובייקטיביות יותר כמו העדר חומרים בזמן נתון, כאלה שרק מי שתכנן ומודע לכוונה המקורית יודע בזמן אמת במה כדאי להחליפם, ואם זה בגלל רצון לחסוך בעלויות, שגם את זה ניתן לעשות מבלי לפגוע ... -
אחד על אחד - זיוית כץ על עיצוב ויזמות
16.01.17...אין לי דרך לדעת זאת, לרובם אין דרך טובה לעדכן את הסחורה והמלאי שלהם (גם אם יש להם אתר או נוכחות אינטרנטית כלשהי). אורח החיים העמוס והמורכבות בעבודה השאירו אותי מוגבלת בהכרותי ל כ- 10 עסקים וכמה אנשי מקצוע ותמיד שאפתי ורציתי לגלות חדשים, להעשיר את עולמי וגם את הפרויקטים שלי. ליכולת של מעצב לאתר פריטים ייחודיים, אנשי מקצוע מעניינים ועסקים חדשים יש השפעה מכרעת על ייחודיות הפרויקטים שלו והיא הרבה פעמים מאפשרת לו להתבלט על פני מתחרים בשוק מאוד תחרותי.... -
תערוכת אדריכלות - ניסויים במדבר
19.12.16הגלריה בבית האדריכל מציגה:ניסויים במדברבעקבות הספר "מכת שמש"אוצרים:הדס שדר וערן טמיר - טאווילפתיחה וערב עיון: חמישי, 22.12.16, 19:00התערוכה מתמקדת באדריכלות הברוטליסטית בבאר שבע, ועוקבת אחר הספר "מכת שמש" בעריכת הדס שדר (הוצאת יד בן צבי 2016), שהוקדש לנושא.בתוכנית:אדריכל אמנון רכטר, רכטר אדריכלים / ניאו ברוטליזם של ימנוד"ר דליה מנור, מנהלת ואוצרת ראשית מוזאון הנגב לאומנות / מפגש זיכרונות: פסל במרחב כאתר זיכרון פרטי קולקטיבימוזיקה: דויד פרץ וידאו:... -
איך פסלים הופכים את עיצוב הפנים ליוצא דופן.
15.11.16כפסל, ניסיתי לגלות מה מביא מעצבים לבחור פסלים כחלק מעיצוב חדר. להכניס קצת כיף? לאזן מרכיבים אחרים בחדר? שיפור והדגשה של המאפיינים האדריכליים של הבית? הנה תשובות של כמה מעצבים: ניצול חלל לא שמיש. "עיצוב הפנים שלנו כולל פעמים רבות אמנות. היה לנו בית שנתן תחושה קרה, מודרנית, ורצינו להכניס תחושה של אמנות וקצת הומור למבואה. מתחת למדרגות היה מרחב לא שמיש עבור ריהוט, אשר נראה קצת ריק... פסלי האנשים הקטנים הצועדים התבררו כשילוב המושלם לחלל מביך. ... -
שילוב יצירות אמנות במקומות עבודה - מדוע זה כדאי?
10.11.16...ודות המוצגות עם מאמר זה הן פרי עבודתו של רמי אָטֵר,רמי, הוא אמן רב תחומי המתמקד בפיסול מופשט וסימבוליסטי בברזל. אָטֵר מציג בארץ ובעולם, ומיוצג בחו"ל ע"י גלריה בניו יורק. את עבודותיו ניתן למצוא בבתים פרטיים, מרחבים ציבוריים שונים כמו גם באוסף בית גבריאל ובמוזאון וולפסון שבירושלים. לאָטֵר עבודות בגדלים שונים 50 – 250 ס"מ, שיכולות לתרום לעיצוב כל חלל - פרטי, מסחרי או ציבורי. ליצירת קשר עם האמן אתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט שלו כאן -
בונקר גלריה וחזון
5.01.16המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה מתכבדת להזמין להרצאה: "בונקר גלריה וחזון" | על תופעת הגלריות השיתופיות בשנות ה-2000 אמנים מהגלריות השיתופיות "אלפרד-מכון שיתופי לתרבות ואמנות" מתל אביב, ומהגלריה השיתופית BETON BOX מדיסלדורף גרמניה, יספרו על המוטיבציה להפעיל בהתנדבות חללי תצוגה.כמו כן, יסופר על המבנים המיוחדים בהם פועלות הגלריות: מבנה בונקר גרמני ממלחמת העולם השנייה, ומבנה תל אביבי טיפוסי משנות ה-20 בתל אביב. משתתפים: דביר כהן קידר - אמן ... -
נפסלה זכייתו של רפי סגל לתכנון הספרייה הלאומית
16.12.12כתבה ב"הארץ" מדווחת על התפתחות מפתיעה בסאגה של התחרות לתכנון הספרייה הלאומית, הצעתו של האדריכל רפי סגל שזכה במקום הראשון נפסלה. "במכתב שנשלח לסגל מהחברה לבניין הספרייה לאומית, בניהול קרן יד הנדיב, ביום חמישי בשבוע שעבר, נמסר לו כי החברה לא תוכל לבחור בו כאדריכל הזוכה בתחרות, וכי הוא לא יתכנן את משכן הספרייה הלאומית".במכתב לסגל מטעם החברה לבניין הספרייה הלאומית נכתב כי "לא הצלחת להגיע למצב בו ניתן יהיה להתקשר עמך בהסכם האדריכל על פי העקרונות שפורט... -
פארק המסילה בירושלים לדוגמה
9.04.12...שיתוף הציבור ובמיוחד בהקשר של המחאה החברתית אבל ממעטים לשים לב לתהליכים המתרחשים. אותם הכלים ששימשו את המחאה משמשים כבר מספר שנים את תושבי השכונות והקהילות להתארגנות עצמאית, ופארק המסילה בירושלים מהווה מקרה מבחן מעולה. אולי בגלל אופי השכונות הקהילתיות והמובחנות יותר, אולי בגלל הפתיחות הרבה שמפגינה העירייה בבירה, כך או אחרת ועדי פעולה מקומיים התארגנו ושותפו בתהליך. פארק המסילה הנו פרויקט מתמשך, בשבוע הבא למשל יוצגו לציבור החלקים הגובלים בגוננים.עי... -
אביב גפן, איקאה וביקורת אדריכלית
11.03.12...בל האם באמת זה המצב?ההתנגדות לריהוט תעשייתי חזרתי אינה חדשה. למעשה היא החלה מיד עם המהפיכה התעשייתית. תנועת ארטס אנד קראפטס התנגדה לייצור רהיטים במכונות משום שלטענתם הוא ירוד, הופך את המעצב למכני בעצמו ולא שומר על האמנות. באנגליה פנתה התנועה לכיוון אחד, ייצרה אמנות בעבודת יד ושיווקה מוצרים אשר מחירם לא התאים לצרכן הפשוט. מתוך הרצון ל"מיוחד" הוגבלו המוצרים לקהל האמיד בלבד. התנועה בארצות הברית לעומת זאת הלכה ושכללה את הייצור ממוכן, דבר שהוזיל את מח...







