חיפוש - חדשות , חומרים , מגורים |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחרות דיור מחר – D3
5.09.11... השלכות עירוניות ותהליכי פרוגרמה. ניתן לשים דגש מיוחד על תפיסת הדיור החוקרת דיאלוגים הכוללים מעורבות של גיוון סוציו אקונומי פנימי או חיצוני, שינוי או הסתגלות לאורך זמן, קישוריות מרחבית ציבורית או פרטית, וקביעות מול ארעיות של חומרים. D3 מאתגרת את המשתתפים לחשוב מחדש על אסטרטגיות לחקר תכנון מגורים מן המאקרו אל המיקרו, החל מהסביבה האורבנית – קידום קישוריות פיזית רחבה יותר; קהילתית – ניצול האינטראקציה של יחידות עם שירותים משותפים; ועד פנים – בחינ... -
ארכיון של שני אדריכלים וסיפורם של שני בנים
29.02.12..."הארץ" מספרת על מאבק משפטי ארוך הנוגע לארכיון האדריכלים של אל מנספלד ומוניו גיתאי ויינראוב. סיפור מרתק על זיכרון וקרדיט, ומאבק של שני בנים (מפורסמים בזכות עצמם) כל אחד על מורשת אביו.לפני מספר שנים הבין האדריכל מיקי מנספלד כי חומרים ארכיוניים ובהם כתבי יד מקוריים של אביו הוצאו ממרכז מורשת בטכניון והועברו, באופן לא חוקי, למרכזי מחקר בחו"ל. החומרים שבארכיון הם תוצרי עבודתם המשותפת של מנספלד והאדריכל מוניו גיתאי-ויינרוב שהיו שותפים במשך כעשרים שנה.... -
40 / 40 התערוכה השמינית לאדריכלים צעירים 2016
1.06.16...על קומפוזיציות גיאומטריות פשוטות עד מורכבות. שפה זו, אליה אנו נחשפים באתרי האדריכלות באינטרנט, הופכת את העבודה לאוניברסאלית ומוותרת על הצביון המקומי. • ניתן להבחין בשימוש באסתטיקה המינימליסטית המורכבת ממשחקי חומרים אופנתיים של לבן-עץ-פלדה. לא ניכר בעבודות חיפוש מעמיק אחרי פיתוח של חומרים מקומיים. • בנייה אקולוגית : למגמה הירוקה, התופסת תאוצה בעולם, ניתן לראות התייחסות גם בעבודותיהם של האדריכלים הצעירים. • ... -
הנבחרים של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון
16.12.20...יכולים להיות איתנו במפגש, גם אלה שגרים רחוק." תרומה נוספת שהדגיש פרופ' גרובמן היא תערוכת הגמר של הסטודנטים במסלול לארכיטקטורה ואדריכלות נוף, שהתקיימה גם היא במרחב הווירטואלי."אני אמנם משוחד, אבל בעיני זו תערוכה מדהימה הכוללת חומרים רבים שבדרך כלל לא נחשפים לציבור." הוא אמר כי החדשנות והתפיסה הביקורתית שמציגים הפרויקטים הנבחרים הן מרכיבים יחודיים למקצוע האדריכלות ביחס למקצועות ההנדסה האחרים הנלמדים באופן שמרני יחסית. "ביקורתיות מחזקת את חשיבותם של... -
אחד על אחד - מיקי בר
14.02.17...רויקטים. מקורות ההשראה שלי יכולות להגיע: - מתקופות מסוימות כמו שנות ה 60' / 80' . - ממקומות כמו מילאנו ושדרות אופנה. - אישים כמו אמנים וציירים גדולים. - מהטבע, צמחים, אבנים חול, טקסטורות מהטבע צורות וצבעים. - מקורות מתעשייה, חומרים תעשייתיים כמו נירוסטה, אלומיניום, ניקל ועוד...מהו הקו העיצוביתכנוני המנחה אותך?אני דואג למקסם את החלל תוך כדי התייחסות להנדסת אנוש המותאמת ללקוח ולצרכיו. מקפיד ליצור חללים מוארים באור טבעי כמה שיותר ומשתדל לא ליצור פרו... -
אחד על אחד - איילת שטיין
2.01.17... התקציב ומהות העבודה. השלב הבא הוא תכנון רעיוני של הפרויקט. אני מגדירה את הרעיונות התכנוניים שלי ומציגה ללקוח סקיצות וחלופות. בהתאם לשיח שנערך בנינו, אנו מקבלים החלטות לגבי תכנית העבודה. בשלב השלישי אני מלווה את הלקוח בבחירת חומרים, כמו ריצופים, חיפויים, כלים סניטריים, מטבח, תאורה וכל מה שדרוש כדי לבצע את עבודות השיפוץ. במקביל אני מכינה סט תכניות עבודה מפורטות וכתב כמויות. התכניות כוללות: מצב קיים, תכנית עבודה כללית והעמדת ריהוט, הריסה ובניה, נקו... -
אחד על אחד עם אוהד חיזי
19.12.16... שלי, גם לאחר שעברו מס' שנים מאז שהסתיימה הבניה.מהם מקורות ההשראה שלך?אני אוהב מבנים שמשלבים את החוץ עם הפנים, שחלוקת החללים היא טובה ושהזרימה בין החללים נעימה. חלל זורם מתחבר לי מאוד עם הטבע. לכן אני אוהב להשתמש בתכנון שלי בחומרים טבעיים ואמתיים. אני משוטט לא מעט באתרי אדריכלות בעולם ומשם שואב המון מקורות השראה. החכמה היא להביא את ההשראה הזו לכאן, לישראל. כאן צריך לקחת בחשבון מס' גורמים: תקציב, זכויות ומגבלות בניה וכמובן, רצון הלקוח.מהו הקו העיצ... -
אחד על אחד עם אשר אביאב
26.01.17...ללקוחות שלנו שקט נפשי וזו הדרך היחידה להביא לביצוע מדויק של כל מה שתוכנן. כשהעבודה עוברת מקבלן לקבלן הם לעולם לא יישארו נאמנים לתכנון המקורי. אם זה סתם בגלל חוסר אכפתיות לשלמות של היצירה, או מסיבות אובייקטיביות יותר כמו העדר חומרים בזמן נתון, כאלה שרק מי שתכנן ומודע לכוונה המקורית יודע בזמן אמת במה כדאי להחליפם, ואם זה בגלל רצון לחסוך בעלויות, שגם את זה ניתן לעשות מבלי לפגוע ביצירה. .תהליך הבניה הוא דינמי והוא משתנה, כמו שגם הלקוח משתנה תוך כדי, ... -
אחד על אחד הכירו את מיטל גפן
26.12.16...מיטל גפן-בעלת סטודיו 360,העיסוק העיקרי של הסטודיו הוא לקחת פרויקטים מהסוג שנראה שכבר אין איפה לחדש ושלרוב ההתייחסות והעיצוב שלהם יהיה כזה שכבר ראינו בעבר ולחפש את המקומות והכיוונים החדשים שעוד לא חשבו עליהם,אם בהתעסקות בלקחת חומרים אל הקצה,אם בעיצוב הפרטים בפרויקט(כמו לדוגמא פרויקט שזכה להגיע לגמר אות העיצוב 2014- חלל האופטיקה שעיצבנו),לגעת במקומות שאנשים נמנעים מלהתעסק איתם ושם לתת את הטון של כל פרויקט ופרויקט. "המוטו שלנו הוא שאין פחד מהתמודדות...