חיפוש - פרטי בנין , חדשות , שונות , קטלוגים , עסק |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
ערב עצמאיים בעמותת האדריכלים
23.10.13...הערב.המעוניינים בקבלת הצעות לביטוח יוכלו לעשות זאת לפני האירוע או בסיומו.היבטים ניהוליים וארגוניים במשרד אדריכלים: מנהלי משרדי אדריכלים מקדישים את מירב כישוריהם, זמנם ומרצם לעבודת התכנון ובמודע או שלא במודע זונחים את הניהול העסקי של משרדים. לעובדה זו ישנן השלכות מהותיות, כאשר משרדים רבים מתקשים לתרגם להצלחה עסקית את הכשרון, הידע והניסיון בעבודות התכנון.לצורך כך, יעבירו אודי משה וליאת אקר, שצברו יחדיו ניסיון מצטבר של כ 20- שנה בליווי עסקי של משרדי... -
נתניה- הככר שודרגה, התושבים יצביעו ברגליים ויחזרו?
29.07.13...יבה הקרובה לים.ימים יגידו האם באמת הככר החדשה תחזיר את התושבים לבלות במרכז העיר. הפיתוח במזרח נתניה ייבש את מרכז העיר, והצעירים ימשיכו לראות סרטים בגלובוס מקס ליד איקיאה. הפיתוח שפיירברג יוזמת בכל מרכז העיר והרחבות בתי המלון המתוכננים הם המנוע האמיתי שיוכלו להרים מחדש את מרכז העיר."זה יקרה, גם אם האלמנטים האלקטרוניים ידעכו ויתיישנו" מסכמת נעמה את הכתבה. אבל האם באמת בתי הקפה ומקומות הבילוי בטיילת יחזרו לפרוח או שהמשקל העסקי כבר נטה חזק מדי מזרחה? -
מגדל מאייר הולך ונשלם - היזמים מרוצים התושבים פחות
25.07.13... אלנבי ורוטשילד בתל אביב. קשת רוזנבלום מדווחת על שביעות רצון האדריכל, ריצ'ארד מאייר, והמשקיעים' לצד ביקורת מאחרים על 'בניה אליטיסטית'.במגדל ההולך ונבנה ישווקו 141 יחידות דיור, כשקהל היעד הוא "ישראלים אמידים כמו מנכ"לים ואנשי עסקים מהאלפיון העליון וגם יהודים אמידים מארצות כמו בריטניה, צרפת, דרום אפריקה וקנדה" מצוטט בכתבה יגאל צמח, מנכ"ל חברת 'ברגרואין', שבבעלות איש העסקים ניקולאס ברגרואין, שהינו המשקיע העיקרי בפרויקט.דיירי המגדל יהנו משירותים רבים... -
אדריכלות הורגת
14.04.13זה לא במרכז הארץ, זה לא אנשים עם כוח או השפעה, אז למי אכפת? שימותו. המקומון האילתי "ערב ערב" מציג את רשומות הדיון שהתקיים בוועדת המחוזית של משרד הפנים. הדיון שעסק במתחם "סינג סינג" הידוע לשמצה בעיר, מדגים בדיוק את הבעיה בהפרטת אחריות התכנון והביצוע בפריפריה.לכולם ברור שמתחם "סינג סינג" באילת כבר מזמן מסוכן למגורים אבל אף אחד לא מוכן לקחת את האחריות. העירייה ומשרד הפנים ניסו לפנות את המתחם באמצעות מנגנון "פינוי - בינוי" שכמובן לא מצליח להתרומם. בפ... -
יש! בטון! ברוטליזם בבאר שבע
7.03.13...ולם, בכתבי עת מקצועיים, היסטוריים ואקדמיים. הרצתה בכנסים אקדמיים ומקצועיים. שדר מרצה בכירה ומצטיינת בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון ובמרכז האקדמי ויצו חיפה, שם הנחתה עם פרופ' ברוך ברוך סטודיו מחקרי שעסק בברוטליזם העולמי והמקומי. אדריכל עומרי עוז - אמראדריכל פעיל, יליד העיר באר שבע, עוסק ביחסי הגומלין שבין הציבור והמרחב הציבורי, אמן משתתף בביאנלה הבין לאומית השניה בבת ים. ציוריו הוצגו בתערוכות שונות. כתב המגזין דומוס, בוגר הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון. -
אבן שפה - מיצב וידאו
5.03.13...את מרכז העיר ובה רחוב אבן גבירול וכיכר העירייה לאתר בנייה גדול, שבו פועלו במקביל החיים העירוניים השגרתיים לצד עבודות בניה נרחבות של החלפת תשתיות ושינוי פני הרחוב והצמחייה בו.כעת מעלה האדריכלית היוצרת ורד פלוק חלקים מהמיצב שעסק בסוגיות התכנון של מרחב זה ליוטיוב ואנו יכולים לצפות בו. קליק כאן לצפייה בסרטון. מיצב הוידיאו "אבן שפה" הוצג במקור בחלל מוחשך של גלריה, עם הקרנה דו צדדית על שלושה לוחות פוליקרבונט גדולים שהיו תלויים באוויר. על המסכים הוק... -
אנשים או בניינים, מה עדיף לעיר?
26.02.13... יעילות להסעת המונים, איכות חיים עירוניים, רווחת תושבי העיר, פיתוח העיר כבירת העסקים של ישראל והתאמתה ליעדים הלאומיים. תוכנית השימור, שהתווייתה החלה בשנת 1994, דאגה רק לשימור המבנים. הכרזת אונסק"ו הקפיאה את הפיתוח במרכז העיר, שנהפך לתפאורה, מעין רקע למבנים המשומרים. מדיניות זו, אם תאושר "בעיר הלבנה" ובאזורי החיץ, תקריב את רווחת התושבים על מזבח השימור".האדריכל דן דרין, שימש יו"ר הוועדה המקומית, והיה חבר בוועדה המחוזית ובמועצה הארצית לתכנון ובנייה. -
תושבים הם כאב הראש של ראשי העיריות
20.02.13...,000 שקל מההוצאות הממוצעות על אותו משק בית". זו אינה תיאורית קוספירציה כלשהי או הנחה מופרכת. בפוסט בבלוג שלו מציג לרמן מספר מקרים ברורים בהם ראשי ערים התנגדו להקמת שכונות מגורים חדשות בדיוק מסיבות תקציביות אלה."מס הארנונה של עסקים ומשרדים גבוה פי כמה וכמה מזה המוטל על מגורים. לכאורה, הכל טוב ויפה – העסקים והמשרדים מממנים בפועל את פעילות הרשות המקומית והתושבים נהנים מתשלום מס ארנונה נמוך שלא מתקרב אפילו לכסות את ההוצאות של הרשות בגינם. בפועל, מה ש... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13מיכאל יעקובסון יוצא לסיור בתחנות המרכזיות של אגד ושואל האם ישראל מוכנה לוותר עליהן. בכתבתו ב Xnet הוא עובר בתחנה בעפולה ומשתמש בה כסמל למה שהתרחש גם בערים אחרות. תחנות האוטובוס הפכו עם השנים ממוקד תחבורתי ועסקי למפגע ולבסוף לפיל לבן ונטוש."הוויתור על תחנת אוטובוס בתוך העיר הוא מהלך משמעותי", כותב יעקובסון. "האם ראשי הערים מבינים מה הם עושים? (...) את התושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי וייאלצו לשלם יותר בזמן ובכסף כדי להגיע לתחנה המרכזית, זה בוודאי ... -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13...יחות פעילות כלכלית ממקום אחד למשנהו (...) חיבור ערים מרכזיות - בהן מתקיימת פעילות כלכלית ערה, תוססת וחזקה, לעיירות פריפריה - הנאבקות על הישרדות כלכלית, או לערים מנומנמות, עלול לשאוב את מעט המעיינות הכלכליים הפועלים באזור הפריפריה ולייבש אותם במקום להזינם". - - -מאמר מעניין, במיוחד הדוגמה של ניו-ג'רסי שהתנגדה ב 2007 לחיבור מנהרה חדשה אל ניו-יורק. פתרונות התחבורה אמנם מקלים על הגודש אך גם מקילים על עסקים לעבור למרכז החזק ולהחליש את המקום החלש יותר. -
בוקר רע על פלורנטין
13.01.13...ראשון לציון אנחנו רואים עסקים ותיקים שקורסים בכל תחום שהרשתות הגדולות נכנסות אליו", אמר בכתבה מוטי מורד, יו"ר פורום ראשל"צ של עמותת מט"י לטיפוח יזמות עסקית, שבמימון משרד התמ"ת. "אזורי המסחר בראשון הצטמצמו מאוד. רחוב הרצל, שפעם היה המסחרי ביותר, כמעט התרוקן, והכל הצטמצם לאזור רוטשילד מול המדרחוב, שגם שם קשה. בתחומי המסחר שקשורים להלבשה, חומרי ניקוי, תמרוקים, כלי מטבח ודברים כאלה כבר לא מגיעות אלינו בקשות לעזרה בפתיחת עסק".כתבה עצובה בגובה העיניים. -
העיר התחרותית, העיר החברתית
18.12.12...העיר התחרותית' היא הגישה המוכרת לנו יותר כיום בישראל" כותב שלוש, " בגיזה זו ה היעד העירוני המוביל הוא השאיפה לצמיחה כלכלית, תוך תחרות עם הערים השכנות למשיכת עסקים ואוכלוסייה חזקה (...). הגישה של 'העיר החברותית', לעומת זאת, מוכרת פחות כיום בארץ. העיר החברותית שואפת להטיב קודם כל עם התושבים הקיימים, ולא רק למשוך תושבים חדשים. סימן ההיכר שלה הוא השקעה בהולכי הרגל, גם על חשבון תנועת כלי הרכב, על ידי חידוש רחובות עירוניים".שווה לקרוא. הנה הקישור שנית. -
סיבוב ביפו ובמתחם התחנה
28.11.12..."זה מתחיל בפרטי הריצוף, בריהוט הרחוב (שאין). לא תוכלו לעצור, לשבת ולהתבונן בדייגים או בשקיעה, כאן המרחב מכוון אתכם ללכת לאחת המסעדות או החנויות"."מקרה התחנה שונה מהנמל: בתחנה סוג ומגוון העסקים רחב יותר וכך גם ההיצע בכל חנות. השילוט וההכוונה מעולים. התכנון מוקפד. התחזוקה הגבוהה והעסקים המצועצעים ממשיכים את השפה העסקית של נווה צדק. כל אלה הופכים את מתחם התחנה לפרויקט לא רע בכלל, שאשמח לחזור אליו עוד שנה או שנתיים".כתבה מומלצת מאד (מאד! לכו תקראו!). -
מה קורה כשהנסיעה בתחבורה הציבורית בחינם?
6.11.12...ום התנועה, שיפור איכות הסביבה, ייעול המערכת, שירות טוב יותר לתושב, עזרה לשכבות חלשות והחייאת אזורים בעיר. אבל מסתבר כי המהלך גם כמעט ושילם את עצמו בעצמו. 47% מנוסעי התחבורה כבר היו משתמשים בה מבלי לשלם, והכרטיסים המשולמים כיסו רק 14% מההוצאות. על ידי הגדלה קטנה של מס התחבורה על עסקים מקומיים גדולים, ובמקביל צמצום ההוצאות על הפקת כרטיסים, טכנולוגיות כרטוס והתשתית האנושית של מכירת כרטיסים, העיר יצאה מורווחת מהתחבורה הציבורית".מחשבה מעניינת ומקורית. -
רחוב שינקין הגוסס על שולחן הניתוחים
23.09.12בחול המועד סוכות יושק באופן רשמי רחוב שינקין המשופץ. את ההשקה יזם ועד בעלי העסקים ברחוב על מנת לנסות להפיח בו רוח חיים. אבל האם יחסי ציבור יכולים להחזיר לחיים את הרחוב המיתולוגי? שני מבקרי אדריכלות מספידים אותו כבר עכשיו על שולחן הניתוחים.בכתבה ב Xnet מוצגים מאמצי ההחייאה של איש יחסי הציבור רון גרנות, הדובר של ועד סוחרי הרחוב. "הקהל של הרחוב השתנה", אומר גרנות. "אם שינקין של שנות ה-90 הורכב מצעירים שעברו לשינקין כי היה זול לגור בו ומהגרים מחוץ לת...







