חיפוש - חדשות , רכבת |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
נקים שתי ערים בערבה... ויער... ודובים
17.03.11..."פחד ותיעוב בלאס וגאס"... ואני חושב שאפשר פשוט לצחוק על כל העניין. אחת לשנה יורדים כולם לאילת ומדברים שטויות בלי כיסוי ואפילו בלי כוונה לכיסוי. אתם מוזמנים לקרוא עוד פנינים בכתבה בדה-מרקר: (דוברים שונים) "החלטתי שנקים רכבת לאילת, שתחבר בין ים תיכון לים סוף" "אין מגרשים שמעתם על הדבר הזה? אם בנגב אין מגרשים, סימן שצריך לשנות את הביורוקרטיה." "הנגב יכול להיות מרכז של אנרגיה סולארית ושל התפלת מים שתאפשר לכסות את כל הנגב בחקלאות וגם את סיני.... -
הגשות גמר בויצו חיפה
3.07.11...ול הנושאים בשיח העכשווי, כל זאת תוך גיבוש והבעת עמדה אישית. התהליך מיישם את תפישת המחלקה המשלבת את הקונספטואלי עם היישומי. מגוון הנושאים שנבחרו על ידי הסטודנטים שיח טבע וארכיטקטורה מרכז מבקרים בים המלח ובתמנע; תחנת רכבת בגבול ישראל-ירדן התערבות ברקמה עירונית קיימת תל-אביב: מרחבים נטושים וצמיחה; ככרות ורובדים עירוניים חדשים; רקמות עירוניות אלטרנטיביות; איחוי רקמות במוקדי תחבורה חיפה: זכרון והתחדשות; טופוגרפיה אורבנית ירושלים: צמתים ר... -
הכנס החמישי למבנים וגשרים
16.04.17...מוגבל! נושאי הכנסהשנה הכנס יכלול את הנושאים הבאים:תכנון וביצוע של מבנים גבוהיםתכנון וביצוע של פרויקטים ומתקנים מורכביםתכנון וביצוע של פרויקטים בטחונייםתכנון וביצוע של גשרי דרך, מסילת ברזל והלכי רגלתכן מבני דרך, תחבורה ותחנות רכבתתכנון, חיזוק ועמידות מבנים לרעידות אדמהחידושים בתכן מבנים לעומסי רוחתקנות, תקני תכן, רישוי מהנדסים, מכוני רישויהכשרת מהנדסיםהכנס יאפשר כניסה לעולמות תוכן אשר נמצאים בקדמת העשייה בחיבור לענף הבנייה בישראל, אשר מתאים עצמו כ... -
כנס ארצי – ניהול משאב העצים במרחב העירוני
14.02.17...ד החלקאות ופיתוח הכפראחריות סביבתית במרחב העירוני | ליעד אורתר, ראש המכון לאחריות תאגידית, המרכז האקדמי למשפט ועסקים.היער העירוני – מדריך למקבלי החלטות | אד' נוף ענבר אשכנזי, מנהלת תחום תכנון ומידע אגף יער ואילנות.חשיבות של הרכבת הקלה בעקרונות התכנון הארצי ותועלתה לשמירת השטחים הפתוחים בישראל | איתמר בן-דוד, מנהל תחום תכנון בחלה"ט.הקמת הקו האדום כמקרה בוחן בניהול משאב העצים העירוני בתכנון וביצוע | גלי גלט שמחי, סמנכ"ל איכות וקיימות, נת"ע.מסמך מדי... -
שם זמני 2025
20.03.11... המלאה טרם פורסמה לעיון הציבור, והמודעות הציבורית לנושא נמוכה מאוד. אנו מעוניינים לקבל הצעות לעבודות בכל מדיום וטכניקה, עבודות קיימות או מתוכננות, אשר מתייחסות לרעיונות העולים מתוכנית המתאר, על שלל האספקטים שלה: תחבורה: רכבת קלה, שבילי אופניים, נת"צ, מיתון תנועה, חנייה. עיצוב עירוני: שטחים ציבוריים, כיכרות, גנים, פארקים מטרופולינים. חברתי: שכונות הדרום, יפו. סביבתי: אנרגיה מתחדשת, בנייה ירוקה, שינוי אקלים. ממשל: דמוקרטיה שיתופית, יכו... -
קיבעון אנטי אורבני וקיבעון אחר
16.10.11...חה ורבים מהם לא מוצאים פרנסה הולמת במרחק נסיעה, או הליכה סביר. התפיסה כי הכפריות היא המענה הנכון למגורים, תפיסה שהופנמה בקרב תושבי המדינה איננה עומדת במבחן המציאות במדינת ישראל בפרט ובעולם בכלל. עיר איננה נתיבי איילון, תחנות רכבת בלתי אנושיות ומגדלי מגורים נטולי קומת מסד." במאמר ישנה התעלמות מוחלטת מהעובדה שיכול להיות, רק יכול להיות, שאנשים יודעים מה טוב בשבילם יותר ממה שמתכננים עבורם אדריכלים. יש לא מעט קיבעון מחשבתי בצד הבועה התל אביבית שבט... -
הכנס ה 10 לבנייה ולתשתיות
12.11.17...ת. דרכי הגעה מרכז הירידים תל אביב ממוקם בנקודה האסטרטגית ביותר במטרופולין, מה שמאפשר גישה מהירה ונוחה אליו מכל נקודה על מפת ישראל. עורקי התנועה המרכזיים (דרך איילון, כביש גהה, כביש החוף, כביש חמש) זורמים ישירות אליו, תחנת הרכבת הצמודה ממוקמת במרחק הליכה מהמתחם, כמו גם תחנות אוטובוס למכביר. זאת ועוד – בסמוך לביתנים השונים יכולים המבקרים להנות ממאות חניות עיליות ותחתיות כשלצידן, במעטפת המתחם, מצויים עוד אלפי מקומות חניה נוספים. ברכב אייל... -
על הקריה הצבאית (מחנה רבין) סיפור מקום, דיון #10
27.03.17...גת אלוף משנה. משמש גם כיום כאל"מ במיל' בתפקיד מיוחד.לאחר שחרורו, מונה למנכ"ל חברת "בינוי ותשתית", חברת בת בקבוצת ברן, אותה הקים וייסד, ושימש בתפקד זה כתשע שנים. במסגרת החברה נגע במגוון רחב של פרוייקטים לאומיים – נתב"ג 2000, הרכבת הקלה ירושלים ותל אביב, נמל חיפה, נמל אשדוד צפון (פרויקט אותו ניהל באופן אישי מספר שנים), בתי סוהר, מסילות רכבת ומתחמי רכבת, חישמול רכבת ישראל (אותו אף ניהל באופנים שנים בתקופות שונות) ועוד.כיום שי הוא יועץ עצמאי בתחום ני... -
תחנה לא מרכזית
4.08.11כתבות שונות עוסקות השבוע בגלגוליהן של תחנות. תחנות רכבת, תחנות אוטובוס, תחנות שיהרסו ותחנות שישוקמו. מלבד עשן דיזל וריח של כישלון, שתי שאלות עולות לדיון: האחת, האם באמת תחנות תחבורה צריכות להיות ממוקמות במרכז העיר? והשניה, איך צריך לשקם את המקומות שהוזנחו? האם שימור הוא הדרך? הכתבה המעניינת היא כתבתו של נועם דביר בגלובס. הכתבה מקוננת על שתי תחנות אוטובוס מרכזיות שהולכות להמחק בזמן הקרוב - התחנה באילת וזו שבטבריה. נועם מספר על ההסטוריה של כל א... -
הקשר בין תכנון עירוני ושלטון
22.07.12...של הקשרים. כך הדבר עם התחבורה, הבין עירונית והתוך עירונית. מאליו מובן כי קשה לשרת יעדים מנותקים, תוך ריבוי השימוש ברכב פרטי, והפקקים הנוצרים בהכרח במערכות כאלה. כך הדבר גם בתכנון רכבות מכל הסוגים, כיוון שהשכונות יוצרות תחנות רכבת מבחוץ ואלה חייבות להיתמך בעוד מערכת סבוכה ונוספת של אוטובוסים. זוהי תוצאת הפיזור.השכונה, עם ובגלל מיגבלותיה נותנת הרגשה של "קהילתיות", תכונה נחשקת אבל מוגבלת בהיקף הקשרים, בהשוואה ליכולות המגוונות של העיר, ועוד יותר של ק... -
פרויקטי הגמר של הסטודנטים לארכיטקטורה בטכניון
11.08.21...סוגיות בוערות בהקשר לנחלים והממשק עם סביבתם. אחד הפרויקטים שהוגשו התייחס ישירות להשפעת ההצפות בנחל איילון."נקודת מוצא", הפרויקט של אלי אפשטיין, התמודד עם מובל המים מעביר המים הגדול המתוכנן כחלק מהפרויקט העתידי של הוספת מסילת רכבת רביעית באיילון. המובל אמור לאסוף את המים שזורמים בחורף לאיילון ולנקז אותם בסביבת פארק מדרון יפו. אפשטיין התייחס לפרויקט התשתית הגדול כמשאב, כהזדמנות לייצר סביבה נופית שתטיב עם תושבי יפו. הוא חילק את יציאת המים לים לכמה ... -
אחד על אחד עם תמר לנדמן אדריכלית נוף
16.09.19...פועלך ואת מוסד הלימוד שלכם. תודה שהזמנתם אותי להתראיין במדור שלכם.שמי תמר, אדריכלית נוף בוגרת הטכניון, בעלת 20 שנות ניסיון בפיתוח נופי של שכונות מגורים, מבני ציבור, תכנון שטחים ציבוריים פתוחים ושיקום נופי לתשתיות כגון מסילות רכבת וכבישים. בעלת ניסיון בהוראת הנדסאי אדריכלות נוף. לאחר שנים של עבודה בתחום אדריכלות הנוף, נעניתי לאתגר להקים ולרכז את המסלול להנדסאי נוף במכללה הטכנולוגית בבאר שבע כדי לתת מענה לצורך הקיים בשוק הישראלי לכח אדם מקצועי בתחו...