חיפוש - חדשות , בינוי ערים , רכבת ישראל |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
עצומה בעד שיקוע הרכבת בחיפה
5.04.11עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע הכריזו באופן רשמי על פתיחה של מאבק ציבורי משותף נגד תכנית רכבת ישראל לחשמול עילי של הרכבת בתחומי העיר. החברה להגנת הטבע ועיריית חיפה תומכות בקידום רכבת המונעת בחשמל, אך דורשות, במקביל לחישמול, מעבר תת קרקעי של הרכבת לאורך שבעה ק"מ מהתוואי בחיפה. השיקוע לא יצריך הצבת מאות רבות של עמודי חשמל צפופים יחסית שיוסיפו עוד על הניתוק הקיים בין העיר ובין החוף שהפך לאחד מסמליה. הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף... -
אדריכלים בעד שיקוע מסילת הרכבת בחיפה
4.04.11...מסילה בנקודות מסוימות, למשל כדי ליצור חיבור טוב יותר של העיר חיפה אל הים, חיבור שכיום אינו קיים עקב הצורך לחצות את המסילה. נייר העמדה נפתח כך: "בעיצומו של תהליך תכנון מפעל החישמול של תשתית הרכבות בישראל, ולאור מאמציה של רכבת ישראל לבטל את החלטת הועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) לשקע את מסילת ההרכבת העוברת בנקודות רגישות בתוואי העירוני של חיפה - אנו, חברי עמותת האדריכלים המאוחדים בישראל בועד הארצי ובועד החיפאי קוראים לשר התחבורה,... -
קיבעון אנטי אורבני וקיבעון אחר
16.10.11"הקיבעון האנטי-אורבני הגיע לנקודת המפנה" - כתבה נעמה ריבה בפוסט מעניין. לטענתה משבר הדיור נובע מקיבעון של תושבי ישראל באשר לעיר, קיבעון שגורם לרבים להעדיף את הפרבר. מעניין לבחון את הקביעות האלה לנוכח המחאה שאנו רואים כעת גם בניו-יורק, ברצלונה וערים אחרות. ערים שאפילו לטענתה הן המודל המוצלח. בזמן האחרון אפשר לקרוא הרבה מאד כתבות ובלוגים שטוענים שהם יודעים מדוע קמה המחאה ומהו הפתרון הנכון לה. "הכל בגלל _____ (מלא את החסר) !!". בדרך כלל מלווה את... -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12רכבת ישראל עומדת לחשמל את הרכבת ולייצר מציאות של חומה של עמודים ורשת מתח חשמלית. במיוחד בעיר חיפה יצור קו זה ניתוק מוחלט בין קו החוף לבין העיר שמשמעותו לעיר היא הרס בלתי הפיך. לבעיה הנוצרת שלושה פתרונות וכפי הנראה - נבחרה החלופה הגרועה.האם יש בכלל בעיה בחשמול הרכבת בחיפה?מתכנני הרכבת מציגים הדמיות מחמיאות בהן העמודים אסתטיים ומרוחקים והקו כולו נבלע ואינו חוסם את הנוף אבל המציאות תהיה כנראה שונה. בזמנו דנה בנושא הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית ... -
הקשר בין תכנון עירוני ושלטון
22.07.12תשומת הלב שלנו נדרשת, לפני שתל אביב נהפכת לעוד עיר שדה, דבר שיכול לקרות פתאום, מהרבה סיבות, ובעיקר מתוך זלזול ישראלי ותכנון ערים לקוי. למשל הצעירים עוזבים אותה, והעשירים (מעטים במספרם) מחליפים אותם. העיר נופלת בשממון, חזרה לשנות השמונים. אנא שימו לב לעובדות הבאות: ת״א האמיתית המחזיקה את המרובה, היא קטנה מאד, בין הירקון ובין אבן גבירול, הים ורוטשילד, בסך הכל ששה אחוז מן השטח העירוני של תל אביב-יפו ואוכלוסיית המתחם הזה הוא סביב עשרה אחוזים מן התושב... -
על הקריה הצבאית (מחנה רבין) סיפור מקום, דיון #10
27.03.17על הקריה הצבאית (מחנה רבין)סיפור מקום, דיון #1029/3/17, בשעה 19:00דוברים (לפי סדר הא'-ב')אדריכל אלן אהרונוף, אדריכל יצחק חלפון // א.י. אדריכלות ובינוי עריםאמנון האן // מנכ”ל עמותת “ידידי הסיסים”, פעיל סביבתיאדריכל ברוך יוסקוביץ // אדריכל ומתכנן עירוני, לשעבר מהנדס העיר תל אביב יפואדריכל דביר דייטש // אדריכל ראשי, משרד הבטחוןאדריכל יוסף אסא // יוסף אסא אדריכלים ומתכנני עריםד”ר ניר מן // עורך כתב העת ‘עלֵי זיִת וחרב’, חוקר תולדות הקריה והמטכ”ל (193...