המוטו שלי אומר - בית גדול עם תאורה לא נכונה , לא יעמוד מול בית קטן עם תאורה נכונה.
מגוון המנורות ועולם הלד - פותח עולם חדש ומואר עבורכם.
כאשר מדברים על תאורה מדברים על מושגים כמו : אורך גל, צבע האור, רמת האור, סוג האור, טמפרטורת האור, בליעה של אור, כיווני אור, השפעת האור על אלמנטים תפוקת האור, נצילות האור, עוצמת האור ועוד.. מושגים שאינם מוכרים לכולכם.
כאשר מדברים על עיצוב ותכנון תאורה מדברים על : צורת ההארה (קונוס, נקודתי, רקע, פיזור..) בחינת הקשר בין האור למקום שיקבל את תאורה, סוג התאורה שיבחר למקום, מה האור יעשה לחדר ? וכו....
פתרונות התאורה צריכים להיות פונקציונאליים ומתאימים למקום, לצבעי הקירות, לאביזרים שבסביבתו ולמטרת שימושו. כל אזור יקבל התייחסות שונה כאשר קודם היא כלפי עצמו, לחפציו ולשימושו ורק אחר כך כלפי אזור הסמוך לו.
תכנון תאורה יכול להיות נכון או לא בעיני הכלל.
התאורה יכולה לבנות או ל"הרוס" את אותו המקום. משמעותה עצומה. מטרתה להשלים ולפאר את האזור. צורת ההארה צריכה להיות נכונה ומספקת.
הקריטריונים שיש לתת עליהם את הדעת בבחינת התאורה :
חשובה בדיקת הפונקציה הנדרשת שהאור ישמש בבית או בעסק
יש לבחון את הצרכים והרצונות, יש לבחון את המקום עצמו. בבתי עסק יש לבחון את סוג וצורת ההארה הנדרשת בין אם מדובר בשולחן עבודה / חדר ישיבות , וכן את מבואת כניסה האם יש בה ויטרינת תצוגה או אלמנט אחר המוצג בכניסה. חשובים לא פחות דרכי המעברים כמו מסדרונות , מתחמי המעליות. באזורי העבודה חשוב לבחון אם מיקום האזור מוצב בחלק הפנימי או ליד חלון ...
עקרונות בתכנון התאורה
מטרות : * לאפשר פעילות באיזור חשוך כמו עבודה , קריאה .......
* לשמור על כושר הראייה של העין ולמנוע את התעייפותה.
* יש יצור סביבה נעימה לעין.
* בתכנון מנורה יש לחפש כמה וולט, הספק, זווית הארה.
התחום המואר יחולק לשלושה אזורים :
* העצם המואר בו מתבוננות העין כמו ספר או במן עבודה כמו בקו יצור.
* הסביבה הסמוכה לעצם כמו השולחן עליו עובדים.
* הסביבה ההיקפית של העצם - תקרה, קירות, רצפה, לוח, חלונות וכו...
הצבע הקר - קרן קצרה – סגול , כחול, ירוק.
הצבע החם - קרן ארוכה – כתום, אדום.
הצבע הלבן - מכיל את כל הצבעים גם יחד.
מוזמנים לעיין באתר - www.frianat.co.il , שלכם ענת