עיצוב חנויות

עיצוב  חנויותעיצוב חנויות הגורם לאנשים לקנות
במהלך האבולוציה של החנויות הלכה וגדלה ההבנה של המניעים הפסיכולוגיים מאחורי תהליך הקנייה.
עם ההבנה של פסיכולוגית הלקוחות הגיעה גם המסקנה כיעיצוב חנויות הוא כלי המשפיע על המכירות.
אלו היו הניצנים הראשונים של מה שהלך והתפתח והפך להיות "חוויית הלקוח". עיצוב חנויות נכון ואיכותי בהחלט יכוללהשפיע חיובית על המכירות, אם רק יודעים כיצד ליישם אותו נכון. להלן כמה אסטרטגיות לעיצוב חנויות אשר מסייעות להגדיל את המכירות.
אסטרטגיות אלו נועדולמשוך את הקונים אל החנות, לגרום להם לשוטט בחנות ולחשוף אותם לעוד מוצרים ולהביא אותם לביצוע רכישה.

אזור הכניסה
עיצוב חנויות חייב לתת תשומת לב מיוחדת לרחבת הכניסה, השטח שמתגלה ללקוח מייד עם כניסתו לחנות. זהו הרגע שבו הלקוח אשר רק נכנס לחנות מתחיל לקבל את הרושם לגבי החנות ומוצריה;  זהו רגע מאוד שיפוטי מבחינת הלקוח וזהו גם הרגע בו הוא מגבש את דעתו לגבי רמת המחירים של החנות אפילו אם לא בדק אותם. הלקוח בוחן בעיניו את הצבעים, התאורה והמראה הכללי של החנות והוא עיוור לראות מוצרים אשר נמצאים ברחבת הכניסה.

תנועת הלקוחות
הידעתם שתשעים אחוז מהאנשים הנכנסים לחנות נוטים לפנות ימינה בצורה בלתי מודעת? הקיר הימני או מה שיראו בצד הימני של החנות ישאיר על הלקוחות רושםחזק מאוד ועל המעצבים לקחת זאת בחשבון. בעלי החנות בדרך כלל ירצו למקם שם את המוצרים החזקים ביותר שלהם, אלו אשר הלקוחות אוהבים לקנות. עיצובחנויות צריך לתמוך עם עיצוב מרשים המציג את הסחורות בצורה יפה המושכת את העין.

כאשר מעצבים חנויות יש לקחת בחשבון את מסלול ההליכה של הלקוח, כאשר בדרך כלל מדובר במסלול סיבובי המוביל את הלקוח לכל שטחי החנות ומסתייםבקופה לסגירת עסקאות המכירה. מסלול זה אמור לחשוף את הלקוח למגוון המוצרים של החנות. במקרים רבים עיצוב חנויות משתמש בטריקים עיצוביים על מנתלסמן את המסלול, כמו למשל שימוש באריחי רצפה בצבע שונה. כמו כן ישנה ציפייה כי המסלול יוביל את הלקוחות לעוד אטרקציה בחנות. קיים קשר ישיר בין הזמןבו הלקוח שוהה בחנות לבין כמות המוצרים שהוא קונה, לכן לא רק חשוב המסלול בו הלקוח הולך, בנוסף יש להאט את הלקוחות על מנת להאריך את משך שהותםבחנות. דבר זה ניתן לעשות באמצעות אלמנטים המושכים את תשומת ליבם ותצוגות מוצרים "על הדרך".


נוחות הלקוח
עיצוב חנויות לא יכול להתעלם מנוחות הלקוח; מחקרים מראים שלקוחות, בעיקר נשים, מרגישים חוסר נוחות להיכנס למעברים בהם הם עלולים להתחכך עם לקוחותאחרים. תכנון המעברים בחנות חייב לקחת בחשבון את המרחב האישי של כל לקוח ולאפשר לו להסתובב בנוחות בחנות. עיצוב חנויות חייב לקחת את כל הרגליהקנייה של הלקוחות. למשל במקרים רבים לקוח מגיע בלווית חברים או בני משפחה שאינם מעוניינים בקנייה ועלולים להפוך לגורם חסר סבלנות המפריע למכירה.המסקנה היא שעיצוב חנויות צריך לקחת בחשבון גם את מי שלא בא לקנות ולדאוג למקומות ישיבה נוחים המנטרלים את ההפרעה.


הקופות
עיצוב חנויות נועד להגביר את המכירות ובאופן טבעי המכירות מסתיימות בקופה, זהו המקום של מימוש הרכישה. יש לתת את הדעת לגבי מיקום הקופות ולמקם אותן במקום נוח והגיוני. גם הקופות, בהן לפעמים מחכים, צריכות להיות מעוצבות היטב על מנת ליצור עניין ויז'ואלי אצל הלקוח המחכה. מבנה הקופות צריך לקחת בחשבון שהלקוח אולי נסחב עם שקיות או תיק וצריך לספק לו מספיק מרחב בשביל להניח את חפציו בעודו מממש את הקנייה.

המאמר באדיבות

  • רנסנס דיזיין בע"מ
  • קליק לחיוג: 0547729322
  • טלפון:
    0547729322הצג
  • כתובת:
    סטפן צוייג 18
  • אתר:
    הצג

תגובות