עיצוב חנויות יוקרה

כל חנות מבינה שיש צורך בעיצוב פנים עבור החנות; העיצוב הופך את החנות ליפה ונעימה, מבדיל אותה מאחרות ומוסיף לחוויית המשתמש. ישנן חנויות המשקיעות יותר, אחרות משקיעות פחות. רמת ההשקעה בעיצוב החנות היא לא רק מספר הידוע לרואי החשבון, רמת ההשקעה היא דבר שרואים בעין; עיצוב יקר ומרשים הוא דבר הנקלט היטב אצל הלקוח. חנויות העוסקות במכירת סחורה זולה אולי יכולות להסתפק בתקציב עיצוב נמוך, אך חנויות המוכרות סחורות איכותיות ברמה גבוהה נדרשות לעיצוב חנויות יוקרה. נסו לדמיין את ההבדל בין חנות התכשיטים לחנות המכולת, וכאשר יש לכם את התמונה בראש נסו לדמיין שעון יוקרה של אלפי דולריםהנמכר על אחד ממדפי המכולת…. לא מסתדר לכם נכון? מי שרוצה למכור סחורות יקרות לא יכול להסתפק בעיצוב של חנות מכולת, הוא חייב עיצוב חנויות יוקרה.

 

הקשר בין מחיר לעיצוב

אנו תמיד אומרים ללקוחות, עיצוב הוא לא הוצאה, עיצוב חנויות יוקרה הוא השקעה. דוגמת המכולת וחנות התכשיטים מוכיחה לנו ישנו קשר ישיר בין תמחור המוצר לבין עיצוב החנות. כלומר התפיסה הפיסכולוגית של הלקוחות מקשה עליהם לקבל את הדרישה למחיר יקר במקום המעוצב בצורה המשדרת זול. אם תסתכלו על זה מהכיוון ההפוך, עיצוב חנויות יוקרה מאפשר לכם לדרוש תמורה גבוהה יותר עבור הסחורות הנמכרות בחנות.

מעיצוב חנויות לעיצוב חנויות יוקרה

בעבר כאשר חשבנו על פתיחת חנות, עיקר המחשבה שלנו הייתה לגבי הסחורות אשר נמכרות בחנות. עיצוב החנות נבע בעיקר עיצוב  חנויות  יוקרהמתוך הצרכים הטכניים, כמו למשל הריהוט או האביזרים המשמשים לצורך הצגת הסחורה. אך עם הזמן הייתה עלייה במודעות לנושא העיצוב ואיתה ההבנה שהעיצוב מוכר. העיצוב הוא כלי עזר המשמש לצורך קידום המכירות, לא רק ברמה הטכנית, אלא גם ברמה הפסיכולוגית. העיצוב באמצעות העיניים ולפעמים גם חושים אחרים, מדבר אל הלב ואל תת המודע – הוא יוצר תחושות ורגשות וכאשר משתמשים בו בחכמה ניתן להיעזר בו לצורך מיתוג החנות וקידום המכירות. ההבנה יש לנו היום בתחום העיצוב, מאפשרת לנו להשתמש בו בצורה מתקדמת;  בעזרת עיצוב אנו יכולים להבדיל בין חנויות לבין חנויות יוקרה.מילת המפתח בעיצוב חנויות יוקרה היא חוויות המשתמש – זוהי חייבת להיות חוויה טוטלית הפונה אל כל החושים. לשם כך יש למתוח את גבולות הדמיון, לשלב את התאורה הנכונה וליצור את הרושם החזק ביותר.אנו מאמינים כי עיצוב חנויות יוקרה צריך לבטא את הסיפור העסקי שמאחורי, לשמש סוג של כרטיס ביוקר. הסיפור האישי שלכם הוא סיפור של חנות המוכרת מוצרים מיוחדים, עבור קהל מיוחד. מוצרים עבור קהל אשר יודע להעריך איכות ומוכן לשלם עבורה.

המאמר באדיבות

תגובות