שיווק הפרויקטים של היום הוא לא שיווק הפרויקטים של פעם. אם בעבר נאלצו הדיירים הפוטנציאליים לאמץ את מוחם ולדמיין כיצד תראה הדירה שלהם בדמות אבטיפוס מיניאטורי או שרטוט גרפי כללי של החללים, הרי שכיום הדמיות אדריכליות עלו מדרגה והן מספקות חוויית שיווק ומגורים אחרת. מתקדמת, אטרקטיבית שקל יותר לשווק מבלי לסמוך על הדמיון.
דיירים יכולים לשוטט בדירה עוד לפני שהיא נבנתה, להתמקד בפריטי עיצוב, לסובב, לפרק ולהרכיב, לתכנן ולעצב מחדש ולחוש בדרך הקרובה ביותר למציאות איך ירגישו החיים שלהם בדירה העתידית.
מה שאתה רואה זה מה שאתה קונה
הדמיות ממוחשבות עברו כברת דרך בשנים האחרונות הודות לפתרונות מחשוב כמו תוכנת סקצ'אפ פרו בעלת הכוח העוצמתי ליצור מודל בשלושה ממדים של פרויקטים מהחוץ אל הפנים.
בני אדם הם אנשים ויזואליים והתפיסה המרחבית פשוטה יותר אם ניתן לראות את החלל במקום לדמיין אותם. ביצירת הדמיות ממוחשבות ניתן להציג את הפרויקט בדרך האטרקטיבית ביותר ולהמחיש עבור הלקוח כיצד תראה הדירה בדיוק מאור השמש הטבעי דרך הפתחים ועד הטקסטורה של החיפויים.
הדמיות אדריכליות מאיצות תהליכי מכירה היות שהן מאפשרות לבסס יחסי אמון עם הרוכשים ולגרום להם לראות את הפוטנציאל שגלום בכל דירה בפרויקט, לסייע להם להבין את ערך הנכס ואפילו לתכנן קדימה עד רמת האבזור להשלמת חוויית המגורים. דיירים יכולים ממש ללכת בתוך הבית, לראות איך ייראה הסלון, האם הפרזודור אוורירי מספיק, איזה נוף הם יראו מהחלונות וכדומה.
ניתנת אפשרות לאכלס את החללים בשלב ההדמיות ברהיטים שונים כדי להציג ולהציע מגוון סגנונות עיצוב – כפרי, אורבני, מודרני וכדומה ולהדגים את הפוטנציאל הרב של כל חלל באכלוס הרהיטים הנכונים שמפיחים חיים בהדמיה. אפשרות נוספת היא לשתול תאורה, רקע וסביבה מחצר ועד בניין סמוך כדי לייצר הדמיה אותנטית של סביבת המחיה בה משובץ הפרויקט והתשתיות המקיפות אותו. יש לזכור שהלקוח קונה דירה אבל הוא קונה גם אורח חיים וחשוב לו לראות כיצד הדירה שלו תשתלב בנוף, מה הוא יראה כשהוא ישב במרפסת, מהי הקרבה לבניינים הסמוכים ואילו מוסדות חינוך או ציבור ותשתיות עירוניות מחכות לו בסביבה.
הדמיות אדריכליות מאפשרות חיבור מדויק לעולם הריאליסטי ועם הוויזואליזציה הדיגיטלית ניתן להציג מודלים בקנה מידה פיזי שלהם לרבות גודל הדלתות, הפתחים, אריחי הריצוף ועד הספה, כך שכל לקוח יכול לתכנן את המרחב בצורה הטובה ביותר עוד לפני שהוא עבר פיזית לבית או קיבל מפתח.
למכור תוצאה סופית
עבור קבלנים ואנשי מכירות של פרויקטים נדל"ניים מדובר במכרה זהב. מעבר לאפשרות להציג ללקוח מוצר ממשי אפילו שהוא בשלב התכנון או ההיתרים, הרי שההדמיות משכללות ומקצרות תהליכים. למשל, בשלב של שינויי דיירים כשהדייר נדרש לבחור את סוג הכלים הסניטריים או המטבח ניתן לבצע שינויי מידול מהירים בהדמיה ולהראות לו את המראה שיתקבל עם סוג המטבח, האמבטיה או הריצוף שהוא בחר. הדמיות מסייעות כך לקבל החלטות בדרך מהירה יותר ובדיוק רב לצרכיהם של הדיירים.
הדמיות אדריכליות מאפשרות להשיג תוצאות טובות יותר בתהליך הבנייה. הקבלן, המפקח, אנשי המקצוע והספקים מקבלים פרספקטיבה אותנטית של הציפיות מהפרויקט ויכולים להוציא את החזון אל הפועל ולתרגם את הקונספט והמידול להוראות ביצוע יישומיות. הדמיות אדריכליות מאפשרות לזהות בטרם עת בעיות ביצוע שונות ולמצוא פתרונות חלופיים ולהמחיש כיצד תראה התוצאה ביישום כל פתרון לפני שהוא מיושם בשטח הלכה למעשה. ניתן כמובן להציג את האלטרנטיבות השונות לרוכשים ולאפשר להם, תחת המגבלות ואילוצי השטח, הזמן והתקציב את הבחירה המועדפת עליהם.