חיפוש - תגובות , חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , אדריכלות , רשם האדריכלים |1| - דף 15
לא מצאת? פשוט חפש.
-
על צבע במבני חינוך
9.11.11בית הספר מאיר דורון ברמת השרון תוכנן בציבעוניות רכה על ידי האדריכלים ברוך ברוך ויוסי סלומון. מיכאל יעקובסון מפרסם בבלוג כתבה שהכין עבור כתב העת "הד החינוך" ועוסקת בקצרה בהשפעת הצבע על המשתמש ובמיוחד במבני חינוך. צבע הוא כידוע מרכיב שיכול להשפיע באופן משמעותי על ההרגשה, תחושת השייכות ואפילו הישגי התלמידים. בכתבה מצוטט האדריכל ברוך ברוך שאומר על המבנה: "בית הספר בנוי מבתים, כשלכל שכבת גיל יש בית משלה. אם אתה מסתכל מהחלון אתה רואה את המונוכרומטי... -
תערוכה - אדריכלות, תכנון ופיתוח מישראל לאפריקה
29.03.16הדיון בתולדותיה של האדריכלות הישראלית נטה לעסוק ביחסי הגומלין שלה עם המטרופולינים של המערב. אלחנני (1998) הצביע על השפעות ישירות של תקדימים מערביים על האדריכלות בישראל, ותר אחר האופנים שבהם האדריכלות הישראלית מתעלה על ההשפעות הזרות ומחפשת את המקומי. לעומתו אפרת (2003) העלה על נס את מחויבותם של האדריכלים הישראלים לשיח האדריכלי הבינלאומי ואת בקיאותם.אך האדריכלות הישראלית לא עסקה רק ביבוא וביישום של ידע אדריכלי מן החוץ. משנות השישים עסקו אדריכלים יש... -
הריב המתמשך על מוזיאון הסובלנות בירושלים
13.07.11...ובלנות יזם מרכז ויזנטל. תוכנית המוזיאון המקורית הוכנה בידי האדריכל פרנק גרי. הבחירה בפרנק גרי ובתכנונים שהוא מוציא מתחת ידיו יותר מרומזים שמטרת היזמים היתה להפגין נוכחות הרבה יותר מאשר לעודד סובלנות, לשחזר את מה שנודע בעולם האדריכלות והתיירות כ"אפקט בילבאו" על שם המוזיאון שתכנן שם. אם יש עיר שאינה צריכה אפקט כזה כדי להתפרסם הרי זו ירושלים ולמרבה המזל בסופו של דבר גרי עזב את המיזם. בתחרות אדריכלים שערך מרכז ויזנטל לאחר פרישתו של גרי זכתה ברכה חי... -
הבלוק והדיור הציבורי
21.08.11נועם דביר כותב ב"הארץ" על הדיור הציבורי של שנות ה 60 ובמיוחד על "הבלוק" - מבנה באורך 250 מטר בבאר שבע שהיה חלק מהפרוייקט הממשלתי של אותן השנים. למה המבנים האלה לא הצליחו ומה נוכל לעשות על בנושא כעת כשהדרישה אליהם שבה עם משבר הדיור הנוכחי? בדומה למבנים אחרים בארץ ובעולם, מבנה "הבלוק" תוכנן על ידי אברהם יסקי ואמנון אלכסנדרוני ב-1962 בהקשר ישיר למבנה unite d'habitation של לה-קורבוזיה. למרות הרצון הטוב נראה כי שילוב של בטון חשוף, מבנה ענק ופריפרי... -
ללמוד מכיכר אתרים
19.08.12כתבה של אילן ליאור ב"הארץ" מסבירה למה כבר שנים לא מצליחים לשפץ ולשנות את כיכר אתרים בתל אביב. לפני שנתיים וחצי אישרו בעירייה ובחברת אתרים הקצאת 30 מיליון שקלים לשיפוץ, אבל מספר בעלי נכסים סיכלו את היוזמה.הבעיה הגדולה של כיכר אתרים היא שהיא למעשה אינה של העיר וגם לא של יזם בודד. הבעלות על הכיכר משותפת לעירייה, לחברה הממשלתית-עירונית "אתרים" ולעוד 200 בעלי נכסים פרטיים. ללא הסכמה גורפת של רובם לא ניתן לקדם אף תכנית. העניין הוא שלבעלי העסקים במקום י... -
תחרות בית העירייה - נתניה
27.04.11עיריית נתניה ועמותת האדריכלים מכריזים על תחרות פומבית עם "ברירת המזמין" לתכנון בית העירייה בנתניה בין אדריכלים בישראל, הרשומים ורישויים בפנקס המהנדסים והאדריכלים, עם 5 שנות ניסיון לאחר רישום לפחות, שבמהלכן תכננו בניני ציבור ואו משרדים בשטח בניה כולל על קרקעי של 10000 מ"ר, בפרויקט אחד או בשטח מצטבר בשני פרויקטים לכל היותר ומזמינים אותם להגיש הצעותיהם.חבר השופטים:אדר' יוסי פרחי - יו"ר חבר השופטיםאדר' פול ויטל – מה"ע - שופטאדר' חיים קהת -שופטאדר' יו... -
זמן שימור - ערב עיון
23.09.13...שימור: בין פעולות במרחב לצריבת התודעה"18:00-18:30 התכנסות.18:30-19:00 ברכות. פרו' חנה נוה - החוג לספרות ותוכנית לימודי נשים ומגדר, אונ' ת"א.אדר' דב אלון - יו"ר ועדת מורשת, עמותת האדריכלים.ד"ר אדר' ערן נוימן - ראש בית הספר לאדריכלות ע"ש עזריאלי, אונ' ת"א.19:00-20:45 מנחה הערב - אדר' שרון רוטברד - מרצה בכיר באקדמיה בצלאל, י-ם, מחבר הספר עיר לבנה עיר שחורה.פרופסור אדר' אמנון בר אור - מרצה בכיר, ביה"ס לאדריכלות, אונ' ת"א.אדר' ואליד כרכבי - ראש צוות... -
בזיון וסיאוב בירושלים
15.08.11...אות עיניו בדיעבד.מיכאל יעקובסון כותב :"זהו סיפור מעורר מחלוקת ותמיהות, שבו הנהלת המוסד האקדמי החשוב אינה פועלת בשקיפות. התנהלותו של בצלאל בפרשת הקמפוס נראית כמזגזגת ולא מקצועית, ומתפרשת בעיני גורמים לא מעטים כחסרת כבוד כלפי האדריכלות הישראלית."ישראל גודוביץ' -""פניתי אל מי שעמד בזמנו בראש המחלקה לאדריכלות בבצלאל והיה בצוות השופטים של התחרות, פרופ' צבי אפרת, ושאלתי אותו 'אתם נורמליים? מה קרה, הם לא נתנו מספיק שוחד? הרי היום עשיתם את התרגיל לצמד הז... -
מועדוני לילה וגישות שונות לעיצוב
31.07.11...יע הרבה יותר משני ביקורים." ... "אני חולם לפגוש אדריכל שיעוף יחד איתי, אבל אילו הייתי נותן לאדריכלים את המושכות, היה לי הרבה פחות סיכוי להגיע לרמה הזו."למרות (או בגלל?!) שלא לקח אדריכל או מעצב, המקום "מעורר הערכה" לדעת מבקר האדריכלות וזוכה לשיר הלל של ממש מצד הבליינים. אם בתחנה המרכזית הסבו מתחם מסחרי למועדון לילה, הרי שבבת ים הפכו מועדון לילה לגלרייה לאומנות. נועם דביר מספר בכלכליסט על גלגולו של מועדון "הריווירה". גם כאן מדובר במפלצת בטון נט... -
עוד סיבוב של מיכאל יעקובסון בקיבוץ
4.11.13עובדות, מראות, היסטוריה, מתכונים מנצחים מחדר האוכל ,ותיעוד של אתר ההנצחה היפיפה של חיליק ערד בקיבוץ שובל. שוב מעניין לקרוא על ההקשרים האדריכליים, האסתטיים, הפוליטיים ועוד, דרך עריכת דפי ההיסטוריה. כתבה נוספת העוסקת באדריכלות הקיבוצית בבלוג של מיכאל יעקובסון :"ששים שנה לאחר שעזב את הבאוהאוס, כתב מסטצ'קין בראשי פרקים את עמדתו למוסד בו התחנך: "הבאוהאוס הוקם ב-1919, בתקופה של התגלות חומרים חדשים לשימוש בבנייה .... הערכת ערכה של המלאכה בעיצוב המצור, ה... -
תגובת העמותה לביטול התחרות בבצלאל
17.08.11...כלים ישראלי הינה הדרך הנכונה והראויה לבחירת האדריכל ולבניית פרוייקט איכותי. בהזדמנות זאת ברצוננו להרחיב ולציין כי מעבר להיביטים של שקיפות ומתן הזדמנות שווה, משמש המהלך של תחרות פתוחה פלטפורמה לביטוי של החשיבה והתפיסה של האדריכלות העכשווית ותמריץ לשיח אקדמי ציבורי. האם בצלאל אינו אמון על יצירת פלטפורמה זו? שינוי התפיסה הפרוגרמטית והאורבנית שהצגת בפגישה - "בצלאל כקמפוס בעיר ולא כבניין יחיד", מהווה הזדמנות ומנוף להתחדשות יצירתית גם בהגדרת התחרו... -
התחרות לתכנון ספרייה לאומית - עוד תגובות
25.03.12שתי כתבות נוספות התפרסמו השבוע בנוגע לתחרות לתכנון הספרייה הלאומית. בדה-מרקר מתראיין האדריכל ארד שרון ומעלה שוב את מסכת הטענות עליהם חתמו אדריכלים רבים, ב"הארץ" מראיין נועם דביר את דוד בלומברג, יו"ר דירקטוריון הספרייה ומקבל את תגובתו למחאה."אופן ארגון התחרות, לדעתי ולדעת חברי מארגני העצומה, הוא לא אתי ולא הוגן מבחינת האדריכלים", טוען שרון. "למשתתפי הסיבוב הראשון אין סיכוי לזכות בתחרות." כזכור, השלב הראשון הוא השלב הפתוח וממנו יעלו רק 4 לשלב המוזמ... -
תערוכה - לטשטש את הגבולות
31.07.11פתיחה: יום חמישי 11.08.11 בשעה 19:30, הגלריה בבית האדריכל, המגדלור 15, יפו. לטשטש את הגבולות Blurring Boundaries אפקט הגלובליזציה לכאורה, אין מקומית מן האדריכלות. בעולם נייד, בו הדימויים מקיפים את הגלובוס כהרף עין והמוצרים חוצים אוקיינוסים בדרכם מן היצרן אל הצרכן, הבניין נותר מקובע אל הקרקע, יסודותיו שקועים באדמה ומהותו כבולה בשלל חוקים, תקנות והנחיות מקומיות. אמנם, סגנונות אדריכליים תמיד ידעו להתפשט בעולם והביאו, למשל, את בשורת האדריכלות הק... -
זכויות יוצרים וחוסר סובלנות
15.01.12בעקבות התפטרותם של האדריכלים ברכה ומיכאל חיוטין מפרויקט מוזיאון הסובלנות בירושלים, כותב בארכיג'וב עורך הדין יהונתן קלינגר מאמר הדן בזכויות היוצרים של יצירה אדריכלית. האם מותר לאדריכל אחר להמשיך את התכנון המקורי? מה ההבדל בין זכויות יוצרים לזכויות שימוש?המקרה של מוזיאון הסובלנות מציג דילמה לא פשוטה. התכניות של משרד חיוטין הם שאושרו בוועדה ולהן ניתן היתר הבנייה. לפי כך, לא ניתן כעת להציג תכניות אחרות מבלי להתחיל מחדש את כל תהליך האישורים. באופן עקר... -
אדריכל אל מנספלד ומוזיאון ישראל - בניין צומח פתוח
4.12.11יום שלישי, 6 דצמבר 2011, 14:00המחלקה לארכיטקטורה, אולם 104, ויצו חיפהאדריכל מיקי מנספלד, לרגל 100 להולדתו של אל מנספלדאדר' אל מנספלד, חתן פרס ישראל על תכנון מוזיאון ישראל (יחד עם אדריכלית הפנים דורה גד), פיתח שיטת תכנון לבניין פתוח קצה, הצומח באופן אורגני והרמוני לאורך זמן. תכנון מקורי זה מאפשר תהליך מתמשך של הוספת שטחים פתוחים וסגורים, היוצרים רקמה הרמונית, תוך שמירה על ה-DNA המיוחד של הבניין והקשר שלו לסביבה.מנספלד תכנן וביצע את בנייתו של מוזיא...