חיפוש - תגובות , חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , פר |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
לצופף את הערים ולספק תחבורה למרכז
27.07.11...מערכות תחבורה עתירות נוסעים. עמותת מרחב היא גוף אדריכלי שיש לו שורשים תיאורטיים מוכרים והינו חלק מאסכולה גדולה המציגה תפיסה מסויימת לבינוי ערים. הגם שאני לא תמיד מסכים עם הניתוחים שלהם לגבי הסיבות או דרכי הפעולה המומלצות, אני לא יכול אלא להוריד את הכובע בפני הרמה שהם פועלים בה. בניגוד להרבה גופים וכותבים, תנועת מרחב גם עושה, התנועה מספקת כלים ומסייעת לגופי תכנון וראשי ערים. היום אגב (27 יולי) יתקיים כינוס של העמותה. אתם מוזמנים להצטרף. -
תושבים הם כאב הראש של ראשי העיריות
20.02.13"אף ראש עירייה לא רוצה שיבואו אליו תושבים" אומר יואב לרמן ומסביר, "הכנסות העירייה מארנונה שמשלם משק הבית נמוכות ב-3,000-7,000 שקל מההוצאות הממוצעות על אותו משק בית". זו אינה תיאורית קוספירציה כלשהי או הנחה מופרכת. בפוסט בבלוג שלו מציג לרמן מספר מקרים ברורים בהם ראשי ערים התנגדו להקמת שכונות מגורים חדשות בדיוק מסיבות תקציביות אלה."מס הארנונה של עסקים ומשרדים גבוה פי כמה וכמה מזה המוטל על מגורים. לכאורה, הכל טוב ויפה – העסקים והמשרדים מממנים בפועל ... -
סיסמאות ומגדלים באוויר
10.04.11האדריכל ישראל גודוביץ, שגם היה בעבר מהנדס העיר תל אביב, כותב ב Ynet את דעתו על החלטות עירית תל אביב בנושאי הדיור בעיר. כרגיל כיף לקרוא, כרגיל הוא יורה בכולם וכרגיל יש לא מעט אמת בפרצוף. גודוביץ כותב על החלטת מועצת העיר לגבי התחנה המרכזית החדשה (לפנות!), על דיור בר השגה שרק אנשים כמו בר רפאלי יכולים להשיג ועל הקמת המגדלים בנווה צדק. הוא מצביע על הכשלונות האחרונים לטענתו בכיכר דיזינגוף, כיכר אתרים ושבילי האופניים שלא מובילים לשום מקום וקורא לעי... -
מה זה משאיר בעיר?
6.02.12...מרחב הציבורי-המרחב החברתי". פסקל לקוק (צרפת), ארכיטקטית ומעצבת במה, בתו של ז'אק לקוק הידוע כאבי התיאטרון הפיזי במאה העשרים, תנחה סדנת -L.E.M) laboratoire e'tudes movements) לחקר התנועה והארכיטקטורה (מעבדה שייסד אביה בפריז בשנת 1976). עוד בין האורחים: ז'אק ליבשין (צרפת), ממייסדי ומנהיגי תיאטרון היוניטה מאז 1972, יתמקד בפן החברתי של יצירת תיאטרון עם קהילה במרחב הציבורי. הסדנה תגבש קבוצת אמנים שתוביל את פרוייקט- "הרחוב המופלא" – אי... -
העלמותם של מבני הציבור
23.02.11פוסט מאת יובל כהן ב"הרחובות שלנו" מציג את השאלה האם שימור חזיתות הוא באמת שימור. "בתי קולנוע רבים נחרבים בערי ארצנו ולאחרונה נודע שאף יצטרף אליהם ראינוע עדן שנמכר ע"י בנק לאומי ויהפוך לבית מגורים המתנשא לגובה של שש קומות – אך אל דאגה החזית תשומר." כותב יובל בציניות. הטענה העיקרית של יובל היא ששימור החזית אך החלפת היעוד ממבני ציבור למבני מגורים הופכת את האזור למעשה לאזור משעמם "עיר לא יכולה לתפקד ללא שימור תוכנית התב"ע שמאגדת בתוכה את הצורך בה... -
עצומה בעד שיקוע הרכבת בחיפה
5.04.11.... אין מקום להמשיך ולחזק את הפגיעה של הרכבת בקשר בין העיר חיפה והחוף והועדה מציעה לשוב ולדון בחלופה שתעסוק בשיקועה של מסילת הרכבת ובחיזוק הקשר של חיפה וחוף הים." על החלטה זו הגישה רכבת ישראל ערר, שהתקבל לאחרונה. בעקבות קבלת הערר יוצאות, כאמור, עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע, בהובלת קהילת חיפה, למאבק ציבורי. המאבק יכלול פעילות הסברתית, חוגי בית, דוכני החתמה על עצומה, אירועים ציבוריים בחופי העיר ופעולות נוספות. לפרטים נוספים וחתימה על העצומה -
חדרה, בת 120 וגוררת רגליים
16.03.11לא מובן הפרדוקס הזה - איך עיר שנמצאת במרכז מישור החוף, עם גישה מעולה לכביש 2, כביש 4, למסילת הרכבת אל תל אביב וחיפה, עם שכונה שיושבת ממש על הים... איך היא לא זזה לשום מקום? לכאורה חדרה הייתה צריכה כבר מזמן להיות עיר מרכזית. העיר יושבת על צומת תחבורתי, קרובה יחסית ונגישה, עם חוף ים משלה ושטחים לפיתוח שערים אחרות יכולות רק לחלום עליהם, ובכל זאת, הכל קורה בה קפוא. ואולי לא? משרד התחבורה אישר תקציב של מליוני שקלים לביצוע פרויקטים תחבורתיים שיכול... -
יש מקום, זה דירות שחסר
25.07.11תחת הכותרת "יש מקום לכולם בגוש דן" מפרסם ד"ר אוהד קרני רשימה בבלוג שלו שמסבירה בפשטות, בגרפים ומספרים את העובדה הפשוטה - דירות אמנם חסרות אבל מקום בהחלט יש ואפילו בתל אביב. "הבעיה המרכזית של הבנייה בישראל היא שהיא פשוט לא צפופה מספיק" כותב קרני, "ישראל היא אמנם אחת מהמדינות הצפופות ביותר בעולם ותשעה מתוך עשרה אנשים חיים בה בערים, אבל למרבה האבסורד הערים שלנו ממש לא צפופות." והוא ממשיך "הפתרון אמיתי לבעיית הדיור אינו גירוש הצעירים לפריפריה הרח... -
מיתוג עירוני במקום תכנון
31.03.11בכתבה בגלי צהל ובמקומון קריית מלאכי הוצג המהלך של ראש העיר מוטי מלכה למיתוג מחדש של קריית מלאכי. אופנת המיתוג העירוני התפשטה לאחרונה כאילו שזה פתרון קסם. אילת, קרית מלאכי ומקומות אחרים פונים לטפל בתדמית שלהם דרך משרדי פרסום ולא דרך תכנון עירוני וזה פשוט מעצבן אותי. קריית מלאכי מנסה לשפר את תדמיתה העצמית בעיני התושבים עצמם דרך הנסיון להפוך אותה ל"עיר האוכל והטעמים". אל המסקנה המבריקה הזו הגיע משרד הפרסום לאחר סקר שמצא שמה שאנשים יודעים על קריי... -
הזמנה לבמת שיח - הצגת תמ"א 1
14.05.13...ת בהשתתפות פעילה של חברי הבמה.הנושא בו בחרנו לפתוח את במת השיח הראשונה הינו הצגה ודיון בנושא "תמ"א 1 " – תוכנית מתאר ארצית, אותה יזם ומכין מינהל התכנון של משרד הפנים. מטרת היוזמה הינה הכנת תוכנית מתאר אחודה, אשר תפשט ותאחד מספר תוכניות מתאר ארציות לכלל תוכנית אחת מתואמת.לאירוע מוזמנים, בנוסף לחברי איגוד המתכננים, גם נציגים וחברים של איגודים מקצועיים נוספים העוסקים בתכנון מערכות ארציות ואזוריות. אנו תקוה כי במת השיח תהווה מקום להעשרה ולהחלפת דעות ... -
ראשי רשויות, יש לכם סמכויות – הפעילו אותן.
12.02.12בבלוג "המרפסת" פורסם מכתב גלוי לראשי הראשויות בנוגע לדיור בר השגה כמטרה ציבורית על רקע הדרישה שלהם מהשלטון המרכזי לאפשר להם להוביל פתרונות לדיור בר השגה בערים השונות. במכתב נטען שלמעשה כבר היום יש לראשי הרשויות סמכויות וכח בנושאים של פתרונות דיור, וכי יש בכוחם של ראשי הרשויות, להוביל מהלך יצירתי, ולקחת אחריות גם בנושא זה.בלוג המרפסת נכתב על ידי עורך הדין רון צין העוסק בתחומי המקרקעין ותכנון ובנייה, ולכן כשהוא כותב שיש לראשי ערים את הסמכות החוקית,... -
גינות קהילתיות ככלי בהתחדשות עירונית
14.02.11...ועי לתכנון עירוני, נערוך דיון על התכנון, הביצוע וההשפעה של גינות קהילתיות ככלי בהתחדשות עירונית. אדר' יפתח יששכרוף יספר על התכנון, ההקמה והתפעול של הגינה הקהילתית ברחוב פטאי בגבעתיים ועל גינות קהילתיות בכלל. נבחן מה הם האתגרים שבהרמת פרויקט עירוני ע"י התושבים מלמטה למעלה וכיצד הוא משפיע על הסביבה העירונית בה הוא נמצא. כרגיל הכניסה חופשית וכולכם מוזמנים. לבלוג של עמותת מרחב לחומר רקע על גינות קהילתיות ראו כאן באתר המשרד להגנת הסביבה -
על כיכרות עירוניות ותחבורה
31.03.11פרופסור דני גת כותב בבלוג "הרחובות שלנו" על כיכר דיזינגוף ועל כיכרות בכלל. עיתוי הפרסום קשור כמובן לסקר שעורכת עכשיו עיריית תל אביב ובו נשאלים התושבים על החלופות האפשריות לשיפוץ הכיכר. "מעשה הנבלה בתל אביב – האונס והרצח של כיכר דיזנגוף" כותב דני גת, "היה תגובה ישראלית פרובינציאלית, קצת מאוחרת, לגל עכור של אידיאולוגיה שסחף את המערב כעשור קודם לכן, הסגידה למכונית, שמשמעותה הייתה - בואו נסלק את הולכי הרגל אל מפלס גבוה, כדי שלא יפריעו למכוניות". ... -
שיתוף הציבור על אפה וחמתה של העיריה
17.10.11לאחר ביטול תוכנית ספדיה שלפיה עתידות היו להיבנות 20,000 יחידות דיור באיזור עמק הארזים בירושלים, הבינה העיריה שהדרך היחידה לגדול היא בציפוף השכונות הקיימות. לכאורה, פרויקטים של פינוי-בינוי והגדלת אחוזי בניה בשכונות אמורים לפעול לטובת התושבים, אז למה יש קולות של התנגדות? ירושלים כמשל לפרויקטים של ציפוף שכונות אדריכלים רבים ומתכנני ערים מציגים כל הזמן את נושא הצפיפות העירונית הנמוכה כבעיה. הפתרון לבעיה נראה פשוט מאד - לשפץ ולצופף. לכאורה אין מי שי... -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13הנימוק המרכזי לפיתוח רשת הרכבות בישראל הוא קירוב הפריפריה למרכז בהנחה שחיבור כזה תורם לשוויון בין תושבי הפריפריה לתושבי המרכז. האם טיעון זה משכנע, ולמי באמת מועיל חיבור הפריפריה למרכז במסילות ברזל? מאמר מרתק של עודד רוט במגזין אימגו מציג מחשבות אחרות בנושא."האם השקעות בתחבורה מאיצות את הכלכלה ומחוללות צמיחה כלכלית?" שואל רוט, "האם השקעות העתק בפיתוח רשת רכבות בין מרכז הארץ לבין היקפה ישפר את השוויון בקרב תושבי המדינה, יחזק את תושבי הפריפריה ויצמצ...