חיפוש - חדשות , מאמרים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בית האדריכל , גג חשוף |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
חשופים: תערוכה חדשה בבית האדריכל
31.01.14יום חמישי, 6 פברואר 2014, 20:00הגלריה בבית האדריכל, המגדלור 15, יפוהגלריה בבית האדריכל מציגה:חשופים: מבני שנות ה-50 עד שנות ה-70 במבחן העיר ומשתמשיהשיתוף פעולה של סדנאות, מורים וסטודנטים בחוג לעיצוב פנים, במסלול האקדמי של המכללה למינהל, הביא להצגת תערוכה חדשה בגלריה בבית האדריכל. התערוכה חשופים בגלריה בבית האדריכל מציגה שמונה מבנים מסוף שנות ה-50 ועד שנות ה-70 בעיר תל-אביב. המונח חשופים מתייחס קודם כל אל הפואטיקה של הסגנון וחומר הבניה של המבנים. ... -
בטון חשוף וביקורת אדריכלות
2.04.13מיכאל יעקובסון ממשיך בסיוריו בבלוג והפעם מבקר בתיכון ליידי דיוויס שתוכנן על ידי האדריכל רם כרמי. גם הפעם לא חוסך יעקובסון ביקורת, לא מכרמי ולא מאיתנו האדריכלים. כמה נקודת במאמר שוות דיון מיוחד כשמבנה ליידי דיוויס משמש דוגמה מעולה להדגשה.נתחיל בנקודה החשובה ביותר, זו שלדעתי מתעלמים ממנה אדריכלים רבים ולבטח התעלמו ממנה אדריכלי הברוטליזם - משמעותו של הבטון."הבטון האפור" כותב יעקובסון, "הבטון שנעשה בו שימוש מסיבי בכל רחבי הבניין, נחשב בדרך כלל בציבור... -
של מי הבית הזה בכלל?
25.03.12האדריכל דני שוורץ שתכנן את 'בית פנורמה' באילת, זועם על תוכנית היזם לשנות את המבנה: "הדבר יפגע ביופיו ובאופיו הייחודי של הבית ויגרום לו נזק בלתי הפיך". אז של מי בעצם הבניין? למי יש זכות לשנות בו חלקים? האם לבעליו החוקיים, ליזם ששילם עליו? או לאדריכל לו זכויות יוצרים על המבנה?"אני חושב שהם לוקחים בניין שהוא אחד המיוחדים באילת והורסים ערכים ארכיטקטונים שאי אפשר להחזיר אותם ופותחים פתח לקלקול עוד יותר גדול", אמר דני שוורץ בכתבה למקומון אילתי. "אם יהי... -
הבלוק והדיור הציבורי
21.08.11נועם דביר כותב ב"הארץ" על הדיור הציבורי של שנות ה 60 ובמיוחד על "הבלוק" - מבנה באורך 250 מטר בבאר שבע שהיה חלק מהפרוייקט הממשלתי של אותן השנים. למה המבנים האלה לא הצליחו ומה נוכל לעשות על בנושא כעת כשהדרישה אליהם שבה עם משבר הדיור הנוכחי? בדומה למבנים אחרים בארץ ובעולם, מבנה "הבלוק" תוכנן על ידי אברהם יסקי ואמנון אלכסנדרוני ב-1962 בהקשר ישיר למבנה unite d'habitation של לה-קורבוזיה. למרות הרצון הטוב נראה כי שילוב של בטון חשוף, מבנה ענק ופריפרי... -
אמנות עם ברקוד בכיכר המדינה
6.07.11שרון היבש מציגה ב Xnet ראיון עם האדריכל ארנון ניר על תכנון הגלריה זימאק הנמצאת בכיכר המדינה. ניר עיצב את חזית הגלריה בדוגמת ברקוד, עשוי ברזל שחור. השימוש בברזל מתחבר לאדריכלות הכיכר המאופיינת בבטון חשוף ולבני סיליקט. תכנון הגלריה בוצע על ידי ארנון ניר מסטודיו Arstudio, יחד עם האדריכלים ישי ברסלוואר ורואי פרידמן. "בניגוד למה שקורה בכיכר, שמלאה חלונות ראווה שמאפשרים להביט פנימה," אומר ניר, "לא רצינו לחשוף במלואו את מה שקורה בתוך הגלריה. ההחלטה... -
בית הלוחם החדש בבאר שבע
11.04.11כתבה של נועם דביר ב"הארץ" מציגה את מבנה בית הלוחם החדש בבאר שבע. המבנה תוכנן על ידי משרד קימל - אשכולות בשיתוף עם האדריכל שחף זית. הכתבה כוללת ראיון עם איתן קימל וכן ביקורת. מבנה בית הלוחם עשוי מסדרה של גופי בטון החובקים את הכניסה הראשית והחצר הפנימית. חומר הבנייה העיקרי הוא בטון חשוף המזכיר את בנייני האוניברסיטה ומתייחס גם לאנדרטת הנגב של דני קרוון. לא כל המשתמשים מוצאים את הרושם המאסיבי הזה נעים במיוחד. בסיום הכתבה מציג דביר את ביקורתו... -
תחבורה, נת"צים ורחוב אבן גבירול
23.10.11האדריכל איתי הורוביץ כותב בבלוג שלו רשימה על תחבורה בכלל ועל נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) אבן גבירול בפרט. עיקר הפוסט מלין על כך שהעיריה לא שיתפה את בעלי החנויות והדיירים ברחוב בהחלטותיה. על פי סוחר איתו דיבר הורוביץ, היקף הקניות ברחוב ירד בעשרות אחוזים יחסית לשנים שעברו. איתי מזכיר בבלוג שלו את העובדה שרחוב אבן גבירול רק סיים שיפוץ שפגע בעסקים בו ונזהר לכן מלקבוע מסקנות מוקדמות. נראה שהמסחר אמנם נפגע אבל האם זו אשמת הנתצים? השיפוץ? לי אישית יש... -
הזוכה בתחרות לתכנון שער הכניסה לטכניון (סטודנטים)
1.04.14מריאן מאירוביץ', סטודנטית שנה ה' במחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה, יחד עם האדריכל יניב מאירוביץ', זכו במקום הראשון בתחרות פומבית לתכנון שער הכניסה המערבי לטכניון - מסלול סטודנטים ואדריכלים רשומים. תיאור ההצעה הזוכה:העדר התכנון של שערו המערבי של הטכניון מאופיין בעיקר על בטלאים רבים ובשל כך תפקודו כמערכת כניסה מתערער. ייחודיותו של השער הקיים מתקיים תודות לחזית ההר הדרמטית הנוכחת בעת המבט אליו. עקרונות התכנון נבנים תוך ניצול יתרון זה וה... -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13מיכאל יעקובסון עולה לי על העצבים. בעיקר כי הוא כותב ביקורת אדריכלות יותר טוב ממני. אני רוצה לנצל את הפוסט האחרון בבלוג שלו כדי להסביר מה לדעתי צריכה להיות ביקורת אדריכלות ולאחל לו שישבור את כל האצבעות ולא יוכל להקליד יותר.ביקורת אדריכלות ופוליטיקהאדריכלות אינה פוליטית. רגע, אני מבקש שוב מכל מי שהולך לקפוץ, לחכות עוד שנייה עד לסוף הטיעון (אסתי זנדברג, תעזבי את הסכין).ברור שהקמת מבנים, שכונות, כבישים, עמודים וגדרות הן מעשה פוליטי. אבל המעשה הפוליטי... -
עבודת צוות - תערוכה
5.07.13עבודת צוותהאדריכלות של משרד נדלר - נדלר - ביקסון - גיל עם אלקוןתערוכה חדשה בגלריה בבית האדריכללאורך 64 שנות פעילות עמדה עבודתו של משרד נדלר - נדלר - ביקסון - גיל - אלקון בחזית היצירה המקומית, עם זכייה באין-ספור תחרויות ופרסומים בכתבי עת מקומיים ובינלאומיים. למרות זאת, עד כה לא הוצגו עבודות המשרד כמכלול מגובש ונהיר ובמבט רטרוספקטיבי מסכם. התערוכה החדשה בגלריה בבית האדריכל שואפת להציג את מכלול עבודתם, ולסייע לה למצוא את מקומה בהיסטוריה של האדריכלות... -
סטנדרט הבטיחות והנוחות החדש בחניונים
20.12.13בכל פרוייקט נדל"ן, בין אם למגורים, מסחרי, מגדל יוקרה או "סתם" בניין מגורים בן ארבע קומות, יש את החלקים המעניינים יותר עליהם האדריכל נלחם כדי לקבל את הקרדיט ויש את האיזורים המעניינים פחות, אותם מי שמתכנן הם בד"כ האדריכלים המתלמדים במשרד האדריכלים. חניון כלי הרכב אשר עד לאחרונה השתייך לצערינו לקבוצה השניה מתחיל לקבל את ההכרה בחשיבותו כאיזור שירות קריטי בבניין והן כאתגר אדריכלי ותיכנוני מהדרגה הראשונה בו מקום רב ליצירתיות ומציאת פיתרונות חדש...