חיפוש - חדשות , #תוכנית #ריהוט $DWG , מעבר |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
יום עיון - תכנון הנדסי במשטר BIM תוכנת Tekla
3.04.17...וכנת Tekla, תוכנת תכנון מתקדמת מהשורה הראשונה של התוכנות הבינלאומיות, אשר נמצאת בשימוש של משרדי תכנון קונסטרוקציה מובילים בעולם.יותר ויותר פרויקטים בארץ עוברים לתכנון תחת BIM והאינטראקציה של תכנון הקונסטרוקציה בממשק עם המודל הכללי דורשת אמצעים מעבר לתוכנות הגנריות הקיימות היום. קהל היעד: מהנדסי קונסטרוקציה, משרדי תכנון, משרדי ניהול פרויקטים ומתאמי תכנון. לצפיה בתוכניה, עלויות והרשמה לחצו כאןהמידע באדיבות אתר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות בישראל -
תפקידו של האדריכל כמוביל שינוי טכנולוגי וחברתי
13.01.13...טכנולוגי וחברתיפרופ' אדריכל דיטמר אברלהמשרד Baumschlager Eberle מייצג אדריכלות אשר מתאימה בראש ובראשונה לקיומם של צרכים ממשיים. פירוש הדבר עיצובם של מבנים אשר יוצרים סביבות אופטימליות למחיה כמו גם יצירתם של מקומות בעלי זהות. מעבר למתן מענה לדרישות אלה, מטרתו של המשרד היא ליצור אדריכלות כחלק מאמנות: אדריכלות אשר יוצרת חלל למיקומו התרבותי של המדיום ושל השאיפות האישיות באמצעות זיקוקם של ערכים פרקטיים למושגים אבסטרקטיים. חשיבותה של אדריכלות ייחודית ז... -
האם הזוועה התכנונית של תמ"א 38 תחריף?
22.10.12תמ"א 38 היא תכנית בעייתית בלשון המעטה. אבל עכשיו מעבר לכל הצרות מנסים הקבלנים לדחוף יוזמה שתאפשר ניוד זכויות בניה בין ערים. ראשי הראשיות המקומיות עומדים כרגע ומונעים את הנושא אבל האינטרס של הקבלנים מתיישב טוב עם האינטרס של משרד האוצר וההכרעה עלולה להיות כואבת.ניסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ ("התאחדות הקבלנים והבונים בישראל" לשעבר), כותב: "תמ"א 38 היא תוכנית שמתאימה רק לאזורי הביקוש והיא מחזקת בעיקר את מדינת תל-אביב. מדובר בתוכנית לא שוויונית... -
ביקור במוזיאון היהודים בברלין
16.02.11...שנת 1999 הפך המוזיאון למוסד עצמאי, ועבר למבנה שתוכנן על ידי דניאל ליבסקינד במרכז ברלין. חנן כותב על הביקור במקום: "ללא ספק ליבסקינד מציג שילוב מעניין בין מבנה אירופאי קלאסי למבנה מודרני. הכניסה נעשית דרך המבנה הישן ודרך מעבר תת קרקעי אתה מתחבר למבנה החדש. כבר בגרם המדרגות שאתה יורד למטה אתה מרגיש את החומרים התאורה והשפה האדריכלית הידועה של ליבסקינד משפיעים עלייך, ונותנים לך תחושה של חוסר יציבות." הוא גם לא חוסך ביקורת "אני חייב לציין שסכ... -
הפסאג' - כשלונה של תקווה אורבנית
14.07.11נועם דביר כותב מאמר מעניין מאד ב"הארץ" על הכחדתם של הפסאג'ים בארץ. ה passage (צרפתית) הינו מעבר מקורה, מעין רחוב פנימי העובר בתוך הבנין ומשמש למסחר. "לכאורה היה אפשר לצפות שהפסאז'ים יצליחו מאוד בארץ בגלל היכולת שלהם ליצור רחוב מקורה ולתת להולכי הרגל הפוגה מהשמש והחום", אומר האדריכל צבי אלחייני בכתבה. אבל זה לא קרה וזו הזדמנות עבורנו לבחון איך אדריכלות שמצליחה במקום אחד נכשלת באחר. הפאסג'ים המפורסמים נמצאים כמובן בפאריז (והתמונה הן מעיר זו). אלו... -
מהו תכנון?
4.03.14...יל – אנו מעצבים את המקומות בהן אנו חיים והמקומות בהם אנו חיים מעצבים אותנו. השיח התכנוני צריך להכיל שכבות רבות יותר באוכלוסיה ושכבות רבות יותר באוכלוסייה צריכות להבין את ההשפעה של התכנון עליהן. ברמה האישית רצוי שכל תושב יתחיל לחשוב באופן מטרופוליני, כלומר להבין שאנו קשורים יחדיו לשאר האנשים שחולקים איתנו את המרחב הגאוגרפי הקרוב, מעבר לגבולות המוניציפאליים השרירותיים, וביחד אנו משפיעים על הצורה של המקומות באותו מרחב." (מתוך הבלוג)להמשך קריאה בבלוג -
מהו הX פקטור בניהול, שיווק וצמיחה עסקית לאדריכלים?
19.07.16להיות עצמאי בכל תחום זה לא דבר פשוט, בטח לא כאדריכל. מעבר לרכישת ההשכלה המקצועית, הניסיון והכישרון הנדרש למתן שירות ברמה גבוהה ישנם כל כך הרבה מכשולים שיש לעבור בדרך לעצמאות וישנן תקופות שונות בהן ההכנסות משתנות גלים גלים.נתחיל מההתחלה, סיימתם את לימודיכם והתחלתם לעבוד כשכירים, במהלך ההתמחות אתם מקבלים פידבקים טובים ממעסיקכם ומלקוחות, מקבלים הצעות לעבודות פרטיות ורמיזות לכדאיות עסק עצמאי. שם נזרע הרעיון להתחיל לקחת עבודות פרטיות, מי במקביל לעבודה... -
תכנן לי כבשה, או מרחב ציבורי..
5.03.14...בה כפלטפורמה, אבל מעבר לכך, הוא מושתת על רעיון השיתוף האינסופי, על ביזור של סמכויות, על עולם בו כל תושב רשאי לתכנן – ויכול לתכנן. תומכי הרעיון יטענו בעד הדמוקרטיזציה של התכנון העירוני. בזכות פלטפורמות של מימון המונים, הם יטענו, ההחלטה יוצאת מידיהם של פקידים עירוניים או של יזמים תאבי בצע ועוברת לידי הציבור עצמו. אולם, האם מימון של פרויקטים עירוניים שקול למימון של אלבום אינדי חדש? האם מימון ההמונים לא מחזק בדיוק את כוחות השוק, אותם הוא מבקש לעקוף?" -
תערוכת התחרות לתכנון שטח בכניסה לשכונת נרקיסים
9.11.16... צל"ש:לאונרדו קליכמן, דניאל מינץ מירושלים חבר השופטים:אדר' גבי שוורץ – יו"ר, מר דב צור – ראש העיר, מר פרנקו גונן – מנכ"ל העירייה, אדר' אלי יהלום – מהנדס העיר וראש מינהל הנדסה לשעבר, גב' שוש נחום – ראש מינהל החינוך, אדר' פרלה קאופמן,אדר' סינאן עבדל קדר, אדר' אריה גונן – מזכיר חבר השופטיםהגלריה בבית האדריכל, המגדלור 15, יפו. שעות פתיחה: א', ג', ד', ה' 10:00-15:30, ב' 10:00- 19:00.ניתן לתאם טלפונית ביקורים מעבר לשעות הפתיחה.טל' לתיאומים: 03-5188234. -
עירוב שימושים כן... אבל אצלנו?!? בחיים לא.
31.12.12האדריכלים אשמים. האדריכלים לא יודעים לתכנן עיר כמו שצריך. את הטענות המוכרות האלה אפשר לשמוע בכל פינה. יובל כהן למשל בפוסט בבלוג של תנועת מרחב מאשים את "הפרברים" ומתגעגע לעיר הישנה של ילדותו שבה הנגרייה הייתה מעבר לרחוב.עיר טובה צריכה עירוב שימושים, שילוב של מגורים עם מסחר, מקומות בילוי עם תעסוקה זעירה לפחות. את זה כולנו יודעים, אלו הרחובות המועדפים עלינו בעיר. לא פרברי שינה שוממים מהולכי רגל, לא אזורי תעשייה ההופכים למפחידים בלילה, אנו מעדיפים את... -
סיבוב בקארדו ברובע היהודי בירושלים
7.05.13...ותמאנית ומתעורר לחיים בתקופה הישראלית" שואל מיכאל יעקובסון בכתבתו ב Xnet ומכתיר את הפרויקט כהצלחה. אבל האם זו באמת הצלחה?קארדו - "הלב" בלטינית, הכינוי הרומאי לרחוב הראשי החוצה את העיר, המרכז המסחרי העיקרי, חנויות משני צדדיו ומעברים מקורים מלווים אותו. כזה היה גם הקארדו בירושלים והתמונה המצורפת כאן מסבירה בדיוק את ההבדל בין אז (בתרשים הקטן) והיום. "בחפירות ברובע התגלה רחוב עמודים רחב ומרוצף בלוחות אבן, שרוחבו הכולל 22.5 מטר (רק חלק ממנו נחשף). במר... -
עצומה בעד שיקוע הרכבת בחיפה
5.04.11...ריית חיפה והחברה להגנת הטבע הכריזו באופן רשמי על פתיחה של מאבק ציבורי משותף נגד תכנית רכבת ישראל לחשמול עילי של הרכבת בתחומי העיר. החברה להגנת הטבע ועיריית חיפה תומכות בקידום רכבת המונעת בחשמל, אך דורשות, במקביל לחישמול, מעבר תת קרקעי של הרכבת לאורך שבעה ק"מ מהתוואי בחיפה. השיקוע לא יצריך הצבת מאות רבות של עמודי חשמל צפופים יחסית שיוסיפו עוד על הניתוק הקיים בין העיר ובין החוף שהפך לאחד מסמליה. הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) ... -
חדרה, בת 120 וגוררת רגליים
16.03.11...נגישה, עם חוף ים משלה ושטחים לפיתוח שערים אחרות יכולות רק לחלום עליהם, ובכל זאת, הכל קורה בה קפוא. ואולי לא? משרד התחבורה אישר תקציב של מליוני שקלים לביצוע פרויקטים תחבורתיים שיכולים להתניע את המהלך שחדרה כל כך מחכה לו. מעבר לפתיחת פקקים ויצירת כניסות ויציאות נוחות יותר לחלק מהשכונות, הוקצב לא מעט כסף לתכנון מרכז התחבורה במתחם פארק העסקים העתיד להבנות בהמשך. נכון, זה עדיין רק כסף לתכנון ולא לביצוע ויקחו עוד שנים עד שנראה את הכל זז אבל לפחות ...