חיפוש - @وعبلااو , אדריכלים , פרנק גרי |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
חיוטין התפטרו מתכנון מוזיאון הסובלנות
4.10.11...י משך את ידיו מהפרויקט השנוי במחלוקת." נכתב ב Xnet. "מאיימים בהתפטרות" אומר אתר "הארץ". קצת רקעאת בנית מוזיאון הסובלנות יזם מרכז ויזנטל ואת תוכנית המוזיאון המקורית הכין האדריכל פרנק גרי שבסופו של דבר עזב את המיזם. בתחרות אדריכלים שערך מרכז ויזנטל לאחר פרישתו של גרי זכתה ברכה חיוטין, שתכננה את הבניין מחדש בצורה צנועה בהרבה ובתקציב נמוך מהתקציב המקורי (התמונה כאן מאתר האדריכלים). למרות שהתב"ע המקורית למקום אושרה כבר ב 2002, מחו בהמשך אירגונים א... -
הריב המתמשך על מוזיאון הסובלנות בירושלים
13.07.11...ת הרבה יותר מאשר לעודד סובלנות, לשחזר את מה שנודע בעולם האדריכלות והתיירות כ"אפקט בילבאו" על שם המוזיאון שתכנן שם. אם יש עיר שאינה צריכה אפקט כזה כדי להתפרסם הרי זו ירושלים ולמרבה המזל בסופו של דבר גרי עזב את המיזם. בתחרות אדריכלים שערך מרכז ויזנטל לאחר פרישתו של גרי זכתה ברכה חיוטין, שתכננה את הבניין מחדש בצורה צנועה בהרבה ובתקציב נמוך מהתקציב המקורי (התמונה כאן מאתר האדריכלים). אם כל זה לא הספיק להפגנת סובלנות, הרי שלמרות שהתב"ע המקורית ל... -
בין אדריכלות של יזמים ואדריכלות ממותגת
16.04.12מאמר מאד מיוחד בגלובס מציג ראיון עם האדריכל עמי מור. "אני אדריכל מספר אחד בארץ" הוא אומר בישירות ובהמשך מתבטא נגד האגו שיש לאדריכלים... אבל בין השורות מתגנבת עמדתו לגבי הדרך בה עובד המשרד הגדול ביותר אצלנו - יסקי מור סיוון. זו עמדה לא שגרתית ורק בגללה שווה לקרוא את המאמר ולא להתרגש ממה שנתפס במבט ראשון כשחצנות.יסקי מור סיוון הם הצלחה. על העובדה הזו אי אפשר להתווכח או לערער ולכן נראה מוזר לכאורה שמיד עם פתיחת הראיון מור יוצא בהתקפה על האדריכלות של... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...באדריכלות כמו גרי נותנים את הסחורה ולכן מייצרים חיקוי קבוע של עצמם.... כאן עדה מראה שוב ושוב שבית המשפט היה הפסגה שלה של אדריכלות ומקומיות ומאז כל הפרוייקטים מהווים צל דהוי של עצמה.האם סגנון אדריכלי אישי הוא רע?אין ספק שלכל האדריכלים הגדולים יש סגנון אישי מובחן. אנחנו יודעים פחות או יותר איך יראה הגשר הבא של קלטראווה, המבנה הציבורי הבא של פרנק גרי וגם, כן, המבנה שתתכנן עדה כרמי. אבל סגנון אישי מעלה שתי שאלות מהותיות ששווה לדון בהן.איך יכול להיות ... -
סיפור של כישלון אדריכלי
7.12.11... ושנה לאחר מכן ננטש. אתם מוזמנים להכנס לכתבתו של יעקובסון ולקרוא את סיפור המבנה המפורט, אנו כאן נמשיך לבחון את מקור הכישלון. בדרך כלל ניתן לאבחן מספר גישות לעבודה האדריכלית. ישנה למשל הגישה של ליבסקינד, פרנק גרי ודומיהם. אדריכלים כאלה פועלים על פי דימוי. מבחינתם (ובהסכמה מלאה של המזמין), הפרוגרמה משנית לצורך ליצור פסל, אמירה סביבתית או אייקון. כזה הוא בית האופרה בסידני ובמידה גדולה גם מוזיאון תל אביב החדש. כשאדריכל מהקבוצה הזו מייצר בניין שהו... -
מוזיאון הסובלנות, כי אין כמו הצלחה של בדיחה טובה
6.05.12מיכאל יעקובסון ממשיך לסקר ב Xnet את סיפורו של מוזיאון הסובלנות. סיפור מופלא שבו התפטרו מהפרויקט שני משרדי אדריכלים (פרנק גרי, חיוטין), התערבו בתי משפט עד רמת בג"ץ, וכעת מתחילות בו עבודות בשטח כשלא ברור מי חתם על היתר הבניה ואיזו תכנית בדיוק מבוצעת.מכל הסיפורים המוזרים של מבני ציבור, וועדות מקומיות, עיריות, תורמים, יזמים, אדריכלים... באמת שלא זכור עוד סיפור כל כך מדהים. ירושלים לא יכלה להמציא לעצמה פרודיה גדולה יותר מאשר לבקש להקים מוזיאון סובלנות... -
נבחרו האדריכלים לתכנון הספרייה הלאומית
26.04.13האדריכלים השוויצריים, הרצוג ודה מורון, זוכי פרס פריצקר לאדריכלות נבחרו לתכנון הספרייה הלאומית.החברה לבניין הספרייה הלאומית שמחה להודיע על בחירת האדריכל שיתכנן משכן חדש לספרייה הלאומית. שישה משרדי אדריכלים, שלושה ישראלים מובילים ושלושה משרדים מהמכובדים ביותר בעולם, נענו להזמנה להגיע לירושלים (סדר א ב) אמר קוריאל, הרצוג דה מורון, פרנק גרי, קולקר קולקר אפשטיין, קימל אשכולות ורנצו פיאנו. ועדת הבחירה הבינלאומית בראשות האדריכל פרופ' לואיס פרננדז גליאנו... -
Architecture and Beauty - סדרת אירועים
27.02.11סדרת אירועים בהשתתפות האדריכלים יעל רייזנר, צבי הקר ו-וויל אלסופ גלריית זהזהזה, נמל תל אביב יום שבת, 5 מרץ 2011, 19:00מיצב ושיחה עם אדריכלית יעל רייזנר ואדריכל צבי הקרפתיחת המיצב וקבלת פנים משעה 18:00 יום ראשון, 6 מרץ 2011סימפוזיון באוניברסיטת תל אביב יום שני, 7 מרץ 2011, 19:00הרצאה מאת אדריכל וויל אלסופ בעקבות ספרה של אדריכלית יעל רייזנר Architecture and Beauty: Conversations with Architects about A Troubled Relationship (Wiley... -
אחד על אחד עם אשר אביאב
26.01.17...נהטן לירושלים" אותה אני מעביר במסגרות שונות לקהל רחב ובין השאר במשרד החינוך.ואיך הגעת לעסוק בתחום?ההכרות הראשונה שלי עם עולם האדריכלות הייתה בערך בכיתה ז' , לאבא שלי הייתה מכולת שכונתית ואחד הלקוחות הקבועים היה בעלים של משרד אדריכלים ששכן ממול לחנות , אדריכל בשם דורון רווה, כנער הייתי עושה שליחויות למשרד, שם פתאום נחשפתי למודלים שהיו פזורים מסביב, הקסם של הצורניות, האור והצל היכו בי שורש עמוק מאוד...ועוד יותר מזה השפיע עלי דמותו של האדריכל דורון ...