חיפוש - חדשות , אח , קיר |1| - דף 6
לא מצאת? פשוט חפש.
-
המשולש הירושלמי וטליתא קומי
4.10.11נועם דביר לוקח אותנו בכתבה ב"הארץ" לסיור בירושלים עם דוד קרויאנקר לרגל יציאת ספרו. דוד קרויאנקר מכנה את עצמו "ביוגרף עירוני". כשעבד בצוות לתכנון אורבני בעיריית ירושלים, התחיל לערוך סקרים היסטוריים וב-40 השנים האחרונות הספיק לפרסם כ-25 ספרים על תולדות האדריכלות והתכנון של ירושלים. בימים אלה יצא לאור ספרו החדש, "המשולש הירושלמי - ביוגרפיה אורבנית" (בהוצאת כתר ומכון ירושלים). לקרויאנקר יש מבט הפרוש לאורך זמן. הוא מציג תופעות שאנו לפעמים לא שמים... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11...קורי צברית התבקשה לבצע את השינויים "במינימום כסף". תחום התמחותה של צברית הוא בתים ים תיכוניים יוונים ספרדים וערבים וכדי להפוך את הבית לים תיכוני/מרוקאי היא בחרה להקים בו חצר פנימית. בחירה זו היוותה אתגר קונסטרוקטיבי לא פשוט מאחר והבית הוקם מעל מרתף שהגביל מאד את מיקומי העמודים. הקונסטרוקטור והמתכננת נדרשו לפתרונות מיוחדים של תליית העמודים למעשה מקורות נושאות בתקרה כדי לבצע את התכנון. במהלך ארבע שנות הבניה המתמשכת גדל התיאבון של בעל הבית ושינו... -
מועדוני לילה וגישות שונות לעיצוב
31.07.11...בכלכליסט על גלגולו של מועדון "הריווירה". גם כאן מדובר במפלצת בטון נטושה אבל בניגוד לתל אביב, כאן בהחלט היו מעורבים אדריכלים... רק שהם לא פעלו בצורה שגרתית. האדריכלים אלס ורבקל ואלי דרמן, בני זוג במשרד ובחיים, מסבירים כי מאחורי תכנון הגלריה עמד רעיון של אדריכלות "גרילה" - "באים, נכנסים, הורסים לפני שעוד יש אפילו תוכניות בינוי ומתכננים הכל תוך כדי התהליך". בתוך יומיים היו סקיצות, בתוך שבוע מצגת לעירייה, ובתוך שבועיים עבודות בשטח. "בבת ים מאמיני... -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11עמותת מרחב הצטרפה גם היא לקריאה לשקע את הרכבת בחיפה. למי שלא עוקב אחרי המתרחש - הרכבת מתכננת מעבר לרכבות מונעות בחשמל ומהלך זה יגרור עבודות תשתית עצומות. זו ההזדמנות היחידה שתצוץ ב 50 שנה הקרובות לעיר חיפה לטפל בתוואי הבעייתי המנתק את העיר מהים ולשקע את מסילת הרכבת. עד כה תמכו במהלך השיקוע - עיריית חיפה, אגודת האדריכלים, רשות שמורות הטבע, עמותת מרחב וגופים שונים של התושבים. מהצד השני נמצאת הנהלת הרכבת ופקידי האוצר שגרים מן הסתם בתל אביב שמטרתם לב... -
הקרב על תוכנות השרטוט והתכנון
15.05.11... חינמית בה ניתן לעבוד על קבצי DWG. אוטודסק, יצרנית אוטוקאד, שולטת במרבית השוק העולמי בשרטוטי דו ממד. מוצר הדגל שלה - אוטוקאד והמוצר המשני AutoCad Light הם המוצרים הנפוצים ביותר בתחום. הדומיננטיות הזו הופכת כמעט למונופול מאחר וחלק גדול מהעבודה כרוך בהעברת שרטוטים מגוף אחד לאחר וכולם רוצים תאימות מלאה. עם זאת, מחירה היקר של אוטוקאד מציג פתיון גדול מדי אצל שחקנים אחרים בשוק - יצרני תוכנות התלת ממד היקרות ויצרני תוכנות הדו ממד הזולות. השנה יצ... -
עושים סדר בשיפוץ
13.12.22...רכות הרצויות. כאשר תהליך התכנון נעשה על ידי אדריכל.ית או מעצב.ת פנים, שלב התכנון כבר לוקח בחשבון את מערכות התמיכה הנדרשות, אך שיפוץ שמתוכנן על ידי בעלי הבית ללא תמיכה מקצועית עלול להשמיט את הנקודות החשובות הללו בשלב התכנון ולאחר מכן להיתקל בקשיים אמיתיים בשטח לממש את הטמעת המערכות הללו. ריכזנו כאן רשימת נושאים שיש להכין עבורם את התשתית עוד בשלב התכנון. כאלה שללא הקמת הכנות מתאימות בשלב הראשוני של השיפוץ, תצטרכו לבחור בין ויתור על הרעיון לבית ביצו... -
עקרונות ושיטות לאישור אכלוס מבנים לאחר רעידת אדמה
26.01.17...ינת ישראל, מיקום המוקד שלה, ובהתחשב באופי ההתיישבות הקיים - רעידת אדמה חזקה תגרום נזק לעשרות אלפי מבנים, תשפיע על מאות אלפי אנשים שרבים מהם ישארו חסרי קורת גג. נסיון שהצטבר באירועים דומים שהתרחשו ברחבי העולם במהלך העשורים האחרונים מראה כי הרוב המוחלט של האנשים מפחדים לחזור לביתם גם אם המבנה לא נפגע, או נפגע קלות באופן שאינו מסכן חיי אדם. החזרת מספר גדול ככל הניתן של אנשים שנשארו חסרי קורת גג לביתם יקל על המדינה בטיפול בתוצאות האירוע, יפנה את... -
מגדל מאייר הולך ונשלם - היזמים מרוצים התושבים פחות
25.07.13בעוד מספר חודשים יושלם מגדל מאייר בצומת הרחובות אלנבי ורוטשילד בתל אביב. קשת רוזנבלום מדווחת על שביעות רצון האדריכל, ריצ'ארד מאייר, והמשקיעים' לצד ביקורת מאחרים על 'בניה אליטיסטית'.במגדל ההולך ונבנה ישווקו 141 יחידות דיור, כשקהל היעד הוא "ישראלים אמידים כמו מנכ"לים ואנשי עסקים מהאלפיון העליון וגם יהודים אמידים מארצות כמו בריטניה, צרפת, דרום אפריקה וקנדה" מצוטט בכתבה יגאל צמח, מנכ"ל חברת 'ברגרואין', שבבעלות איש העסקים ניקולאס ברגרואין, שהינו המשקי... -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13מיכאל יעקובסון עולה לי על העצבים. בעיקר כי הוא כותב ביקורת אדריכלות יותר טוב ממני. אני רוצה לנצל את הפוסט האחרון בבלוג שלו כדי להסביר מה לדעתי צריכה להיות ביקורת אדריכלות ולאחל לו שישבור את כל האצבעות ולא יוכל להקליד יותר.ביקורת אדריכלות ופוליטיקהאדריכלות אינה פוליטית. רגע, אני מבקש שוב מכל מי שהולך לקפוץ, לחכות עוד שנייה עד לסוף הטיעון (אסתי זנדברג, תעזבי את הסכין).ברור שהקמת מבנים, שכונות, כבישים, עמודים וגדרות הן מעשה פוליטי. אבל המעשה הפוליטי... -
השיפוץ מעורר המחלוקת של טיילת החוף בתל אביב
4.02.13...על ידי המתרחצים כשהן משמשות בנוסף לכיסאות החוף.הנושא היחידי שעדיין במחלוקת הוא רצועת הטיילת הנוספת במישור החול. באתר העירייה ממנו נלקחו התמונות כאן נכתב כי "הדעות לגבי טיילת זו היו חלוקות. מצד אחד טיילת במישור החול מגבירה נגישות נכים לאזור החוף התחתון ותאפשר תנועה צפון דרום בקרבת החול. מצד שני, טיילת זו נוגסת בחול. הוועדה החליטה לאשר את בניית הטיילת התחתונה בכפוף לבניית קטע לניסיון. לאחר ביצוע קטע זה יוחלט ע"י מהנדס העיר לגבי ביצוע שאר הקטעים". -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13... רשת הרכבות בישראל הוא קירוב הפריפריה למרכז בהנחה שחיבור כזה תורם לשוויון בין תושבי הפריפריה לתושבי המרכז. האם טיעון זה משכנע, ולמי באמת מועיל חיבור הפריפריה למרכז במסילות ברזל? מאמר מרתק של עודד רוט במגזין אימגו מציג מחשבות אחרות בנושא."האם השקעות בתחבורה מאיצות את הכלכלה ומחוללות צמיחה כלכלית?" שואל רוט, "האם השקעות העתק בפיתוח רשת רכבות בין מרכז הארץ לבין היקפה ישפר את השוויון בקרב תושבי המדינה, יחזק את תושבי הפריפריה ויצמצם פערים חברתיים?"ובכ...







