חיפוש - חדשות , בר , דק |1| - דף 12
לא מצאת? פשוט חפש.
-
יונה להב ומלחמות המאה שעברה
23.12.12...שר לכלכלה העירונית וצמיחת התעסוקה" ממשיך לרמן, "חיפה ממשיכה לדחוף את הכל החוצה ולרוקן את מרכזה, כמו במקרה של האצטדיון החדש ופארק מדעי החיים, וגם בנמל המורחב (...) אין ספק שיהב הוא האיש המתאים למאה ה-19. הבעיה שלו היא שאנחנו כבר נכנסים לעומק המאה ה-21, מאה של תקשורת וניידות דחוסות הרבה יותר".* רחוב מסדה בחיפה - צילום יואב לרמן מתוך הבלוג.אם נצרף את הסיפור הזה להתקפלות של יהב בנושא שיקוע קו הרכבת נגלה עד כמה לרמן צודק. יהב הוא איש העולם הישן שבו הת... -
הספרייה הלאומית - כל השמועות
20.12.12...לא שופכות הרבה יותר אור על המתרחש.נעמה ריבה מדווחת ב Xnet על הספקולציות ואף מציגה את הפרויקט בו כולם רואים את המקור לתכנון של סגל - מתחם בתי המשפט בעיר הסינית צ'נגדו, שזכה לכינוי Skycourt, ותוכנן במשרד הסיני-אמריקאי. אסתר זנדברג כותבת ב"הארץ" ומציגה את הדברים מהכיוון שלה."הסאגה בלתי מתקבלת על הדעת." כותבת זנברג, "מה בדיוק קרה שם? כיצד זה נבעט החוצה מי שעד לפני רגע זכה בתחרות תכנון יוקרתית חובקת עולם והיה יקיר הכל? האם השיקולים הם פוליטיים, מקצועי... -
באר שבע היא לא פריפריה?
18.12.12"באר שבע כבר לא פריפרייה" אומר ראש העיר שלה רוביק דנילוביץ' ומיד ממשיך את המשפט ומוכיח שהיא דווקא כן, "מרחק הנסיעה ברכבת בינה לתל אביב יתקצר בעתיד ל-35 דקות בלבד". הציטוט הזה נלקח מכתבה ב BizPortal המספרת על הקמתם של שני מרכזי בילוי ענקיים בעיר, 'סינמה סיטי' ו-'Yes Planet'. "העיר משרתת כיום למעלה מ-600 אלף מתושבי האזור" אומר ראש העיר "ובעתיד, עם מעבר בסיסי צה"ל לנגב, המספר יגדל משמעותית. בבאר שבע יש 8,000 סטודנטים שלומדים הנדסה, המספר הכי גדול בא... -
סיבוב ביפו ובמתחם התחנה
28.11.12מיכאל יעקובסון חוזר בכתבה מצוינת אל נמל יפו ומתחם התחנה בתל אביב. שני אתרים שהיו בעבר מוקד תחבורה והמולה והפכו למתחמי צריכה... אבל יש הבדל. "האמצעי המרכזי שהפך את נמל יפו למרכז צריכה הוא האדריכלות", כותב יעקובסון. "זה מתחיל בפרטי הריצוף, בריהוט הרחוב (שאין). לא תוכלו לעצור, לשבת ולהתבונן בדייגים או בשקיעה, כאן המרחב מכוון אתכם ללכת לאחת המסעדות או החנויות"."מקרה התחנה שונה מהנמל: בתחנה סוג ומגוון העסקים רחב יותר וכך גם ההיצע בכל חנות. השילוט וההכ... -
רדיוס שכונה - קריאה להגשת הצעות
14.11.12קריאה להגשת הצעות לפרויקטים ומועמדות לתכנית התושבות הדו-שנתית, לפרויקטים הנבחרים יוענקו תקציב ביצוע בסך של עד 100,000 ₪ לשנתיים, וחללי עבודה אישיים לתקופה של עד שנתיים.תאריך אחרון להגשה: 31 דצמבר 2012.מעבדת האמנים לעירוניות חדשה, בת-ים, קוראת לאמנים וליוצרים מכל התחומים והדיסציפלינות (אמנים פלסטיים, אנשי Performance ויוצרי תיאטרון – כולל ממקצועת העיצוב והתאורה, מעצבים ממגוון התחומים, אדריכלים, אמני וידאו ומדיה דיגיטלית, קולנוענים, צלמים, קולקטיב... -
בין ג'יין ג'ייקובס לרוברט מוזס
2.10.12... רוברט מוזס בתפקיד האיש הרע עם הגרזן שהעדיף כבישים מהירים, ומולו ג'יין ג'ייקובס הסופרת."אינני יכול להימנע מהשוואות לתל אביב" כותב איתי, "איפה העיר ואיפה מגמות הפיתוח במתח שבין מוזס לג'ייקובס? (...) עושה רושם שלא תש כוח הדחף ליצור רשת אוטוסטראדות – והתחושה שבכך ייפתרו בעיות רבות (..) כל קטע אוטוסטראדה הופך לכאורה את הקטע הבא לחיוני. דרך בגין… דרך יפו / ציר המסילה… רחוב שלבים… וכן הלאה. עבודות שספק אם יפתרו את צרותיהן של נוה צדק, פלורנטין, או יפו". -
השינויים בתנאי ההתמחות לאדריכלים - קריאה לפעולה
19.08.12...לה עם התאחדות הסטודנטים: לאור החשיבות הגבוהה של המאבק לעתידם של הסטודנטים לאדריכלות, נפגשנו מספר פעמים עם נציגי התאחדות הסטודנטים הארצית במטרה לגייס אותם למאבק האדריכלים הצעירים.נכון להיום התאחדות הסטודנטים הארצית מסייעת לנו ברקע, בעיקר בהשגת נתונים, תקשורת ולובינג ובהחלט מגיעה להם מילה טובה על כך.עם זאת, על מנת לשכנע את ההתאחדות להכנס באופן משמעותי יותר לעובי הקורה נדרשת פניה ישירה של סטודנטים ונציגי סטודנטים להתאחדות להתערב באופן ישיר. בלי מעור... -
ביקורת תערוכת בוגרי תל אביב
6.08.12שני מבקרי אדריכלות סוקרים את תערוכת הבוגרים של בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב. כמו מרבית האוניברסיטאות השנה גם הם העלו את סדר היום החברתי במוקד העבודות אבל האם זה מגיע לכדי אמירה משמעותית או שנותר בגדר סיסמה?"במבט כללי על העבודות, אין כאן פריצות דרך. נראה שהעיסוק בתוצר גובר לא פעם על התעמקות בתהליך העבודה" כותב ב Xnet מיכאל יעקובסון ומציג שש עבודות. "המשותף לכולן הוא מבט כן ואופטימי, המצייר תמונה משותפת של שאיפה לאידיליה חברתית - עתיד שבו... -
האנדרטה לחללי הצוללת דקר
24.06.12...וצה להכיר את העיצוב הישראלי בשיאו" כותב מיכאל יעקובסון בבלוג שלו, "הרי שהייתי ממליץ בין השאר על ביקור באנדרטה לחללי הצוללת דקר בהר הרצל".מיכאל כרגיל מעמיק וסוקר גם את הרקע ההיסטורי של האנדרטה שתוכננה על ידי האדריכל דוד אנטול ברוצקוס לאחר תחרות בה זכה. חתכי האורך והרוחב המצורפים לכתבה מוסיפים לרושם המתקבל מהתמונות ומראיין גם את מי שעבד עם ברוקוס, האדריכל נחום מלצר שאומר: "המבנה מדבר בעד עצמו. למבנה צורת צוללת, מסלול הירידה הוא טקסי ולבסוף באולם הת... -
העתיד מאחורינו
24.06.12...ובבי קולנוע. יונתן מתייחס בכתבה לבניינים "עתידניים" אמיתיים שנבנו - טרמינל TWA בנמל התעופה קנדי בניו יורק, מרכז פומפידו בפריז ועוד. הוא משתמש באדריכלות והעיצוב של הסרט כדי לאפיין את האדריכלות הדיגיטלית החדשה במבנים בתכנונם של פרנק גרי או זהה חדיד. את ביקורתו על העיצוב בסרט הוא מתמצת: "את הסרט הזה כבר ראינו" (...) אכזבה מהעולם האדריכלי העתידני שבחרו להציג בסרט שאינו שונה במאומה ממה שכבר נעשה בקולנוע בעשורים האחרונים. כתבה מומלצת לאדריכלים ומעצבים. -
אדריכלות וכסף, הרבה כסף
8.04.12גוף חדש שמטרתו להתנגד לתוכנית מתאר 3700 של תל אביב הולך ומתגבש. קואליציה של שומרי טבע עם שוחרי פיתוח, אנשי נדלן ואחד ישראל גודוביץ' חוברים יחד במטרה לעצור את תוכנית הפיתוח של רובע עירוני חדש בצפון תל אביב, מצפון לשדה דב. מאמר במקומון תל אביב now מספר על התארגנות בשם "אין לי עיר אחרת"- תוכנית פעולה שהוקמה על ידי תושבים ותיקים שגרים באזור תל אביב וצפון תל אביב שהתארגנו יחד לתוכנית "להצלת הגוש הגדול" ולהקפאת תוכנית העירייה 3700. בראש התוכנית עומ... -
הסאגה הבלתי נגמרת של הבימה
1.04.12אחרי שכבר חשבנו שראינו הכל, מסתבר שבנין הבימה בתל אביב עוד יספק הפתעות רבות. הודעה לאקונית של עיריית תל אביב הציתה גל של שמועות באשר לעתיד בנין הבימה. האם שוב ניכנס לסבב של שיפוץ ובניה? איך יכול בית התאטרון הלאומי להמשיך בסאגת האבסורד?"דוח מיוחד של מנהלת התחבורה מאשר טענות חוזרות של נהגים לגבי סינוור מסוכן מבניין הבימה למגיעים משדרות רוטשילד". כך מפרסמת עיריית תל אביב וממשיכה, "ריבוי תאונות במקום בשעות הצהריים נבדק על ידי מומחים ומסקנתם היא שחיפו... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12יואב לרמן מעלה בבלוג שלו שאלה מעניינת מאד בנוגע לתחבורה הציבורית. על פי הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב... -
חוק התכנון והבניה החדש - פוליטיקה ואידאולוגיה
11.03.12... התכנון והבניה החדש, חוק שיקצר את התהליכים או יאריך אותם! יאפשר ליזמים לקדם כל תכנית ויתקע אותה לנצח!" רק שבג"ץ לא התרשם במיוחד וזרק את העתירה למרומה הראוי, לפח.השופטים גרוניס, ריבלין וארבל דחו את העתירה שהגישו מספר ארגונים חברתיים בהם עמותת 'אדם טבע ודין', חיים וסביבה, החברה להגנת הטבע, מגמה ירוקה, האגודה לצדק חלוקתי, במקום וידידי כדור הארץ - כי לא ניתן מספיק זמן כדי להגיש הסתייגויות לחוק. "היו לכם שנתיים מאז פורסם התזכיר הקודם", אמר השופט ריבלי... -
קריאה לאדריכלים לסייע בפעולה מול הרשם
27.02.12...פעול לשינוי הדרך בה נבחנים. אנו מפרסמים כאן את פנייתם אליכם, דווקא אל האדריכלים הוותיקים יותר, לתמיכה וסיוע.-------- ---------ביום חמישי האחרון התקיימה בחינת הרישוי באדריכלות של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה. אנחנו כותבים את הדברים יום לאחר הבחינה ואנחנו חשים פגועים מהזלזול שהמבחן מבטא – בנו, כאנשים חושבים, כאנשי מקצוע, ובמקצוע האדריכלות בכלל. אנו חשים שבחינה הקובעת האם אדריכל יכול להיות רשוי, צריכה להיות יותר מעמיקה ופחות שטחית. בחינה עם קריטריוני...







