חיפוש - חדשות , גל , עירוניות , רנו |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
- 
	                
	                    
                    
	                    התחדש לי?
21.02.14האם חשבתם פעם מהי בעצם התחדשות עירונית? נכון, פיתוח שטח פה, ריצוף שם, גן שעשועים חדש, ערוגה, ספסל.. אך מה עם המובן הרחב יותר של המילה?זו בדיוק התשובה שמנסה לתת לנו טלי חתוקה, אשר פורסת את התהליכים העירוניים לשכבות מידע והתייחסות שונות- החל מהשכבה ה"שטוחה"- זו התיאורית אשר מדברת על חוויה של הדברים כמות שהם, ועד זו המדעית או ה"חופרת"- אשר מנתחת את התהליכים כחלק מתמונה רחבה יותר.אין ספק שהתהליכים החברתיים-כלכליים-"מדיניים" משפיעים ישירות, על האדריכל... - 
	                
	                    
                    
	                    באר שבע היא לא פריפריה?
18.12.12"באר שבע כבר לא פריפרייה" אומר ראש העיר שלה רוביק דנילוביץ' ומיד ממשיך את המשפט ומוכיח שהיא דווקא כן, "מרחק הנסיעה ברכבת בינה לתל אביב יתקצר בעתיד ל-35 דקות בלבד". הציטוט הזה נלקח מכתבה ב BizPortal המספרת על הקמתם של שני מרכזי בילוי ענקיים בעיר, 'סינמה סיטי' ו-'Yes Planet'. "העיר משרתת כיום למעלה מ-600 אלף מתושבי האזור" אומר ראש העיר "ובעתיד, עם מעבר בסיסי צה"ל לנגב, המספר יגדל משמעותית. בבאר שבע יש 8,000 סטודנטים שלומדים הנדסה, המספר הכי גדול בא... - 
	                
	                    
                    
	                    עירוניות מחוספסת - האתגר
27.12.15...ראל.18-19 בפברואר 2016– התחנה המרכזית ת"א בשתוף עיריית ת"א- יפו.מושבי המליאה המרכזיים, בהשתתפות בכירי מערכת התכנון, השלטון המקומי ואנשי המקצוע מובילים יעסקו בעתיד מערכת התכנון בצל משבר הדיור והערכות הממשלה להתמודדות בנושא וב"עירוניות מחוספסת"– אתגר ההתייחסות להתחדשות עירונית בסביבות מורכבות.ביום שישי יתקיים מפגש מתכננים והצגת הדילמות המעסיקות היום את התכנון בת"א. ייערכו מגוון סיורים מקצועיים בעקבות נושאי תכנון עכשוויים בעיר וסביבתה ובאזור התחנה ה... - 
	                
	                    
                    
	                    הקרב על המדרכה
6.01.14...יצוב מחדש."קשת רוזנבלום מביאה בפנינו את הדילמות והאינטרסים, שלא מאתמול מנהלים לנו את המרחב הציבורי העירוני- ובעצם את החיים. הפזמון תמיד חוזר והפתרון שלו חייב להיות תחבורה ציבורית איכותית, לצד דרכי גישה נוחים לאופניים והולכי רגל."הדילמות והקשיים נובעים מאינטרסים חופפים של הרבה שחקנים על שטחים מצומצמים." "על הקרקע הציבורית העירונית מתחרים רבים: בקצה אחד מכוניות (כבישים) ובשני הולכי רגל (מדרכות), וביניהם שורה מתווכת של חניות, שבילי אופניים, תחנות או... - 
	                
	                    
                    
	                    קוריטיבה - עיר של הצלחה וכישלון
17.06.12...ה לרנר, ראש העיר המיתולוגי והכריזמתי שלה שהפך לגורו לתכנון עירוני ועירוניות חדשה."מעל הכל היתה זאת האמונה בכוחו הכל יכול של התכנון" כותבת זנדברג, "שבחלוף הזמן התברר שהיתה לקוריטיבה לרועץ (...) מחקרים ומאמרים שפורסמו לאחרונה מגלים סימני משבר: ירידה ניכרת נרשמה בשימוש בתחבורה הציבורית, שתעריפיה התייקרו ותחזוקתה הידרדרה; שימוש הולך וגובר בכלי רכב פרטיים, ששיעור ההחזקה בהם בעיר כיום הוא הגבוה ביותר מבין בירות המחוזות בברזיל; הזנחה של שבילי האופניים ו... - 
	                
	                    
                    
	                    עיר הקצה וארגון עצמי
14.10.12ערן טמיר מעלה לבלוג שלו עבודה אקדמית הנוגעת למה שמכונה "ערי קצה". מונח המתאר את ההיווצרות של מוקדים עירוניים חדשים בשולי העיר. מוקדים אלה, הכוללים פעילויות ושימושי קרקע שנמצאו בעבר רק במרכז העיר כגון משרדים, מסחר ובילוי, מתחרים במרכז העיר הקיים ונתפסים כמחלישים אותו.מתוך העבודה: "חוקרים מתחומים מגוונים הציעו מודלים שונים המנסים להסביר את הסיבות לתהליך עירוני זה העומד, לפחות לכאורה, בניגוד לאינטואיציה המניחה שהמרכז הוא המוקד הטבעי של הפעילויות בעי... - 
	                
	                    
                    
	                    הדר הכרמל ומדרחוב נורדאו
3.02.13...ם הפארק על מסילת הרכבת הוא אחד הפרויקטים האדריכליים המוכרים ביותר והמקום המתויר ביותר בניו יורק.גם בארץ פועלים אנשים בודדים וגופים דומים. פארק המסילה בירושלים הוא דוגמה להתארגנות תושבים שנתמכה על ידי העירייה והצליחה לשנות ולתרום לעיר. קבוצת מ.ק.ס. וירון הדר הם דוגמאות לפעילות מקומית של תושבים שלא מחכים לעירייה אלא דוחפים אותה קדימה. הם משתמשים ברשתות החברתיות כדי להשמיע את קולן ובזכות המיקוד שלהם בנושא אחד והכרתו עד לרמת הפרט, מסוגלים להזיז הרים. - 
	                
	                    
                    
	                    ספר חדש - ניצחון העיר
20.08.12נירית בן ארי סוקרת ב"הארץ" את ספרו החדש של אדוארד גלייזר - נצחון העיר. בספר מנסה גלייזר "לגלות את המנגנונים הנסתרים של הערים, ואיך הן מוציאות מהאנושות את המיטב שבה. הוא מראה את התפקיד החיוני שממלא החינוך בהצלחה האורבאנית ואיך טכנולוגיה חדשה מעודדת אנשים להתקבץ יחד." (מהצד האחורי של העטיפה)"המניפסט העירוני של גלייזר הוא שיר הלל ליכולותיה של העיר המודרנית להפוך עניים לעשירים ואומללים לשמחים" כותבת בן ארי בביקורתה, "הוא עושה זאת בהרבה פחות פואטיות ו... - 
	                
	                    
                    
	                    תפסיקו לרדוף אחרי תל אביב
17.03.13...בוסטון או פריז ולתייג אותן כערים טובות. הדיון הזה כבר נגמר. הוא כבר נפתר. זה לא חוד החנית של התכנון העירוני. למעשה, מרבית המקומות בכלל לא נראים כך,אבל כל מקום יכול להפוך למעניין יותר, אקולוגי יותר, יפה יותר, נוח יותר להליכה רגלית, גם אם הוא לעולם לא יהפוך לבוסטון או לברצלונה. סינגפור לעולם, אבל לעולם, לא תיראה כמו בוסטון, וגם אם יבנו בה את בוסטון זה יהיה מזויף". הקריאה הזו של ריאן ושל בר חייבת להיכנס כחומר לימוד לראשי ערים. תפסיקו לרדוף אחרי תל א... - 
	                
	                    
                    
	                    נוף כמחולל עירוניות
9.06.16...עמי צוראדריכלית נוף גילת לוינגרסדר יום10:00התכנסות וכיבוד קל, דברי פתיחה אלס ורבקל (בצלאל), איז'י בלנק (איגוד אדריכלי הנוף)10:30פאנל הרצאות קצרות: 6 הרצאות X 10 דקות יעל בר-מאור, אורי אילן, עמיר בלבן, שלומי זאבי, נעמי צור11:30הפסקה11:45הרצאת אורחבאס סמטס (בלגיה)12:45פאנל דוברים: מקומה של אדריכלות הנוף בתכנון הנוף העירונייעל בר-מאור, אורי אילן, עמיר בלבן, שלומי זאבי, נעמי צור, בהנחיית אליסה רוזנברג13:45סיכוםהמידע באדיבות אתר זהזהזה גלריה לאדריכלות - 
	                
	                    
                    
	                    העיר התחרותית, העיר החברתית
18.12.12...העיר התחרותית' היא הגישה המוכרת לנו יותר כיום בישראל" כותב שלוש, " בגיזה זו ה היעד העירוני המוביל הוא השאיפה לצמיחה כלכלית, תוך תחרות עם הערים השכנות למשיכת עסקים ואוכלוסייה חזקה (...). הגישה של 'העיר החברותית', לעומת זאת, מוכרת פחות כיום בארץ. העיר החברותית שואפת להטיב קודם כל עם התושבים הקיימים, ולא רק למשוך תושבים חדשים. סימן ההיכר שלה הוא השקעה בהולכי הרגל, גם על חשבון תנועת כלי הרכב, על ידי חידוש רחובות עירוניים".שווה לקרוא. הנה הקישור שנית. - 
	                
	                    
                    
	                    דיור בלתי מושג
2.01.14...פונקציה של דיור עבור סטודנטים טמון פוטנציאל גדול שאינו ממומש כפי הנראה, בפרויקט הספציפי הזה וגם לא בפרוייקטים דומים לו. האלטרנטיבות לנצל אוכלוסיה אקדמאית הן רבות. שילוב של סטודנטים בחינוך על גווניו השונים, בתרומה לקהילה. סטודנט לאדריכלות יכול לשקם אזורים מוכי עוני והזנחה, סטודנט לפסיכולוגיה יכול לעבוד עם אנשים בסיכון, ועוד ועוד.הפוטנציאל הגלום בשיתוף פעולה פורה בין העירייה לסטודנטים בתמורה למגורים וסבסוד של החיים בעיר הוא אדיר ובלתי נידלה... חבל. - 
	                
	                    
                    
	                    יונה להב ומלחמות המאה שעברה
23.12.12...ב הוא האיש המתאים למאה ה-19. הבעיה שלו היא שאנחנו כבר נכנסים לעומק המאה ה-21, מאה של תקשורת וניידות דחוסות הרבה יותר".* רחוב מסדה בחיפה - צילום יואב לרמן מתוך הבלוג.אם נצרף את הסיפור הזה להתקפלות של יהב בנושא שיקוע קו הרכבת נגלה עד כמה לרמן צודק. יהב הוא איש העולם הישן שבו התשתיות הכבדות קודמות לפיתוח העירוני. הנמל הוא מפגע בעיר, קו הרכבת הוא חומה. הנמל הגדול יתרום לפיתוח חיפה בדיוק כמו שנמל התעופה בן גוריון תורם לפיתוח לוד הסמוכה אליו. חיפה צריכ... - 
	                
	                    
                    
	                    עירוניות והתחדשות במרחבים נעלמים - ערב עיון
18.05.16עירוניות והתחדשות במרחבים 'נעלמים': היבטים תכנוניים וויזואלים של כתובות ביפו ובירושליםערב העיון מציג מחקרים של חוקרים אורחים וכן מחקרים ראשוניים הנערכים במסגרת פרויקט הכתובות של המעבדה לתכנון סביבה וקהילה PECLAB. הפרויקט מתמקד בהיסטוריוגרפיה עירונית ותכנונית של כתובות ביפו ובמערב ירושלים תוך התייחסות לנושאים של הכרה, שייכות, זיכרון ועוד. בערב העיון יוצגו עבודות מחקריות וכן עבודות ויזואליות. ערב העיון יתקיים בתאריך - 19.5.16 בין השעות 15:30-20:30ב... - 
	                
	                    
                    
	                    עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13...ש המהיר. בעיר אשר בה המבנים צומחים בעיקר לגובה, והכבישים לרוחב, עדיין אין וגם לא תהיה יכולת להדביק את הפער (שבין כמות המכוניות ההולכת וגדלה, לתשתיות המשמשות אותן). הפער נובע מהעובדה הפשוטה שתל אביב פשוט לא תוכננה לרכבים ארבע-גלגליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קיימא מציג כתמונה פותחת רחוב סואן ומפויח שצולם אי-שם בשנות ה-70. התמונה מזכירה שהיו צריכים לעבור ארבעה עשורים של שימוש חסר תקנה ברכ... 







