חיפוש - חדשות , דק , כי |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
התחנה האחרונה בקו
17.02.13...ת בארץ באמת נמצא באוטובוסים? כיום בכדי לעבור מהפריפריה למרכז רק לרכבת יש עדיפות כתחבורה ציבורית. האם לא הגיוני אם כך להצמיד את תחנות האוטובוס לתחנות הרכבת ולהשתמש בהם רק לצורך איסוף ופיזור עירוני?יתכן שאם התחנות המרכזיות היו סגורות היה ניתן להפוך אותן למבני ציבור ומוזיאונים בדומה לתחנות רכבת מסוימות באירופה, אבל במרבית המקרים בארץ מיקומן המרכזי וצורתן הפתוחה דנות את המבנים האלה להריסה מוצדקת.* בתמונה - תחנת עפולה, מתוך הכתבה (באדיבות ארכיון אגד). -
סדרת טלוויזיה - אדריכלות בישראל
14.01.13הטלוויזיה החינוכית (ערוץ 23) והבמאי עמוס גיתאי, מציגים סדרה חדשה בשם "אדריכלות בישראל". גיתאי מנהל לאורך 16 הפרקים של הסדרה 16 שיחות עם אדריכלים, סוציולוגים, חוקרי תרבות וסופרים. הפרקים בני 25 דקות כל אחד, נשמע מעניין.למרבה הצער החינוכית לא מפרסמים את לוח השידורים קדימה מעבר לשבוע אחד. להתעדכנות על הפרקים המשודרים כעת הכנסו לקישור זה.רשימת הפרקיםהאדריכלית עדה כרמי על אדריכלות מנדטוריתעדה כרמי מעלה על נס את הארכיטקטורה בארץ בתקופה המנדטורית שינקה ... -
המדרכה כבר לא שייכת להולכי הרגל
6.01.13"פעם, כשהייתי ילד, לימדו אותי ללכת על המדרכה" מספר יאיר דקל במאמר שכתב. " 'הכביש נועד למכוניות', הסבירה לי אמא לאט, כמו שמדברים אל ילדים קטנים, 'והמדרכה - להולכי רגל'. היא, כמובן, לא אמרה את המקף, אלא עצרה לרגע כדי להדגיש את המשפט". המאמר שב ומדגיש את מה שכולנו רואים בערים הגדולות - המדרכה הולכת ומופקעת מידי הולכי הרגל. בתי קפה נוגסים בה פינות ישיבה, מכוניות וקטנועים חונים בה והמסוכן מכל - רוכבי אופניים דוהרים בה כאילו אין מחר. אופניים מכניים, ח... -
הספרייה הלאומית - כל השמועות
20.12.12...בר (...) הספרייה הלאומית היא לא עוד פרויקט נדל”ני מהשורה. ומהגורמים נשואי הפנים המעורבים בו - קרן יד הנדיב והחברה לבניין הספרייה הלאומית - נדרשים הסבר ברור והתנהלות שקופה ולא נימוק סתום כמו זה שנמסר לסגל."נעמה גם היא ממקדת בצדק את האש באותו כיוון: "שקיפות ציבורית בפרשה הזו – אין. המדינה אמנם מממנת חלק מהפרויקט היוקרתי, שאמור להציב מונומנט גדול נוסף בלב הבירה, אך המארגנים אינם סבורים שהם חייבים להסביר את מהלכיהם לאף אחד. גם לא לאדריכלים שהשתתפו בת... -
באר שבע היא לא פריפריה?
18.12.12"באר שבע כבר לא פריפרייה" אומר ראש העיר שלה רוביק דנילוביץ' ומיד ממשיך את המשפט ומוכיח שהיא דווקא כן, "מרחק הנסיעה ברכבת בינה לתל אביב יתקצר בעתיד ל-35 דקות בלבד". הציטוט הזה נלקח מכתבה ב BizPortal המספרת על הקמתם של שני מרכזי בילוי ענקיים בעיר, 'סינמה סיטי' ו-'Yes Planet'. "העיר משרתת כיום למעלה מ-600 אלף מתושבי האזור" אומר ראש העיר "ובעתיד, עם מעבר בסיסי צה"ל לנגב, המספר יגדל משמעותית. בבאר שבע יש 8,000 סטודנטים שלומדים הנדסה, המספר הכי גדול בא... -
סיבוב ביפו ובמתחם התחנה
28.11.12..."זה מתחיל בפרטי הריצוף, בריהוט הרחוב (שאין). לא תוכלו לעצור, לשבת ולהתבונן בדייגים או בשקיעה, כאן המרחב מכוון אתכם ללכת לאחת המסעדות או החנויות"."מקרה התחנה שונה מהנמל: בתחנה סוג ומגוון העסקים רחב יותר וכך גם ההיצע בכל חנות. השילוט וההכוונה מעולים. התכנון מוקפד. התחזוקה הגבוהה והעסקים המצועצעים ממשיכים את השפה העסקית של נווה צדק. כל אלה הופכים את מתחם התחנה לפרויקט לא רע בכלל, שאשמח לחזור אליו עוד שנה או שנתיים".כתבה מומלצת מאד (מאד! לכו תקראו!). -
רדיוס שכונה - קריאה להגשת הצעות
14.11.12...ברדיוס חייה של "שכונה", במסגרת תכנית תושבות דו-שנתית בחללי המעבדה, בשכונת ניצנה-עמידר.מעבדת ניצנה מבקשת לבחון ולפתח פרקטיקות ומודלים חדשים לעשייה אמנותית, קשובה, מתערבת, הרפתקנית ומבוססת מקום, המסוגלת לקדם ערכים של חיוניות, צדק, שינוי, עניין ודמיון אזרחי במרחב עירוני ובנוף חייה של שכונה מתוך תשומת לב להזדמנויות ולאתגרים שהוא מזמן, ולצד המנגנונים המוניציפאליים ותהליכי התחדשות מקומיים.מוזמנים להגיש מועמדות אמנים-יזמים, ממציאנים וסקרנים, בעלי יכולות... -
השינויים בתנאי ההתמחות לאדריכלים - קריאה לפעולה
19.08.12...ובהחלט מגיעה להם מילה טובה על כך.עם זאת, על מנת לשכנע את ההתאחדות להכנס באופן משמעותי יותר לעובי הקורה נדרשת פניה ישירה של סטודנטים ונציגי סטודנטים להתאחדות להתערב באופן ישיר. בלי מעורבות ישירה של סטודנטים זה לא יקרה (אולי בצדק).להתאחדות הסטודנטים משאבים ויכולות בקנה מידה גדול. כניסה שלהם למאבק בהחלט תקדם את האינטרס הכללי שלנו.שיתוף הפעולה עם עמותת האדריכלים:הפעילות מול משרד התמ"ת כולל כל הדיונים, הסיכומים והפתרונות מתקבלים בשיתוף פעולה מלא עם סנ... -
ביקורת תערוכת בוגרי תל אביב
6.08.12...ות, וגם השנה הגן הביקורתי רדום באקדמיה עצמה ואצל הסטודנטים". זנדברג מתייחסת גם לאופן ארגון התערוכה, "הפנינג אורבני היפסטרי תל-אביבי" היא מכנה את האירוע כולו.בהכללה, זנדברג צודקת בביקורתה. מרבית הפרויקטים היו מן השפה אל החוץ וגם לי הייתה הרגשה של "הנחתה מלמעלה" של פיתרון. היוצאים מהכלל מבחינתי היו עמרי רון ונועה קידר (כאן בתמונה, הדמיה מתוך הפרויקט של נועה קידר - בין קיסריה וג'יסר א-זרקא). מעניין לציין שגם מיכאל יעקובסון בחר בהם לשישיה הנבחרת שלו. -
האנדרטה לחללי הצוללת דקר
24.06.12"אם יש חמישה מבנים שהייתי ממליץ לבקר בהם למי שרוצה להכיר את העיצוב הישראלי בשיאו" כותב מיכאל יעקובסון בבלוג שלו, "הרי שהייתי ממליץ בין השאר על ביקור באנדרטה לחללי הצוללת דקר בהר הרצל".מיכאל כרגיל מעמיק וסוקר גם את הרקע ההיסטורי של האנדרטה שתוכננה על ידי האדריכל דוד אנטול ברוצקוס לאחר תחרות בה זכה. חתכי האורך והרוחב המצורפים לכתבה מוסיפים לרושם המתקבל מהתמונות ומראיין גם את מי שעבד עם ברוקוס, האדריכל נחום מלצר שאומר: "המבנה מדבר בעד עצמו. למבנה צו... -
העתיד מאחורינו
24.06.12כתבה מעניינת של יונתן קנטי בוואלה בודקת את הארכיטקטורה העתידנית בסרט החדש של רידלי סקוט - פרומתיאוס. עם ניסיונו של יונתן ככתב מדור האדריכלות, הביקורת היא יותר מצרך לאדריכלים מאשר לחובבי קולנוע. יונתן מתייחס בכתבה לבניינים "עתידניים" אמיתיים שנבנו - טרמינל TWA בנמל התעופה קנדי בניו יורק, מרכז פומפידו בפריז ועוד. הוא משתמש באדריכלות והעיצוב של הסרט כדי לאפיין את האדריכלות הדיגיטלית החדשה במבנים בתכנונם של פרנק גרי או זהה חדיד. את ביקורתו על העיצוב ... -
אדריכלות וכסף, הרבה כסף
8.04.12... גודוביץ' והאחרים היא שתוכנית העירייה מתחשבת בשדה דב כשדה תעופה פעיל בעוד שהתקבלה החלטת ממשלה הקובעת שהשדה יועתק. לנושא זה השיבה הועדה המקומית : "לאחר בחינה מעמיקה של ההשלכות ותוצרי התכנון במצב של פינוי השדה, נמצא שאין כל הצדקה לדחיית הגרסה הנוכחית של תכנון אזור צפון- מערב (גרסה שלישית אחרי תכניות 1700 ו-2700 אשר קודמו ולא אושרו !), אשר באה לאחר עשרות שנים של אי-וודאות. התוכנית המוצעת הניחה את קיומו של השדה במקומו הנוכחי, לטווחי זמן משמעותיים (... -
הסאגה הבלתי נגמרת של הבימה
1.04.12...כול בית התאטרון הלאומי להמשיך בסאגת האבסורד?"דוח מיוחד של מנהלת התחבורה מאשר טענות חוזרות של נהגים לגבי סינוור מסוכן מבניין הבימה למגיעים משדרות רוטשילד". כך מפרסמת עיריית תל אביב וממשיכה, "ריבוי תאונות במקום בשעות הצהריים נבדק על ידי מומחים ומסקנתם היא שחיפוי הבניין, בשעות מסוימות, מחזיר אור מסנוור בדיוק אל הצומת."*האם כך תיראה הבימה?החלק המשמעותי בהודעת העירייה מסתתר בפסקה התמימה לכאורה: "העירייה בוחנת אפשרויות שונות לחיפוי החזית, כולל מספר צור... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...וד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב אינטנסיבי, קו 6 (כאן בתמונה הלקוחה מהבלוג) מתנהל במעגלים ומקושש נוסעים בשכונות הבנויות בצפיפות נמוכה. לרמן מדגיש את העובדה שאין למעשה דרך לייעל את קו 6. גם אם הקו יהיה חינם ויגיע כל דקה, המסלול שלו אינו מאפשר הגעה מהירה ממקום למקום.לדעתי לרמן מעט מפשט את העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל א... -
חוק התכנון והבניה החדש - פוליטיקה ואידאולוגיה
11.03.12...ויתקע אותה לנצח!" רק שבג"ץ לא התרשם במיוחד וזרק את העתירה למרומה הראוי, לפח.השופטים גרוניס, ריבלין וארבל דחו את העתירה שהגישו מספר ארגונים חברתיים בהם עמותת 'אדם טבע ודין', חיים וסביבה, החברה להגנת הטבע, מגמה ירוקה, האגודה לצדק חלוקתי, במקום וידידי כדור הארץ - כי לא ניתן מספיק זמן כדי להגיש הסתייגויות לחוק. "היו לכם שנתיים מאז פורסם התזכיר הקודם", אמר השופט ריבלין, "אתם אומרים כי מדובר בהליכי חקיקה מהירים? מדובר בכשלוש שנים מאז החלטת הממשלה. זה ל...







