חיפוש - הום-סטיילינג , מכוניות |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
שבילי האופניים ממשיכים להתגלגל
25.05.11יואב לרמן מציג בבלוג שלו סטטיסטיקה מעניינת על ההשפעה הנוספת שיש לשבילי אופניים - הפחתת מספר התאונות. על פי המאמר שלו, שבילי אופניים גורמים להצרת הרחוב והאטת תנועת המכוניות בו ובכך, לפעמים גם להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים. שינוי חתך הרחוב אינו דבר פשוט והשפעתו על התנועה בו ועל ההרגשה של הולכי רגל ומכוניות גדולה. בזמנו ה"רחובות ההולנדים" היוו נסיון לשילוב של תנועת מכוניות יחד עם הולכי רגל ללא הפרדה כלל. ברחובות קטנים מצבים אלה באמת גורמים לנהג... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...קר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבותית. בן יוסף מציג עמדה שאומרת שמגרשי החנייה יהיו כאן כל עוד יהיו מכוניות ולכן כדאי שנתייחס אליהם בתכנון ולא נראה אותם כסרח עודף למבנה בו פשוט צריך למלא הנחיות בטיחות ולקיים רדיוס סיבוב.למרות הגישה שלו, גם בן יוסף חושב שבעיר צפופה כמו תל אביב מגרשי החנייה אינם הכרח. "לתושבים בעיר יש הרבה ז... -
אקוסטיקה בתחום עיצוב הדלתות
17.05.16...ותה, אך יש פרמטר נוסף שחשוב לשים עליו דגש הוא האקוסטיקה, האם הדלת אטומה לרעשים?בין אם מדובר בדלת כניסה או דלת פנים ישנה חשיבה גדולה למידת האקוסטיות שלה, דלת כניסה שלא אטומה לרעשים יכולה להכניס את הבית רעשים חיצונים כמו תנועת מכוניות, קדיחות בקיר של השכן ממול ועוד. באותה מידה גם דלת פנים צריכה להיות אטומה לרעשים, הילד לומד ובאו אורחים לביקור, הרעש הנוצר כשהדלת אינה אטומה יכול לפגוע ללמידה שלו.הדלת המוצגת בתמונה היא אקוסטית לחלוטין מפני רעשיםאז כפי... -
עשרת הכללים לעירוניות מוצלחת
26.12.11...שהם ניסחו נראים מצד אחד ברורים וטריוואלים אבל מדהים לגלות כמה פעמים נכשלנו אנו המתכננים לפעול על פיהם. אחד הכללים אותו קשה להפנים הוא "העיר מיועדת לאנשים" ולכן אני מניח הוא נקבע כראשון. כמה פעמים רציתם לחצות את הכביש וגיליתם שלמרות שאתם באמצע העיר, אתם חוצים כביש מהיר של 4 מסלולים? כמה פעמים נאלצתם ללכת דרך ארוכה כדי לעקוף גדר הפרדה? כמה פעמים הסתכנתם בגלל מכוניות שחסמו את המדרכה? כמה פעמים ספרתם עד עשר... (מצטער, לא יכולתי להתאפק) -
מייבש ידיים מהיר חסכוני והיגייני
29.09.13...ות. - מנוע דייסון דיגיטלי ללא פחמים - עמיד, חסכוני, אקולוגי. - עמיד ביותר כנגד השחתה - מיוצר מחומרים המשמשים גם לייצור קסדות מגן ופגושי מכוניות. עמיד בהשפרצת מים - המכשיר היחיד בעל הדרגה הגבוהה ביותר של תו תקן בינ"ל IPX5. בין לקוחותינו בארץ ובעולם: - נאס"א, יורודיסני, נתב"ג, אתרי תיירות ונופש, מרכזי בילוי וקניונים, אוניברסיטאות, בתי-חולים, מפעלי תעשייה, מפעלי עיבוד ויצור מזון. לפרטים ואפשרויות רכישה: ב.נ.ז.כ סחר בע"מ טלפון: 054-7979964 -
הקרב על המדרכה
6.01.14...ן תמיד חוזר והפתרון שלו חייב להיות תחבורה ציבורית איכותית, לצד דרכי גישה נוחים לאופניים והולכי רגל."הדילמות והקשיים נובעים מאינטרסים חופפים של הרבה שחקנים על שטחים מצומצמים." "על הקרקע הציבורית העירונית מתחרים רבים: בקצה אחד מכוניות (כבישים) ובשני הולכי רגל (מדרכות), וביניהם שורה מתווכת של חניות, שבילי אופניים, תחנות אוטובוס וכן עצים, פחים ותשתיות תקשורת, חשמל וניקוז. כל אלו - עוד לפני שמביאים בחשבון גורמים ניידים שמשתלטים על שטח הולכי הרגל עצמם,... -
העצירה בשוק הנדל"ן - זה טוב לאדריכלים?
11.08.11... פיבקו ומיקי מנספלד ושניהם לא נשמעים מודאגים במיוחד אבל ניתן להניח שמשרדים גדולים ומבוססים מסוגלים לעמוד בשפל ביקושים טוב יותר ממרבית משרדי האדריכלים. בדומה לשוק מכוניות היוקרה שנפגע פחות בעת משבר כלכלי (מאחר ולעשירים תמיד יש כסף), כך גם משרדי האדריכלים הפונים לשוק זה. משרדי ארדיכלים קטנים יותר ימצאו את עצמם נאבקים על חוזים וחותכים ברווחיות המצומצמת ממילא. למעצבי הפנים מבינינו יש לפחות נקודת אור בנטייה של שוק השיפוצים לצמוח כששוק הבנייה נעצר. -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12... בחרו לסגור צירי תנועה ראשיים שניתנה בהם עדיפות משמעותית למכוניות, בתל אביב בוחרים לסגור למכוניות דווקא את שדרות רוטשילד, שבהן רוב השטח ממילא מוקצה להולכי הרגל." והוא ממשיך ומציע גם חלופות: "אלנבי ובוגרשוב הם שני רחובות אידיאליים לעיר שאחד הבילויים העיקריים בה הוא הליכה לים בשבת - שניהם מובילים מתוככי העיר אל החוף, מחברים בין רשת השדרות של העיר לבין הטיילת, וכיום אי אפשר לראות את הפוטנציאל שלהם מפני שהוא קבור מתחת לתנועה סואנת ורועשת של מכוניות". -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11ראיון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות... -
פתרונות חניה באמצעות מתקני חניה
22.01.12...ה הידראוליים עם בור דגם G63 של קלאוס. המתקן משלש את מקומות החניה, כששתי מכוניות נמצאות בבור אחת מעל השניה, ומכונית אחת נמצאת בגובה פני הקרקע. עומק הבור הנדרש הוא 3.30 מטר ואילו הגובה אליו עולה המתקן עם הרכבים עליו הינו 4.80 מטר. המתקן מגיע גם בצורה זוגית ל-6 רכבים.מתקני החניה הנ"ל ועוד רבים אחרים, יכולים להקל באופן משמעותי על מצוקת החניה בתוך הערים בעלויות לא גבוהות יחסית לעלות של מקום חניה קונבנציונלי וכן ניתנים להוספה לבניינים או מתחמים קיימים. -
בחירת צבעים לחדרי ילדים
28.05.14... פריטים בעלי הדגשי צבע עזים כגון פופים, כריות, בובות, מכוניות, כיסויי מיטה, וילונות ושטיחים ולהעניק באמצעותם אלמנט צבע מרענן ומפתיע לחדר.צבעים שאינם מומלצים לחדרי ילדיםכדאי להימנע מהגוונים: ירוק מוסדי, כחול עז, לבן, חום-צהבהב המשרים בד"כ אווירה מדכאת. בחדרי תינוקות אין להשתמש בצבעים עזים כי הדבר עלול לפגוע בהתפתחות הילד.שחור, לבן ואפור – שהייה ממושכת בחדר הצבוע בצבעים אלו גורמת לאדישות וריקנות רגשית, ולכן צבעים אלו אינם מומלצים לעיצוב חדרי ילדים. -
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13...יש בתמונה? מה במרחב הוירטואלי הזה הופך אותו למזמין יותר או פחות? בואו נתחיל עם "מה לא". זה לא חתך הרחוב. זה לא רוחב הכביש. זה לא צבע הבניינים ובמידה רבה גם לא הגובה שלהם. תחשבו רגע על שדירות רוטשילד ללא אנשים בכלל, ללא מכוניות או צמחיה. הופ! משהו נדפק במערכת. זה כבר לא רחוב מזמין בכלל. "האם זה יכול להיות?" חשבתי. "האם יכול להיות שמה שהופך רחוב לטוב יותר אינו קשור בכלל לאדריכלות ובינוי ערים?" ניסיתי, תאמינו לי שניסיתי המון ערים ורחובות.... -
הדבר הגדול הבא - התערבות אורבנית
9.10.12...ר לשנה.גינון גרילההבעיה - מחסור בגינות מטופלות ומטופחות.הפתרון - גינון על ידי התושבים בסביבתם הקרובה.למעשה פרויקטים כאלה קיימים כבר גם בארץ במתכונת של גינות קהילתיות.צוות - משתנה, תקציב - משתנה.תיקון כיכרותהבעיה - תכנון מוטה מכוניות הופך לבידוד חברתיהפתרון - הפיכת צמתי תנועה לפיאצות.לפעמים כל מה שצריך כדי להפוך צומת למקום עירוני היא מחווה עיצובית והקניית תחושה שאנשים מוזמנים לעצור במקום. מארק לקמן הקים בפורטלנד אורגון קבוצה בשם City Repair, ארגון... -
העיר והקניון
4.06.13...המקומי". פתיחת הגרנד קניון החדש בבאר שבע "מייצגת מדיניות עירונית לא ברורה. פיתוח שדרות רגר בכניסה הצפונית לבאר שבע מרמז אולי על רצון לפתח את המרחב הציבורי הפתוח, אך הזנחת השוק העירוני, פיתוח מעגלי התנועה באופן מוגזם (שנועדו למכוניות ולא לבני אדם) ופיתוח הקניון החדש הם מהלכים שמעודדים את התפוררות המרחב העירוני כזירה אזרחית חופשית ונגישה לכולם".אנחנו האדריכלים מרגישים פעמים רבות שאנחנו חכמים יותר מהציבור ומראשי הערים. הרי הציבור מצביע ברגליים לטובת...