חיפוש - חדשות , מבט , מדר , פרט |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
טיפול בהתנגדויות בעיצוב, אדריכלות והום סטיילינג
10.01.23...ל פגישה שאני מקיימת יש פתיחה ויש סיום, כמו בכל סיפור טוב.לדוגמא: לקוחות שהגיעו אלי באחת הפגישות לעבור על סקיצות לתוכנית מטבח.אז כך מתחילה השיחה:"לפני שאראה לכם את התוכניות, אתם תפגשו היום 2 סקיצות שהכנתי עבורכם.אחרי שאציג את מבט העל, אציג לכם את החזיתות ולאחר מכן אתם תגידו למה התחברתם ולמה לא. וייתכן שתאהבו קצת מכל סקיצה ואנחנו נייצר סקיצה שלישית"וכשהפגישה מסתיימת אני אומרת:"איך הייתה לכם הפגישה? האם היא עברה בהתאם לציפיות שלכם?"זו שאלה שאני מסיי... -
מועד אחרון להגשות - תחרות תכנון הכניסה לנתיבות
16.01.19...וב הינו נמוך ומשמש למגורים מלבד מספרמוקדים מסחריים לאורכו, בדגש על חלקו המזרחי הקרוב לכניסה לעיר.התב"ע הקיימת מאפשרת במגרשי המגורים לאורכו זכויות בניה של 60 מ"ר לחזית מסחריתבכל מגרש, בנוסף לצמוד הקרקע מאחור – אך החזון שמבטאת התב"ע של שדרה מסחריתכמעט ולא מומש בפועל. אנו רואים ברחוב זה ציר משמעותי וחשוב להתפתחות העירובחיזוק הרקמה העירונית, ובעל פוטנציאל רב להתחדשות והתעבות כציר מסחרי ראשי שלהעיר.חלקו המערבי של רחוב שדרות ירושלים כולל קרית חינ... -
6 טיפים לעיצוב גינה מוצלחת
25.04.18... חשוב – להביא אותם על הכתב. סרטטו סכמה של הגינה שלכם. הסרטוט אינו חייב להיות מדויק אבל מספיק טוב כדי שיוכל לשמש אתכם על מנת להציג את התנאים ששוררים בה. הסרטוט צריך לכלול את חלוקת כל השטח (היכן ממוקם הבית והיכן החצר) ממבט עילי תוך התמקדות באזורים המוארים יותר ופחות לרבות עצים שגורמים להצללה. כך סמנו באופן פשוט למדי את הרוחב ואת האורך כמו גם את מספר השעות שבהם יש שמש ישירה. אין צורך להיות ממש מדויקים – העיקר שיהיה משהו שיוכל לתאר את ה... -
סיפור מקום #4: רחוב דיזנגוף
20.07.16... יוזמנו כ- 15 דוברים שונים לספר כל אחד בקצרה אודות המקום, כאשר לכל דובר מוקדשות 5 דקות. לחלקם המקום הוא בית, וחלקם אורחים בו. חלקם דיירים, חלקם בעלי עסקים, חלקם עובדים בו או איתו, חלקם אורחים לרגע. כל דובר מתבקש להציג מנקודת מבטו את המקום באופן אשר נראה לו בניסיון לייצר מארג שיחות ונקודות מבט המתאר את השילוב בין הפיזי לרעיוני אשר יוצרים מקום.משתתפים (לפי סדר הא'-ב')תמר ברגר // סופרת, מרצה לארכיטקטורה בבצלאל ובטכניוןד”ר מיכה גרוס // מנהל מרכז באוה... -
באר בקיבוץ | האדריכלות של מנחם באר - תערוכה
10.07.16...עמדם, ונראה כי יד הזמן לא פגעה בהם.במשרדו הצנוע בגעתון, ממשיך מנחם באר בן ה-92 לנהל את ענף התכנון האדריכלי של קיבוצו ולתכנן בתים חדשים. על הצילום של עמרי טלמורסדרת העבודות שמציג עמרי טלמור בולטת בישירותה. הוא אינו מחפש זווית מבט ייחודית, מרהיבה ובלתי צפויה, אלא בוחר לצלם בזווית ישרה לחזית, הקיר או הבמה, בדומה לפורטרטים פיגורטיביים. בצילום המבנים בכללותם, הוא שומר מרחק במטרה לתפוס את הסביבה המקיפה אותם. "כשהבאתי למנחם את התמונות, הוא מצא ש'הירוק' ... -
תערוכת בוגרים המרכז האקדמי ויצו חיפה
3.07.16...כאורה, בשדה הקרב, כל זאת למרות שמעולם לא גיוס לצה״ל. · אור נגר - מתעמתת עם ההחלטה המשפחתית לעבור לחיות בפנימייה, בסדרת צילומים ודיווחים פיוטיים היא חוזרת לפנימיית נעוריה ומוסרת מסמך של אדם בוגר המסתכל על עברו במבט ביקורתי. · קארין קומקוב - ממציאה ומפתחת מכשיר המאפשר לחולי ALS- מחלת ניוון שרירים קשה, לצייר וליצור בעזרת תנועת האישונים. הפרוייקט שלה הפך מקונספט למוצר עובד, פרוטוטייפינג מלא שזכה במקום שלישי בתחרות כלל אר... -
פרויקט שביל האבניים בבית בנימיני ופתיחת מושב הקיץ
19.06.16...וב למטה, אמנות בסטודיו למעלהקריית המלאכה היא זירת זנות ותיקה, בעשור האחרון כמעט רק של טרנג'נדריות. השינוי שעבר על המתחם, הפיכתו לפעיל תרבותית גם בשעות הלילה, והאופי האמנותי, מעלים שאלות על יחסי כוחות במרחב עירוני. מעט על מבטן של הנשים בזנות על יחסים אלה, כפי שעולה משיחות עמן, ועל זנות בכלל.לילך צור בן-משה, מייסדת ומנהלת עמותת 'הופכות את היוצרות'. הם קוראים לזה גרפיטי – אני קורא לזה אמנות במרחב הציבורי מה בין גרפיטי לאמנות במרחב הציבורי, מה ... -
40 / 40 התערוכה השמינית לאדריכלים צעירים 2016
1.06.16... ניתן לראות התייחסות גם בעבודותיהם של האדריכלים הצעירים. • מחקר ותיאוריה: העבודות המוצגות בתערוכה הן ברובן עבודות מעשיות, ולא עבודות בעלות אופי של מחקר תיאורטי או צורני. העבודות המעשיות, שהן חלק מהשוק החופשי, מבטאות את רצונם של הצעירים להשתוות במהירות למשרדים המובילים. • לעומת זאת, אנו רואים בעבודות רגישות המצביעה על עבודה מרובה שנעשתה מול הלקוח. ניכר בעבודות רצון כנה לענות לצורכי הפרוגראמה. האדריכל הצעיר מראה שיש ... -
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15...דות מ-1999 עד 2015". עובד במשרד אדריכלים בתל אביב. זוכה פרס רכטר לאדריכל צעיר. כותב את הבלוג "חלון אחורי" ועיתונאי באתר האדריכלות Xnet. על הצילום של עמרי טלמורסדרת העבודות שמציג עמרי טלמור בולטת בישירותה. הוא אינו מחפש זווית מבט ייחודית, מרהיבה ובלתי צפויה, אלא בוחר לצלם בזוית ישרה לחזית, הקיר או הבמה, בדומה לפורטרטים פיגורטיביים. בצילום המבנים בכללותם, הוא שומר מרחק במטרה לתפוס את הסביבה המקיפה אותם. "כשהבאתי למנחם את התמונות, הוא מצא ש'הירוק' ח... -
הוליסטיות, אדריכלות, נשיות
21.01.15...יכלית הצרפתיה אדלין ריספל Adeline Rispal שזכתה בפרסים יוקרתיים והתפרסמה בתכנון תצוגות מוזיאליות מהמענינות בצרפת. לאחרונה זכתה בתכנון התצוגה והפנים של הפביליון הצרפתי בתערוכת האקספו הקרובה במילנו.השניה, אדריכלית צרפתיה צעירה ומבטיחה אף היא,אנוק לז׳נדר (Anouk Legendre), שותפתה שלאדלין לתכנון האדריכלי של הפביליון.אנוק היא אדריכלית פורצת דרך, בעלת גישה מקיימת יחודית, שותפה ומייסדת במשרד TU-X בפריז.שלישית, היא האדריכלית היפנית הצעירה והמבטיחה יומיקו י... -
תערוכה - אנשים ועיר
30.12.14...אלא בראש ובראשונה ריכוז גדול של אנשים המצויים, כפי שכתב הלל שוקן, ב'אנונימיות אינטימית'. תצלומיו של נחום שוץ, שצולמו בישראל ומחוצה לה, תופסים את האינטראקציה המתמדת בין האנשים והעיר ומחזירים את האנשים – פרט או המון – אל מרכז המבט. אך האנשים אינם קפואים אלא מצויים בתנועה מתמדת - ברגל, בדרגנוע או ברכבת התחתית. שהרי המרחבים הציבוריים של העיר הם בסופו של דבר מרחבים של תזוזה ולא של השתהות. המגע העירוני, האנונימי, הוא במידה רבה מגע המתאפשר רק בזכות התנ... -
מכת שמש - בנייה ברוטליסטית בבאר-שבע
26.06.14...החופשית שהמדינה העניקה. הניסיונות האדריכליים הנועזים יותר אירעו בפריפריה ובבאר שבע בפרט, שהיוותה מעין "שדה ניסיונות" אדריכליים בשל ריכוז המאמץ הממלכתי להפוך אותה לבירת הנגב.שתי התערוכות עוסקות בברוטליזם הבאר שבעי משתי נקודות מבט משלימות.התערוכה במרכז הבאוהאוס מלווה בספר שהינו מדריך אדריכלות דו לשוני, חלק משורת מדריכים המשלבים בין נושא אדריכלי לבין הופעתו במקום ספציפי. הספר, בכתיבתה של הדס שדר, פותח בטקסט המסביר את המונח "ברוטליזם", את לידתו ואת "... -
מי יודע באיזו שנה לא יהיה מקום לבנות על כדור הארץ?
3.02.14...אגוצנטרית-נאורה של אדם אשר דואג רק לעצמו ולמשפחתו בעודו מתעלם מאחרים (הסביבה, השכנים, תושבי העיר והעולם) אשר אינם קשורים אליו באופן ישיר ולכן – הוא אינו מחשיב אותם בשיקוליו. כך הבית הפרטי, משאת ליבם של ישראלים רבים ומקור פרנסתם של אדריכלים צעירים, יכול להיחשב כבחירה בלתי מוסרית; כזו אשר דואגת לאותו אדם ולקרובים אליו באופן מקסימאלי ומצד שני, מבטלת מגוון רחב של שיקולים אחרים, בהם עתידם בר-הקיימא של פרטים אחרים, שאינם קרובים לאותו אדם."להמשך קריאה -
הכח העיצובי של הפקיד והבירוקרטיה
13.06.11...ך זמן מה נבנו בתים ללא מרפסות כלל עד שנמצא פתרון גיאומטרי ומכוער בדמותן של המרפסות הקופצות. "מבחינת האדריכלות הישראלית מדובר היה בהפסד משולש" נכתב בכתבה, "הפסד הפרטיות שהעניקו המרפסות המקורות - במרפסות הקופצות לכל אחד יש מבט ישיר למרפסת השכן; הפסד היתרון של המרפסת המקורה במזג האוויר הים תיכוני הישראלי; וגם פגיעה אסתטית - המרפסות הקופצות גרמו למבנים להיראות מוזרים ויצרו מראות לא חינניים וחסרי שקט." בסופו של דבר התקנה בוטלה במרץ 2008 כשאושרה תק...