חיפוש - חדשות , בינוי ערים , ספר , פתרונות |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
פתרונות מגורים יצירתיים ברחובות וואדי ניסנאס
5.03.13הסטודנטים בקורס "דיור בר השגה" בפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים, התמודדו הסמסטר עם יצירת פתרונות מגורים ישימים באחת השכונות הצפופות ביותר בחיפה – וואדי ניסנאס. האתגר: פתרונות מגורים יצירתיים ברחובות וואדי ניסנאס בנייה על גגות, ניצול מגרשים ריקים, אכלוס דירות נטושות, יצירת עניין עבור יזמים ומשקיעים, שיתופי פעולה עם עמידר, שינוי ייעוד, חידוש חזיתות בתים ויוזמות נוספות לחידוש והוספת דירות מגורים, עמדו במרכזו של קורס מיוחד שהתקיים הסמסטר בפ... -
ראשי רשויות, יש לכם סמכויות – הפעילו אותן.
12.02.12בבלוג "המרפסת" פורסם מכתב גלוי לראשי הראשויות בנוגע לדיור בר השגה כמטרה ציבורית על רקע הדרישה שלהם מהשלטון המרכזי לאפשר להם להוביל פתרונות לדיור בר השגה בערים השונות. במכתב נטען שלמעשה כבר היום יש לראשי הרשויות סמכויות וכח בנושאים של פתרונות דיור, וכי יש בכוחם של ראשי הרשויות, להוביל מהלך יצירתי, ולקחת אחריות גם בנושא זה.בלוג המרפסת נכתב על ידי עורך הדין רון צין העוסק בתחומי המקרקעין ותכנון ובנייה, ולכן כשהוא כותב שיש לראשי ערים את הסמכות החוקית,... -
המדרכה כבר לא שייכת להולכי הרגל
6.01.13"פעם, כשהייתי ילד, לימדו אותי ללכת על המדרכה" מספר יאיר דקל במאמר שכתב. " 'הכביש נועד למכוניות', הסבירה לי אמא לאט, כמו שמדברים אל ילדים קטנים, 'והמדרכה - להולכי רגל'. היא, כמובן, לא אמרה את המקף, אלא עצרה לרגע כדי להדגיש את המשפט". המאמר שב ומדגיש את מה שכולנו רואים בערים הגדולות - המדרכה הולכת ומופקעת מידי הולכי הרגל. בתי קפה נוגסים בה פינות ישיבה, מכוניות וקטנועים חונים בה והמסוכן מכל - רוכבי אופניים דוהרים בה כאילו אין מחר. אופניים מכניים, ח... -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13...עות בתחבורה מאיצות את הכלכלה ומחוללות צמיחה כלכלית?" שואל רוט, "האם השקעות העתק בפיתוח רשת רכבות בין מרכז הארץ לבין היקפה ישפר את השוויון בקרב תושבי המדינה, יחזק את תושבי הפריפריה ויצמצם פערים חברתיים?"ובכן... לא בדיוק כפי שמספרים לנו."תשתיות תחבורה משופרות עשויות לספק רווחה, אך לא תמיד הן מחוללות פעילות וצמיחה כלכלית. פעמים רבות הן בעיקר מזיחות פעילות כלכלית ממקום אחד למשנהו (...) חיבור ערים מרכזיות - בהן מתקיימת פעילות כלכלית ערה, תוססת וחזקה, ... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11...ננים אנחנו צריכים להיות מודעים ואחראים גם לשטח הציבורי שהחזיתות שלנו יוצרות. קחו למשל קיבוץ, בצורת הישוב הזו המכוניות הורחקו מהבתים אל מגרש חנייה חיצוני. נכון, היית צריך ללכת מאתיים מטר עד לבית אבל אם תשוו את המרחב הציבורי של חלקים אלה לעומת הרחובות השוממים של ההרחבות באותו הקיבוץ... למרבה הצער אין פתרון אמיתי לבעיה ללא הפחתה משמעותית של כמות המכוניות בעיר. אופניים, תחבורה ציבורית, אגרה בכניסה לעיר - כולם פתרונות חלקיים שיכולים להטיב את המצב. -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12יואב לרמן מעלה בבלוג שלו שאלה מעניינת מאד בנוגע לתחבורה הציבורית. על פי הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב... -
המציאות טפחה על פני החזון
27.05.13...ירוני (מפותח, אינטנסיבי) זו הבעיה. מדובר בהפרטה של המרחב הציבורי. בנוסף, השאלה היא מי הוא הציבור? האם הציבור שעומד להפיק רווחים מהפרטה זו הם אותם יזמים, כרישי נדל"ן ונציגי הון זר"?תחת נימוקי הפרטה התרקה המדינה מאחריותה לבנות פתרונות דיור לאזרחים. משרד השיכון שבעבר הפעיל חברות בניה ממשלתיות (כמו שנהוג עד היום בחלקים מאירופה), סיים את אחריותו בנושא. משרד הפנים נשאר עם האחריות התכנונית והיכולת להשפיע על ידי מענקי מס (למשל לאזורי תעסוקה בפריפריה). הו... -
תכנית לנתיב תחבורה ציבורית על רכס הכרמל
28.10.12...יהנו מעדיפות ברמזורים. שני מקטעים מהציר יבוצעו במנהרות של כ 500 מטר בהם יסעו הרכבים הפרטיים כשהנת"צ עובר מעליהם.הכתבה סוקרת את הפרויקט ואת פתרונות החנייה שיוצעו לתושבים. תנועת הרכבים הפרטיים תואט עוד יותר משהיא כיום וההעדפה לתחבורה הציבורית בציר אמורה להיות משמעותית. יש לציין שבחיפה ציר הכרמל אמנם מרכזי אך השכונות "תלויות" עליו כמו ענבים על אשכול. יצירת תחבורה ציבורית מהירה לאורך הציר אינה מספיקה אם לא יסגרו גם "מעגלים קטנים" יעילים בתוך השכונות. -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12רכבת ישראל עומדת לחשמל את הרכבת ולייצר מציאות של חומה של עמודים ורשת מתח חשמלית. במיוחד בעיר חיפה יצור קו זה ניתוק מוחלט בין קו החוף לבין העיר שמשמעותו לעיר היא הרס בלתי הפיך. לבעיה הנוצרת שלושה פתרונות וכפי הנראה - נבחרה החלופה הגרועה.האם יש בכלל בעיה בחשמול הרכבת בחיפה?מתכנני הרכבת מציגים הדמיות מחמיאות בהן העמודים אסתטיים ומרוחקים והקו כולו נבלע ואינו חוסם את הנוף אבל המציאות תהיה כנראה שונה. בזמנו דנה בנושא הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית ... -
פרויקטי הגמר של הסטודנטים לארכיטקטורה בטכניון
11.08.21סטודנטים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון הציגו את פרויקטי הגמר שלהם באדריכלות נוף במסגרת מעבדת LandBasics. ההקשר: השפעת משבר האקלים על הים והנחלים יום לאחר שגשמים עוצמתיים גרמו להצפות באירופה ובסין התקיים בוועדה לתשתיות לאומיות דיון בתוכנית שאמורה להתמודד עם ההצפות בחורף בנחל איילון.גם בישראל, כמו בשאר העולם, ברור שבחסות משבר האקלים יהפכו ההצפות באיילון ובערי החוף לאירוע חזרתי שמחייב הערכות.בהתאם, נדרשת חשיבה על האופן שבו מתמודדים עם מ... -
הוכרזו הזוכים בתחרות האדריכלים בירוחם
2.05.21...ארץ.התחרות האנונימית עודדה תכנון מקורי ומרענן, והעניקה הזדמנות שווה גם למשרדים צעירים ולא מוכרים לזכות בתכנון שכונה חדשה במרכז העיר בירוחם.הקריטריונים שנשפטו: יצירת עירוניות המציעה מוקדי עניין חדשים ופעילים במרכז העיר, מגוון פתרונות דיור ושדרוג המרחב הקיים ועוד.עם סיום משבר הקורונה הוחלט במשרד הבנוי והשיכון ליזום מסלול נוסף ומיוחד לבחירת מתכננים באמצעות תחרויות תכנון במטרה לעודד את משרדי התכנון בארץ ליצירה מחודשת ולעורר בכך את שוק התכנון והבניה. ... -
מועד אחרון להגשות - תחרות תכנון הכניסה לנתיבות
16.01.19...% ותשואות הנדל"ן בהנחשבות לטובות ביותר ביחס לערי הנגב ובכלל.העיר מתאפיינת בחיי קהילה וחברה טובים ומושתתת על ערכים של סובלנות וערכיםהדדיים.בשנים האחרונות הוקמו בנתיבות שורה ארוכה של מבני ציבור מרשימים כגון קונסרבטוריוןעירוני, ספרייה, בריכות שחייה, קריית ספורט עירונית, קריית חינוך עירונית, מרכז פיססיעודי, סינמטק, גינות לילדים בעלי מוגבלויות, גן מדע ובימים אלו נשלמת הקמתו של היכלתרבות עירוני.חיי המסחר והתעשייה בנתיבות ערים במיוחד: בעיר פועלים כ 400 ...