חיפוש - חדשות , שונות , רכב |1| - דף 13
לא מצאת? פשוט חפש.
-
חיפה מציגה - דיבורים כתחליף לפתרונות
2.04.13...ה לא ממש משתכנע מהכוונות הטהורות של הכנס וטוען שכל מטרתו לשמש עלה תאנה להסתרת התכנון בפועל של העיר."הבעיה מתחילה", נכתב בחדשות חיפה, "כשמבינים שההדמיות של מן-שנער אינן מחוברות למציאות האמיתית מהסיבה הפשוטה: מישהו מחק משם את הרכבת שעוברת היום ויוצרת חציצה של רכבת כבדה, רכבת המובילה גם מטענים של חומרים מסוכנים, ואינה מאפשרת גישה ישירה ונוחה אל הים". הביקורת הנוקבת ביותר היא על בחירת הדוברים בכנס הבינלאומי. "כל כך בינלאומי שלרשימת הדוברים אין בנמצא ... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13...ים אחרות. תחנות האוטובוס הפכו עם השנים ממוקד תחבורתי ועסקי למפגע ולבסוף לפיל לבן ונטוש."הוויתור על תחנת אוטובוס בתוך העיר הוא מהלך משמעותי", כותב יעקובסון. "האם ראשי הערים מבינים מה הם עושים? (...) את התושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי וייאלצו לשלם יותר בזמן ובכסף כדי להגיע לתחנה המרכזית, זה בוודאי לא משרת".האם העתיד של התחבורה הציבורית בארץ באמת נמצא באוטובוסים? כיום בכדי לעבור מהפריפריה למרכז רק לרכבת יש עדיפות כתחבורה ציבורית. האם לא הגיוני אם כ... -
למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?
4.02.13הנימוק המרכזי לפיתוח רשת הרכבות בישראל הוא קירוב הפריפריה למרכז בהנחה שחיבור כזה תורם לשוויון בין תושבי הפריפריה לתושבי המרכז. האם טיעון זה משכנע, ולמי באמת מועיל חיבור הפריפריה למרכז במסילות ברזל? מאמר מרתק של עודד רוט במגזין אימגו מציג מחשבות אחרות בנושא."האם השקעות בתחבורה מאיצות את הכלכלה ומחוללות צמיחה כלכלית?" שואל רוט, "האם השקעות העתק בפיתוח רשת רכבות בין מרכז הארץ לבין היקפה ישפר את השוויון בקרב תושבי המדינה, יחזק את תושבי הפריפריה ויצמצ... -
הדר הכרמל ומדרחוב נורדאו
3.02.13...ב נורדאו בראשותו של ירון הדר.* בתמונה - מסיבת רחוב בנורדאו.דוגמאות לפרויקטים מוצלחים שנוצרו בצורה כזו לא חסרות. המוכר מכולם הוא מסילת ההיי-ליין בניו יורק. בשנת 2000 ניסה רוברט האמונד לעצור את עיריית ניו יורק מלהרוס את מסילת הרכבת הישנה. הוא הקים קבוצה שנקראה "החברים של ההייליין", ללא ניסיון בתכנון עירוני וללא כל קשרים עם מחלקת הפארקים של העירייה. היום הפארק על מסילת הרכבת הוא אחד הפרויקטים האדריכליים המוכרים ביותר והמקום המתויר ביותר בניו יורק.גם... -
השנה הגורלית של חיפה
28.01.13... התושבים ייאלצו לשוטט עם כיסויי פנים ברחובות", כך מזהירה האדריכלית עינת קליש בכתבתה של נעמה ריבה ב Xnet.פעם בחמישים שנה מקבלת עיר הזדמנות שנייה. חיפה עומדת עכשיו לאבד את ההזדמנות השנייה שלה. התכניות לחשמול / שיקוע / הזזת קו הרכבת, תכנית ההרחבה של בתי הזיקוק, תוכנית ההרחבה של הנמל המזרחי, כל אלה מאיימים להפוך את חיפה למחסן התשתית של ישראל. אבל התכניות האלה הן גם הזדמנות שלא תחזור. אם התושבים יצליחו להעמיד כוח משמעותי מול בעלי האינטרסים והכסף הגדול... -
תדפיס לי בניין
23.01.13...ואז לחבר אותם יחדיו בכדי ליצור פיסה שלמה. הזמן המוערך על ידי היוצרים לסיום הפרויקט הוא שנה וחצי לערך, בשנת 2014.זו אינה הפעם הראשונה בה מודפס מבנה, ב2009 הודפס ביתן בגודל 3X3X3 (בתצלום כאן) ואדריכלים נוספים כבר מתכננים מבנים שיורכבו כך.למי שמעוניין להבין את הטעם המיוחד בגוף המכונה "טבעת מוביוס", מומלץ לנסות ולעקוב אחר רצועת התקרה במבנה ולגלות איך היא הופכת לרצפה של אותו המקום ממש. תמונות נוספות של המבנה המתוכנן ניתן למצוא בדף הפייסבוק של האדריכל. -
סדרת טלוויזיה - אדריכלות בישראל
14.01.13...שראתה מהמורשת העותומאנית ומהארכיטקטורה האוניברסאלית ואת האדריכלים באותה תקופה שיצרו אדריכלות המשלבת קשר למקום עם רומנטיקה.אמנון רכטר על שושלת האדריכלים אליה הוא משתייךאמנון רכטר, בנו של יעקב רכטר ונכדו של זאב רכטר, מנתח את מורכבות המורשת המשפחתית הארכיטקטונית, היחסים בין הדורות, היכולת לפיתוח יצירתיות ועל הדור הצעיר המנסה למצוא את דרכו ולהוכיח את כישוריו.הסופר דן בניה סרי מתאר את החיים בירושלים שמחוץ לחומותדן בניה סרי מתאר את חייו בילדותו סמוך לש... -
על אדריכלות ואחריות חברתית
10.01.13"לתכנון עיר יש יכולת אדירה להשפיע, אבל היא לא אינסופית" אומר האדריכל ארז אלה בכתבה בכלכליסט, "יש המון גורמים עם המון אינטרסים. זה תהליך מורכב, שאנחנו צריכים להנהיג מתוך הבנה שאנחנו לא יודעים הכל". בזכות המשפט הזה ועוד כמה דומים לו שווה לקרוא את הכתבה.נכון, זה נראה כמו כתבת יחצנות וניפוח אגו מטורף אבל אני ממליץ לכם בכל זאת לגשת ולקרוא אותה. דלגו על התיאורים של הכתבת ותתמקדו יותר בדברים המצוטטים מפיו של ארז אלה. יש לו מה להגיד גם בנושאי שימור, יחסי... -
קיסלוב קיי זכו בתחרות לתכנון קריית החינוך רמת אפעל
7.01.13...חרות פומבית לתכנון קריית החינוך ברמת אפעל.מנימוקי השופטיםהתכנית יוצרת קמפוס – מכלול מבנים וחצרות, כמעין עיר קטנה – באופן הנותן מענה מלא לחזון החינוכי. פתרון זה מאפשר גם גמישות רבה לשינויים. קנה המידה צנוע ועם זאת יוצר מקום מורכב ומגוון. גובה 2 קומות יעיל ונוח לתפקוד. מדרג החצרות מבטיח יצירת מגוון רב של מקומות בקני מידה שונים, ויחסי בנוי-פנוי עשירים. תנועת הציבור בשביל הגובל נפרדת לגמרי.השפה האדריכלית משכנעת, העיצוב החיצוני שעיקרו מעין שבכות קלות... -
פרויקט שער העיר של ראשון לציון
30.12.12... ב Xnet וממשיכה "אם פעם היא הייתה עיר מוגדרת עם מרכז ברור, הרי שבעשורים האחרונים היא התפשטה והלכה (...) מערב העיר הוא פרבר-שינה בממדים אמריקאיים, מפורק לפירורים. שכונות המגורים מנותקות, הקניונים והיכלות הקולנוע מחייבים הגעה ברכב פרטי"...את הבעיה הזו שמתארת נעמה לא באמת זיהו בעיריית ראשון. הם ממשיכים בכל הכח לירות לעצמם ברגל עם אותו כלי הנשק התכנוני. בתחרות סגורה לעוד פרויקט מיותר במקום הלא נכון זכה משרד האדריכלים "קנפו-כלימור" (התמודד מול המשרדים... -
יונה להב ומלחמות המאה שעברה
23.12.12...פק שיהב הוא האיש המתאים למאה ה-19. הבעיה שלו היא שאנחנו כבר נכנסים לעומק המאה ה-21, מאה של תקשורת וניידות דחוסות הרבה יותר".* רחוב מסדה בחיפה - צילום יואב לרמן מתוך הבלוג.אם נצרף את הסיפור הזה להתקפלות של יהב בנושא שיקוע קו הרכבת נגלה עד כמה לרמן צודק. יהב הוא איש העולם הישן שבו התשתיות הכבדות קודמות לפיתוח העירוני. הנמל הוא מפגע בעיר, קו הרכבת הוא חומה. הנמל הגדול יתרום לפיתוח חיפה בדיוק כמו שנמל התעופה בן גוריון תורם לפיתוח לוד הסמוכה אליו. חיפ... -
העיר התחרותית, העיר החברתית
18.12.12...העיר התחרותית' היא הגישה המוכרת לנו יותר כיום בישראל" כותב שלוש, " בגיזה זו ה היעד העירוני המוביל הוא השאיפה לצמיחה כלכלית, תוך תחרות עם הערים השכנות למשיכת עסקים ואוכלוסייה חזקה (...). הגישה של 'העיר החברותית', לעומת זאת, מוכרת פחות כיום בארץ. העיר החברותית שואפת להטיב קודם כל עם התושבים הקיימים, ולא רק למשוך תושבים חדשים. סימן ההיכר שלה הוא השקעה בהולכי הרגל, גם על חשבון תנועת כלי הרכב, על ידי חידוש רחובות עירוניים".שווה לקרוא. הנה הקישור שנית. -
באר שבע היא לא פריפריה?
18.12.12"באר שבע כבר לא פריפרייה" אומר ראש העיר שלה רוביק דנילוביץ' ומיד ממשיך את המשפט ומוכיח שהיא דווקא כן, "מרחק הנסיעה ברכבת בינה לתל אביב יתקצר בעתיד ל-35 דקות בלבד". הציטוט הזה נלקח מכתבה ב BizPortal המספרת על הקמתם של שני מרכזי בילוי ענקיים בעיר, 'סינמה סיטי' ו-'Yes Planet'. "העיר משרתת כיום למעלה מ-600 אלף מתושבי האזור" אומר ראש העיר "ובעתיד, עם מעבר בסיסי צה"ל לנגב, המספר יגדל משמעותית. בבאר שבע יש 8,000 סטודנטים שלומדים הנדסה, המספר הכי גדול בא... -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12...ימות לחברות הזקוקות לגידול משמעותי במספר העובדים. כך, עזבו את האזור בשנים האחרונות Semantinet שממוקמת כיום ברמת החייל וחברת Contextin שעברה להרצליה פיתוח, וגם חברת Wix שגדלה בקצב מסחרר מתכננת מעבר להרצליה".האמת היא שהתהליך מורכב יותר. החלק בו מצטיינת תל אביב אינו באמת הסטארט-אפים. אם מסתכלים לעומק אפשר לראות בקלות שהעיקר כאן הוא "תעשיית הכסף" - הבנקים, קרנות ההשקעה, קופות הגמל, קרנות ההון סיכון. הסטארט-אפים באזור הם ברובם סטארט-היפסטרים. עם כל הכ... -
רדיוס שכונה - קריאה להגשת הצעות
14.11.12... תינתן לפרויקטים המסוגלים לעורר עניין הן בזירה המקומית והן בזירה האמנותית, פרויקטים המציעים חשיבה, שפה ומודל מקוריים לפעולה ביחס לסוגיות המעסיקות את המקום (ראה להלן), ותכנית גמישה דיה המסוגלת לקיים משא ומתן מתמשך ופורה עם המורכבות שמזמנת שכונה, עיר והגורמים השונים בה, וכן פרויקטים שמזמינים פעולה עצמאית וארוכת חיים בשכונה (גם בתום תקופת התושבות).אנא עיינו בדף הנחיות ההגשה לצורך כתיבת ההצעה - על ההצעה לכלול את כל המרכיבים המצויינים בו.לפרויקטים הנב...







