חיפוש - חדשות , רכב |1| - דף 15
לא מצאת? פשוט חפש.
-
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12יואב לרמן מעלה בבלוג שלו שאלה מעניינת מאד בנוגע לתחבורה הציבורית. על פי הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב... -
בית אגד בתל אביב, סמל או שלט?
15.03.12...הבלוג של יעקובסון ובצילומו. "בית אגד הוא לא חלק מהשורה הראשונה וגם לא השניה של היצירות האדריכליות שנוצרו כאן בשנות הששים." אנו עונים בציטוט של מיכאל יעקובסון שסקר את המבנה ברשימה לפני שנתיים. "המבנה בחזותו הכללית מזכיר שיכון רכבת ולכן אין פלא שהנדלרים לא כל כך התפארו בפרויקט הזה. בחוברת שהוציא המשרד לפני מספר שנים, רגע לפני שקיעתו, הפרויקט לא מופיע בכלל. ככל הנראה הנדלרים לא היו מרוצים מהביצוע הסופי של הפרויקט ולכן העדיפו להצניע הן את הזכייה בתחר... -
חוק התכנון והבניה החדש - פוליטיקה ואידאולוגיה
11.03.12...ן נתניהו או של הרפורמה קל להבין שההתנגדויות הן פוליטיות. אם אנו כאן, בלי שום ארגון או השקעה, עוקבים כבר למעלה משנה אחרי הנושאים העולים לדיון בוועדה המכינה את החוק, הארגונים האלה יכלו גם הם לעשות זאת. לכולם, אבל לכולם ברור שבהרכב הנוכחי של הכנסת הצעת החוק תעבור.אז למה כולם נזכרו דווקא עכשיו להתחיל ולעשות קולות של התנגדות? פשוט, לרגע היה כאן ריח של בחירות מתקרבות. זה הזמן להצטייר כמתנגד לביבי האיום והנורא, זה מביא רייטינג.מצער לראות שעמותת האדריכלי... -
קריאה לאדריכלים לסייע בפעולה מול הרשם
27.02.12...כלל השיקולים המשפיעים על התכנון, מתוך ההקשר הסביבתי, החברתי, הפיזי והכלכלי. אז מה מנסים לבחון כאן? כיצד בוחנים את התשובות? לפי נפח הבנייה? לפי ההתייחסות למבנים לשימור? הרי מלכתחילה התכנון תלוש, סכמתי וחסר עומק. המקצוע שלנו מורכב יותר. תהליך התכנון שבו הוא תוצר של לימוד מעמיק, של חלופות תכנוניות, של תיקון והתלבטות. תהליך המשלב מספר רב של גורמים, שיקולים, יועצים, שותפים. האם זוהי הדרך לקבוע האם אדריכל יכול להיות רשוי?אנו מאמינים כי בחינת הרישוי צרי... -
באר שבע - עיר של מסחר ובלי תעסוקה
8.02.12... לי ממה שקורה בבאר שבע. אני אומר את הדברים כי כואב לי, כי אני מאמין בעיר הזו". את השורות האלה אומר האדריכל אלי ארמון, מי שהיה מהנדס העיר באר שבע, בכתבה במעריב דרום.מלבד היותו מהנדס העיר, ארמון בנה גם מבנים רבים וביניהם תחנת הרכבת המרכזית בבאר שבע (כאן בתמונה), את בית הכנסת של בה"ד 1, בתי ספר, מתנ"סים מבני מגורים ועוד. ארמון גם יתכנן את מרכז התחבורה של עיר הבה"דים החדשה. "אני חושב שמדינת ישראל איבדה את הנגב בשל גישתה לאורך השנים." הוא אומר, " הו... -
הצעה לבניית נמל תעופה ימי
6.02.12...מל תעופה בינלאומי על אי חדש אשר ייבנה על הים. מדובר באי צף ולא באי שימולא בעפר. אנו מציעים שתי אופציות להקמתו: האחת מול חופי תל אביב והשנייה מול חופי ראשון לציון. פינוי נתב"ג יאפשר קרקע לבניית 500 אלף דירות במרכז הארץ".ההחלטה על פינוי שדה דב נמשכה עשרות שנים. עכשיו כשכבר הוחלט נראה אם הפינוי בפועל יקרה לפני או אחרי שתסתיים בנייתה של הרכבת התחתית בעיר... והפרויקט הזה קובע תאריך יעד ל 2020. אם המתכננים שאפו הרבה אדי דלק מטוסים לאחרונה, אני רוצה גם. -
האם ישומר הבנין הכי מכוער?
5.02.12...ן להחריב כמעט כל דבר, מכוער או יפה, זניח או חשוב היסטורית. לטעמי יש רק מעט מאד מבנים שראויים לשימור. אדריכלים ומבקרי אדריכלות רוצים לשמר כל קיר וחורבה ופוגעים בדרך שבה רקמת העיר מחדשת את עצמה. מתחמים מצועצעים כמו "מתחם הרכבת" אינם שימור אמיתי בעיני אלא אדריכלות מצועצעת מפלסטיק, מבנים כמו בית ההסתדרות צריך לדעתי להעיף.הייתי שמח אם כל אנשי השימור היו גרים במבנים אותם הם מבקשים לשמר עד שיצליחו לשפץ אותם. זה קל לצעוק שחשוב לשמר על גבם של אנשים אחרים. -
טלי דינור וקרן סוהמי זוכות תחרות "נוף המחר"
8.01.12...שתי הזוכות עובדות כיום במשרד אדריכלות הנוף גרינשטיין הר-גיל אדריכלות נוף ותכנון סביבתי.מתוך הכתבה:ההצעה הזוכה כוללת פארק נייד - כלומר, מעין קרון עליו תישתל צמחייה ויוצבו בו מתקני פנאי שונים. הפארק הנייד ישמש מעין תחליף ירוק לרכבת המוכרת לנו. בנוסף, גם התחנות עצמן ייהפכו לפארקים."הרעיון נולד מתוך סקירה של המגמות העכשוויות - גידול האוכלוסייה, מחסור בשטחים פתוחים והאינטנסיביות של החיים בעולם המודרני", מסבירה דינור, "אלה תהליכים שיתעצמו ככל שהשנים יע... -
להורדת הכיכר שילחו את הספרה 1!
21.12.11... שם כיכר כלל: "בפועל, לא היתה זו כיכר, אלא אי תנועה בקוטר 66 מ', מנותק מהרחוב על-ידי כביש טבעת היקפי. הניתוק הלך והחריף עם השנים. החזרת מרחב הכיכר לציבור, כמרחב עירוני שימושי, היתה אפשרית רק על-ידי הפרדת הולכי הרגל מכלי הרכב ויצירת אזורים בלעדיים לתנועת הולכי הרגל. כך נוצר מקום מפגש ופעילות חופשית, למגוון סוגי האוכלוסיה, בכל שעות היממה. יעד זה הושג על-ידי הורדת מערך התנועה המוטורית בחצי מפלס ויצירת רחבה מרכזית מוגבהת. נוצרה מערכת רציפה ... -
תוכנית ספדיה זוחלת בדלת האחורית
4.12.11...אחר מאבק של ארגוני הסביבה. כעת נדון הנושא שוב בולנת"ע (הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים) ומופיע בה סימון שיאפשר שינוי יעוד אפשרי. לעצם העניין כותב יאיר בבלוג "ברור ששכונה בשולי העיר היא מנוף להגדלת הנסיעות, כלומר השימוש ברכב הפרטי, וברור שזה מחליש את המרכז וכולי (למרות שאנחנו מדברים על מקום שיהיה מחובר לרכבת הקלה, ובכל זאת יותר קרוב לעיר מרוב שכונות הלווין). גם מבחינה סביבתית ונופית זו קטסטרופה אמיתית. אבל מצד שני יש גם יתרון לירושלים שיהיו ל... -
בין ברוידא, מעוז ונורמן פוסטר, על צניעות וגאווה
23.11.11... הוא יוזם אותם. לצורך הקמת פרויקט כל כך גדול ושאפתני הוא מגייס את כל כובד משקלו ובזירה נשמעים גם טיעונים לאומיים (לאומניים?) "היו זמנים שקינאו בתשתיות של בריטניה בכל העולם" אומר בכתבהסר ג'יימס דייסון, אחד התומכים בפרוייקט. "הרכבות, הכבישים והביוב מיקמו אותנו לפני המתחרים האירופים שלנו במירוץ התעשייתי, אבל איבדנו את האמביציה של אבותינו הקדמונים. הגיע הזמן שנעשה משהו". עליזה ברוידא ורות מעוז, האדריכליות שזכו בפרס קרוון על פרויקט פארק רידינג, קי... -
פרס עזריאלי 2010 - ובמקום הראשון... אף אחד
13.11.11...ונטי ופואטי". "מעטפת קונסטרוקטיבית דיגיטלית" של מנחם אופיר בהנחיית אדר' ערן נוימן מהמחלקה לארכיטקטורה ע"ש דוד עזריאלי, אונ' תל אביב.מדברי השופטים "מייצג תהליך חשיבה בהיר, עקבי ומקצועי לרעיון של יצירת אדריכלות מודולארית מורכבת ליצירת חללי מגורים וסביבה. הפרוייקט מייצג חדשנות ומקוריות וביכולתו לייצר הצעה לכיוונים חדשים באדריכלות". "הבימה הצעה אלטרנטיבית" של בליצקי אני והררי תומר בהנחיית אדר' יהושע גוטמן ואדר' ליאת מולר מהמחלקה לארכיקטורה, ה... -
על צבע במבני חינוך
9.11.11...שה, תחושת השייכות ואפילו הישגי התלמידים. בכתבה מצוטט האדריכל ברוך ברוך שאומר על המבנה: "בית הספר בנוי מבתים, כשלכל שכבת גיל יש בית משלה. אם אתה מסתכל מהחלון אתה רואה את המונוכרומטיות של העיר וכאן רצינו לייצר משהו משמח ומורכב שכאילו אומר שכאן יש קרנבל יום יום". יעקובסון מוסיף ומציין כי "הצבעים החמים שנבחרו אינם נועזים מידי אלא משתלבים בחזיתות הבניין הפשוט למדי, ומעניקים לו חיים ועניין. השטחים שנצבעו נבחרו בקפידה מתוך חלקי החזית השונים, באופן מ... -
קיבעון אנטי אורבני וקיבעון אחר
16.10.11...חה ורבים מהם לא מוצאים פרנסה הולמת במרחק נסיעה, או הליכה סביר. התפיסה כי הכפריות היא המענה הנכון למגורים, תפיסה שהופנמה בקרב תושבי המדינה איננה עומדת במבחן המציאות במדינת ישראל בפרט ובעולם בכלל. עיר איננה נתיבי איילון, תחנות רכבת בלתי אנושיות ומגדלי מגורים נטולי קומת מסד." במאמר ישנה התעלמות מוחלטת מהעובדה שיכול להיות, רק יכול להיות, שאנשים יודעים מה טוב בשבילם יותר ממה שמתכננים עבורם אדריכלים. יש לא מעט קיבעון מחשבתי בצד הבועה התל אביבית שבט... -
נפתחה ההרשמה לתחרות "אות העיצוב" לאדריכלות ועיצוב
9.10.11... במה לשיח מתמשך בין אנשי המקצוע והגורמים המשפיעים על שדה התכנון והעיצוב ולפתח מודעות רחבה לנושאים אלה בציבורים מקצועיים וקהל מעוניין. העמותה פועלת באמצעות חבר נאמנים המורכב ממתכננים בכירים, יושבי ראש של ארגוני אדריכלות ונציגי אקדמיה ובתי ספר לאדריכלות. בנושאי הפעילות הרלוונטים, העמותה משתפת גורמים מקצועיים שונים — גופים ציבוריים, מוסדות אקדמים ועמותות מקצועיות, המייצגות את מגוון מקצועות התכנון והעיצוב. לפרטים נוספים, מחירים והרשמה: אתר אות העיצוב







