יציקת בטון עם פלדה

יציקת בטון עם פלדהיציקת בטון 
קבלנים מתחום הנדלן או תשתיות כבישים פיתחו מומחיות בתחום יציקות בטון עם פלדה. 
הם עושים שימוש רב בבטון להקמת מבנים או מחלפי תנועה וגשרים. אבל קיים הבדל אחד מהותי. 
בענף הבניה לרוב מקימית תבנית ליציקה, עוד בטרם הזמינו את הבטוטן מהמפעל.
תערובתץ הבטון מגיעה כבר מוכנה במצב נוזלי סמיך.
היא מכילה בתוכה מלט חצץ חול ומים.

המלט הוא החומר המדביק את של המרכיבים וישנה חשיבות לכמות הצמנט בבלילה.
ככל שכמות המלט-צמנט גדולה יותר יחסית לחול, הבטון אמור להיות חזק וקשה יותר.
כך גם עמידותו לאורך שנים תהיה ללא בעיות עמידות מיוחדות.
בטון ידוע כחומר בניה חזק ועמיד שתומך בכל המבנה.
אבל גם לתהליך הייבוש ישנה משמעות.

טפסות ליציקת בטון ותבניות
טפסנות בניין היא מקצוע חשוב מאוד בעת הקמה של כל חלק בטון.
אמנם ניתן למצוא לא מעט תבניות מוכנות של יציקה כגון עמודים עגולים בקטרים שונים.
אבל עובדי הבניין צריכים לצקת לפי תוכניות קבלן ואדריכל לא סטנדרטיות.
את התבנית הטפסן בונה מקרשי עץ וקושר עם חוטי פלדה.
צריך ניסיון וידע כדי להקים תבנית בהתאם לשירטוטים.

גם השילוב של מוטות הפלדה או רשתות הפלדה חשובות.
קוראים לזה בטון מזויין.
רק עקב הזיון במוטות ורשתות עמידות היציקה תאריך שנים.
כמות הברזלים בתוך היציקה תקיים את המטרה שעבורה נועדה.
תמיכה חיזוק וגמישות של הבטון לאחר הייבוש.

יציקת בטון וייבוש
קבלני בניה יודעים שתומכות ליציקת גג מסירים לפחות אחרי שבועיים יותר.
אם זה תקרת חדר מגורים ממוצעת של 12 מטר רבוע.
מטעמי בטיחות ומקצועיות, יש נטיה גם להאריך את משך התמיכה בגג הבטון היצוק. ככל שיותר זמן - עוט יותצר.
אבל לתהליך הייבוש וההתקשות של הבטון יש משמעות.
אפילו זה משפיע על חוזקו וקשיותו של היציקה.

תערובת בטון עם הרבה מידיי מים, תהיה פחות חזקה.
תערובת סמיכה יותר תהיה קשה למזיגה לתבנית, אבל יוצרת בעיה חדשה.
תיתכן היווצרות של כיסי אוויר בין חללי היציקה.
כלומר הסמיכות לא מאפשרת זליגה ומילויי מושלם של התבנית.
לכן משתמשים במרעיד או ויברטור שמרטיט את הבטון הסמיך.
כך שהוא יזרום לכל פינה ביציקה של הגג ללא כיסי אוויר חלולים.
ישנה שיטה מיוחדת של ייבוש היציקה שנקראת אשפרת בטון.
תהליך מעט מורכב יותר מהרטבה עם צינור מים.

בטון שיצקו מראש בחברה
בתכנון גשרים ומחלפי תנועה בכביש ישנה אפשרות לצאת מעט ממסגרת הריבוע של הטפסות הרגילה..
השירטוטים ותכניות המקטעי של הכבישים מועברים למפעל הייצור.
שם הם כבר יודעים להכין את התבניות המתאימות לכל חלק.
הם יוצקים כל קטע בטון עם מוטות מתיחה מפלדה, זהו בטון דרוך.
הוא חזק יותר מהרגיל, עמיד לעומסים של מסות משקל עצומות כולל משאיות עמוסות.

גשר בשונה מבית מגורים צריך להיות קשוח יותר לתנאי הסביבה, כשהו חשוף לשמש וגשם כל ימות השנה.
בטון דרוך ידוע כבעל מקדם הרס או קריסה גבוה מאוד.
את החלקים הכבדים מובילים על גבי משאיות מיוחדות אל איזור העבודה.
בעזרת מנופים וציוד הידראולי מרכיבים ומחברים כל קטע לבא אחריו.
בהמשך נמבצעים בדיקות איכות ומדידות, הדיוק הינו נדבך חשוב בעת ההרכבה.
כל סטיה תהיה לרועץ בהמשך ההתקנה.

המאמר באדיבות

  • בטון
  • קליק לחיוג: 0534478878
  • טלפון:
    0534478878
  • כתובת:
    המלאכה 6 תל אביב
  • אתר:

תגובות