חיפוש - חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בטון , מוזיאון |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
והיום מציגים - אדריכלות משעממת
21.01.14... בשפה מיושנת שלא מבינים." מהביקור המאכזב במוזיאון הוא עובר לדון במתחם שרונה הסמוך:"אמנם כל המרפסות עדיין עומדות במקום ונראות יציבות מלמטה, אבל המרכז המסחרי שמופיע בסרטון השיווק של 'שרונה מרקט' כמקום שוקק חיים, הוא למעשה מרתף בטון סגור ואטום, שרק פס צר פתוח בו לשמיים. משני קצותיו הוא לא מוביל לשומקום ומעניין מאד יהיה לראות איך הוא יתפקד כשיאוכלס ויפתח כולו לציבור. בינתיים הכל בטון, ואת פיתוח הנוף שתכננו משרד אדריכליות הנוף צורנמל-טורנר לא ניתן לרא... -
כיצד לכסות את הבטון החשוף?
26.01.14...חלוף השנים והפרספקטיבה המשתנה, נופח אחר. עם אהבה לבטון החשוף הברוטליסטי, או בלעדיה, הדיון החשוף בבטון של פעם חייב להתקיים. והוא צריך להתקיים עכשיו. על קצה ה"נופח האחר הזה" ואולי לפני הפרספקטיבה ה"מוגמרת" ו"השלמה".הבטון, כפי הנראה, ימשיך ללוות אותנו עוד שנים רבות - אותה גברת בשינוי אדרת. והשרידים של הישן והמתיישן - "השורדים" - הם משהו שיש להחליט עכשיו מה האופן בו ישרדו. אי המחשבה הזו, יהרוס כמו תמיד את מה שאחר כך נדע רק להצטער עליו. כשמאוחר מידי. -
אולי זו סתם בהמיות
12.03.13...עקובסון ועונה, "א. היזמים לא יעזו, אלא יעדיפו משהו עם ציפוי שיש בשילוב של עץ דובדבן ובחוץ קצת חצץ דקורטיבי ובמרכזו עץ זית (כמו וילה ממוצעת של אדריכלית), או מקסימום בטון חלק אבל גם עם חצץ ועץ זית (כמו יד ושם בירושלים או מוזיאון תל אביב). ב. האדריכל גם הוא לא יעז ליצור עבודה לא שגרתית, אלא יעדיף כמו היזמים תכנית שגרתית כשאת הגגון הוא יעצב בדומה למה שראה בז'ורנל שהוא מקבל בדואר מידי חודש או חודשיים". אין על יעקובסון, כשהוא טוב הוא מעולה. רוצו לקרוא. -
מרהיב, מפואר, אבל איך מוצאים את הדרך כאן?
14.11.11...המה מול "מפל האור", הגבות מורמות עד תום נוכח יציקת בטון חדה כתער. זה אינו אגף חדש וגם לא בניין חדש אלא "זן חדש של בניין", כפי שציין מישהו באחד מאירועי הפתיחה, ובמלים אחרות - זהו אובייקט פיסולי גדול ממדים, פטיש אדריכלי שכמו בדיעבד וכאילו בעל כורחו נאלץ להיכנע לדרישות ולהתאים את עצמו לתפקידו". אגב, נקודה מעניינת... את המשפט "ומה בצע בכל זה אם אי אפשר להבין לאן צריך ללכת, אם לעלות או לרדת" כותבים שניהם בדיוק באותן המילים... זנדברג פירסמה ראשונה. -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11... היא למגזין סרבו שם להוסיף הערה או לפרסם תיקון המבהיר שהיא זו שתכננה את הבית. בסופו של דבר נאלצה צברית לתבוע את המגזין ואת הבעלים על השמטת הקרדיט ואי תשלום שכר טרחה. הוילה המדוברת נבנתה על בסיס בית קיים, למעשה האנגר עשוי בטון עם גג פח גלי שיועד להיות בית ספר לפיסול. במהלך התכנון המקורי צברית התבקשה לבצע את השינויים "במינימום כסף". תחום התמחותה של צברית הוא בתים ים תיכוניים יוונים ספרדים וערבים וכדי להפוך את הבית לים תיכוני/מרוקאי היא בחרה להק... -
מונוטוני, משעמם, צפוי וחדגוני
14.02.11...ם. אני רואה בחלקו התחתון שימוש נכון בחומר ולא בצבע. מבחינתי יש הבדל עצום בין בחירת צבע לבחירת חומר. אם בחרתי לחפות משהו בעץ אז הבחירה היא בעץ ולא בגוון חום. גם המשתמשים מרגישים "עץ" ולא "חום". אותו הדבר עם אלומיניום, זכוכית, בטון חשוף, אבן חברון, שיש ורונה, לבני שמוט, אבני בזלת - לכולם צבע אבל בכולם המשתמש מקבל את הרושם של החומר יותר מאשר את הצבע. בבנינים האחרים, כמו במרכז הלב באיכילוב השימוש בצבע האדום הוא נקודתי ונועד ליצור נקודת משיכה דווק... -
על תכנון, בניה וטכנולוגיה בעשורים הקרובים בישראל
15.03.17...שך התכנון האזורי, ולעיתים גם המקומי והספציפי, עשויים להימשך על פני שני עשורים (ואף יותר). תכניות ההווה, המגדירות את פניה העתידיות של ישראל. את סביבות המגורים, העסקים, הפנאי והתרבות מעוצבות כיום על שולחנות השרטוט ויהפכו לשמלת בטון ומלט בה יחיו בנותינו, בנינו וילדיהם.אותה שמלת בטון ומלט אינה כה שונה מאותה שמלה ואותה אדרת אשר עטפה את המדינה בשנותיה הראשונות. עולם הבניה והתכנון ממשיך לעשות שימוש בכלים הדומים מאוד לכלי העבודה בהם נעשה שימוש לפני מספר ... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...רמי עצמה, חלק מהשיח הפנימי שאדריכל מנהל בינו לבין עצמו בזמן התכנון ולמעשה כמעט ולא נוגע כלל למשתמש בבניין. אבל גם אם נעבור לדיון ברמה המוחשית אין ספק שלכרמי שפה מובחנת. חצר פנימית, חלונות צרים וגבוהים, שימוש בחומר כבד (אבן / בטון) בשילוב עם קירות מסך, ניקיון מצבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ללכת ול... -
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15...זוית ישרה לחזית, הקיר או הבמה, בדומה לפורטרטים פיגורטיביים. בצילום המבנים בכללותם, הוא שומר מרחק במטרה לתפוס את הסביבה המקיפה אותם. "כשהבאתי למנחם את התמונות, הוא מצא ש'הירוק' חוזר בעבודות כמו מוטיב והרבה מהחיוּת של אותם מבני בטון היא הסביבה הירוקה העוטפת אותם", מספר טלמור. "העצים, השיחים והמדשאות הם מרכיב שהוא לא הכיר עד אותה עת ביחס למבנים, היות וברוב המקרים הסביבה אז היתה חשופה מצמחיה.שורשים ליצירתו של טלמור ניתן למצוא בעבודתם של צלמים אמריקאים...