חיפוש - חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , ישראל |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
שמונה מתכנני ערים מציגים את העתיד
13.03.11במסגרת פרויקט מיוחד של "הארץ - גלריה" ראיין נועם דביר מהנדסי ערים על ישראל האוטופית שלהם. שמונה מהנדסי ערים בעלות פוטנציאל צמיחה התבקשו לתכנן את עירם, כפי שהיו רוצים לראות אותה. הבקשה הייתה להתנתק מהבעיות הבוערות על סדר היום, מהעדר התקציבים ומההתגוששויות הפוליטיות, ולדמיין כיצד תיראה העיר האידיאלית שלהם מבחינה פיסית, חברתית, תרבותית וכלכלית. המכנה המשותף לערים היה שהן בפריפריה ונמצאות לפני זינוק אפשרי. קרית שמונה, עכו, נצרת, יקנעם, אשקלון, או... -
עצומה בעד שיקוע הרכבת בחיפה
5.04.11עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע הכריזו באופן רשמי על פתיחה של מאבק ציבורי משותף נגד תכנית רכבת ישראל לחשמול עילי של הרכבת בתחומי העיר. החברה להגנת הטבע ועיריית חיפה תומכות בקידום רכבת המונעת בחשמל, אך דורשות, במקביל לחישמול, מעבר תת קרקעי של הרכבת לאורך שבעה ק"מ מהתוואי בחיפה. השיקוע לא יצריך הצבת מאות רבות של עמודי חשמל צפופים יחסית שיוסיפו עוד על הניתוק הקיים בין העיר ובין החוף שהפך לאחד מסמליה. הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף... -
כנס ערים מבטיחות ומקיימות חולון 2011
29.03.11...שרית יותר. תפישות אקולוגיות מתקדמות, המשלבות מנגנוני ניהול ותפעול ערים, חינוך וחקיקה, טכנולוגיות מתקדמות ובעיקר יצירת מחויבות אישית של כל תושב ליישום מתודות מקיימות בכל תחומי החיים, הובילו למהפך של ממש בערים ברחבי העולם ואף בישראל. כבר היום מתקיימות חלופות אורבאניות, מקיימות ואחראיות יותר המאפשרות מילוי צורכי ההווה של התושבים, מבלי לפגוע באיכות חייהם של הדורות הבאים. עיר מקיימת טומנת בחובה הבטחות רבות: הבטחה לפיתוח לטווח ארוך, תוך יצירת איזון בי... -
יש מקום, זה דירות שחסר
25.07.11תחת הכותרת "יש מקום לכולם בגוש דן" מפרסם ד"ר אוהד קרני רשימה בבלוג שלו שמסבירה בפשטות, בגרפים ומספרים את העובדה הפשוטה - דירות אמנם חסרות אבל מקום בהחלט יש ואפילו בתל אביב. "הבעיה המרכזית של הבנייה בישראל היא שהיא פשוט לא צפופה מספיק" כותב קרני, "ישראל היא אמנם אחת מהמדינות הצפופות ביותר בעולם ותשעה מתוך עשרה אנשים חיים בה בערים, אבל למרבה האבסורד הערים שלנו ממש לא צפופות." והוא ממשיך "הפתרון אמיתי לבעיית הדיור אינו גירוש הצעירים לפריפריה הרח... -
אדריכלים בעד שיקוע מסילת הרכבת בחיפה
4.04.11נייר עמדה שפרסמו פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם מעמותת האדריכלים בישראל מצטרף לעיריית חיפה ולחברה להגנת הטבע במאבקן למען מעבר הרכבת לאורך חיפה בשיקוע ולא מעל פני הקרקע. הרכבת מתכננת מהלך של "חישמול", כלומר מעבר לקרונות חשמליים ומאחר והדבר כרוך בכל מקרה בעבודות תשתית נרחבות, נקבע שההזדמנות החד פעמית הזו תנוצל לשיקוע המסילה בנקודות מסוימות, למשל כדי ליצור חיבור טוב יותר של העיר חיפה אל הים, חיבור שכיום אינו קיים עקב הצורך ל... -
סיסמאות ומגדלים באוויר
10.04.11האדריכל ישראל גודוביץ, שגם היה בעבר מהנדס העיר תל אביב, כותב ב Ynet את דעתו על החלטות עירית תל אביב בנושאי הדיור בעיר. כרגיל כיף לקרוא, כרגיל הוא יורה בכולם וכרגיל יש לא מעט אמת בפרצוף. גודוביץ כותב על החלטת מועצת העיר לגבי התחנה המרכזית החדשה (לפנות!), על דיור בר השגה שרק אנשים כמו בר רפאלי יכולים להשיג ועל הקמת המגדלים בנווה צדק. הוא מצביע על הכשלונות האחרונים לטענתו בכיכר דיזינגוף, כיכר אתרים ושבילי האופניים שלא מובילים לשום מקום וקורא לעי... -
לצופף את הערים ולספק תחבורה למרכז
27.07.11...מערכות תחבורה עתירות נוסעים. עמותת מרחב היא גוף אדריכלי שיש לו שורשים תיאורטיים מוכרים והינו חלק מאסכולה גדולה המציגה תפיסה מסויימת לבינוי ערים. הגם שאני לא תמיד מסכים עם הניתוחים שלהם לגבי הסיבות או דרכי הפעולה המומלצות, אני לא יכול אלא להוריד את הכובע בפני הרמה שהם פועלים בה. בניגוד להרבה גופים וכותבים, תנועת מרחב גם עושה, התנועה מספקת כלים ומסייעת לגופי תכנון וראשי ערים. היום אגב (27 יולי) יתקיים כינוס של העמותה. אתם מוזמנים להצטרף. -
אנשים או בניינים, מה עדיף לעיר?
26.02.13... יעילות להסעת המונים, איכות חיים עירוניים, רווחת תושבי העיר, פיתוח העיר כבירת העסקים של ישראל והתאמתה ליעדים הלאומיים. תוכנית השימור, שהתווייתה החלה בשנת 1994, דאגה רק לשימור המבנים. הכרזת אונסק"ו הקפיאה את הפיתוח במרכז העיר, שנהפך לתפאורה, מעין רקע למבנים המשומרים. מדיניות זו, אם תאושר "בעיר הלבנה" ובאזורי החיץ, תקריב את רווחת התושבים על מזבח השימור".האדריכל דן דרין, שימש יו"ר הוועדה המקומית, והיה חבר בוועדה המחוזית ובמועצה הארצית לתכנון ובנייה. -
הזמנה לבמת שיח - הצגת תמ"א 1
14.05.13יום חמישי, 30 מאי 2013, 17:30"ישראל יפה" בפארק הירקון, ת"אאיגוד המתכננים יוזם "במת שיח" במטרה ליצור במה פתוחה שתאפשר דיאלוג מקצועי ואקדמי בנושאים המצויים על סדר היום של התכנון. הבמה תקדם חשיפת נושאים המצויים על סדר היום של התכנון, תרחיב את הידע והמידע ותאיר זויות חדשות להתבוננות והעשרה הדדית של אנשי עשייה ואקדמיה בנושאים השונים. הבמה תקדם ניירות עמדה של איגוד המתכננים על סוגיות תכנוניות שונות בהשתתפות פעילה של חברי הבמה.הנושא בו בחרנו לפתוח את במ... -
אירוע הגמר של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים
23.11.15...ייה לא חוקיות, צווי הריסה והתיישנות מבנים – כל אלה מסבכים את המצב משנה לשנה. רוב הבתים משתייכים ל'מושאע' והיו בבעלות של עשרות אנשים, להם קמו יורשים, וכך התפצלה הבעלות בין מאות משפחות".ליז לייבוביץ, בוגרת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, אמרה את הדברים עם זכייתה בשני פרסים על עבודת הגמר השנתית שלה, "מושאע מושאע – פרויקט התחדשות עירונית בשכונת התקווה". העבודה, שהציגה גישה חדשנית לשיקום השכונה, זכתה במקום הראשון בשתי תחרויות נפרדות: "הפרויקט... -
הפלצנות של החוג המקצועי
26.09.11...ירב מורן בגלובס, הבמה נתונה לדובר והתוצאה הפעם מרתקת במיוחד. קרלוס מציג את נקודת המבט היחודית של אדם שנמצא בעמדה המכילה לעיתים את משווק הקרקע, היזם, המחוקק וקובע התב"ע והמתכנן, כולם יחד. מנקודה זו יש לו ביקורת על מנהל מקרקעי ישראל, משרד האוצר וגם עלינו האדריכלים ובמיוחד אדריכלי המהפיכה. על מדיניות מנהל מקרקעי ישראל ומשרד האוצר הוא אומר "אנחנו מסתכלים על הדיור כמושג, ולא על הרווח ממכירת הקרקע כמטרה. לדוגמא: כשמתכננים שכונה חדשה, צריך לייעד חלק... -
כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל
24.04.17כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל4 במאי 2017 | 10:00-13-30 | סינמטק, תל-אביבעד שנת 2040 יבנו בישראל 1.5 מליון יחידות דיור חדשות. אופי הבינוי והתאמתו לתשתיות התחבורה הציבורית, להליכה ברגל ולרכיבת אופניים, הוא שיקבע כיצד ייראה העתיד התחבורתי בדורות הבאים. מה יש לעשות כדיי לוודא, כבר היום, שעתיד זה יהיה בר קיימא? כנס זה שאורחו הראשי הוא שר התחבורה והמודיעין, מר ישראל כץ, ידון בשאלות אלו במטרה להביא את הסוגיות התחבורתיות הבוערות לסדר היום של ה... -
קיבעון אנטי אורבני וקיבעון אחר
16.10.11"הקיבעון האנטי-אורבני הגיע לנקודת המפנה" - כתבה נעמה ריבה בפוסט מעניין. לטענתה משבר הדיור נובע מקיבעון של תושבי ישראל באשר לעיר, קיבעון שגורם לרבים להעדיף את הפרבר. מעניין לבחון את הקביעות האלה לנוכח המחאה שאנו רואים כעת גם בניו-יורק, ברצלונה וערים אחרות. ערים שאפילו לטענתה הן המודל המוצלח. בזמן האחרון אפשר לקרוא הרבה מאד כתבות ובלוגים שטוענים שהם יודעים מדוע קמה המחאה ומהו הפתרון הנכון לה. "הכל בגלל _____ (מלא את החסר) !!". בדרך כלל מלווה את... -
שינקין כמשל
20.11.11...חרונות יש נטייה לעיצוב יתר, שמבטל את האופי של הרחובות. שיפוץ מתוחכם יותר ישאף דווקא לבדל את הרחובות ולשמור על צביונם. העיר חוגגת את עצמה מדי, וכבר יש מי שרואה בעקרונות העיצוב הנוכחיים שלה ביטוי לתל אביב עשירה שנפרדה משאר ערי ישראל. יפיוף הרחוב והצבת רהיטי רחוב ועמודי תאורה דקורטיביים עלולים להעניק לשינקין מראה מצועצע שרק יפגום בו". אדריכל העיר יואב דוד עונה לטענות כשהנחת היסוד שלו היא שמה שהיה בשנקין הוא הסטוריה שלא תחזור וכעת עדיף להתמקד בעתיד ... -
המהפכה של סלמה 60
12.09.11"מדיניות התכנון בישראל פשטה את הרגל. זה הזמן להגדיר חזון ותפיסה תכנונית חדשה." במילים אלה נפתח המסמך שכותרתו "לקראת סדר יום מרחבי חדש במדינת ישראל". המסמך הוכן במאהל ברוטשילד ותוכנו מעורר סערה ותגובות בעד ונגד. נקודה אחת במיוחד מציגה מחשבה מהפכנית. המסמך המדובר הוכן על ידי "פורום סלמה 60" – שיתוף פעולה בין מורים וסטודנטים מהמחלקה לארכיטקטורה של בצלאל, עם אנשי מקצוע בתחומי האדריכלות והתכנון, ואנשי מחאת הדיור ממאהל רוטשילד. המסמך מנוסח כקול קור...