חיפוש - #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , פרטי |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אירוע הגמר של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים
23.11.15...ייה לא חוקיות, צווי הריסה והתיישנות מבנים – כל אלה מסבכים את המצב משנה לשנה. רוב הבתים משתייכים ל'מושאע' והיו בבעלות של עשרות אנשים, להם קמו יורשים, וכך התפצלה הבעלות בין מאות משפחות".ליז לייבוביץ, בוגרת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, אמרה את הדברים עם זכייתה בשני פרסים על עבודת הגמר השנתית שלה, "מושאע מושאע – פרויקט התחדשות עירונית בשכונת התקווה". העבודה, שהציגה גישה חדשנית לשיקום השכונה, זכתה במקום הראשון בשתי תחרויות נפרדות: "הפרויקט... -
האם הזוועה התכנונית של תמ"א 38 תחריף?
22.10.12...בעיה לאומית, נפתור אותה מכסף פרטי ולא ציבורי. לכאורה זה טוב ויפה אלא שתמורת הכסף הפרטי פקידי האוצר מוכרים משהו, הם מוכרים את הזכויות השייכות לכולנו, את ההסכמות אליהן הגענו כציבור וגיבשנו בתכנית העיר. אם התושבים קבעו לעצמם שהעיר שלהם צריכה להיות מוגבלת ל 6 קומות, מי לעזאזל נתן להם סמכות למכור עוד 4 קומות מעל זה? בלי להתחשב במגבלות התחבורה, במספר בתי הספר והגנים או בכל התנגדות תושבים.תמא" 38 נולדה בחטא, חיה בחטא וכעת עוד רוצים שנאמץ את הממזר שנולד. -
שבילי אופניים בעיר - זה לא כל כך פשוט
8.05.11...יחס ולחנייה הוא במקרים רבים כאל רכוש פרטי - "זאת החניה שלי והכביש של אבא שלי". התושבים לא זוכרים שלמעשה הרחוב כולו שייך לעיר וזו אינה מחוייבת לתת להם חניה בשטח הציבורי. אבל האמת לא שוכנת רק בצד אחד. למרות שהעיר יכולה להחליט לבטל חניות ברחוב מסויים, כדאי לעשות את זה בשיתוף עם התושבים. להלן שני מקרים, בירושלים ובתל אביב מוצגים משני צידי המטבע. על שבילי אופניים בגבעה הצרפתית בירושלים על המאבק בין שביל האופניים והחניות ברחוב בלוך בתל אביב -
עירוב שימושים כן... אבל אצלנו?!? בחיים לא.
31.12.12...י מוזיקה מזרחית. אנחנו בטח שלא רוצים לגור מעל שוק או רחוב תעשייתי. אנחנו רוצים את זה קרוב, אבל לא אצלנו.נזכרתי בכל זה עכשיו בעקבות מאבק חדש של דיירי המגדלים של גינדי (רחוב הארבעה) נגד הכוונה להפוך את קומות הכניסה למתחם שוק של 7000 מ"ר. נשכר אדריכל, נשכר יחצ"ן, בהמשך בטח יעורבו עורכי הדין והכל כדי להפוך את בסיס המגדלים לאזור פרטי שלא ייתן לעיר כלום.כן, ישנם גם דיירים שלא היו מוכנים להצטרף למאבק, כאלה שמתאים להם ה"עירוב שימושים" הזה, אבל הם המיעוט. -
העיר והקניון
4.06.13...ויר. * צילום - מיכאל יעקובסון.אז רגע, אולי בכל זאת זה טוב? אולי פשוט מרכז העיר צריך לעבור לקניון וזהו?לא. בקניון ישנה מלכודת סמויה. כדי להבין אותה צריך לראות מה אין בו. מה הדבר שהרחוב המסחרי מאפשר והקניון אוסר.הקניון הוא שטח פרטי. אסור לקבצנים להיכנס אליו. אסור לחלק בו פלאיירים, לקיים משאל בין העוברים ושבים, אסור להפגין בו, אסורה ההתקהלות (שלא לצורך קניות או פעילות יזומה). הקניון אינו באמת רחוב ציבורי, הוא רק מתחזה לכזה. הוא אינו מאפשר עירוב שימו... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12שלוש כתבות מעניינות דנות השבוע באחת הצרות הגדולות שמציבה לנו המכונית הפרטית - איפה לעזאזל שמים אותה? המכונית היא הרכוש הפרטי היחיד שמותר לנו לשים בשטח ציבורי ואנחנו מצפים מהעיר לספק לנו את השטח הזה על חשבונה כמובן.לחשוב מחדש על מגרשי החנייהנועם דביר מראיין ב"הארץ" את פרופ' ערן בן-יוסף, חוקר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבות... -
פארק המסילה בירושלים לדוגמה
9.04.12...בבירה, כך או אחרת ועדי פעולה מקומיים התארגנו ושותפו בתהליך. פארק המסילה הנו פרויקט מתמשך, בשבוע הבא למשל יוצגו לציבור החלקים הגובלים בגוננים.עיצוב מוגמר ועיצוב מתפתחבכתבה משווה דביר את הפארק ל High Line במנהטן, פרויקט שהציג "פרטי עיצוב איכותיים - ספסלים, מזרקות, מעקות ועוד - שהפכו את המסילה לגן עדן עירוני-אקולוגי" ושואל "מדוע ירושלים לא ראויה לעיצוב ברמה דומה?"התשובה האמתית לשאלה אינה גובה התקציב, כפי שטוען האדריכל בכתבה. התשובה היא שיטת התכנון. ... -
הקשר בין תכנון עירוני ושלטון
22.07.12...ינת ישראל פיזרה אוכלוסין ע''מ לנכס כל השטחים.3. פשוט יותר היה להושיב עולים בשכונות, קל יותר לביצוע כמותי, נשלט וברור, עם הומוגניות אפשרית בכל שכונה.4. קל יותר לכוון תכנון שכונה מלמעלה, שעה שהעיר פתוחה לכוחות שוק יוזמה וידיים פרטיות, ללא שליטה מלמעלה.5. השילטון על הקרקע היה ונשאר ממשלתי דרך "מינהל מקרקעי ישראל" ומשרד השכון. השילטון לא ממהר לתת רסן חופשית לניהול של הנכסים, הוא מחלק, מיטיב או מצר בעזרת המקרקעין שבשליטתו.הקשר בין שילטון ותכנון מתבהר:... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12...סרט 2 - Associative Designאם כל זה נראה לכם מוזר ולא הגיוני? חשבו שנית, יש תחום בו אנחנו עובדים כך כבר שנים (רק שאנשים מבצעים את עבודת המחשב). יש תחום תכנוני בו האדריכל רק מגדיר חוקים ופרמטרים אבל לא את העיצוב - תב"ע. תוכנית בינוי ערים היא למעשה רק אוסף הוראות שאינו כולל תכנון פרטני. מתכנני ערים עובדים למעשה כבר שנים בשיטות של תכנון פרמטרי.התכנון הפרמטרי מאפשר לנו האדריכלים להגיע שוב אל האיכות שאנו מייחסים למוצר שאינו חזרתי. קל לראות את האיכויות ... -
למה לי פוליטיקה עכשיו תכנון עקרוני, דיון #1
9.02.17...ת ובתכנון עירוני בר-קיימא. אוהבת ערים מושבעת שמלווה ועוקבת אחר תהליכי השינוי שקורים בערים המובילות בעולם. בשנים האחרונות פועלת למען חיפה בזירה הציבורית, ומנצלת את הניסיון העשיר והמגוון שצברה בארץ ובעולם למען חיפה. מנהלת משרד פרטי המוביל תכנון וניהול פרויקטי בינוי והתחדשות עירונית גדולים בכל הארץ עם המגזר העסקי והמוסדי. משרדה ממוקם בשכונת הדר בחיפה. בעברה לימדה שנים רבות בטכניון ובאוניברסיטת תל אביב.בשנת 2012 החליטה להיכנס לפוליטיקה בגלל תכניות לק... -
בין מחקר לפרקטיקה. על הקשר בין מחקר ופרקטיקה אדריכ
10.05.17... של התכנון האדריכלי ויתמוך בתקשורת ובקבלת החלטות מושכלת על ידי האדריכלים, צוות התכנון ומנהלי בתי החולים במהלך תהליך התכנון ובזמן התפעול של בית החולים.אדריכלית נירית פילוסוף, עמיתת קרן עזריאלי, דוקטורנטית בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון ומנחה ללימודי ארכיטקטורה. בעלת תואר שני מאוניברסיטת מקג'יל במונטריאול, ותואר אדריכלות מהמרכז האקדמי ויצו חיפה. נירית צברה נסיון מקצועי כמתכננת ראשית במשרדי אדריכלים מובילים בארץ ובקנדה וזכתה בפרסים בינלאומי... -
מועד אחרון להגשות - תחרות תכנון הכניסה לנתיבות
16.01.19...חשיבות רבה בקידום רעיונות תכנוניים ועיצוביים חדשים אשר יכבדו את ערכיהעבר, ההווה ויאפשרו פיתוח עתידי ראוי במרחב הכניסה לעיר ובשדרות ירושלים.בתכנון יש לתת התייחסות לנושא התנועתי על כל רבדיו – הולכי רגל, רוכבי אופניים, רכבפרטי ותחבורה ציבורית.ישנה חשיבות כי הפתרון יראה פיזית למרחוק ויהווה נקודת ציון בעיר ובמרחב הסובב לו,יקדם את באי העיר והיוצאים ממנה, יהיה מזמין לשהייה ומעבר, יכלול תכנים שונים ואיכויותמרחביות, ויחבר בין כלל הרכיבים הקיימים והמ...