חיפוש - תגובות , חדשות , משאבים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , כנס , עירוניות |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
העיר התחרותית, העיר החברתית
18.12.12תומר שלוש מפרסם פוסט מעולה בבלוג שלו ושואל "האם גישת העיר התחרותית כאן כדי להישאר או שהיא תוחלף בגישת העיר החברתית"? הפוסט מסביר את שתי הגישות ומתייחס לדוגמאות קונקרטיות ועכשוויות. "גישת 'העיר התחרותית' היא הגישה המוכרת לנו יותר כיום בישראל" כותב שלוש, " בגיזה זו ה היעד העירוני המוביל הוא השאיפה לצמיחה כלכלית, תוך תחרות עם הערים השכנות למשיכת עסקים ואוכלוסייה חזקה (...). הגישה של 'העיר החברותית', לעומת זאת, מוכרת פחות כיום בארץ. העיר החברותית שוא... -
יונה להב ומלחמות המאה שעברה
23.12.12...כלכלה העירונית וצמיחת התעסוקה" ממשיך לרמן, "חיפה ממשיכה לדחוף את הכל החוצה ולרוקן את מרכזה, כמו במקרה של האצטדיון החדש ופארק מדעי החיים, וגם בנמל המורחב (...) אין ספק שיהב הוא האיש המתאים למאה ה-19. הבעיה שלו היא שאנחנו כבר נכנסים לעומק המאה ה-21, מאה של תקשורת וניידות דחוסות הרבה יותר".* רחוב מסדה בחיפה - צילום יואב לרמן מתוך הבלוג.אם נצרף את הסיפור הזה להתקפלות של יהב בנושא שיקוע קו הרכבת נגלה עד כמה לרמן צודק. יהב הוא איש העולם הישן שבו התשתיו... -
עירוניות והתחדשות במרחבים נעלמים - ערב עיון
18.05.16...ת ביפו ובמערב ירושלים תוך התייחסות לנושאים של הכרה, שייכות, זיכרון ועוד. בערב העיון יוצגו עבודות מחקריות וכן עבודות ויזואליות. ערב העיון יתקיים בתאריך - 19.5.16 בין השעות 15:30-20:30באולם 281, בנין גילמן, אוניברסיטת תל אביבבסוף הערב (20:00-20:30) יתקיים דיון עם הקהל ותינתן האפשרות למבקשים להציג שאלות לנושאי הדבריםהמידע באדיבות אתר איגוד המתכננים בישראל ואוניברסיטת ת"א החוג לגיאוגרפיה וסביבת האדםלפרטים נוספים ניתן להיכנס לאירוע בפייסבוק בקישור כאן -
עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13קשה להחמיץ את מבני המעונות החדשים לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אשר צמחו בן לילה כמעט, בדמותם של שמונה מבני ענק המשקיפים על הכביש המהיר. בעיר אשר בה המבנים צומחים בעיקר לגובה, והכבישים לרוחב, עדיין אין וגם לא תהיה יכולת להדביק את הפער (שבין כמות המכוניות ההולכת וגדלה, לתשתיות המשמשות אותן). הפער נובע מהעובדה הפשוטה שתל אביב פשוט לא תוכננה לרכבים ארבע-גלגליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קי... -
צפיפות, בנייה גבוהה והמרחב הציבורי
14.10.13ד"ר אדריכל יודן רופא, רושם בבלוג "סביבות" אודות צפיפות בנייה גבוה והמרחב הציבורי: "בניינים גבוהים מעוררים בנו תחושות מעורבות. מצד אחד יש משהו מלהיב בגורדי שחקים. מי מאיתנו לא התפעם לנוכח קו הרקיע של עיר גדולה על שלל מגדליה? בניינים גבוהים מסמלים עבור רובנו קידמה ועושר. מי לא היה רוצה לגור בקומה העליונה של בניין גבוה - להנות מהנוף הנשקף מבעד לחלונות? להרגיש את תחושת ההתעלות שנלווית למבט על העולם מלמעלה? מצד שני, מי רוצה לחיות בצילו שך בניין גבוה, ... -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12... ב Ynet אומר יואב לרמן: "הניסיון ליצור מדרחוב זמני של יום בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה ברחוב, להוסיף הכנסה לבעלי העסקים ברחוב ולאפשר הפרדה טובה יותר בין הולכי הרגל שילכו בשדרה לרוכבי האופניים בסוף השבוע".לעומתו תומר שלוש בבלוג שלו מציג את הבעייתיות: " מסיבה לא ברורה תל אביב בוחרת להעתיק פרוייקטים מוצלחים בצורה עקומה, שמעקרת ... -
הנאה בזיקה* // הזמנה לדיון
23.03.14יום שלישי, 25 מרץ 2014, 19:00זהזהזה גלריה לאדריכלות (האנגר 21 נמל תל אביב)ערב סיכום לאירוע 'הנאה בזיקה'* אשר נערכו בחודשים האחרונים ברחבי תל אביב.משתתפיםאדריכלית נעמה ריבה כתבת האדריכלות של Xnet // איך הפכה כתבה למחאה אורבנית?אדריכלית נוף טלי וקסלר נחלת הכלל // תכנון המרחב הציבורי שלנוד"ר טליה מרגלית אדריכלית ומרצה בבית ספר עזריאלי באוניברסיטת תל אביב // על זיקות הנאה והצדקות אחרותיואב לרמן אוניברסיטת תל אביב // אין כניסה לבני אדם* הנאה בזיקה - ה... -
לאהוב ולעזוב את תל אביב
19.09.12...רסם באתר Slow ובו הוא מתייחס להשפעה של מגדלי היוקרה על העיר. "המגדלים מגיעים על חשבון העיר, שכן, מהי עיר אם לא פסיפס של אנשים, רחובות, עסקים, פארקים וגנים, אשר מתקשרים, נוגעים, משפיעים ויוצרים ביחד את החוויה האורבנית לגווניה. המגדלים, בהיותם מנותקים ומנוכרים אינם מצליחים להשתלב במרקם העירוני. הם לעד יעמדו כיחידות בודדות, נפרדות ולא מזמינות. הדיירים המועטים שלהם מגיעים עם הרכבים לחניון התת קרקעי, עולים במעלית ונכנסים לדירה אשר מספקת את כל צרכיהם". -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12...ברובם סטארט-היפסטרים. עם כל הכישרון שיש בהן, לא תמצאו פה למשל חברות ביו-טק צעירות. ההצטופפות שלהן ברוטשילד נובעת בעיקר כי המשקיעים שלהן כאן.לך אחרי הכסףתעשיית הכסף של תל אביב היא למעשה המנוע הכלכלי של העיר. לא ההיפסטרים, לא העירוניות, לא הצעירים ולא התיירים. תל אביב מחזיקה את מרבית מרכזי הכח הכלכליים של המדינה. אתה משלם לקופת גמל לפנסיה? הניהול בתל אביב. אתה מחזיק חשבון בנק באוברדרפט? הפקידים עם המשכורות הגבוהות גרים בתל אביב. אולי תרצה ביטוח חיי... -
ניקח מכולם, ניתן לתושבי המרכז
12.06.12בדרך כלל זה מוסווה, מטושטש, אין הרבה מקרים בהם התרגילים הכלכליים של הממשלה והאוצר גלויים, אבל הנה הזדמנה לנו האפשרות ולרגע אפשר להציץ מעבר לכתף של שטייניץ ולראות איך תרגיל כלכלי פשוט לוקח כסף של כל האזרחים ומשמש לחיזוק העיר תל אביב... שוב.כתבה בכלכליסט מבשרת:"המדינה מחפשת מימון לחפירת הרכבת הקלה ברחוב באבן גבירול בת"א. אחת הדרישות בפרויקט הרכבת הינה הקמת מסילות בתווי ארוך ויקר של רחוב אבן גבירול שתכלול חפירות כדי להעביר את הרכבת תחת פני מפלס הרחו... -
אחי, יש ימבה כוסיות!
29.07.12...שולי. רק אם תהיו מוכנים לקבל את הטענה הזו תהיו מוכנים לבחון את התוכנית של גדס בעיניים פקוחות באמת, וזו כבר אדריכלות.אבל אנחנו עוד נגיע לזה, שיעורי הבית מחכים בתחתית המאמר למי שרוצה לקפוץ קדימה. כרגע אנחנו חוזרים לנושא לשמו התכנסנו הפעםמה מושך צעירים לתל אביב?כשהייתי צעיר ורווק גרתי בתל אביב, הייתה לי משכורת סבירה ו"קרעתי את העיר". הלכתי למסעדות, מועדונים, פגשתי בחורות וחברים, יצאנו, בילינו... כל החבילה. עם הזמן התחתנתי וכשנולדו הבנות כבר גרנו מחו... -
איך להרוג את באר שבע ב 55 דקות
17.08.12...ירוני : עיר גדולה מדכאת פעילות כלכלית בכל הערים שנמצאות במרחק טרחה סביר. ועכשיו לבאר שבע העיר הזו הייתה במרחק של 75 דקות מתל אביב. עכשיו עם כביש 6 והרכבת המהירה היא במרחק של 55 דקות בלבד. מה זה אומר? שלמעשה באר שבע נכנסה לשטח הדיכוי של תל אביב לכל המוצרים שמרחק הטרחה שלהם גדול מ 55 דקות! אם עבור קניית חולצה לילד מרחק הטרחה הוא 30 דקות, ברור שאף באר שבעי לא יסע לתל אביב בשביל זה. שרותי פרסום ארציים הן כבר מזמן מוצר תל אביבי בלב... -
תוכנית ספדיה זוחלת בדלת האחורית
4.12.11...ת שאנחנו מדברים על מקום שיהיה מחובר לרכבת הקלה, ובכל זאת יותר קרוב לעיר מרוב שכונות הלווין). גם מבחינה סביבתית ונופית זו קטסטרופה אמיתית. אבל מצד שני יש גם יתרון לירושלים שיהיו לה שכונות פרבריות כמו זו. לפני שכל אנשי העירוניות קופצים עלי - זו לא חוכמה לגור בתל-אביב ולקדם עירוניות בסגנון תל-אביב, בלי להסתכל על הפרברים - מנתניה ועד לאשקלון, שהם המאפשרים לתל-אביב לחיות בכיף." הערה: התוכנית עוד דורשת את אישורה של המועצה הארצית לתכנון ובניה. -
אסיפה כללית של עמותת מרחב
20.07.11...מקום יש להירשם בגלריה בדוא"ל, טלפון או לאשר בדף הפייסבוק של הגלרייה. לוח זמנים 19:00 - התכנסות וכיבוד19:30 - דיווח על פעילות מרחב ואישור הדו"ח השנתי20:15 - סדרת הרצאות קצרות אודות עירוניות ישראליתמשתתפים:ד"ר צביקה וינשטיין – תוכנית צביחגית נעלי יוסף – דיור בר השגה. מגורים בתמהיל חברתייואב לרמן – התנהגות הולכי רגל במרחב הציבוריעמי שנער - פרויקט נמל חיפהאלבר אנדריא- נת 542אלס ורבקל – homo ludens. משחקים במגרש הציבוריטלי יער קוסט - סדר באי סדר. -
עומק השדה - תערוכה
1.06.11...קט התערוכה עומק השדה DOF: ארכיטקטורה מצולמת במונחים של עירוניות, אור וקונפליקט היא שיתוף פעולה של אדריכלים וצלמים, להתבוננות על הרעיון האדריכלי והעימות שבינו לבין הפרויקט האדריכלי. עמותת האדריכלים יזמה את התערוכה לקראת כנס האדריכלים הבינלאומי בשיתוף ה-UIA, שהתקיים בתל-אביב בחודש מאי השנה. כל התצלומים בתערוכה צולמו בחודשים האחרונים, במיוחד עבורה. העבודה על התערוכה הפגישה סטודנטים ומורים מהמחלקה לצילום בקמרה אובסקורה, בית הספר לאמנות, עם אדרי...