חיפוש - פרטי בנין , סימבולים / בלוקים , חדשות , משאבים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , מכוניות |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
שבילי האופניים ממשיכים להתגלגל
25.05.11יואב לרמן מציג בבלוג שלו סטטיסטיקה מעניינת על ההשפעה הנוספת שיש לשבילי אופניים - הפחתת מספר התאונות. על פי המאמר שלו, שבילי אופניים גורמים להצרת הרחוב והאטת תנועת המכוניות בו ובכך, לפעמים גם להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים. שינוי חתך הרחוב אינו דבר פשוט והשפעתו על התנועה בו ועל ההרגשה של הולכי רגל ומכוניות גדולה. בזמנו ה"רחובות ההולנדים" היוו נסיון לשילוב של תנועת מכוניות יחד עם הולכי רגל ללא הפרדה כלל. ברחובות קטנים מצבים אלה באמת גורמים לנהג... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...קר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבותית. בן יוסף מציג עמדה שאומרת שמגרשי החנייה יהיו כאן כל עוד יהיו מכוניות ולכן כדאי שנתייחס אליהם בתכנון ולא נראה אותם כסרח עודף למבנה בו פשוט צריך למלא הנחיות בטיחות ולקיים רדיוס סיבוב.למרות הגישה שלו, גם בן יוסף חושב שבעיר צפופה כמו תל אביב מגרשי החנייה אינם הכרח. "לתושבים בעיר יש הרבה ז... -
עשרת הכללים לעירוניות מוצלחת
26.12.11...שהם ניסחו נראים מצד אחד ברורים וטריוואלים אבל מדהים לגלות כמה פעמים נכשלנו אנו המתכננים לפעול על פיהם. אחד הכללים אותו קשה להפנים הוא "העיר מיועדת לאנשים" ולכן אני מניח הוא נקבע כראשון. כמה פעמים רציתם לחצות את הכביש וגיליתם שלמרות שאתם באמצע העיר, אתם חוצים כביש מהיר של 4 מסלולים? כמה פעמים נאלצתם ללכת דרך ארוכה כדי לעקוף גדר הפרדה? כמה פעמים הסתכנתם בגלל מכוניות שחסמו את המדרכה? כמה פעמים ספרתם עד עשר... (מצטער, לא יכולתי להתאפק) -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12... בחרו לסגור צירי תנועה ראשיים שניתנה בהם עדיפות משמעותית למכוניות, בתל אביב בוחרים לסגור למכוניות דווקא את שדרות רוטשילד, שבהן רוב השטח ממילא מוקצה להולכי הרגל." והוא ממשיך ומציע גם חלופות: "אלנבי ובוגרשוב הם שני רחובות אידיאליים לעיר שאחד הבילויים העיקריים בה הוא הליכה לים בשבת - שניהם מובילים מתוככי העיר אל החוף, מחברים בין רשת השדרות של העיר לבין הטיילת, וכיום אי אפשר לראות את הפוטנציאל שלהם מפני שהוא קבור מתחת לתנועה סואנת ורועשת של מכוניות". -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11ראיון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות... -
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13...יש בתמונה? מה במרחב הוירטואלי הזה הופך אותו למזמין יותר או פחות? בואו נתחיל עם "מה לא". זה לא חתך הרחוב. זה לא רוחב הכביש. זה לא צבע הבניינים ובמידה רבה גם לא הגובה שלהם. תחשבו רגע על שדירות רוטשילד ללא אנשים בכלל, ללא מכוניות או צמחיה. הופ! משהו נדפק במערכת. זה כבר לא רחוב מזמין בכלל. "האם זה יכול להיות?" חשבתי. "האם יכול להיות שמה שהופך רחוב לטוב יותר אינו קשור בכלל לאדריכלות ובינוי ערים?" ניסיתי, תאמינו לי שניסיתי המון ערים ורחובות.... -
הדבר הגדול הבא - התערבות אורבנית
9.10.12...ר לשנה.גינון גרילההבעיה - מחסור בגינות מטופלות ומטופחות.הפתרון - גינון על ידי התושבים בסביבתם הקרובה.למעשה פרויקטים כאלה קיימים כבר גם בארץ במתכונת של גינות קהילתיות.צוות - משתנה, תקציב - משתנה.תיקון כיכרותהבעיה - תכנון מוטה מכוניות הופך לבידוד חברתיהפתרון - הפיכת צמתי תנועה לפיאצות.לפעמים כל מה שצריך כדי להפוך צומת למקום עירוני היא מחווה עיצובית והקניית תחושה שאנשים מוזמנים לעצור במקום. מארק לקמן הקים בפורטלנד אורגון קבוצה בשם City Repair, ארגון... -
העיר והקניון
4.06.13...המקומי". פתיחת הגרנד קניון החדש בבאר שבע "מייצגת מדיניות עירונית לא ברורה. פיתוח שדרות רגר בכניסה הצפונית לבאר שבע מרמז אולי על רצון לפתח את המרחב הציבורי הפתוח, אך הזנחת השוק העירוני, פיתוח מעגלי התנועה באופן מוגזם (שנועדו למכוניות ולא לבני אדם) ופיתוח הקניון החדש הם מהלכים שמעודדים את התפוררות המרחב העירוני כזירה אזרחית חופשית ונגישה לכולם".אנחנו האדריכלים מרגישים פעמים רבות שאנחנו חכמים יותר מהציבור ומראשי הערים. הרי הציבור מצביע ברגליים לטובת... -
שיקום נזקי ההוריקן של ההרחבות בקיבוצים
7.04.16...ו איתן דפוסי תכנון ואורחות חיים זרים לקיבוץ. יש לזכור שבמקרים רבים מאד השכונות הללו הצילו את הקיבוץ מכליה והחיו אותו באוכלוסייה חדשה וצעירה. לכן, יש להכיר להן תודה ולנסות לתקן את הניתן.בקיבוצים רבים הביאו איתן השכונות החדשות מכוניות החונות ליד דלת הבית, רשת דרכים רחבות עם שפע אספלט, אבני שפה מסומנות באדום ולבן, בתי מידות במגרשי מגורים משוטחים, מוקפים בגדרות וחומות עם גומחות פרטיות לחשמל ואשפה, ושאר סממנים של פרברים עירוניים.אט אט, ובמקביל לתהליכי... -
אחד על אחד הכירו את מיטל גפן
26.12.16...ר אותם יצרנו מארגזי תנובה ישנים שצבענו וריפדנו בשאריות בדים.מהם השאיפות המקצועיות שלך לעתיד?השאיפות המקצועיות שלי ושל הסטודיו כאחד הן להתנסות בפרויקטים שעוד לא עשינו בעבר. עיצבנו הרבה מאוד חללים פרטיים,עיצבנו אולמות תצוגה של מכוניות-חברת טויוטה, עיצבנו מרפאות מומחים לרפואת השיניים,עיצבנו חללי חנויות,עיצבנו חללים ציבוריים בבתי ספר,עיצבנו חללים בתערוכות שונות ברחבי הארץ ,עיצבנו לובי של בנייני מגורים ועיצבנו בתי מלון. כל פרויקט/תחום חדש שעוד לא נגענ... -
אחי, יש ימבה כוסיות!
29.07.12...ן לנתק ניתוח עירוני מניתוח הכלכלה העירונית מוזמן לענות. לתל אביב יש כלכלה עירונית ייחודית בארץ. ישנו ענף כלכלי שיושב רק בה ושופך בה כמויות של כסף מאז שנות השמונים וביתר שאת מאז 2000. לטעון שהעיר מוצלחת בגלל האדריכלות ולא להזכיר אותו במילה זה באמת כמו לדבר על אורבניזם בדטרויט בלי להזכיר מכוניות - טמטום מוחלט. איזה ענף זה? איזו תעשייה יושבת רק בתל אביב? תשברו את הראש שנייה ותגלו.זו הדרך בה אני מבין את העיר הגדולה, אבל מצד שני, יכול להיות שאני טועה.