חיפוש - תגובות , סימבולים / בלוקים , חדשות , שונות , קטלוגים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , שנה טובה , תל אביב |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
ביקורות על האגף החדש של סינמטק תל אביב
19.12.11...נדברג בנקודה רגישה, בדיוק בסינמטק. מרוב חרדה היא מזכירה "כיבוש", ו"התנחלויות" ואפילו מעבירה את שכונת גילה למזרח ירושלים... וכל זה רק בפיסקה הפותחת. בתיאום בלתי מתוכנן פורסמו שתי ביקורות אדריכליות על האדריכל סלו הרשמן וסינמטק תל אביב שתכנן - אסתר זנדברג הוציאה את התותחים הכבדים, יונתן קנטי היה שקול יותר אבל גם לו יש ביקורת לא מעטה. אחרי שמדלגים על הזעם בפיסקה הראשונה, זנברג כותבת גם ביקורת רצינית ובמספר דוגמאות היא מציגה תכנון לא מוקפד שגרר אח... -
השיפוץ מעורר המחלוקת של טיילת החוף בתל אביב
4.02.13נעמה ריבה מדווחת ב Xnet על שיפוץ טיילת החוף בתל אביב. הקיר התומך בין הטיילת לחוף יבוטל ובמקומו ייבנו טריבונות ברוחב של כחמישה מטרים, ותחתיהן טיילת תחתונה, שביל בטון ברוחב שלושה מטרים. האם זה טוב? האם זה רע? כל הטיעונים בכתבה."התנאים היום הם עגומים ואינם עומדים בסטנדרטים שאנו רואים כמכבדים את הציבור", אומרת האדריכלית גנית מייזליץ-כסיף שמשרדה (מייזליץ - כסיף אדריכלים) מופקד על התכנון. מעבר נגיש לחוף ולכל בתי הקפה שעל החול, שיציע לציבור גדול של תושב... -
הסינמטק בתל אביב - סלו הרשמן
14.06.11באחור אלגנטי (שלוש שנים) הולכת ומסתיימת עבודת ההרחבה בסינמטק תל אביב וזו סיבה טובה למיכאל יעקובסון מ Xnet לבקר במקום עם אדריכל הפרויקט סלו הקשמן. בכתבה ובתמונות שפורסמו אפשר לראות את המבנה החדש המשולב במבנה הישן שגם אותו תכנן הרשמן ב 89. "הבעיה שעמדה לנגד עיניי הייתה כיצד לשלב לצד בניין קיים, בעל אופי כבד יחסי ומצופה באבן, בניין חדש שמייצג את המגמות הטכנולוגיות בבנייה של תחילת המאה ה-21", מסביר הרשמן. "היו שתי חלופות. הראשונה, לבנות מבנה חדש ... -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12תחת הכותרת "מחזירים את שדרות רוטשילד לתושבים", מקדמת עיריית תל אביב את פרויקט בו בכל סוף שבוע בקיץ הקרוב תיסגר השדרה לתנועת כלי רכב. סגירת רחובות מרכזיים נהוגה גם בערים אחרות בעולם אבל התושבים חושבים שבעירייה לא חשבו על המהלך עד הסוף.בכתבה ב Ynet אומר יואב לרמן: "הניסיון ליצור מדרחוב זמני של יום בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה... -
אביב גפן, איקאה וביקורת אדריכלית
11.03.12בתכנית The Voice השווה אביב גפן את המתמודדים לרהיטים, את הנבחרת שלו לספת קטיפה ירוקה ומיוחדת, ואת הנבחרת של רמי ל"איקאה". האם ההשוואה לאיקאה היא עלבון? האמת היא שהוויכוח הזה מלווה את תולדות העיצוב מראשית המהפכה התעשייתית.ראשית, כדי להבין למה בדיוק התכוון אביב גפן בכינוי "איקאה" צריך לראות את העולם דרך העיניים שלו. אביב הוא היפסטר טיפוסי, מונח שגם אני לא הכרתי עד לפני כשבוע אבל יושב עליו כמו כפפה. הנה התיאור של היפסטר כפי שרואה אותו בלוג "הציווי ה... -
האם תל אביב היא מדינת אוייב?
28.11.11האם תל אביב היא מדינת אוייב? למה כדאי לעיריית חיפה להפציץ את חדרה? על השאלות האלה אני מתכוון לענות בכנס של עמותת מרחב בנושא "העיר כמנוע לצמיחה כלכלית". בהרצאה שלי אציג טענה שהעיר אינה מנוע כלכלי ושתחבורה טובה תמיד אינה הפתרון. בואו בהמוניכם ותביאו עגבניות רקובות. את אנשי מרחב אני מכיר לא מאתמול. האדריכלים החברים בעמותה הזו עושים בהתנדבות פעילויות רבות למען ערים טובות יותר. הם דיברו על מצוקת הדיור שנים לפני שהיה מודרני להפגין ברוטשילד, ובזמן ש... -
מניפסט אחד פחות, מגזין אחד יותר
28.02.11בשעה טובה נפתח המגזין המקוון של המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל. בדיוק כשהתלוננתי שמחוץ לתל אביב אף אחד לא כותב על אדריכלות. עוד קשה להבין את הכיוון שהמגזין הזה יקח ויש בו כבר דברים שלא מוצאים חן בעיני - אולי אני קטנוני אבל אני לא אוהב כתבות באנגלית, זה נראה לי פרובינציאלי ונפוח. אני גם מעדיף "אדריכלות" על "ארכיטקטורה". מבנה דף הבית מעצבן וצריך לעבור עם העכבר על התמונות כדי להבין איזה כתבות יש בכלל. אבל... סוף סוף! סוף סוף לוקחת פקולטה לאד... -
טיילת חוף מגבול בת ים לגבול הרצליה
12.07.11לפעמים כדאי לשוטט בבלוגים שאינם מקצועיים אבל נכתבים על ידי חובבי אדריכלות. מתי עלה והבלוג שלו על תל אביב הם דוגמה טובה. באחד הפוסטים האחרונים לוקח אותנו מתי ועובר בטיול מצולם לאורך החוף מבת ים ועד הרצליה. "עם השלמת ופתיחת גשר רידינג והשביל עד תל ברוך מתקרב לסיומו אחד הפרויקטים הגדולים של עיריית תל אביב יפו" כותב מתי, "הפרויקט מאפשר רצף הליכה ורכיבה מגבול בת ים לגבול הרצליה, כ 14 קילומטרים. בשנה אחרונה נחנכו שלושה קטעים שהפכו את החלום למציאות... -
ירוחם עולה על מדים ... או שלא?
5.09.11...נדמה שתחבורה מהירה למרכז הארץ תיצור העדפה לעיר שלהם. למרבה הצער, בדרך כלל ההנחה הזו שגויה לחלוטין. למעשה חיבור מהיר של הפריפריה למרכז נוטה להחליש את הפריפריה ולא לחזק אותה. דמיינו את הסטודנט באוניברסיטת הנגב שיכול להגיע לתל אביב ברכבת בחצי שעה, איפה הוא יעדיף לגור? חישבו על איש הקבע עם המשפחה והילדים והאשה שעובדת ברחובות - יש לו רכב מהצבא ודלק לנסיעות. האם הם יגורו בירוחם או ימשיכו לגור במרכז? למעשה באופן די ברור ככל שהתחבורה למרכז טובה יותר,... -
שכונות סגורות- האדריכלים נגד, האזרחים בעד
6.08.13סדרת ההרצאות 'כאן לא תולים כביסה' שעסקה בשכונות הסגורות בישראל נחתמה השבוע. הסדרה עסקה בתכנון השכונות החדשות הפורחות ברחבי הארץ, שכונות סגורות כגון 'סביוני רמת אביב' ו'מגדלי דוד' בתל אביב ו'כפר דוד' בירושלים.שכונות אלו מאופיינות בניכור לסביבה העירונית בכוונת תחילה ובידוד מרצון אם מטעמי בטחון או הפגנת אליטיזם, כשבתוך השכונה ניתן לקבל את כל השירותים הנלווים החל מפארק ציבורי ומוסדות חינוך לילדים ועד מרכזי קניות סמוכים ואפילו אפשרויות בילוי. רמת אביב... -
מהאקדמיה למציאות הישראלית
4.11.15המעבר של בוגר לימודי אדריכלות מכותלי האקדמיה למציאות של השוק הישראלי, ההתמודדות עם תרבות החברה המגוונת, התכנון תחת החקיקה הגבלות והתקנים מהווים אתגר בלתי מבוטל.אחת מהדרכים להתקדם ולפרוץ את "תקרות הזכוכית" במקביל לניסיון ליצור אדריכלות טובה ואיכותית הינו השתתפות בתחרויות אדריכליות.הצגת מספר דוגמאות של תחרויות אדריכלים ודרך חשיבה המסייעת לקדם את רעיונות האדריכל אל מול אתגרי השוק. ליאור ויתקון, אדריכלבוגר ביה"ס לאדריכלות של אוניברסיטת תל-אביב (2003)... -
מעשה בבניין לעקירה?
6.02.14...ההיסטוריה, מדוע באמת צריך אותה. מה השימוש שלה? האם היא צריכה להיות יפה? שימושית? נצחית? מנציחה? 2. לרוץ על רצועת חופה של העיר, דרומה, נמל תל אביב, מציצים, מרינה תל אביב, בריכת גורדון, הטיילת, להריח את הים, לפנות ימינה באזור גן צ'ארלס קלור, לעבור את הגשר, יפו, לרוץ מטה - הים מקדימה - סלעים מבצבצים מעליו. ופתאום סמטה צרה, מוצלת.. כשאז, פתאום נגלה לך כל הנמל לרגליך. אז מה יקרה בדיוק כשהבניין יעלם והסימטה לא תהיה שם ?להמשך קריאה בכתבתה של ק. רוזנבלום -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11ראיון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות... -
דיון - השפעות המחאה על התכנון והאדריכלות
27.09.11...ים למקום הנם: מתחנה מרכזית: קו 4- ירידה בתחנת אלנבי 63 פינת בלפור קו 5- ירידה בתחנת רוטשילד 78 פינת מזא"ה מרכבת מרכז: קו 18 (ממסוף 2000)- ירידה בתחנת אלנבי 80 פינת רמב"ם קו 82 (בדרך מנחם בגין 158)- ירידה בתחנת אלנבי 82 פינת רמב"ם מרידינג: קווים 4, 104, 204- ירידה בתחנת אלנבי 70 פינת בלפור מסמינר הקיבוצים: קווים 24, 25- ירידה באלנבי 80 פינת רמב"ם אנא אשרו הגעתכם בדוא"ל: [email protected] בברכת שנה טובה מלאת צדק מרחבי. -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11...לכולם להכנס לדיון בפוסט ולקרוא. גם אם אתם מסכימים עם צד זה או אחר, כדאי לכל אחד לקרוא ולנסות לפחות להבין את הטענות של הצד השני. לטעמי (יובל) הטיעון של ירון חזק יותר. תן לאנשים את האפשרות לגור בבית צמוד קרקע בקדימה, מגדל בתל אביב או בית בשדירות רוטשילד ורובם יבחרו במגדל וגם יהיו מוכנים לשלם על זה. לעירוניות הצפופה יש חסרונות לא מעטים שכל מי שגר בתל אביב מכיר - שני כיווני אוויר, חלונות שפונים לשכן במרחק חמישה מטרים. נכון, הרחובות הופכים טובים י...







