חיפוש - חדשות , #עיצוב #עץ #דקורציה #מיתוד , נוף , תנועה |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
קול קורא לכנס ולתקצירים להרצאות
5.10.11...ומתכננים מהארץ, דיונים בנושאים אקטואלים, סיורים מקצועיים ופעילות חברתית. פניה להצעת הרצאות אנו מבקשים בזאת להעביר לוועדה המארגנת הצעות ויוזמות להרצאות בנושאים הבאים: תכנון מערכות תשתית ארציות- היבטים שונים של תכנון מערכות תנועה ותחבורה, מערכות כבישים, רכבות, נמלי ים ואויר, משק האנרגיה לרבות אנרגיה ירוקה מתחדשת, משק המים כולל מערכות התפלה ומערכות הטיפול בשפכים, מערכת התקשורת ונושאים קשורים. התייחסות להיבטים תכנוניים ארציים ומקומיים, היבטים סביב... -
הנדסאי אדריכלות נוף - מקצוע עם קיימות
27.07.20...הכפר הגלובלי ההולך והקטן? היום, השמירה על הטבע אינה נחלתם של פעילים ירוקים בלבד, אלא נושא בעדיפות גבוהה כבר בשלבים הראשונים של תכנונים עירוניים ואזוריים.סביב הצורך האנושי בריאות ירוקות במרחבים האורבניים התפתח מקצוע אדריכלות הנוף, המשלב אדריכלות קלאסית עם תכנון עירוני הלוקח בחשבון גם את הצמחיה והשטחים הפתוחים.במקצוע אדריכלות הנוף העיסוק הוא ביצירת הנוף האנושי שמסביבנו, בין אם מחוץ, או בתוך המבנה. לתוך המרחב הציבורי מתכנן הנוף יוצק חוויות, אפשרויות... -
יסודות העיר - תערוכה
1.11.17...פן אוטונומי, אלא תמיד ביחס לרצף אירועים, אשר מובילים לפעולה ולהתנסות. בכל רגע נתון יש בעיר יותר משהעין מסוגלת לראות, ונקודת התצפית של האדם היא פנימית, מתוך המרחב, והיא המביאה לתפיסה הדינאמית של העיר. האדם מתבונן לרוב תוך כדי תנועה, ולכן קולט את המרחב באופן חלקי. הדימוי העירוני, בעיני האדם, מורכב ממגוון של אלמנטים המושכים בכל עת את תשומת הלב. לינץ' מאתר בספרו 5 אלמנטים מרחביים סטרוקטורליים – באמצעותם נוצרת המפה המנטלית של העיר: Landmark, no... -
התנועה לעירוניות בישראל
16.07.12עמותת מרחב שינתה את שמה והיא נקראת עכשיו "התנועה לעירוניות בישראל". חבל שראשי העמותה לא פותחים מספיק גם את הראש לדעות והשקפות עולם אחרות משלהם. בבלוג של מרחב הופיעה השבוע שוב כתבה של ד"ר ירח צור לגבי בנייני המגורים. למרות כל הטענות הנכונות שלו הוא לא מבין למה העמותה לא מתייחסת למבנים אלה כמשהו שהוא בתחום העיסוק של המתכנן העירוני. האמת היא שההסבר פשוט - קיבעון מחשבתי.עמותת מרחב נקראה עד לפני כשבוע "התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל". "עירוניות מתחדשת... -
קול קורא להצטרפות לוועדות התקינה המרכזיות
12.06.17...ינים אתכם להצטרף לוועדות התקינה המרכזיות ולוועדות התקינה הטכניות אג1 במכון התקנים הישראליהצטרפו והשפיעו על עתיד התקינה בישראלבמכון התקנים הישראלי פועלות ועדות תקינה בתחומים טכנולוגיים שונים, כגון: בניין, איכות הסביבה, מים, תנועה ותחבורה, חשמל, אלקטרוניקה, טכנולוגיית המידע, ניהול ואיכות ומזון. במסגרת חוק התקנים החדש, הוטל על מכון התקנים הישראלי להקים ועדות תקינה מרכזיות וועדות תקינה טכניות חדשות.בסעיף 3טז (א) (2) לחוק התקנים החדש נקבע, כי יוקצו ... -
סוף עידן המכונית בעיר?
9.06.11...בו מקומות פנויים. במקום אחר מחירי החניה ירדו בנסיון לפתות את הנהגים לחנות שם. כשמחברים למערכת כזו גם את החניונים הציבוריים מקווים ליצור מצב בו אנשים יחנו במהירות וכמעט לא יסתובבו. על פי החישובים של עירית סן פרנסיסקו, כ 15% מהתנועה בעיר היא של אנשים שמחפשים חניה. יואב גם מציע שוב לערים הצפופות לא לבנות עוד ועוד חניונים אלא להצר את האפשרויות של בעלי המכוניות - להקצות נתיבים לאופניים, לקצץ מקומות חניה. כל אלה מטרתם להוריד את כמות המכוניות הפרטיו... -
בחירות 2016 באיגוד המהנדסים - עדכון
8.08.16...דים לתא גיאוטכניקה1 מועמדים לתא חומרים5 מועמדים לתא כבישים1 מועמד לתא מים וביוב1 מועמד לתא מנהור15 מועמדים לתא ניהול פרויקטים1 מועמד לתא סיסמי10 מועמדים לתא קונסטרוקציה ( מבנים )1 מועמד לתא קיימות ובנייה ירוקה 2 מועמדים לתא תנועה ותחבורה מועמד אחד לתפקיד יושב ראש האיגוד . הערה: ההתייחסות בלשון ההודעה היא לזכר/נקבה כאחד. בנוסף הגישו 6 חברי איגוד את מועמדותם לכהן כחברי ועדת ביקורת – אישור מועמדותם יובא בפני האסיפה הכללית לאחר הבחירות. החל מיום חמי... -
תחרות שערי הכניסה לטכניון
17.11.14...קודות תצפית חדשות, יוצרת פתרוןשהוא מרשים וצנוע כאחד. ההצעה קושרת היטב הולכי רגל אל לב הקמפוס ויוצרת פתרון שלם ורגישהמייצר הפרדה נאה בין מסלולי הולכי הרגל, אופניים ותנועת הרכב באזור השער.ההצעה מציגה התייחסות רחבה לטופוגרפיה, לנוף הקרוב ולנוף הרחוק ולשונות בין צורות השימוש של משתמשים שונים באזורי השערים. כל אלה תורגמו לתצורות העמדה ובינוי טובות, המעשירות את חווית הכניסה לקמפוס." בערב העיון יוצגו העבודות הזכות על-ידי המתכננים ויתקיים דיון בנוכחות הק... -
סיור בפרויקט כביש 6 קטעים 3 ו- 7
4.06.17... (רק בהם תגבה אגרה)• מנהרת יוקנעם באורך כ- 1700 מ', מנהרת רכסים באורך כ 2700 מ' ומנהרת איבטין באורך כ-500 מ' • בניית 6 מחלפים, שדרוג כביש 70 והוספת נתיב לכל כיוון, פינוי תשתיות והפקעות מורכבות בפרויקט תיושם מערכת בקרה וניהול תנועה מהמתקדמים ביותר, לרבות מבנה בקרה שיבנה בתחום הפרויקט, באזור תעסוקה יוקנעם דרום.היקף התקציב להקמה הינו כ- 2.5 מיליארד ש"ח ועוד כ- 770 מש"ח לטובת קידום זמינות והפקעות. לו"ז לסיום ביצוע הפרויקט ופתיחתו המלאה לתנועה הינו כ-... -
סיור בפרויקט כביש 6 קטעים 3 ו- 7
28.08.17... (רק בהם תגבה אגרה)• מנהרת יוקנעם באורך כ- 1700 מ', מנהרת רכסים באורך כ 2700 מ' ומנהרת איבטין באורך כ-500 מ' • בניית 6 מחלפים, שדרוג כביש 70 והוספת נתיב לכל כיוון, פינוי תשתיות והפקעות מורכבות בפרויקט תיושם מערכת בקרה וניהול תנועה מהמתקדמים ביותר, לרבות מבנה בקרה שיבנה בתחום הפרויקט, באזור תעסוקה יוקנעם דרום. היקף התקציב להקמה הינו כ- 2.5 מיליארד ש"ח ועוד כ- 770 מש"ח לטובת קידום זמינות והפקעות.לו"ז לסיום ביצוע הפרויקט ופתיחתו המלאה לתנועה הינו כ-... -
מבט לאמנות הרחוב והגרפיטי בישראל
19.10.15...ארץ ובחו"ל וחלקם פעילי רחוב. לצד אמנות הרחוב שהתפתחה והתעצמה בשנים האחרונות, ישנה פעילות מחתרתית אשר אינה עוסקת ב"קישוט" הרחוב אלא בהשחתת רכושה מתוך אמירה חברתית או רצון להראות נוכחות. זרמים אלה פועלים במקביל ובמשולב ויוצרים נוף מגוון, פוליפוני ומורכב. זהו נוף מוחצן המתנוסס על קירות העיר של אמירה והתייחסות אישית, אותו צריך האדם העירוני - התושב - לפענח ולהבין כחלק מסביבת חייו.משתתפים:עדי סנד // אדריכל ואמןרעי דישון // יזם תרבות / בין הקוביה הלבנה ... -
שיקום נזקי ההוריקן של ההרחבות בקיבוצים
7.04.16...ת אלא באבולוציה – נדבך על גבי נדבך.תכנון הקיבוץ כוון בעבר ליצור שפה תכנונית שבמרכזה מתקיימים הקשר בין האנשים ואחריותם ההדדית. התכנון יצר נכסי צאן ברזל שאסור לנו להשליכם אל פח האשפה של ההיסטוריה, בהם בניינים, גנים, עצים, ערכי נוף ומורשת. את השינוי התכנוני של הקיבוץ עלינו ללוות בזהירות רבה, בצעדים קטנים, תוך שמירה על חלקים מרכזיים, בניינים וגן הראויים לשימור לדורות, זאת מבלי לוותר על ניסיונות יצירתיים ליצור צורות חדשות הנאמנות לרעיון השותפות, גם א... -
תחנה לא מרכזית
4.08.11...העיר או בצידה? בסיומה של הכתבה מציג נועם את התחנה בחיפה כמקרה מבחן: "אפשר לראות מה קרה למשל בחיפה, שהחליטה להעביר את התחנה המרכזית מבניין ברוטליסטי מרשים לטרמינל חיצוני ומנותק מכל הקשר עירוני, ולהפוך אותה לתחנה אנטי-מרכזית. תנועה של עשרות אלפי נוסעים מתנקזת כיום לקניון ממוזג שאינו תורם לא לחוויה העירונית ולא לכלכלה העירונית." לדעתי נועם טועה. כל התחנות המרכזיות מוקמו במרכזי הערים - באר שבע, חדרה, תל אביב, טבריה, עפולה... כולן היו בדיוק על פי... -
לכל אדם זכות לדיור
25.09.11...פשרי בהעדפות ובשאיפות. המוחים הללו מדגישים את העדפותיהם למגורים בעיר, ליד אנשים שונים מהם, בעלות דיור סבירה, בקרבה למוסדות חינוך ולמקומות תעסוקה ובילוי, ומבלי לבזבז זמן יקר בנסיעות ארוכות. זהו רצון לאיכות חיים עירונית: חירות תנועה, נגישות להזדמנויות, פתיחות לאחר ולשונה. היצע הדיור מחוץ לכמה ערים מרכזיות אינו עונה על פי רוב על השינוי בהעדפה. ייתכן ובדומה למקומות אחרים בעולם המפותח, עולה כאן ביקוש לסוג חדש של סביבת מגורים, שטרם קיבל מענה ראוי מטעם ...